Onko hyvä syy lopettaa kissa?

Anonyymi-ap

Nyt on mitta täysi. Kissa kusee koko kämpän pilalle on vasta 2v (narttu). Kyllä, on leikattu ensimmäisten kiimojen jälkeen. Merkkailu alkoi jo ennen sitä ja on nyt siedetty tätä yli vuosi.

Lopettaminen ollut aina ihan viimeinen vaihtoehto, kukaan ei tahdo kuseskelevaa kissaa. Maalle ulkokissaksi en uskaltaisi antaa, on niin arka ja pieni että katoaisi.

Kissalla on kaveri joka hommattiin kun huomattiin että oli eroahdistusta, se loppui heti uuden kissan tultua. Toinen kissa on uros, saman ikäinen eikä koskaan mitään vastaavaa.

Kaikki kotikonstit on käytetty > hiekkaa vaihdettu, enemmän laatikoita, ruokavaliota yritetty muuttaa (kissa ei suostu syömään kuin yhtä tiettyä), kissakarkotteet sun muut testattu, lisää leluja/virikkeitä, hiekkalaatikoiden paikkaa vaihdettu, kosteussuojat ja foliot sohville... mitä vielä??
Oon testannut myös kissoille omaa huonetta, eivät pitäneet ja kaapivat ovea jatkuvasti.

Ei ole mikään auttanut ja eläinlääkärillä on vasta käytetty, ei löytynyt mitään selittävää ja kaikki mahdolliset toimenpiteet tehtiin. Kipulääkettä on nyt syönyt mutta sekään ei auta.

Sohva vietiin pois kun oli jo kustu läpi se, vaihtoi sitten nojatuoliin johon ei ollut koskaan aikaisemmin kussut. Nojatuoliin pääseminen estettiin ja seuraavana päivänä (tänään) kusi matolle.

Stressistä voi aina johtua, mutta todella vaikea selvittää mistä johtuisi kun silloin kun alkoi ei mitään kovin erikoista ollut tapahtunut. Tietenkin mm. Huonekalujen järjestystä on vaihdettu jne.. mutta pissimistä on ollut jo ennen tuota joten vaikea sanoa.

Kissa on maailman rakkain ja viimeiseen asti oon vältellyt lopettamista, itku tulee kun miettiikin. Nyt vaan alkaa raja tulla vastaan ja keinot loppua. En halua seuraavaa +/- 10 vuotta elää kusen hajussa. Uuvuttavaa ja harmillista tämä tilanne.

Ei ole kiva tulla kotiin ja huomata aina että taas se on pissinyt väärään paikkaan.
Sohvaa on vaihdettu vuoden sisällä 4 kertaa ja viides sohva on hankittu, mutta en tahtoisi riskiä ottaa että sekin pilataan. Yli kymmenet koristetyynyt heitetty pois, parit matot roskiin ja niille matoille mitkä säilytetty on myöskin kustu. Sänkyyn useasti, ennen kuin estettiin pääsy makkariin.

Onko lopettaminen oikea vaihtoehto? Ja te joilla ei ole kokemusta niin älkää edes vaivautuko sanomaan mielipidettä jos vain provosoidutte tästä, te ette tiedä millaista tämä on. Myös muiden kokemukset vastaavasta on tervetulleita.

12

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ongelma ei ole katti vaan sinä/te, katin omistajat. Antakaa kissa kotiin, jossa sillä on seuraa (siis on kotona, eikä menossa sinne tänne koko ajan) ja huolenpitoa, joku jaksaa keksiä sille tekemistä/virikkeitä.

      • Anonyymi

        Normaalit ihmiset käy töissä eikä kukaan 24/7 voi lemmikin seurana olla. Mahdollisimman paljon me kissojen kanssa vietetään aikaan ja suurinosa ajasta ollaan kotona joten tuskinpa se on ongelma.
        Tuohan on itsestäänselvä asia jos lemmikin hankkii?
        Siksi tässä ollaan yli vuosi yritetty selvittää mikä kissalla vikana koska se on syystäkin meille hankittu.

        En tässä kissaa ole syyttänyt, eihän se ymmärrä että tekee väärin.

        Jokataoauksessa ongelman siirtäminen jonkun toisen harteille ei mielestäni ole vaihtoehto kun tässä kaikki on kokeiltu. Ottaisitko itse kissan jonka ilmoituksessa lukisi että kusee huonekalut pilalle?


      • Anonyymi

        Niin....ainahan voi työpaikasta irtisanoutua kusevan kissan takia. Ootte te jotkut vaan niin viisaita kissakuiskaajia. Miksi vääntää veistä toisen haavassa, kun on muutenkin hankala paikka. Itse en jaksais tuota, eikä kissaa voi kiertoon laittaa, koska suurella todennäköisyydellä se laitettaisiin pihakissaksi, kiertoon tai lopetettaisiin. Joskus kuitenkin on ajateltava järjellä, ei sydämellä.


    • Anonyymi

      Millä tavalla yrität opettaa kissaa sisäsiistiksi? Kun se on kusassu väärään paikkaan, kuinka toimit?
      Nyt kannattaa väliaikaisesti laittaa lemmikkiportti vessan/kylppärin oveen ja kissa hiekkalaatikkopuolelle tuhojen vähentämiseksi.
      Tekeekö kissa pissit väärään paikkaan kun et ole paikalla vai myös silmiesi edessä?
      Eli kissa pissii satunnaisesti, milloin minnekkin, uusille ja vanhoille tavaroille, väärään paikkaan? Tekeekö myös laatikkoon?
      Onko kissa ollut luovutusikäinen kun otit sen?

      • Anonyymi

        Oli luovutusikäinen. Osaa käydä hiekkalaatikollakin ja pissii milloin vain, välillä kun olen paikalla, välillä jos poissa. Yön aikana on myös pissinyt kun ollaan nukkumassa, tällöin ollaan erihuoneessa.
        Olen vienyt kissaa laatikolle jos olen huomannut että se on meinannut pissiä muualle. Hiekkalaatikoita on ollut 3 ja nyt lisättiin neljäs varmuuden vuoksi.

        Jos kissa pissinyt väärään paikkaan en yleensä hirveämmin rankaise kissaa, näytän kyllä että olen huomannut hänen pissinsä ja torun. Välillä saatan käyttää kissan pesulla (kissa saattaa haista pissiltä) mistä se ei hirveämmin välitä mutta senkin teen niin että näytän paikkaa jossa on pissit ja sitten vien pesulle. Jos näen että käy hiekalla niin silloin taas kehun ja muistaessa annan herkun, jotta oppisi että se on oikein.

        Meidän vessa on niin pieni, että varmaan ahdistuisi jos kissa sinne pistettäisiin. Täytyy ehkä testata keittiötä, jossa ei mitään sellaisia huonekaluja ole jotka menisi pilalle jos sattuu kusemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli luovutusikäinen. Osaa käydä hiekkalaatikollakin ja pissii milloin vain, välillä kun olen paikalla, välillä jos poissa. Yön aikana on myös pissinyt kun ollaan nukkumassa, tällöin ollaan erihuoneessa.
        Olen vienyt kissaa laatikolle jos olen huomannut että se on meinannut pissiä muualle. Hiekkalaatikoita on ollut 3 ja nyt lisättiin neljäs varmuuden vuoksi.

        Jos kissa pissinyt väärään paikkaan en yleensä hirveämmin rankaise kissaa, näytän kyllä että olen huomannut hänen pissinsä ja torun. Välillä saatan käyttää kissan pesulla (kissa saattaa haista pissiltä) mistä se ei hirveämmin välitä mutta senkin teen niin että näytän paikkaa jossa on pissit ja sitten vien pesulle. Jos näen että käy hiekalla niin silloin taas kehun ja muistaessa annan herkun, jotta oppisi että se on oikein.

        Meidän vessa on niin pieni, että varmaan ahdistuisi jos kissa sinne pistettäisiin. Täytyy ehkä testata keittiötä, jossa ei mitään sellaisia huonekaluja ole jotka menisi pilalle jos sattuu kusemaan.

        Ootte vissiin kokeillu jo Feliway- haihdutinta eikä oo auttanut? Itsellä kissa säikähti pentuna kerran joulukuusen kotiintuontia niin että kusaisi vika paikkaan, paskatkin tekaisi minne sattui.
        Feliway- haihdutin korjasi pariin vuorokauteen tilannetta- kyseessä oli stressi. Sen haihduttimen kanssa pitää olla vaan joko korkealla oleva pistorasia, ettei kissa pääse käsiksi mitenkään, tai valvotusti piilommassa rasiassa laite- se neste on hengenvaarallista nieltynä.


    • Anonyymi

      No, lopetus ei satu ja jos eläimellä on päässä vikaa niin ihan hyvä ratkaisu. Tulee mieleen,onko munuaissairaus poissuljettu? Jos se juo paljon ja kusee niin viittaisi siihen. Pissa näyte ja verikoe, sillä selviää.Mutta on olemassa eläimiä, joilla ei ole kaikki kotona.Itsellä oli kissa, joka söi kaikki villaiset vaatteet yms.Lopetukseen meni sekin.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Eläinlääkärillä on siis käytetty ihan vasta, mitään selittävää ei löytynyt. Kokoonsa nähden kuulemma hieman pienet munuaiset mutta sekään ei selittäisi käytöstä.

      On kyllä niin kauan jo jatkunut tätä että ei välttämättä enää edes opi tavasta pois. Tässä oli juuri viikko kun ei pissinyt ollenkaan ja nyt sitten senkin edestä kun 4 päivän sisällä on laitettu sohvan istuintyyny, matto sekä sängystä kaikki mahdolliset pesuun. Kyllä turhauttaa kun melkein jokatoinen päivä joutuu siivoamaan kissan kuset jostain. Hiekkalaatikotkin olleet puhtaana ja mitään uutta stressiä aiheuttavaa ei tässä ole ollut nyt viime pissimisen yhteyteen tai sen jälkeen ollut.

      Masennuslääkkeen tyylisistä olen lukenut, että voisi kissalle antaa mutta en tiedä onko sekään loppujen lopuksi oikea ratkaisu.
      Helpointa olisi tietenkin vain lopettaa kissa mutta päätös siitäkin niin vaikea, itsellä alkaa loppua voimat tämän asian suhteen ja hyvä päivä muuttuu sekunnissa huonoksi aina kun näin käy.

      • Anonyymi

        Mitenpä sitä kissaa tutkittiin?


    • Anonyymi

      Aloittajalle, päätös on sinun joten teet kuten haluat.

    • Anonyymi

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

      😍 Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://www.de4.fun/girl17579169ne

      🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe