Piilolinssien laitto/räpsyttely

Anonyymi-ap

Miten sitä räpsymistä saa hillittyä? Onko helpompaa konstia saada linssi silmään, kuin molempien käsien sormilla luomien venuttelu? Mulla on pienet silmät ja todella herkkä refleksi räpyttelylle. Lauantaina pitäisi taas kerran mennä optikolle opettelemaan.

8

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä tarkoitat pienillä silmillä?Kuinka paljon pienemmät kuin keskiverto ihmisellä.Onko sulla antaa jotain johon verrata niin käsitän mitkä on pienet silmät.

      • Anonyymi

        No jollain nyt on silmät isot kuin lehmällä. Jäätävän kokoinen möllö, mihin osuu vaikka sokea reetta. Ei paljon tarvi venuttaa kun on jo pinta-alaa, mihin osua.

        Räpyttely on se ongelma, koon ilmoitin vaan siitä syystä, että ei oo kyseessä mikään golfpallo.


    • Anonyymi

      Joo mullakin on jotenkin erikoiset silmät, että joudun laittaan piilarit vähän kuin heittämällä. Kannattaa valita sellanen mukava optikko, joka on vähän pitkäjänteisempi. Mullakin meni vähän aikaa että ne saatiin ekalla kerralla silmiin. Mutta ainakin jos on miinusmerkkinen linssi, niin kannattaa käyttä piilareita ennemmin kuin jotain laser leikkausta. Koska silmä on eräänlaisessa vikatilassa ja niitä pitää lepuuttaa välillä ja lepuutus tehdään ottamalla linssit pois. Laserilla tehtyä kun ei voi ottaa pois. Laserihan ei korjaa sitä vikaa, vaan se on ihan samanlainen optinen korjaus kuin silmälasikin.

      • Anonyymi

        Linssileikkaus mieluummin kuin laser. Mutta se peruuttamattomuus mietityttää, jos tuleekin jotain.

        Tämä optikko on pitkäpinnainen, tai ainakin näyttelee hyvin. Töissä ja esim. koiran kanssa, kun on lenkiteltävä säässä kuin säässä, ni lasit sateella on ikävät. Plussaa ovat, eikä kovin vahvatkaan. Hajataittoa toisessa silmässä.


    • Anonyymi

      okei.Mullakin on sitten pienet silmät.Ite kävin optikolla kokeilee ja en ollut lähelläkään saada piilolinssiä silmään.Onneks oon likinäköinen niin näkee mennä ulkona ilman silmälaseja.Kahden vuoden aikana olen käyttänyt silmälaseja ulkona 2-3 kertaa.Mutta jos on todella huono näkö niin sitten tsemppiä piilolinssien kokeiluun.Niitä ei muuten saa ostaa jos ei saa niitä kokeilukerralla silmään.Näin ainakin Lahdessa yhdessä optikkoliikkeessä.

      • Anonyymi

        Ai, mä jo suunnittelin, että jos ei onnistu ni ostan paketin ja treenaan kotona. Monitehot käytössä ja suttuseksi menee ilman laseja. Näen toki kävellä, mutta tuntuuhan se ikävältä kun ei kunnolla näe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, mä jo suunnittelin, että jos ei onnistu ni ostan paketin ja treenaan kotona. Monitehot käytössä ja suttuseksi menee ilman laseja. Näen toki kävellä, mutta tuntuuhan se ikävältä kun ei kunnolla näe.

        Voihan sun kaupungin optikkoliikeessä saada ostettua piilolinsiist vaikka niitä ei sais siellä kokeilussa silmään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sun kaupungin optikkoliikeessä saada ostettua piilolinsiist vaikka niitä ei sais siellä kokeilussa silmään.

        Niinpä. Ja ainakin netistä saa tilattua, kun vaan tietää mimmoset.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6450
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2190
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      72
      1870
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe