Lopettakaa jo ihmisten puolittaminen

Anonyymi-ap

Ei ole olemassa puolikkaita, ei äitejhä, ei isiä, ei koiria eikä koteja. Ei ihminen ole puolitettavissa. Puolikkat kuuluu tavaraan ja asiaan, ei ihmisiin.

On hyvin naurettavaa edes käyttää itsestään äiti tai isä sanaa toisten lapsista puhuttaessa. Se antaa vaan hullunmaineen ja epätoivoisen, kateellisen ja katkeran, idiootin ja ilkeän ihmisen maineen. Kukaan ei normaalisti käytä itsestän puolikasta jos on normaali ihminen.

Lapsetkin oppivat vääristyneen elämisen, jos kuulevat puolikkaasta ihmisestä. Ei heille ole kukaan puolikas, vaan oma äiti oma isä oma mummi... ym. Ei ole uusia äitejä ja isiä ei uusia perheitä. Todella valehtelua lapselle ja kiusantekoa , eikä sutturat osaa edes hävetä.

Lapsella on yksi äiti, yksi isä, yksi koti, yksi perhe, se on se johon lapsi on syntynyt.

Jos hänen vanhemmat erotetaan, lapsi on ja pysyy syntymäkodissa, eikä normaalit vanhemmat reipottele lasta ymäri maata reppu selässä, kun ei itse viitsi sitä tehdä.

PULIKKAITA EI OLE. Ne on katereien naikkosten kesksimä omahyväksyntä, ettei perheenrikkominen tunnu hävettävältä...

42

747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinähän niistä puolikkaista kirjoittelet joka ikinen päivä, lopeta , ja samalla voit lopettaa naikkosista ja sutturoista kirjoittamisen.
      Voit kokonaan häipyä palstalta.

      • Anonyymi

        Kaikkihan täällä kirjoittelee miten heillä on puolikkaita ihmsiiä. harhoja näkevät ja kuvittelevat.

        Jos sinä et kestä totuutta, niin poistu sinä. Totuus sattuu, jos sinä olet pulikas ihminen niin kerro millasta on olla jalaton tai päätön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkihan täällä kirjoittelee miten heillä on puolikkaita ihmsiiä. harhoja näkevät ja kuvittelevat.

        Jos sinä et kestä totuutta, niin poistu sinä. Totuus sattuu, jos sinä olet pulikas ihminen niin kerro millasta on olla jalaton tai päätön?

        Eikä kirjoita, vain sinä niistä kirjootat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkihan täällä kirjoittelee miten heillä on puolikkaita ihmsiiä. harhoja näkevät ja kuvittelevat.

        Jos sinä et kestä totuutta, niin poistu sinä. Totuus sattuu, jos sinä olet pulikas ihminen niin kerro millasta on olla jalaton tai päätön?

        Sana äitipuoli on vanha sanonta ajasta jollon oma äiti kuoli ja isä otti uuden naisen taloon lapsiaan hoitamaan .
        Tänään sillä ei ole samaa merkitystä sillä jos äiti elää niin ei kukaan muu ole äiti lapsille vaan usein sanovat uusperheen lapset isän rakasta ainoastaan nimellä, joten vahan ajan sanonnat elää vielä tänäänkin useissa paikoissa, joten ei kannata takertua joka asiaan joka on vaan sanonta , tilanteesta jolloin uusi ihminen sanoo itseään äitipuoleksi, ja he kyllä tietävät että lapsilla on omakin äiti .
        Mutta jos ihminen jankuttaa samaa asiaa yhtämittaa jolla ei ole suurempaa merkitystä niin suosittelen että näihin ongelmiin vois hakea apua , että pääsee eroon katkeruudesta,


    • Anonyymi

      ” jos hönen vanhemmat erotetaan”
      Mikä lause, ei kukaan voi erottaa ketään, päätös tukee aina siltä joka ei halua jatkaa avioliittoa.
      Niin että ymmärrätkö sinä oikeastaan että tarvitsen vihaksi ammatti auttajan apua. Ei noin katkera ihminen voi olla hyvä äiti edes kun jankutat erottamisesta sun muista sutturoista harva se päivä,
      Eikö olis aika kääntää sivua ja jättää syytteleminen ja ymmärtää että se joka lähti rakastaa nyt toista ihmistä , jos ei olis ollut juuri se nainen niin olisi ollut joku muu, johon hän rakastui.
      Että voi itselleen tunnustaa ettei avioliitto ollut teille molemmille aitä mitä sinä olit ajatellut , joten miehellä oli kaipuu pois siitä .
      Niin että hae apua vaivaasi , ei kai tuollaisessa mielen tilassa ole hyvä elää.
      Ja hyväksy asiat kuin ne ovat . Sinä vaan et ollut se oikea hänelle .

    • Anonyymi

      Lapsellinen ajatus, ettei voi rikkoa, kaiken voi rikkoa. Ei ole asia mitä ei joku toinen voisi hajottaa.

      Kuinka monta liittoa on julkisuudessakin kolmas osapuoli hajotanu, niitä on. Niitäon myös ei julkisissa avioliitoissa. Se on surullista, ettei kunnioieta toisen omaa, eikä aatella muita eikä lapsia.
      Naikkoset, perheenrikojat on niitä jotka hajottaa monia perheitä elämänsä aikana, kun siitä ei rangaista niin se vaan jatkuu. Suurin kärsijä on kuitnekin se mies, joka joutuu hylkäämään kaiken entisen elämänsä, perheen, lapset, vaimon, suvun, omat vanhemmat ystävät,,,, kaikki pakko jättää.

      Tiedänn yhden miehen, jota en enää ystäväkseni kutsu enkä halua tuntea, jätti oman perheen kun suttura nappasi. Nähdessäni miehen sen jälkeen, hän sanoi että on kiva kun ei tarvi hoitaa lapsia eikä valvoa öitä, ja saa olla vapaasti. Hvalveksin, inhoan sitä tyyppiä, hänen vaimonsa ja lapsensa on minulle rakkaita ystäviä ollut aina lapsesta asti, ja autan heitä kykyni mukaan. Myös unohtamaan moisen iljetyksen.

      • Anonyymi

        Olet kuin Putin , käännät kaikki asiat ylösalaisin, edelleen muissa vika, ei otsessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kuin Putin , käännät kaikki asiat ylösalaisin, edelleen muissa vika, ei otsessä.

        Minä olen minä, en kukaan muu. Kuka sinä olet? Jos et hahmota itseäsi, olet todella avun tarpeessa.

        Minä kerron totuuden, sinä värität tositen kertomuksia niin kuin haluisit ne olevan.

        Kerro mikä sua rassaa? Jos oelt elämässä eksynyt, niin hae apua. tai kerro minulle, autan sinua.
        T: pyykkari/terapeutti/psykologian asiantuntija/yrittäjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen minä, en kukaan muu. Kuka sinä olet? Jos et hahmota itseäsi, olet todella avun tarpeessa.

        Minä kerron totuuden, sinä värität tositen kertomuksia niin kuin haluisit ne olevan.

        Kerro mikä sua rassaa? Jos oelt elämässä eksynyt, niin hae apua. tai kerro minulle, autan sinua.
        T: pyykkari/terapeutti/psykologian asiantuntija/yrittäjä

        Kenen toisten? Olen vain kertonut sinulle, että olet sairas.
        Minua ei rassaa mikään muu, kun sinun valehtelusi ja hyökkäyksesi täällä muita kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen toisten? Olen vain kertonut sinulle, että olet sairas.
        Minua ei rassaa mikään muu, kun sinun valehtelusi ja hyökkäyksesi täällä muita kohtaan.

        Ei kuule ole flunssat iskeneet, että ihan terveenä tässä mennään.

        Sinua rassaa muiden asiat, kun et tiedä niistä, ja sitten alat kertomaanomia kuvitelmia heistä. Näyttää ettei sulla ole omaa elämää eikä mitään tekemistä, kirjoittelet täällä toisen kuvitteellisia asioita. Oletkos koskaan aikonut ryhtyä satukirjailijaksi?

        Sinä syytät minua hyökkäämisestä, mitä itse teet minua kohtaan? Hyökkät ja kerrot kuvitteellisia tarinoita????

        Tämä ei sinulla johda mihinkään, joten lopeta tarinan kerronta, ja fiksu lopettaa, ja se fiksu olen minä. Hyvää jatkoa, tarinan kerrontaasi.


      • Anonyymi

        Mites ämmä ns ” autturat” niin vaan nappaavat jonkun ihmisen , nukkuiko se mies kun otettiin pois kotoa .
        Ei noin katkera ihminen voinketään rakastaa muuta kun omaa itseään kun puhuu autturoiata harva se päivä ja muuttelee asiaa siksi mikä sille milloinkin sopii, milloin oman miehw; joku vienyt milloin jonkun muun mieskin on viety , Tarja riittää eikä älyää hakea hoitoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen toisten? Olen vain kertonut sinulle, että olet sairas.
        Minua ei rassaa mikään muu, kun sinun valehtelusi ja hyökkäyksesi täällä muita kohtaan.

        Ja se valehtelu on rajatonta tällä ihmisellä , ailtä on kidnapattu mieskin ihan miehen tahtomatta , vietiin vaan eikö takaisin tule . Joten monet kehoitukset on saanut ett. Hakia hoitoa vaan ei ymmärrä , on yhtä äkkiä muuttunut terapeutiksikin , aina vaan paranee jutut, huomenna on varmaan astronautti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuule ole flunssat iskeneet, että ihan terveenä tässä mennään.

        Sinua rassaa muiden asiat, kun et tiedä niistä, ja sitten alat kertomaanomia kuvitelmia heistä. Näyttää ettei sulla ole omaa elämää eikä mitään tekemistä, kirjoittelet täällä toisen kuvitteellisia asioita. Oletkos koskaan aikonut ryhtyä satukirjailijaksi?

        Sinä syytät minua hyökkäämisestä, mitä itse teet minua kohtaan? Hyökkät ja kerrot kuvitteellisia tarinoita????

        Tämä ei sinulla johda mihinkään, joten lopeta tarinan kerronta, ja fiksu lopettaa, ja se fiksu olen minä. Hyvää jatkoa, tarinan kerrontaasi.

        Ilmeisesti aillä ei ole enää kuuntelijoita kun ihmiset alkaa karttamaan sellaista joka jauhaa samaa asiaa vuosikausia


      • Anonyymi

        Kolmas osapuoli ei ole syynä koskaan eroon ainoastaan se joka lähtee .
        Joten lopeta jutut perheen rikkojista , ja näe että miehesi ei jaksanut enää sinun kanssasi vaan löysi uuden jota rakastaa . ei kai kukaan nyt pakolla jää suhteeseen mikä ei toimi
        Kyllä sitä ihmisen pitää elää elämäänsä vaikka ero tuleekin , eikä jäädä tasolle missä syyttelet ovat jokqpäiväistä hommaa ja mielikuvitus tarinat yksi toisensa jälkeen .apua on saatavissa tälläisiin joten har sitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen toisten? Olen vain kertonut sinulle, että olet sairas.
        Minua ei rassaa mikään muu, kun sinun valehtelusi ja hyökkäyksesi täällä muita kohtaan.

        Khan niin ja sen on huomannut moni muukin että sairas mieli ja epäkypsiä tarinoita suoltaa joka päivä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuule ole flunssat iskeneet, että ihan terveenä tässä mennään.

        Sinua rassaa muiden asiat, kun et tiedä niistä, ja sitten alat kertomaanomia kuvitelmia heistä. Näyttää ettei sulla ole omaa elämää eikä mitään tekemistä, kirjoittelet täällä toisen kuvitteellisia asioita. Oletkos koskaan aikonut ryhtyä satukirjailijaksi?

        Sinä syytät minua hyökkäämisestä, mitä itse teet minua kohtaan? Hyökkät ja kerrot kuvitteellisia tarinoita????

        Tämä ei sinulla johda mihinkään, joten lopeta tarinan kerronta, ja fiksu lopettaa, ja se fiksu olen minä. Hyvää jatkoa, tarinan kerrontaasi.

        Vaiva on pieni, kun se on päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuule ole flunssat iskeneet, että ihan terveenä tässä mennään.

        Sinua rassaa muiden asiat, kun et tiedä niistä, ja sitten alat kertomaanomia kuvitelmia heistä. Näyttää ettei sulla ole omaa elämää eikä mitään tekemistä, kirjoittelet täällä toisen kuvitteellisia asioita. Oletkos koskaan aikonut ryhtyä satukirjailijaksi?

        Sinä syytät minua hyökkäämisestä, mitä itse teet minua kohtaan? Hyökkät ja kerrot kuvitteellisia tarinoita????

        Tämä ei sinulla johda mihinkään, joten lopeta tarinan kerronta, ja fiksu lopettaa, ja se fiksu olen minä. Hyvää jatkoa, tarinan kerrontaasi.

        Sinä haukut täällä kaikki naiset sutturoiksi ja perheenrikkojiksi, jos ovat hiukankin eri mieltä, kun sinä.
        Joka päivä kerrot kuvitteellisia tarinoita , että olet äitipuoli ja miehen lapset ovat tyhmiä ja kamalia ja vielä vastaat itsellesi jollei juttu saa tuulta allensa.
        Sinulla tosiaan viiraa päässä ja pahasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmas osapuoli ei ole syynä koskaan eroon ainoastaan se joka lähtee .
        Joten lopeta jutut perheen rikkojista , ja näe että miehesi ei jaksanut enää sinun kanssasi vaan löysi uuden jota rakastaa . ei kai kukaan nyt pakolla jää suhteeseen mikä ei toimi
        Kyllä sitä ihmisen pitää elää elämäänsä vaikka ero tuleekin , eikä jäädä tasolle missä syyttelet ovat jokqpäiväistä hommaa ja mielikuvitus tarinat yksi toisensa jälkeen .apua on saatavissa tälläisiin joten har sitä

        Noin sanoo ihminen joka rikkoo melkein työkseen toisten perheitä. Kukapa nyt itseään syyttää, eivät ne kehtaa.
        Sutturat on syyllisiä suomessa lasten pahaan oloon kun isä jättää lopullisesti sutturioden takia heidät, eivät lapset ymmärrä miksi niin tekevät, joten se on äitien tehvätä kertoa miksi isä hylkää.

        Min ainakin kerroin lapsilleni heti kun isä meidät hylkäsi että sutturat on naikkosia jotka tekee perheille niin, ja vievät lapsilta isät.Se ei ole lasten vika vaan sutturoiden jotka kiertää tuolla ja nappaa miehen jos toisenkin.
        Nyt lapseni on aikuisia jotenymmrätävät että isä kun hylkäsi he hylksivät isänsä eikä halua että heidän lapset pappaa tapaa,,, sanovatkin ettei ole pappaa on vaan ihana mummi, minä.
        Minä en ikinä jättänyt lapsiani,, en ikinä olisi voinut. Surullista että tuollasia naikkosia on jotka rikkovat perhitä ja sitten haukkuvat lapset ja vaimon ja koko suvun, vievät miehen rahat ja omaisuuden.
        Me ei tarvittu enää moista miestä vaikka itki ja vaati palata, mutta kjerran kun lähtee, likaisena ei tarvi takasin anella. Hyi...Ollaan lasten perheiden kanssa läheisiä, mutta mies yksin itkee ja katuu, se on hauskaa meitä aina naurattaa.... hahhaaaa... huonoon aisaan vaihtoi, mutta se on hänen tekonsa ja saa iloiten kärsiä meidän puolesta. Ihanaaa....

        olisiko kannattanut hylätä omat lapset, ja viahtaa ne sutturoihin ei olisi. hahaaaa.... kosto on aina suloinen. ja mikä parasta, me voitimme.


      • Anonyymi

        Lopeta wi tun saivartelija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaiva on pieni, kun se on päässä.

        Oikeesti flunssa on nenässä. ;)))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä haukut täällä kaikki naiset sutturoiksi ja perheenrikkojiksi, jos ovat hiukankin eri mieltä, kun sinä.
        Joka päivä kerrot kuvitteellisia tarinoita , että olet äitipuoli ja miehen lapset ovat tyhmiä ja kamalia ja vielä vastaat itsellesi jollei juttu saa tuulta allensa.
        Sinulla tosiaan viiraa päässä ja pahasti.

        Imeisesti pär meni sekaisin kun mies lähti, aiksi se niistä autturoiata huoppaa yhtämittaa
        Kun ei hyväksy. Sitä että mies rakastaa sitä toista naista nyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeesti flunssa on nenässä. ;)))

        Toisilla on ikuinen flunssa aivoissa.😂


    • Anonyymi

      Et sitte ymmärtänyt tietoa äitipuolesta.
      ei kukaan mies nyt vaimostaan käytä nimeä äitipuoli , sää nyt hoopo olet,se on vaimo tai puoliso.
      Käyttäsit vähän vähempi sitä alkoholia niin voit jotain tajutakin, ellei viina ole jo syövyttänyt puolta sun aivoista, sinä se olet kovin katkera ja kade, kun et ole päässyt enää naimisiin ja äitipuoleksi, nyt täytyy niiden puliveivarien kanssa suruun vetää vaan viinaa, ja valittaa , kun kukaan ei sua huoli.

      • Anonyymi

        Kerroppa mitä on alkoholi? Täällä sulla on aina toi viinakortti, kun älylliset lahjat keskusteluun ei riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa mitä on alkoholi? Täällä sulla on aina toi viinakortti, kun älylliset lahjat keskusteluun ei riitä.

        Se on varmaan se äitipuoli 😂😂😂😂sinä se olet oikea älyn jättiläinen 😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on varmaan se äitipuoli 😂😂😂😂sinä se olet oikea älyn jättiläinen 😂😂

        No ilmankos, kaikki känniset sutturat, tietenkin!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa mitä on alkoholi? Täällä sulla on aina toi viinakortti, kun älylliset lahjat keskusteluun ei riitä.

        Mieti sitä ryyppyjen välissä.


    • Anonyymi

      Putin sen sanoi hyvin. Lännessä on lapsella vanhempi 1, vanhempi 2, vanhempi 3, vanhempi 4 jne.

      • Anonyymi

        Putinstanissa lapset otetaan vanhemmiltaan heti ja valtio kasvattaa kommunismiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Putinstanissa lapset otetaan vanhemmiltaan heti ja valtio kasvattaa kommunismiin.

        Putislandiassa on diktatuuri.


    • Anonyymi

      Ihan totta, eikä siinä kaikki yhtä maalatessa.

    • Anonyymi

      Puolijärkisii näyttää olevan

    • Anonyymi

      On vain yksi oikea äiti ja isä!!!.

      • Anonyymi

        Olet aivan oikeassa, kiitos - lapsillani ei ole mitään uutta isää..


    • Anonyymi

      sairasta juttua, kyllä kaikilla on kaikkea, mutta miksi kieltää

    • Anonyymi

      Aloittajahan on selvästi trolli, tai mieleltään sairas. Ei sillä ole mitään väliä mitä hänelle sanoo, trolli vaan saa lisää vettä myllyyn eikä mieleltään sairas ihminen ymmärrä vaikka hänelle mitä sanoisi. Ehkä hän on traumatisoitunut omista lapsuuden tapahtumista tai kokenut pahan eron joka on ottanut liian lujille valmiiksi hauraalle mielelle. Ken tietää...
      Mutta se on fakta että on aivan sama mitä hänelle täällä kukaan sanoo, niin hän ei sitä ymmärrä eikä hänen ulosantinsa muutu. Jos kyseessä ei ole trolli, niin tarvitsee tuo ihminen ihan oikeaa ammatti apua, ei meidän sanomiset täällä saa häntä ymmärtämään asioita.

      • Anonyymi

        Noin puhuu ihminen joka rikkoo melkein työkseen toisten perheitä. Kukapa nyt itseään syyttää, eivät ne kehtaa.
        Sutturat on syyllisiä suomessa lasten pahaan oloon kun isä jättää lopullisesti sutturioden takia heidät, eivät lapset ymmärrä miksi niin tekevät, joten se on äitien tehvätä kertoa miksi isä hylkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin puhuu ihminen joka rikkoo melkein työkseen toisten perheitä. Kukapa nyt itseään syyttää, eivät ne kehtaa.
        Sutturat on syyllisiä suomessa lasten pahaan oloon kun isä jättää lopullisesti sutturioden takia heidät, eivät lapset ymmärrä miksi niin tekevät, joten se on äitien tehvätä kertoa miksi isä hylkää.

        Sä oot selkeesti jääny ilman rakkautta. Mä nään jotenkin sun läpi. Sulla on vaikee isisuhde.
        Sä oot vaikee. Sulla on pieni pili. Sä oot homo.


      • Anonyymi

        Juu, hullujen ja humalaisten kanssa ei voi keskustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä oot selkeesti jääny ilman rakkautta. Mä nään jotenkin sun läpi. Sulla on vaikee isisuhde.
        Sä oot vaikee. Sulla on pieni pili. Sä oot homo.

        Sitä on hyväksikäytetty lapsena.


    • Anonyymi

      En minäkään ymmärrä miten toiset näkevät puolikkaan ihmisen??? minä näen vaan kokonaisia.

      Hassua sanoa ihnmisestä että on puolikas. Minulla kaikki muukin on kokonaista, puolikkaita ei ole kuin tavarat, ei ihmiset, ei koirat, ei autot, ei polkupyörät... heheee... hauska ajatusleikki että ihmiset on puolikkaita. Koskahan vastaan tulee pelkät jalat tai pelkkä pää ja kädet???

      • Anonyymi

        Heh, heh, terv stepmother.❤️


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      3926
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      13
      2141
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      24
      1638
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1477
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1428
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      19
      1341
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1228
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1154
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 22
      1066
    Aihe