Kielikoulut loppusuoralla

Anonyymi-ap

Syyslukukauden koulumaksusta saapui kuitti. Täydennyskurssit käyty myös englannin osalta, joka on edellytys opettajan pätevyyteen kansainvälisessä koulussa. https://ibb.co/HTDJBCv

Lokakuun lopussa lopputentit ja sitten diplomi seinälle. Kolmantena vieraana kielenä laskutetty kiinan kielen kurssi jota en käynyt. Hauskana yksityiskohtana laskutettu ilmastoitu luokkahuone ja lounasmaksu.

Tuntiakaan en ole koulussa istunut toistaiseksi kahta välitenttiä lukuunottamatta enkä yhtään lounasta syönyt.

Mitään opettajaahan minusta ei tule, mutta sen pätevyys tulee kaupanpäällisiksi. Alakoululaisille pystyisi opettamaan englantia ja matematiikkaa kansainvälisessä koulussa, muuhun tarvittaisiin lisää pätevyyttä ja koulutusta.

Saaripasasen retoriikkaa jos saan lainata, niin voin vakuuttaa että elämä Thaimaassa on helpompaa kun osaat paikallisten kieltä. Et jää paitsioon kun muut juttelee ja ihmisten suhtautuminen sinuun on aivan erilainen, varsinkin turistialueiden ulkopuolella.

2010

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Passi osoittaa vuoden 2019 juhannuspiipahduksen ollen muuta kuin piipahdus, sekä kuitista sattumoisin sutattu nimi.
      On se hienoa että nyt on Rakkaiden joukossa opettaja myös TT:n lisäksi.

      • Anonyymi

        Tottakai nimi sutattu, kuka olisi niin tyhmä että julkaisee henkilökohtaisia tietojaan täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai nimi sutattu, kuka olisi niin tyhmä että julkaisee henkilökohtaisia tietojaan täällä.

        Aiemmin etunimi ei ole ollut salainen ja vain hullut viiskymppiset pätee aijailemalla tuollaista höpönlöpöä, sitä paitsi vain hullut tarvitsee kloonin nuolemaan itseään internetissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiemmin etunimi ei ole ollut salainen ja vain hullut viiskymppiset pätee aijailemalla tuollaista höpönlöpöä, sitä paitsi vain hullut tarvitsee kloonin nuolemaan itseään internetissä.

        Bumba-Senssu-Puppe kolmikko ei onneksi nuole toisiaan(?) eikä vastaile toisten puolesta.
        On helppo keskusteluissa nähdä kuka on järjissään ja kuka ei ole. Onnitteluni Kympille koulun ja kielitaidon johdosta! Se vaatii bållssoneita opetella uusia kieliä päälle viiskymppisenä ja olen ehdottomasti sitä mieltä että jokaisen tulisi opetella uuden kotimaansa kieli ihan jo kohteliaisuus ja kunnioituskysymysten puolesta.
        Niin ne opettelee thainaisetkin ja lapset suomenkielen muuttaessaan Suomeen. Samaten suomipojan tulee opetella Thaimaassa thaikieli, jos ei meinaa eristäytyä omiin oloihin yksikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bumba-Senssu-Puppe kolmikko ei onneksi nuole toisiaan(?) eikä vastaile toisten puolesta.
        On helppo keskusteluissa nähdä kuka on järjissään ja kuka ei ole. Onnitteluni Kympille koulun ja kielitaidon johdosta! Se vaatii bållssoneita opetella uusia kieliä päälle viiskymppisenä ja olen ehdottomasti sitä mieltä että jokaisen tulisi opetella uuden kotimaansa kieli ihan jo kohteliaisuus ja kunnioituskysymysten puolesta.
        Niin ne opettelee thainaisetkin ja lapset suomenkielen muuttaessaan Suomeen. Samaten suomipojan tulee opetella Thaimaassa thaikieli, jos ei meinaa eristäytyä omiin oloihin yksikseen.

        Ai niin ja se olin minä jonka etunimi ei ole salainen. Se on sama etunimi kuin huahinin paksukallolla.

        TT


      • Anonyymi

        Tuo sinun muistisi on vaan aivan uskomattoman huono. Pöpötät vuosikausia vuoden 2017 "juhannuspiipahduksesta" ja nyt se pomppasi vuoteen 2019.

        Sinun kannattaa alkaa pitää kirjaa, kun olet niin valtavan kiinnostunut elämästäni. Valokuvia olet jo tallennellutkin, niin nyt kannattaa tallentaa myöskin keskusteluissa mainittuja päivämääriä, ettei niitä tarvi aina oikoa.

        2010


    • Anonyymi

      Rovaniemi on pitkään ollut Suomen kansainvälisin kaupunki talviaikaan. Kaupungissa on loistava ravintolatarjonta nautiskelijoille, ja lapsiperheille sopiva Ounasvaaran hiihtokeskus sijaitsee vain muutaman kilometrin päässä keskustasta. Leidareitakin löytyy nykyisin eli palveluita on joka lähtöön.

    • Anonyymi

      Toisilla näyttää olevan kamera Thaimaassa mutta toisilla ei ole. Numeromiehen koirat hukassa taas, jäikö ne auton alle vai söikö käärme ja sensukalta ei ensimmäistäkään kuvaa vieläkään näiden kaikkien vuosien jälkeen.

    • Anonyymi

      HAUSKAA ...... Ja niin itse aloituksen sanoma jäi paitsioon kun rakas klooniyhteisö aloitti perinteisen .... keskustelkaa ny hyvänen aika kielistä ja Pippelisen ylivertaisesta aikuisopiskelusta.
      Muistakaa yhdyssanat, tärGeää.

      • Anonyymi

        Laita kuva hameestasi kyrvånsyylä.


      • Anonyymi

        "Aloituksen sanoma jäi paitsioon" - Sinulla on tunnetusti hidas sytytys, on huomattu.


    • Anonyymi

      Sanomani oli Saaripasaselle, eikä hänen mielikuvitussihteerille.

      Sanomani oli se että jos aikoo asua Thaimaassa loppuelämänsä tehden jotakin muuta kuin laittaa talkkia hanuriin pienessä huoneessaan yksin, niin kannattaisi edes pikkuisen yrittää oppia maan tavoille.

      Muuten olet ulkona kuin lumiukko ja yksinäisyytesi vain korostuu, kun et ymmärrä ihmisiä ja pelkäät sairaana narsistina että he puhuvat sinusta pahaa.

      Minäkin haluan btw nähdä kuvan niistä Saaripasasen maailman hirveimmistä sotakoirista, jotka ovat Thaimaan pelätyimpiä.

      2010

      • Mistähän sinä reppana ammennat noita juttujasi, muista nyt että olen asunut thaimaassa 4-5 kertaa pidempään kuin sinä, olen ollut aviossa 8-10 kertaan pidempää thaikun kanssa kuin sinä, ja olen edelleen, sekä asumme samassa osoitteessa, sekä nukumme samassa vuoteessa kuten jo 22 vuotta, hallitsen sen verran Thaimaassa asioita kun katson tarpeelliseksi, enkä todellakaan tarvitse yhdeltäkään mielenvikaiselta neuvoja siitä miten pärjään maassa missä olen asunut jo10 vuotta.

        Sinä voisit keskittyä elämäsi tärkeimpiin asioihin lapsiisi ja vaimoosi, jos sinulla sellaiset yleensäkään ottaen on.


      • Anonyymi
        Numball kirjoitti:

        Mistähän sinä reppana ammennat noita juttujasi, muista nyt että olen asunut thaimaassa 4-5 kertaa pidempään kuin sinä, olen ollut aviossa 8-10 kertaan pidempää thaikun kanssa kuin sinä, ja olen edelleen, sekä asumme samassa osoitteessa, sekä nukumme samassa vuoteessa kuten jo 22 vuotta, hallitsen sen verran Thaimaassa asioita kun katson tarpeelliseksi, enkä todellakaan tarvitse yhdeltäkään mielenvikaiselta neuvoja siitä miten pärjään maassa missä olen asunut jo10 vuotta.

        Sinä voisit keskittyä elämäsi tärkeimpiin asioihin lapsiisi ja vaimoosi, jos sinulla sellaiset yleensäkään ottaen on.

        Ei sillä mitään lapsia ole, Ainoastaan internetimuroituja ja klooniyhteisönsä.
        Tahtoo nähdä valokuvia 🐶 kun itsellä on 2 haavebuudelia haaveilluusioeedenissään buudeliaitauksessa.


      • Anonyymi
        Numball kirjoitti:

        Mistähän sinä reppana ammennat noita juttujasi, muista nyt että olen asunut thaimaassa 4-5 kertaa pidempään kuin sinä, olen ollut aviossa 8-10 kertaan pidempää thaikun kanssa kuin sinä, ja olen edelleen, sekä asumme samassa osoitteessa, sekä nukumme samassa vuoteessa kuten jo 22 vuotta, hallitsen sen verran Thaimaassa asioita kun katson tarpeelliseksi, enkä todellakaan tarvitse yhdeltäkään mielenvikaiselta neuvoja siitä miten pärjään maassa missä olen asunut jo10 vuotta.

        Sinä voisit keskittyä elämäsi tärkeimpiin asioihin lapsiisi ja vaimoosi, jos sinulla sellaiset yleensäkään ottaen on.

        Nyt menee matematiikkasi omalle tasolleen taas. Olen asunut Thaimaassa yhteensä 9,5 vuotta joka koostuu kuudesta puolikkaasta vuodesta ja 6,5 kokonaisesta vuodesta.

        Sinä siis olet asunut Thaimaassa jopa 47,5 vuotta jolloin muutit Thaimaahan vuonna 1974 toukokuussa ollessasi 14 vuotias. (9,5 x 5)

        Kymmenen kertaa jos olet ollut pidempään thain kanssa aviossa, niin se tarkoittaa että menit naimisiin 55,5 vuotta sitten ollessasi 4 vuotias.

        Kokeilepas uudestaan josko päästäisi lähemmäs totuutta. Minä kun sattumoisin tiedän että muutitte Thaimaahan 2014 vuoden loppupuolella.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt menee matematiikkasi omalle tasolleen taas. Olen asunut Thaimaassa yhteensä 9,5 vuotta joka koostuu kuudesta puolikkaasta vuodesta ja 6,5 kokonaisesta vuodesta.

        Sinä siis olet asunut Thaimaassa jopa 47,5 vuotta jolloin muutit Thaimaahan vuonna 1974 toukokuussa ollessasi 14 vuotias. (9,5 x 5)

        Kymmenen kertaa jos olet ollut pidempään thain kanssa aviossa, niin se tarkoittaa että menit naimisiin 55,5 vuotta sitten ollessasi 4 vuotias.

        Kokeilepas uudestaan josko päästäisi lähemmäs totuutta. Minä kun sattumoisin tiedän että muutitte Thaimaahan 2014 vuoden loppupuolella.

        2010

        Anteeksi, meni tuo jälkimmäinen päässälasku pieleen. Siis 2022 - 55 = 1967. Eli sinä menit naimisiin seitsemän vuotiaana samana vuonna kuin minä synnyin.

        Nuorna vitsa väännettävä ja varhainen lintu madon poimii.

        2010


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt menee matematiikkasi omalle tasolleen taas. Olen asunut Thaimaassa yhteensä 9,5 vuotta joka koostuu kuudesta puolikkaasta vuodesta ja 6,5 kokonaisesta vuodesta.

        Sinä siis olet asunut Thaimaassa jopa 47,5 vuotta jolloin muutit Thaimaahan vuonna 1974 toukokuussa ollessasi 14 vuotias. (9,5 x 5)

        Kymmenen kertaa jos olet ollut pidempään thain kanssa aviossa, niin se tarkoittaa että menit naimisiin 55,5 vuotta sitten ollessasi 4 vuotias.

        Kokeilepas uudestaan josko päästäisi lähemmäs totuutta. Minä kun sattumoisin tiedän että muutitte Thaimaahan 2014 vuoden loppupuolella.

        2010

        Et ilmeisesti käsittänyt mitä viestissäni tarkoitin, en tarvitse yhdeltäkään mielipuolelta neuvoja.


      • Anonyymi
        Numball kirjoitti:

        Et ilmeisesti käsittänyt mitä viestissäni tarkoitin, en tarvitse yhdeltäkään mielipuolelta neuvoja.

        On se kyllä vaikeaa ymmärtää että menit avioon 7 vuotiaana thain kanssa mutta ehdit sitä ennen olla 17 vuotta naimisissa suomalaisen kanssa.

        Vaikea myös uskoa että muutit Thaimaahan 14 vuotiaana ollen ennen sitä 53 vuotta Suomessa.

        Jos kielen opiskelu tekee minut mielipuoleksi hulluksi, niin ollaan sitten yhdessä kreisejä.

        Minulla ainakin on parempi matematiikka, koska tiedän että mainitsemasi luvut eivät voi pitää paikkansa.

        Thaimaa ei ole siellä vuokrahuoneessasi eikä siellä saada kokemuksia muusta kuin netin käytöstä.

        2010


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se kyllä vaikeaa ymmärtää että menit avioon 7 vuotiaana thain kanssa mutta ehdit sitä ennen olla 17 vuotta naimisissa suomalaisen kanssa.

        Vaikea myös uskoa että muutit Thaimaahan 14 vuotiaana ollen ennen sitä 53 vuotta Suomessa.

        Jos kielen opiskelu tekee minut mielipuoleksi hulluksi, niin ollaan sitten yhdessä kreisejä.

        Minulla ainakin on parempi matematiikka, koska tiedän että mainitsemasi luvut eivät voi pitää paikkansa.

        Thaimaa ei ole siellä vuokrahuoneessasi eikä siellä saada kokemuksia muusta kuin netin käytöstä.

        2010

        Eiköhän tämä ollut tässä.


      • Anonyymi
        Numball kirjoitti:

        Eiköhän tämä ollut tässä.

        Entä kuvat jykeväleukaisista koirista?


      • SenssuChlangMai
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä kuvat jykeväleukaisista koirista?

        Resupetteri.. kerran meidän perheellä oli niin jykevä leukainen koira että sen nimi oli Bridge Forrester. Sen leuka oli niin vahva että se pystyi syömään Maskun korituolin sillä aikaa kun oltiin aimon kanssa savella. Meillä on tapana istua rinnakkain buuceessä ja lukea naisten lehtiä. Siellä oli tarina pirkosta joka ei vaan saanut kyllikseen. Aina kun aimoa naurattaa joku juttu, siltä tulee samalla piarua.


      • Anonyymi
        Numball kirjoitti:

        Eiköhän tämä ollut tässä.

        TOIVOTTAVASTI.


      • Anonyymi
        Numball kirjoitti:

        Eiköhän tämä ollut tässä.

        Olisi hienoa jos lopettaisit kirjoittamisen tänne.


    • Anonyymi

      Morjens Kymppi.

      KIITOS aloituksestasi. Mukavaa lukea kuulumisistasi ja siitä missä ja miten mennään tänään Thaimaassa kielen opiskelussa ja sen osaamisen virallistamisessa.

      Onnitteluni sinulle tästä, että olet saavuttanut asettamasi tavoitteet. Ihailu voi olla liian provosoiva sana tässä yhteydessä ja tällä palstalla, mutta arvostan, ehkä parempi.

      Hienoa 8)

      • Anonyymi

        Samaa mieltä 8) / 2010
        8)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä 8) / 2010
        8)

        💕 Ihana ykkönen tuo 🔟


    • Anonyymi

      Numballin sisäinen sankari senssu ahdistunut jälleen ollen, ketjusta 3 viestiä poistanut.

      • Anonyymi

        Korjataan: Läskipään korvien välissä ahtaasti asuva mielikuvitusystävä ahdistunut ollen.


    • Anonyymi

      Minunkin kielitaito on huippuluokkaa;
      sain kerran 18v likalta pikkarit Valkeakosken yleisella uimarannalla palkinnoksi. Halusi "kostoseksia" kun poikakaveri petti ja herrasmiehena autoin.
      Ovat yha hanskalokerossa.
      PS. I also can fluently speak many languages...

      • Anonyymi

        Nyt muistat rakas resuperse valikoivasti... annoinhan sinulle myös suku puoli taudin, miehet ovat sikoja ja, pallomahoja, apina.
        By Sensei-Amalia HHN 63v.


      • SenssuChlangMai

        Mulla meni sammuneen sika-alman 59v tamppooni naru suuhun meinasin salaa lipaista.
        Alma vain teeskenteli nukkumista ja sanoi että "ei pidä nuolaista ennenkuin tamppaksi tipahtaa" Meinasin tulla hulluksi mutta aimo huusi jalkopäästä että tuu tänne senkin rietas orhi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      338
      3418
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2098
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1662
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1517
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1376
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1271
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1111
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1111
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1097
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      150
      933
    Aihe