polvi ja magneettikuvaus

tähystetty

Polvi tähystettiin helmikuun lopussa. Kaaduin kesken toipumisen, ja polvi taittui väkisin: varmasti haitaksi toipumiselle!
Hölkkäys/juoksu ei onnistu, tähystetyn jalan nostaminen makuulta/istualta ei onnistu ja rapuissa meno on eteenpäinponnistamista.
Fysioterapeutilla kävin ja sanoin, että jos hänen neuvomat liikkeet ei ala parissa viikossa luonnistua ja tehota, niin on parasta soittaa sairaalaan jossa leikattiin.
Mitäpä muuta ne voi tehdä kuin tähystää uudestaan!? Vai mitä magneettikuvauksessa voi nähdä?
En tosiaan haluaisi uudestaan tähystykseen, kun tämä ensimmäinenkin tähystys teki polvesta vain huonomman ja polveni haittaa nykyään arkielämää. Ennen tähystystä polvi nimittäin vaivasi vain satunnaisesti.
Mutta siis ydinkysymys-> mitä magneettikuvauksella voidaan nähdä ja tarkistaa?

5

8387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sarppa

Minä kävin magneettikuvissa maaliskuussa ja
      nyt olen menossa polvileikkaukseen viikon
      päästä.Magneettikuvaus on kaikkein tarkin
      kuvaus joka voidaan tehdä esim.polveen,sillä
      nähdään kaikki mahdolliset viat ja kulumat polven
      sisältä.Eräät lääkärit jopa sanovat etteivät
      ala edes leikkaamaan ennenkuin on käytetty
      magneettikuvissa ettei tule turhia leikkauksia.

• jonna

mä olin polven tähystyksessä helmikuussa ja mun polvesa on rakenteellinen vika joku vagnus kulma??en oo varma sanasta..nyt mun polvi ei kestä esim.pyöräilyä,pitkiä kävelylenkkejä ja sit jos laittaa portaissa painoo vamma polveen niin on kipeä ja joissakin muissa tilanteissa..eli kysyisin mitä tuossa kuvaksessa voidaa selvittää/nähdä??että kannattaako pyytää pääsyä sellaiseen??ja paljonko maksaa jos menee keskus-sairaalaan kuvaukseen??

• polvi
        jonna kirjoitti:

mä olin polven tähystyksessä helmikuussa ja mun polvesa on rakenteellinen vika joku vagnus kulma??en oo varma sanasta..nyt mun polvi ei kestä esim.pyöräilyä,pitkiä kävelylenkkejä ja sit jos laittaa portaissa painoo vamma polveen niin on kipeä ja joissakin muissa tilanteissa..eli kysyisin mitä tuossa kuvaksessa voidaa selvittää/nähdä??että kannattaako pyytää pääsyä sellaiseen??ja paljonko maksaa jos menee keskus-sairaalaan kuvaukseen??

Pyytää voit tietysti, mutta ei sun polvesta ole tarpeen ottaa magneettikuvausta, kun se on jo tähystetty. Tähystäminen on MRI:tä vielä tarkempi polven sisällä olevien rakenteiden tutkimiseen. MRI:ssä voi jäädä pienehkö hyväasentoinen kierukkarepeämä huomaamatta, mikä sitten täyhystyksessä tulee ilmi.
        Oliko ehkä valgus-kulma korostunut? Eli pihtipolvivirheasento.

• kkios
        polvi kirjoitti:

Pyytää voit tietysti, mutta ei sun polvesta ole tarpeen ottaa magneettikuvausta, kun se on jo tähystetty. Tähystäminen on MRI:tä vielä tarkempi polven sisällä olevien rakenteiden tutkimiseen. MRI:ssä voi jäädä pienehkö hyväasentoinen kierukkarepeämä huomaamatta, mikä sitten täyhystyksessä tulee ilmi.
        Oliko ehkä valgus-kulma korostunut? Eli pihtipolvivirheasento.

On jäänyt mri:ssä muitakin kuin kierukkavammoja huomaamatta. esim. luunsiruja ja murtumia. itse olin juuri yksityisesti mri:ssä, pari tuntia sitten, eturistisidevammaa ja kierukkavammaa siellä taitaa olla, ja maksoi melkein 800€.

• huomenna mri:n
        kkios kirjoitti:

On jäänyt mri:ssä muitakin kuin kierukkavammoja huomaamatta. esim. luunsiruja ja murtumia. itse olin juuri yksityisesti mri:ssä, pari tuntia sitten, eturistisidevammaa ja kierukkavammaa siellä taitaa olla, ja maksoi melkein 800€.

polven takia, ei löydy muin keinoin syytä vikaan mikä niin vaivaa sitä... 315e on hinta kelakorvauksen jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3057
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2801
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      184
      2428
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2155
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      18
      1476
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13