Miksi kukaan oikeasti haluaa puutalon

Anonyymi-ap

Todellisuudessahan lähes jokainen haluaisi kivitalon, mutta päätyy puutaloon kun rahat ja/tai taidot rakentaa kivitalo ei riitä.

15

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ollaan Suomessa jos et ole huomannut. Täällä on puuta ja puuta. Kiven louhinta on kallista.

    • Anonyymi

      Miten kivitalossa katto tehdään .
      Miksi se ei ole aina kokonaan tiilestä
      Usein kivi talossa peltikatot ja puiset kattotuolit kumminkin

    • Anonyymi

      Onko kivitalossa katto kun kivestä vai. Vain puusta

      • Anonyymi

        Puu on helpompaa tyesteää

        Iso rakentaa seinän väärään paikkaan on puuseinä helpompi korjata ja siirtää

        Kattokin on aina puusta vai oletteko kuulleet että kivitalossa olis kattotuolit betonii

        Jäätyykö !ämpöpumput pakkasella
        Ainakaan ei sähkön säästöo ei pääse syntymään yniin yhtään

        Äänestäkää kokomusta saatte ilmaista sähköä ja ruokaa ja bensaa
        Kauppiaat kokoomuslaisa ja nehän myyiomaieksi kuten nytkin

        Oikeistohallitusket keksineet pörssi sähkön

        Kun kapitalistinteienaa ja rikstuu niin työläinen köyhtyy

        Jos et ole oikea rikas kokoomuslainen loinen mikisi äänestä siten kokoomusta

        Jos omisuutes on alle miljoonan en näe syytä äänestää kokoomusta

        Äänestä sdp


    • Anonyymi

      Vain puupää rakentaa kivestä

    • Anonyymi

      Miksi pitää rakentaa pulpettitaloja yms useampikerroksisia ok-taloja, vaikka 1-kerroksinen on paljon käytännöllisempi? Siksi, ettei ole varaa yli 400 neliön tonttiin.

    • Anonyymi

      Kivitalon rakentaminen ei neroa vaadi. Kaikkia ei vaan kuraleikit ja potkuhousut kiinnosta.
      Kivitalo on kallis, epäviihtyisä ja kolkko. Suurinta osaa asujista ei kiinnosta arkkitehtooniset kokeilut ja monikerros monumentit.

    • Anonyymi

      Koska tulee seuraava aktivointi aloitus ?

      • Anonyymi

        Ihan milloin haluut
        Milloin tulee seuraava aloitsu valitus arvostelu
        Puupaaä


    • Anonyymi

      Rappaaminen kallista, itse rungon teko helpompaa kuin puutalossa. Hirsitalonmoisinmottanut, mutta oli nyt niin kallista, ettei pysty. Kivitalossa mietityttää eniten se, että sama betonielementti/harkkorakenne jatkuu anturasta seinän yläosaan asti. Herkkä kosteuden nousulle seinärakenteeseen. Betonitalossa hankalampi muokta sähköjä seiniin. En tykkää betonihommista yhtään. Muutamannkivitalonnrungon olen pystyttänyt.

    • Anonyymi

      Vanhaa radion mökkimainosta mukaillen joku päätyy hirteen.

    • Anonyymi

      Kivitalo on komee ja naapurit kateellisia Kastelleissaan ja Jukkataloissaan. Jos aikuisten oikeesti pitäisi esim. Naantalin asuntomessuilta valita joku talo asuttavaksi, niin eiköhän se olisi joko Jämerän tai Lammin kivitalo.

      Joku täällä höpöttelee yläpohjista.. kyllä se monessa kivitalossa on myös kiveä. Kivitalo on hiljainen, paloturvallinen, huono homehtumaan ja mikä parasta. Sen saa aina kaupaksi hyvällä hinnalla. Miksiköhän... no siksi kun se on KIVITALO!

    • Anonyymi

      Näitä kivitalojen mainostamisyrityksiä saisi useammin tulla, älkää myyjät kokonaan luovuttako !!!

    • Anonyymi

      Itse rakentaen puutalo tuli 150000 euroa halvemmaksi.

    • Anonyymi

      Puutalo on edelleen halvin. Jos vielä löytyy ammattiosaajia rakentamaan se paikanpäällä on tulos kaikkein edullisin. Olen tuottanut vain kaksi betoniharkkotaloa (lamminkivi), mutta urakoinut sen lisäksi muutaman. Puutaloja tuottanut sekä eriasteisilla elementeillä, että paikanpäällä rakennettuina. Viimeksi mainittu on siis edelleen selvästi halvin. Kieltämättä kivitalossa on tiettyjä laatuseikkoja, joista kannattaa maksaa, mutta sehän on yksilön oma valinta budjeteineen. Jos siis tiukalla budjetilla, niin kannatta etsiä pätevä puurakentaja - osaaja ja paikanpäällä rakentaminen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2693
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2480
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2101
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe