SM -liigan taso?

Kirjoitan tätä Venäjä-Suomi -puolivälierän toisella erätauolla, tilanne on 3-3. Riippumatta siitä miten peli lopulta päättyy, haluaisin kiinnittää huomionne seuraavaan asiaan; tämä meidän oma SM -liiga, jota on niin kovasti mainostettu kovatasoiseksi, ehkä Euroopan parhaaksi, tai ainakin toiseksi parhaaksi sarjaksi, ei vaan näytä tuottavan kansainvälisiin vääntöihin riittävän kovia pelaajia!

Kaikki Kärppien pelaajat, Viuhkola ja Bäckströn etunenässä tuntuvat olevan aivan väärässä kehässä tuolla kisoissa. Pojat loistivat kotimaan sarjassa, mutta kun vastaan tulee hieman kovempia pelimiehiä, tuntuu mestareilta menevän nk. paskat housuun. "Liigan paras maalivahti" on imenyt tässä ottelussa jo kaksi, puhumattakaan kaikista muista imuista jo alkusarjan peleissä!

Herääkin kysymys, että onko suomalaisessa jääkiekkoelämässä unohdettu vallitseva muu maailma, käperrytty liikaa siihen että olemme helkkarin hyviä. Todellisuus kun tuntuu olevan se, että Suomi ei vaan kerta kaikkiaan tuota juniorimyllystään tai kuuluisalla Leijona -tiellään riittävästi pelaajia kansainvälisiin karkeloihin. Jotain on pielessä jo junnuvalmennuksessa!

Riippumatta siitä kuinka tuossa käynnissä olevassa pelissä lopulta käy, tai kuinka pitkälle Suomi loppujen lopuksi etenee, nyt olisi Kiekkoliitonkin jo korkea aika herätä, ja miettiä sitä kuinka saisimme junnuvalmennuksen takaisin tasolle mitä se oli joskus 80 -luvulla! Auttaisiko esim. typerä "kaikki pelaa" -ajatuksen hiljainen hautaaminen...

1

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummu-tiamat

sm liiga on aika tylsää hommaa.menny ihan show pelleilyks.kaikki oranssi takit,sm liiga hockey night ja joku naurettava fani ohjelma.show pelleilyy sanon mä.jutin oma sanakirja...pyh

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      155
      1898
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1891
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      56
      1582
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      174
      1425
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      177
      1385
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      158
      1378
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1228
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      76
      1183
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1178
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1065
    Aihe