Asianajajilla ei enää moraalia ja etiikkaa

Anonyymi-ap

Eikö asianajajien pitäisi ajatella asiakkaittensa parasta?
Onko joskus sattunut, että asianajaja antaa neuvon ilmaiseksi (kuten esim opettajat) jokaisella pikkuneuvolla on hintalappu (50 -100 euroa).

Ei vaikuta siltä.
Pääasia vaikuttaa olevan, että saavat rahaa itselleen.
Mikä muu ammattiryhmä voi esittää yhden sähköpostin avaamisesta x euroa (mikä hinta?) ja tuntipalkaksi x euroa?
Jos sanot asianajajlle hississä hyvää huomenta, niin tulee heti 50 euron lasku.

Kun ajattelee esim alihoitajien tuntipalkkaa, joka todella tekee raskasta TYÖTÄ, niin ero asianajajan tuntipalkkaan (joka avaa sähköpostin) on todella valtava.

52

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olipa typerä avaus. Olitko se sinä, Lawetti?

      • Anonyymi

        Ei ollut, vaan minä olin.

        Oletko sinä itse asianajaja? Tai opiskelija?
        Mikä ammatiltasi?

        Miksi te muuten aina ivailette Lawettia?
        Viisaita vastauksia on joskus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut, vaan minä olin.

        Oletko sinä itse asianajaja? Tai opiskelija?
        Mikä ammatiltasi?

        Miksi te muuten aina ivailette Lawettia?
        Viisaita vastauksia on joskus.

        "Viisaita vastauksia on joskus"

        Milloin viimeksi?
        Ilmeisesti ihan eivät ole muut foorumin käyttäjät onnistuneet, jos joku on mennyt jonkin lawetin neuvon lukemaan viisaaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Viisaita vastauksia on joskus"

        Milloin viimeksi?
        Ilmeisesti ihan eivät ole muut foorumin käyttäjät onnistuneet, jos joku on mennyt jonkin lawetin neuvon lukemaan viisaaksi.

        Kehoitti minua hakemaan lakiosaa, oli viisas neuvo.


    • Anonyymi

      Kyllä kai asiakkaan sähköpostin lukeminen ja siihen vastaaminen (tai puh.keskustelu) on yhtä paljon työtä kuin konttorikäynnillä keskustelu.
      Useinhan noiden hinnoittelu on jotenkin saatavissa tietoon etukäteen - ainakin kysymällä, jos hinnasto niitä ei erittele.

      Puh.keskustelussa tai sähköpostin käsittelyssä voi myös olla kertaluontoinen starttihinta sitten tuntitaksa - tai kenties vain jompikumpi.

      Kokonaan toinen juttu sit ovat 'asiakkaiden parasta ajattelu' - ja että voisiko esim. asiakkaan esittämään jonkun asian nopsasti hoituvaan tarkistuskysymykseen joskus ottaa kantaa ilman eri veloitusta... :)

      • Anonyymi

        Joo, paisi että minun kohdalla ei vastannut kysymykseen.
        Piti kysyä uudelleen, ja vielä kerran. Sitten vasta tuli vastaus. Velotti kolme kertaa, kun olisi voinut eka kerralla vastata.
        Seuraavalla ja sitä seuraavalla kierroksella sama muistuttaminen, ja eikun tuli lisää liksaa.

        Olisi reilua asianajajlta jos heti kättelyssä kertoisi asiakkaalleen liksansa, niin asiakas tietäisi ja varoisi kysymästä. Jos 15 minuutin liksa on x euroa, niin voi katsoa kellosta.
        Asianajaja tuli 45 minuuttia myöhässä ja veti tuntitaksan. Ja tää on totta.
        Mutta turhapa on huomautella, vetää vaan siitäkin huomautuksesta taksan.

        Toinen asianajaja valehteli ihan suoraan. Valehteleminen ei ole rikos, mutta kummastutti.

        Ei silti, on niitä fiksujakin asianajajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, paisi että minun kohdalla ei vastannut kysymykseen.
        Piti kysyä uudelleen, ja vielä kerran. Sitten vasta tuli vastaus. Velotti kolme kertaa, kun olisi voinut eka kerralla vastata.
        Seuraavalla ja sitä seuraavalla kierroksella sama muistuttaminen, ja eikun tuli lisää liksaa.

        Olisi reilua asianajajlta jos heti kättelyssä kertoisi asiakkaalleen liksansa, niin asiakas tietäisi ja varoisi kysymästä. Jos 15 minuutin liksa on x euroa, niin voi katsoa kellosta.
        Asianajaja tuli 45 minuuttia myöhässä ja veti tuntitaksan. Ja tää on totta.
        Mutta turhapa on huomautella, vetää vaan siitäkin huomautuksesta taksan.

        Toinen asianajaja valehteli ihan suoraan. Valehteleminen ei ole rikos, mutta kummastutti.

        Ei silti, on niitä fiksujakin asianajajia.

        Noin teknisesti hyvään asianajotapaan kuuluu, että hinta on näkyvillä ja ettei sitä joudu erikseen pyytämään nähtäviksi. Tätä hyvän asianajotavan vaatimusta taidetaan rikkoa suurimmassa osaa asianajotoimistoja, ei toki kaikissa.

        Mitä tulee moraalittomuuteen, niin asianajajan keskeistä työtä on tiedon vastaanottaminen, sen käsittely, ja vastauksen tai neuvojen antaminen. Joten on täysin selvää, että siitä laskutetaan. Ja rehellisesti, jos häiritset asianajajan sähköpostimäärää vain toivottamalla hyvää huomenta hänelle ilman mitään syytä, niin sellaisesta toiminnasta kuuluu saada rangaistus eli että maksat siitä työstä, mitä asianajajalle syntyy siitä ja kun hän joutuu miettimään, että onkohan sähköpostissa jotain tärkeääkin ja mitähän se päämies on tainnut yrittää kertoa.


    • Anonyymi

      Asiassa on se hyvä puoli, että aina voit etsiä vastaukset itse.
      Kokolailla kaikki oikeuslähteet ovat aivan julkisesti saatavilla.
      Sinun ei siis joitain harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta ole pakko käyttää asianajajaa mihinkään.

      Mutta miten se, että ajattelee asiakkaan parasta, liittyy hinnoitteluun? Epäilemättä yksityinen huippukirurgikin ajattelee asiakkaansa parasta, mutta varmasti laskuttaa vielä enemmän kuin asianajana. Missä hänen eettisyytensä?

      • Anonyymi

        Niitä huippukirurgeja ei vain ole niin paljon kuin asianajajia.

        Taidat olla itse asianajaja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä huippukirurgeja ei vain ole niin paljon kuin asianajajia.

        Taidat olla itse asianajaja?

        "Niitä huippukirurgeja ei vain ole niin paljon kuin asianajajia"

        Miten se asiaan liittyy?
        Kysehän oli siitä logiikasta, että paljon ja matalalla kynnyksellä laskuttava ei voisi ajatella asiakkaan parasta.

        "Taidat olla itse asianajaja?"
        Ad hominemeihin näin nopeasti? En viitsi edes kertoa olenko vai enkö ole. Koita sinä pysyä asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niitä huippukirurgeja ei vain ole niin paljon kuin asianajajia"

        Miten se asiaan liittyy?
        Kysehän oli siitä logiikasta, että paljon ja matalalla kynnyksellä laskuttava ei voisi ajatella asiakkaan parasta.

        "Taidat olla itse asianajaja?"
        Ad hominemeihin näin nopeasti? En viitsi edes kertoa olenko vai enkö ole. Koita sinä pysyä asiassa.

        Höh?

        Kuka kumma teikkä itse veti huippukirurgin tänne? Miten se sinun huippukirurgi liittyy asiaan?
        "Epäilemättä yksityinen huippukirurgikin ajattelee asiakkaansa parasta, mutta varmasti laskuttaa vielä enemmän kuin asianajana. Missä hänen eettisyytensä?"

        Siksi otin huippukirurgin esille, kun itse sitä ehdottelit.

        Eikä sun tartte kertoa, että oletko asianajaja vai et.
        Kyllähän tuosta vastauksestasi saa naapurin Martta-tätikin selville ammattisi!
        Tuo sinun logiikkasi käy kyllä matalalla kynnyksellä, mutta kaikkia pölhöjä tarvitaan, - tuovat vaihtelua elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höh?

        Kuka kumma teikkä itse veti huippukirurgin tänne? Miten se sinun huippukirurgi liittyy asiaan?
        "Epäilemättä yksityinen huippukirurgikin ajattelee asiakkaansa parasta, mutta varmasti laskuttaa vielä enemmän kuin asianajana. Missä hänen eettisyytensä?"

        Siksi otin huippukirurgin esille, kun itse sitä ehdottelit.

        Eikä sun tartte kertoa, että oletko asianajaja vai et.
        Kyllähän tuosta vastauksestasi saa naapurin Martta-tätikin selville ammattisi!
        Tuo sinun logiikkasi käy kyllä matalalla kynnyksellä, mutta kaikkia pölhöjä tarvitaan, - tuovat vaihtelua elämään.

        "Kuka kumma teikkä itse veti huippukirurgin tänne? Miten se sinun huippukirurgi liittyy asiaan?"

        Siten, että se huippukirurgi laskuttaa vielä kovemmin, kuin se asianajaja. Sinun logiikallasi hänen pitäisi ajatella vielä vähemmän asiakkaan parasta. Jostain syystä harva kuitenkaan kiistää etteikö kirurgi välittäisi asiakkaastaan. Täällä kuitenkin kyseenalaistettiin asianajajalta se sama moraali laskutuksen suuruuden perusteella.
        Sen sijaan asiaan ei mielestäni liity mitenkään se, kuinka monta kummankin, tai jonkin muun kovaa laskuttavan ammattiryhmän edustajaa maassa on. Jos liittyy, niin selvennä toki typerien ad hominemien sijaan.

        "Eikä sun tartte kertoa, että oletko asianajaja vai et.
        Kyllähän tuosta vastauksestasi saa naapurin Martta-tätikin selville ammattisi!"

        Selvä, kerro sitten mikä se on. Lupaan, että saat ihan rehellisesti palkinnon, jos menee oikein. Odotan innolla Martta-naapurisi päättelykyvyn osoitusta.


      • Anonyymi

        Mutta esimerkiksi suvun asioissa,vaikka itse olisikin jo oikeassa,on parempi jos tilanne on lukossa,että on auktoriteettia eli asianajaja,sanomassa vastapuolelle ne asiat,joissa ei yksin voi pitää suvun tavan vuoksi,puoliaan.
        Sehän siinä maksaa,että saa apua asioiden eteenpäinsaattamiseksi.


    • Anonyymi

      Itse olen putkiasentaja.

      Kun minut halutaan tekemään työni, teen ensimmäiset työt ilmaiseksi. Sitten vasta alan laskuttaa, mutta välillä teen kaiken ilmaiseksi. Olen niin mukava heppu.

      Välillä vesi pysyy putkissa, välillä ei pysy ja on vuotoja. Laskutan tai olen laskuttamatta. Heitän kolikolla.

      Moni yrittää ensin kysellä hintoja, moni myös haluaa työt ja varsinkin tarkastukset ilmaiseksi. Ellei kysele, voin laskuttaa tai olla laskuttamatta. Me ammatti-ihmiset elävämme kuitenkin pyhällä hengellä. Meitä on erilaisia, hyviä ja huonoja. Hyvät pysyvät ammatissa pitkäänkin.

      • Anonyymi

        Heh, heh ja Haa!

        Ihan selvä vale, että olisit putkiasentaja!
        Luuletko tosiaan, että kukaan uskoo väittämääsi ammattinimikettä?

        Olet ihan selvään asianajaja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, heh ja Haa!

        Ihan selvä vale, että olisit putkiasentaja!
        Luuletko tosiaan, että kukaan uskoo väittämääsi ammattinimikettä?

        Olet ihan selvään asianajaja!

        Tähän kuuluisi se meemi, missä Woody ja Buzz Lightyear seisovat vierekkäin ja Buzz osoittaa kauhistuneena katselevalle Woodylle :
        "Asianajajia, asianajajaja kaikkialla".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän kuuluisi se meemi, missä Woody ja Buzz Lightyear seisovat vierekkäin ja Buzz osoittaa kauhistuneena katselevalle Woodylle :
        "Asianajajia, asianajajaja kaikkialla".

        En ole nähnyt kyseistä filmiä.
        Joten en tiedä, yritätkö sinä tehdä minusta "tyhmää" vai "viisasta".

        Ollaanpas pedagoogisia:
        Todista minulle että sinä olet "putkiasentaja"!

        Jos olet putkiasentaja ja toimit työssäsi kuvaamallasi tavalla, niin silloin minä olen väärässä.
        Jos sinä et ole "putkiasentaja", niin silloin sinä olet väärässä ja olet valehdellut.

        Kerropa ihan oikeasti, mikä on ammattisi, niin että et likaisi toisten ammattikuntien mainetta!
        Kas kun putkiasentajilla on hyvä maine. En ole tavannut putkiasentajaa, joka olisi valehdellut ammattinsa nimikkeen.

        Rehellisyys maan perii!

        Sen verran tiedän, että jos asianajajalta kysyy jonkun suoran kysymyksen, niin A) rehti asianajaja vastaa just siihen kysymykseen, mutta B) epärehti asianajaja kiertää kysymyksen ja vastaa johonkin ihan toiseen asiaan vetää itselleen kysyjän x aikaliksan sekä oman x aikaliksansa.

        Liksa tapaus A) on ihan jees. Saa liksan, jos vastaa.
        Mutta tapaus B) ei ole jees, koska asianajaja ei vastannut itse kysymykseen.

        Onneksi tämä palsta on ilmainen.

        Mutta ole hyvä, vastaa rehellisesti mikä on ammattisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole nähnyt kyseistä filmiä.
        Joten en tiedä, yritätkö sinä tehdä minusta "tyhmää" vai "viisasta".

        Ollaanpas pedagoogisia:
        Todista minulle että sinä olet "putkiasentaja"!

        Jos olet putkiasentaja ja toimit työssäsi kuvaamallasi tavalla, niin silloin minä olen väärässä.
        Jos sinä et ole "putkiasentaja", niin silloin sinä olet väärässä ja olet valehdellut.

        Kerropa ihan oikeasti, mikä on ammattisi, niin että et likaisi toisten ammattikuntien mainetta!
        Kas kun putkiasentajilla on hyvä maine. En ole tavannut putkiasentajaa, joka olisi valehdellut ammattinsa nimikkeen.

        Rehellisyys maan perii!

        Sen verran tiedän, että jos asianajajalta kysyy jonkun suoran kysymyksen, niin A) rehti asianajaja vastaa just siihen kysymykseen, mutta B) epärehti asianajaja kiertää kysymyksen ja vastaa johonkin ihan toiseen asiaan vetää itselleen kysyjän x aikaliksan sekä oman x aikaliksansa.

        Liksa tapaus A) on ihan jees. Saa liksan, jos vastaa.
        Mutta tapaus B) ei ole jees, koska asianajaja ei vastannut itse kysymykseen.

        Onneksi tämä palsta on ilmainen.

        Mutta ole hyvä, vastaa rehellisesti mikä on ammattisi.

        Sweet jeebus sentään. Et taida olla ihan penaalin terävin kynä.
        Joo, taitava sarkasmi vain kirjoitetun tekstin keinoin on vähän vaikea laji, mutta et kai ihan tosissasi voinut missata sitä tuon "putkiasentajan" kirjoituksessa?

        Noh, väännetään rautalangasta. Se oli parodia sinun haluamastasi asianajajasta, joka aloittaa asiakassuhteen ilmaisella työllä, ja siitäkin eteenpäin tekee satunnaisesti osan töistä ilmaiseksi.

        On kokonaa eri asia, jos työ on huonosti tehty, tai on tehty muuta, kuin on tilattu. Ei putkarille pidä maksaa jos putki vuotaa tai jonnekin on vedetty putki jota ei tilattu.
        Ei asianajajallekaan pidä maksaa sellaisiin kysymyksiin vastaamisesta, joita ei ole kysynyt.

        Viimeisen kysymyksesi osalta sekoitat minut ja "putkimiehen". Emme ole sama kirjoittaja. "Putkimiehen" oikeaa ammattia en tiedä. Minun osaltani odotamme edelleen Martta-naapurisi tietoa, koska se oli niin helppo päätellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sweet jeebus sentään. Et taida olla ihan penaalin terävin kynä.
        Joo, taitava sarkasmi vain kirjoitetun tekstin keinoin on vähän vaikea laji, mutta et kai ihan tosissasi voinut missata sitä tuon "putkiasentajan" kirjoituksessa?

        Noh, väännetään rautalangasta. Se oli parodia sinun haluamastasi asianajajasta, joka aloittaa asiakassuhteen ilmaisella työllä, ja siitäkin eteenpäin tekee satunnaisesti osan töistä ilmaiseksi.

        On kokonaa eri asia, jos työ on huonosti tehty, tai on tehty muuta, kuin on tilattu. Ei putkarille pidä maksaa jos putki vuotaa tai jonnekin on vedetty putki jota ei tilattu.
        Ei asianajajallekaan pidä maksaa sellaisiin kysymyksiin vastaamisesta, joita ei ole kysynyt.

        Viimeisen kysymyksesi osalta sekoitat minut ja "putkimiehen". Emme ole sama kirjoittaja. "Putkimiehen" oikeaa ammattia en tiedä. Minun osaltani odotamme edelleen Martta-naapurisi tietoa, koska se oli niin helppo päätellä.

        Väännetään lisää rautalankaa.

        Tosiasiassa sinä et voi arvostella ja tietää, olenko minä se penaalin "terävin" vai "tylsin" kynä. Sinä et ole mikään arvostelemaan. Esitä tosiasiat ensin.

        Esitä oma älykkyysosamääräsi ensin rehellisesti.
        Esitän sen jälkeen omani.
        Verrataan lukuja ja tehdään päätelmät sen jälkeen.

        Mietippä tätä väitettäsi " Se oli parodia sinun haluamastasi asianajajasta, joka aloittaa asiakassuhteen ilmaisella työllä, ja siitäkin eteenpäin tekee satunnaisesti osan töistä ilmaiseksi".

        Nimenomaan kirjoitin että kohdassa A) on jees maksaa liksat.
        Huomasitko?

        Parodiasta sinulla ei ole haisuakaan, jos et sattuisi olemaan näytelmä tms kirjailija.
        Kas kun lakiasioissa EI HARRASTETA parodiaa, eikä "taitavaa sarkasmia".
        Toisaalla Suomi24 palstoilla on varmaan sellainen palsta, käy kurkkaamassa.

        Samanlainen rautalangan vääntö tämä viimeinen "Viimeisen kysymyksesi osalta sekoitat minut ja "putkimiehen". Emme ole sama kirjoittaja. "Putkimiehen" oikeaa ammattia en tiedä. "
        Voi olla, jos et tiedä ja oli toinen vastaaja.
        Voiko "putkiasentaja" silti itse ilmoittautua ja kertoa että onko oikeasti putkiasentaja.
        Niin saadaan sivullisen todiste, että sinä et ollut se putkiasentaja.
        Jos putkiasentaja on oikeasti olemassa, niin olin väärässä, - kuten kerroin aikaisemmin jo.
        Silti antaisin joitain säälipisteitä tämän "putkiasentajan" vastauksesta, kun vaivautui yrittämään parodia-taiteen alalla.

        Mutta kerroppa oma ammattisi rehellisesti, suoraan ja valehtelematta.
        Voi olla että et vastaa ollenkaan kysymykseen. - Vastaamattomuus on sekin vastaus.
        Ei kylläkään rehellisen ihmisen vastaus.

        Olen kuitenkin sen verran "terävä kynä", että en viitsi jatkaa keskusteluja noviisin kanssa.

        Tämä on lakipalsta. Kun seuraa keskusteluja täällä, niin huomaa helposti, että lakimiehet eivät aina hoida oikein asioita. Jos hoitaisivat, niin tätä palstaa ei tarvittaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väännetään lisää rautalankaa.

        Tosiasiassa sinä et voi arvostella ja tietää, olenko minä se penaalin "terävin" vai "tylsin" kynä. Sinä et ole mikään arvostelemaan. Esitä tosiasiat ensin.

        Esitä oma älykkyysosamääräsi ensin rehellisesti.
        Esitän sen jälkeen omani.
        Verrataan lukuja ja tehdään päätelmät sen jälkeen.

        Mietippä tätä väitettäsi " Se oli parodia sinun haluamastasi asianajajasta, joka aloittaa asiakassuhteen ilmaisella työllä, ja siitäkin eteenpäin tekee satunnaisesti osan töistä ilmaiseksi".

        Nimenomaan kirjoitin että kohdassa A) on jees maksaa liksat.
        Huomasitko?

        Parodiasta sinulla ei ole haisuakaan, jos et sattuisi olemaan näytelmä tms kirjailija.
        Kas kun lakiasioissa EI HARRASTETA parodiaa, eikä "taitavaa sarkasmia".
        Toisaalla Suomi24 palstoilla on varmaan sellainen palsta, käy kurkkaamassa.

        Samanlainen rautalangan vääntö tämä viimeinen "Viimeisen kysymyksesi osalta sekoitat minut ja "putkimiehen". Emme ole sama kirjoittaja. "Putkimiehen" oikeaa ammattia en tiedä. "
        Voi olla, jos et tiedä ja oli toinen vastaaja.
        Voiko "putkiasentaja" silti itse ilmoittautua ja kertoa että onko oikeasti putkiasentaja.
        Niin saadaan sivullisen todiste, että sinä et ollut se putkiasentaja.
        Jos putkiasentaja on oikeasti olemassa, niin olin väärässä, - kuten kerroin aikaisemmin jo.
        Silti antaisin joitain säälipisteitä tämän "putkiasentajan" vastauksesta, kun vaivautui yrittämään parodia-taiteen alalla.

        Mutta kerroppa oma ammattisi rehellisesti, suoraan ja valehtelematta.
        Voi olla että et vastaa ollenkaan kysymykseen. - Vastaamattomuus on sekin vastaus.
        Ei kylläkään rehellisen ihmisen vastaus.

        Olen kuitenkin sen verran "terävä kynä", että en viitsi jatkaa keskusteluja noviisin kanssa.

        Tämä on lakipalsta. Kun seuraa keskusteluja täällä, niin huomaa helposti, että lakimiehet eivät aina hoida oikein asioita. Jos hoitaisivat, niin tätä palstaa ei tarvittaisi.

        Olipa pitkä tarina, ei jaksanut lukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisimme saada uudel Lawetin palstalle.
        Tolkuttoman pitkiä viestejä vailla päätä tai häntää, pelkkää kinaa.

        Ei, en kerro ammattiani. Se ei kuulu sinulle, ja sitäpaitsi Martta-naapurisikin kuulemma sen tietää. Kysy häneltä. Mitään epärehellistä siinä ei tietenkään ole.
        Kuitenkin, jotta saisit mielenrauhan, ja typerä ad hominemisi tulisi kumottua, kerrottakoon, että en ole asianajaja.

        Ja miksi muka laki ja rikos -palstalle tehtyyn tyhmään aloitukseen ei voisi vastata sarkasmin keinoin? Tehdään sitä oikeussalissakin.

        Lohduttava tieto, että et ole asianajaja (jos onsiis totta).
        Eipähän sinussa olisikaan ainesta vastuunalaiseksi asianajajaksi.

        Parasta pysytelläkin parodian piirissä ja suorittaa jatko-opintoja sillä alueella!
        Toivotan sinulle sarkastisesti menestystä!
        Rauhaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lohduttava tieto, että et ole asianajaja (jos onsiis totta).
        Eipähän sinussa olisikaan ainesta vastuunalaiseksi asianajajaksi.

        Parasta pysytelläkin parodian piirissä ja suorittaa jatko-opintoja sillä alueella!
        Toivotan sinulle sarkastisesti menestystä!
        Rauhaa!

        "Vastuunalainen asianajana"... Mikä hieno termi!
        Mutta mitä se vastuu on? Asianajajahan saa palkkionsa päättyi juttu miten vain.

        Mutta miksi minusta mielestäsi ei olisi "vastuunalaiseksi asianajajaksi"? Kyllä minun työssäni on vastuuta ihan siinä, kuin asianajajan työssäkin, jos nyt uudeen typerään ad hominemiisi pitää jotenkin tarttua. Et ilmeisesi oikein osaa argumentoida muuten, kuin niiden kautta?

        Sinun ammatistasi meillä ei kuitenkaan ole myöskään hajua. Koska kerran niin innokkaasti vaadit meitä muita paljastamaan ammattimme, niin sinulle ei liene mikään ongelma kertoa omaasi? Voimme sitten arvioida sen "vastuunalaisuuden" ihan porukalla.
        Ilmeisesti siihen liittyy runsas asianajajien kanssa tekemisissä oleminen, koska tiedät niin hyvin heidän toiminnastaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lohduttava tieto, että et ole asianajaja (jos onsiis totta).
        Eipähän sinussa olisikaan ainesta vastuunalaiseksi asianajajaksi.

        Parasta pysytelläkin parodian piirissä ja suorittaa jatko-opintoja sillä alueella!
        Toivotan sinulle sarkastisesti menestystä!
        Rauhaa!

        Ei ole totta, vastasi suoran epäsuorasti, että toimii kuitenkin jotenkin tuomioistuimessa/yhteydessä taikka tuomioistuimeen liittyvissä asioissa, eli on siivooja joissain liittyvissä paikoissa, b. vartijaplanttu, c. sihteeri/kanslisti, c. pöllöösi, d. uutistoimittaja/harjoittelija, e. Opiskelija johonkin noihin aloihin, f. suurempaaki suuren egon omaava bullimisti.

        T. Lawetorder Z via V


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole totta, vastasi suoran epäsuorasti, että toimii kuitenkin jotenkin tuomioistuimessa/yhteydessä taikka tuomioistuimeen liittyvissä asioissa, eli on siivooja joissain liittyvissä paikoissa, b. vartijaplanttu, c. sihteeri/kanslisti, c. pöllöösi, d. uutistoimittaja/harjoittelija, e. Opiskelija johonkin noihin aloihin, f. suurempaaki suuren egon omaava bullimisti.

        T. Lawetorder Z via V

        Mieleen menee Löpötinkin arvaukset. Edes duunipaikkani ei ole minkään tuomioistuimen yhteydessä.

        Toisaalta minkä tahansa tuomioistuimen vartija, sihteeri/kanslisti, pöllöösi (miksi et voi vain kirjoittaa poliisi?), ja kaikki uutistoimittajat ja uutistoimittajaharjoittelijat sekä noiden alojen opiskelijat ymmärtävät juridiikasta Löpöttiä enemmän.

        Egossa tosin häntä ei päihitä edes amerikkalainen RAP-artisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väännetään lisää rautalankaa.

        Tosiasiassa sinä et voi arvostella ja tietää, olenko minä se penaalin "terävin" vai "tylsin" kynä. Sinä et ole mikään arvostelemaan. Esitä tosiasiat ensin.

        Esitä oma älykkyysosamääräsi ensin rehellisesti.
        Esitän sen jälkeen omani.
        Verrataan lukuja ja tehdään päätelmät sen jälkeen.

        Mietippä tätä väitettäsi " Se oli parodia sinun haluamastasi asianajajasta, joka aloittaa asiakassuhteen ilmaisella työllä, ja siitäkin eteenpäin tekee satunnaisesti osan töistä ilmaiseksi".

        Nimenomaan kirjoitin että kohdassa A) on jees maksaa liksat.
        Huomasitko?

        Parodiasta sinulla ei ole haisuakaan, jos et sattuisi olemaan näytelmä tms kirjailija.
        Kas kun lakiasioissa EI HARRASTETA parodiaa, eikä "taitavaa sarkasmia".
        Toisaalla Suomi24 palstoilla on varmaan sellainen palsta, käy kurkkaamassa.

        Samanlainen rautalangan vääntö tämä viimeinen "Viimeisen kysymyksesi osalta sekoitat minut ja "putkimiehen". Emme ole sama kirjoittaja. "Putkimiehen" oikeaa ammattia en tiedä. "
        Voi olla, jos et tiedä ja oli toinen vastaaja.
        Voiko "putkiasentaja" silti itse ilmoittautua ja kertoa että onko oikeasti putkiasentaja.
        Niin saadaan sivullisen todiste, että sinä et ollut se putkiasentaja.
        Jos putkiasentaja on oikeasti olemassa, niin olin väärässä, - kuten kerroin aikaisemmin jo.
        Silti antaisin joitain säälipisteitä tämän "putkiasentajan" vastauksesta, kun vaivautui yrittämään parodia-taiteen alalla.

        Mutta kerroppa oma ammattisi rehellisesti, suoraan ja valehtelematta.
        Voi olla että et vastaa ollenkaan kysymykseen. - Vastaamattomuus on sekin vastaus.
        Ei kylläkään rehellisen ihmisen vastaus.

        Olen kuitenkin sen verran "terävä kynä", että en viitsi jatkaa keskusteluja noviisin kanssa.

        Tämä on lakipalsta. Kun seuraa keskusteluja täällä, niin huomaa helposti, että lakimiehet eivät aina hoida oikein asioita. Jos hoitaisivat, niin tätä palstaa ei tarvittaisi.

        Minäkin olen putkiasentaja ja asianajaja. En mielly minäkään aina laskuttamaan. Minulla on myös monta muuta virkaa ja yhtiöitäkin.
        Jo Johannes Koskinenkin on seisonut putkiliikkeessä siellä kassan puolella, kun etenkin vielä isäni tarvitsi myös putkia ja osia. Samoihin aikoihin kun Johannes oli oikeusministeri ja minäkin vielä kiireisempi toimissani, niin en usein ehtinyt veljen putkiliikkeeseen.
        Putkitöitä piti jatkaa tälläkin viikolla, kun aina niitä vikoja tai säätämistä ilmaantuu sähköä säästäen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väännetään lisää rautalankaa.

        Tosiasiassa sinä et voi arvostella ja tietää, olenko minä se penaalin "terävin" vai "tylsin" kynä. Sinä et ole mikään arvostelemaan. Esitä tosiasiat ensin.

        Esitä oma älykkyysosamääräsi ensin rehellisesti.
        Esitän sen jälkeen omani.
        Verrataan lukuja ja tehdään päätelmät sen jälkeen.

        Mietippä tätä väitettäsi " Se oli parodia sinun haluamastasi asianajajasta, joka aloittaa asiakassuhteen ilmaisella työllä, ja siitäkin eteenpäin tekee satunnaisesti osan töistä ilmaiseksi".

        Nimenomaan kirjoitin että kohdassa A) on jees maksaa liksat.
        Huomasitko?

        Parodiasta sinulla ei ole haisuakaan, jos et sattuisi olemaan näytelmä tms kirjailija.
        Kas kun lakiasioissa EI HARRASTETA parodiaa, eikä "taitavaa sarkasmia".
        Toisaalla Suomi24 palstoilla on varmaan sellainen palsta, käy kurkkaamassa.

        Samanlainen rautalangan vääntö tämä viimeinen "Viimeisen kysymyksesi osalta sekoitat minut ja "putkimiehen". Emme ole sama kirjoittaja. "Putkimiehen" oikeaa ammattia en tiedä. "
        Voi olla, jos et tiedä ja oli toinen vastaaja.
        Voiko "putkiasentaja" silti itse ilmoittautua ja kertoa että onko oikeasti putkiasentaja.
        Niin saadaan sivullisen todiste, että sinä et ollut se putkiasentaja.
        Jos putkiasentaja on oikeasti olemassa, niin olin väärässä, - kuten kerroin aikaisemmin jo.
        Silti antaisin joitain säälipisteitä tämän "putkiasentajan" vastauksesta, kun vaivautui yrittämään parodia-taiteen alalla.

        Mutta kerroppa oma ammattisi rehellisesti, suoraan ja valehtelematta.
        Voi olla että et vastaa ollenkaan kysymykseen. - Vastaamattomuus on sekin vastaus.
        Ei kylläkään rehellisen ihmisen vastaus.

        Olen kuitenkin sen verran "terävä kynä", että en viitsi jatkaa keskusteluja noviisin kanssa.

        Tämä on lakipalsta. Kun seuraa keskusteluja täällä, niin huomaa helposti, että lakimiehet eivät aina hoida oikein asioita. Jos hoitaisivat, niin tätä palstaa ei tarvittaisi.

        Taisimme saada uudel Lawetin palstalle.
        Tolkuttoman pitkiä viestejä vailla päätä tai häntää, pelkkää kinaa.

        Ei, en kerro ammattiani. Se ei kuulu sinulle, ja sitäpaitsi Martta-naapurisikin kuulemma sen tietää. Kysy häneltä. Mitään epärehellistä siinä ei tietenkään ole.
        Kuitenkin, jotta saisit mielenrauhan, ja typerä ad hominemisi tulisi kumottua, kerrottakoon, että en ole asianajaja.

        Ja miksi muka laki ja rikos -palstalle tehtyyn tyhmään aloitukseen ei voisi vastata sarkasmin keinoin? Tehdään sitä oikeussalissakin.


    • Anonyymi

      > En ole tavannut putkiasentajaa, joka olisi valehdellut ammattinsa nimikkeen.

      Oletko tavannut asianajajaa tai kirurgia, joka olisi valehdellut sinulle ammattinsa nimikkeen?

      Minulla kävi kotona paikalla putkiasentaja, ja hänen jäljiltään vesi roiskui lopulta ympäri huushollia. Korjasin itse hänen työnsä jäljet kiristämällä liittimet, jotta suurempia vahinkoa ei tapahdu.

      Kalasatamassa vedentulo lamautti 35-kerroksisen tornitalon hissit lähes vuorokaudeksi. Tornitalossa oli iso vesivahinko jo rakennusaikana vuonna 2019, kun putken liitos oli pettänyt. Siitäkin tuli kuuden miljoonan euron lasku.

      Putkimiesten ja tietenkin suunnitteluinsinöörien pitäisi ajatella loppukädessä asiakkaittensa parasta. Pitäisi tehdä työnsä erityisen huolella, mutta ei tietenkään ilmaiseksi. Kunkin kohteen materiaali pitää valita kohteeseen sopivaksi, sillä tehdyllä työllä ja tehdyillä valinnoilla on kauaskantoiset seuraukset vuosikausiksi.

      Pääasia kuitenkin vaikuttaa olevan se, että putkimiehet ja -yritykset saavat rahaa itselleen. Itse olen kuitenkin valmis maksamaan kaikesta tilatusta ja hyvin tehdystä työstä käyvän ja tarkoituksenmukaisen hinnan. Hinnan määrää kysynnän ja tarjonnan laki.

      • Anonyymi

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

        Olet siis putkimies, vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis putkimies, vai?

        Ei, putkimies ei ole ilmoittautunut vielä.


    • Anonyymi

      Mitä eroa on kissamonnilla ja asianajajalla?

      Toinen on pohjamutia tonkiva raadonsyöjä ja toinen on kala.

    • Anonyymi

      Tuokin on taas et kuinka paljon asianajajalle jää tuosta käteen usein kun ovat yksityisyrittäjiä ja jonkin verran enemmän kouluja käyneet kui raksamiehet plus ne velkojen lyhennykset mitä on tullu jo pelkästään opintojen takia et ei se ihan niin yksinkertaista ole tuon palkan kanssa laskea että jääkö asianajajalle päiviensä pituuteen nähden käteen tunnille paljoa sen enempää kui raksamiehelle tai naisellekaan

      • Anonyymi

        Entäs maatilalla elävät pienviljelijät, jotka raatavat aamusta iltaan?
        Ja maatalon emännät?

        Peruskoulun opettajat, monta vuotta koulutusta ja velkaa on.
        Iltakaudet istuvat oppilaittensa kokeita korjaamassa ja vastaamassa vanhemmille.
        Siivoojat, jotka siivoavat toisten jälkiä?
        Sairaanhoitajat.

        Turha sievistellä.
        Intellektuaalisesti on ollut ihan mukava opiskella ja on saanut viettää opiskelijaelämää.
        Siistiä toimistohommaa. Sen siivoojan vanhemmilla ei ollut varaa laittaa lastaan korkeakouluun, eivätkä osanneet innostaa. Ja nyt puhutaan vain suomalaisista siivoojista.

        Kun katsoo palkkatietoja, niin huomaa jonkinlaisen tuloeron ja että mitä "jää käteen".
        Varsinkin eläkkeellä ollessa huomaa mitä kenelläkin "jää käteen".

        Perspektiiviä, - sinä asianajaja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs maatilalla elävät pienviljelijät, jotka raatavat aamusta iltaan?
        Ja maatalon emännät?

        Peruskoulun opettajat, monta vuotta koulutusta ja velkaa on.
        Iltakaudet istuvat oppilaittensa kokeita korjaamassa ja vastaamassa vanhemmille.
        Siivoojat, jotka siivoavat toisten jälkiä?
        Sairaanhoitajat.

        Turha sievistellä.
        Intellektuaalisesti on ollut ihan mukava opiskella ja on saanut viettää opiskelijaelämää.
        Siistiä toimistohommaa. Sen siivoojan vanhemmilla ei ollut varaa laittaa lastaan korkeakouluun, eivätkä osanneet innostaa. Ja nyt puhutaan vain suomalaisista siivoojista.

        Kun katsoo palkkatietoja, niin huomaa jonkinlaisen tuloeron ja että mitä "jää käteen".
        Varsinkin eläkkeellä ollessa huomaa mitä kenelläkin "jää käteen".

        Perspektiiviä, - sinä asianajaja!

        Tuo vastaus nauratti hassuudessaan aika paljon! Kiitos siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vastaus nauratti hassuudessaan aika paljon! Kiitos siitä.

        Sinun kommenttisi oksetti typeryydessään. Kiitos !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kommenttisi oksetti typeryydessään. Kiitos !

        Tuo nauratti myös tosi paljon. Puolikas kopioitu papukaija, hassua. Kiitos taas.


    • Anonyymi

      "Eikö asianajajien pitäisi ajatella asiakkaittensa parasta?
      Onko joskus sattunut, että asianajaja antaa neuvon ilmaiseksi (kuten esim opettajat) jokaisella pikkuneuvolla on hintalappu (50 -100 euroa).

      Ei vaikuta siltä.
      Pääasia vaikuttaa olevan, että saavat rahaa itselleen.
      Mikä muu ammattiryhmä voi esittää yhden sähköpostin avaamisesta x euroa (mikä hinta?) ja tuntipalkaksi x euroa?
      Jos sanot asianajajlle hississä hyvää huomenta, niin tulee heti 50 euron lasku.

      Kun ajattelee esim alihoitajien tuntipalkkaa, joka todella tekee raskasta TYÖTÄ, niin ero asianajajan tuntipalkkaan (joka avaa sähköpostin) on todella valtava."

      Itse olen kiinteistönvälittäjä, itse asiassa ylempi kiinteistönvälittäjä, 18 vuotta alalla. Ilman toimeksiantoa et saa ilmaiseksi yhtään neuvoa! Miksi neuvoisin ilman korvausta?

      Työ on työtä ja siitä tulee saada myös palkka. PISTE!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Ja minä olen opettaja ammatiltani.

        Annan sinulle ilmaiseksi neuvon, että ammattimaisen ylemmän kiinteistönvälittäjän ei tulisi käyttää noin monta huutomerkkiä perätysten (PISTE!!!!!!!!).

        Tekee tympeän vaikutuksen.
        Ole huoleti, en tule antamaan sinulle toimeksiantoa.

        (Huomaatko, että en käytä edes tuon viimeisen lauseeni jälkeenkään edes yhtään huutomerkkiä).


    • Anonyymi

      Poliisihallinto ja aarnion tapaus takaavat yhteiskunnan varallisuuden tuhlaamisen.

    • Anonyymi

      Onpa typerä avaus. Johtunee pahaksi ärtyneestä katkeruudesta.

      >>>> Putkimiesten ja tietenkin suunnitteluinsinöörien pitäisi ajatella loppukädessä asiakkaittensa parasta. Pitäisi tehdä työnsä erityisen huolella, mutta ei tietenkään ilmaiseksi. Kunkin kohteen materiaali pitää valita kohteeseen sopivaksi, sillä tehdyllä työllä ja tehdyillä valinnoilla on kauaskantoiset seuraukset vuosikausiksi.

      Lääkäreillä, taiteentekijöillä, opettajilla ja lastenhoitajilla on sama tilanne - hyvin tai huonosti tehty työ ja arvostus näkyy usein vasta vuosien päästä. Paha systeemivirhe voi tulla todella kalliiksi sekä yksilölle että yhteisölle,

      Siivoojat, kaupankassat, laborantit, lentokapteenit ja taksinkuljettajat sen sijaan elävät hetkessä. He tekevät sen työn, josta heille maksetaan. Lopputulos näkyy heti joko kiiltävinä pintoina, hymyilevinä asiakkaina tai turvallisesti perille päässeinä matkailijoina. Joskus lopputuloksen katsotaan, turhaan, olevan itsestään selvää.

      Maksetun summan pitää vastata saatua hyötyä. Itse en keksi ainoatakaan syytä, miksi kenenkään pitäisi lahjoittaa omaa työtään. Useimmat tuntevat talkootyön ja hyväntekeväisyyden merkityksen, mutta itse haluan vierailta ihmisiltä työstäni täyden korvauksen. Ei ylihintaa, ei alihintaa, vaan käypä hinta - silloin tilanne on win-win.

      • Anonyymi

        Missä muuten on L-Höpö, vai tekeytyykö hän tällä kertaa joksikin muuksi?

        L-Höpöhän on tunnettu katkeruudestaan ja vihastaan lakia, oikeutta ja juristeja kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä muuten on L-Höpö, vai tekeytyykö hän tällä kertaa joksikin muuksi?

        L-Höpöhän on tunnettu katkeruudestaan ja vihastaan lakia, oikeutta ja juristeja kohtaan.

        Löpötti on nykysin varmasti maatilallinen pienviljelijä, joka raataa aamusta iltaan. Tai vaihtoehtoisesti pienviljelijän puoliso. Kenenkään ja varsinkaan pienviljelijän sukupuolta kiveen hakkaamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löpötti on nykysin varmasti maatilallinen pienviljelijä, joka raataa aamusta iltaan. Tai vaihtoehtoisesti pienviljelijän puoliso. Kenenkään ja varsinkaan pienviljelijän sukupuolta kiveen hakkaamatta.

        Kah, se tiiät sie ku aonoo mittee ounna hakattu kivvee herculii kalttase muosekse siinnailt allaas raahhaami kivtaalut kymenest parahgraafist ja haatakivveet..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kah, se tiiät sie ku aonoo mittee ounna hakattu kivvee herculii kalttase muosekse siinnailt allaas raahhaami kivtaalut kymenest parahgraafist ja haatakivveet..

        Mitä eroa on Lawetilla ja lapsella?

        Lapsi oppii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä eroa on Lawetilla ja lapsella?

        Lapsi oppii.

        Huomaatteko miten väärässä te olette.

        Minä aloittaja en ole Lawetti, vaan ihan toinen ihminen,
        Kuitenkin laitatte asiaa tietämättä kaiken Lawetin syyksi.

        Tämä on mielipidepalsta.
        Palstalaiset saavat esittää omia mielipiteitään.
        Vapaa maa.

        Mutta eivät saa syyllistää toista henkilöä johonkin, mitä tämä henkilö ei ole tehnyt.
        Osoittaa myös huonoa päättelykykyä.

        Ottakaahan oma asianajajanne avuksi.
        Mielestäni kyseessä on kunnianloukkaus.

        Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaatteko miten väärässä te olette.

        Minä aloittaja en ole Lawetti, vaan ihan toinen ihminen,
        Kuitenkin laitatte asiaa tietämättä kaiken Lawetin syyksi.

        Tämä on mielipidepalsta.
        Palstalaiset saavat esittää omia mielipiteitään.
        Vapaa maa.

        Mutta eivät saa syyllistää toista henkilöä johonkin, mitä tämä henkilö ei ole tehnyt.
        Osoittaa myös huonoa päättelykykyä.

        Ottakaahan oma asianajajanne avuksi.
        Mielestäni kyseessä on kunnianloukkaus.

        Aloittaja

        "Mielestäni kyseessä on kunnianloukkaus."

        Ihan loistavasta päästä! Jos ketä tahansa anonyymiä henkilöä siis epäillään Lawetiksi, kyseessä on ilmeinen kunnianloukkaus. No ainakin Lawetin tuntevat tietävät, että tuo sana, nimi tai nimitys ei ole kohteliaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mielestäni kyseessä on kunnianloukkaus."

        Ihan loistavasta päästä! Jos ketä tahansa anonyymiä henkilöä siis epäillään Lawetiksi, kyseessä on ilmeinen kunnianloukkaus. No ainakin Lawetin tuntevat tietävät, että tuo sana, nimi tai nimitys ei ole kohteliaisuus.

        Ehkäpä voisitte kaikki esittäytyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mielestäni kyseessä on kunnianloukkaus."

        Ihan loistavasta päästä! Jos ketä tahansa anonyymiä henkilöä siis epäillään Lawetiksi, kyseessä on ilmeinen kunnianloukkaus. No ainakin Lawetin tuntevat tietävät, että tuo sana, nimi tai nimitys ei ole kohteliaisuus.

        Jollei ole kohteliaisuus, niin onko se sitten vastakohta kaikkia itseään kunnioittavia kohtaan eli kunnianloukkaus ja taisipa olla rikoslaissa määritelmä, että kunnianloukkaukseksi määritellään myöskin julkisesti esitetty halventava nimitys taikka sellainen että kohdehenkilö tulee yleisen halveksunnan kohteeksi.

        Olikos jotenkin noin kun en nyt viitsi rikoslakia kaivaa esiin kun senhän voivat pöllöösitkin tehdä kun niille ratakiskosta vääntää millä kohtaa ja miten rikos ilmenee.

        T. Lawetorder Z via V


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jollei ole kohteliaisuus, niin onko se sitten vastakohta kaikkia itseään kunnioittavia kohtaan eli kunnianloukkaus ja taisipa olla rikoslaissa määritelmä, että kunnianloukkaukseksi määritellään myöskin julkisesti esitetty halventava nimitys taikka sellainen että kohdehenkilö tulee yleisen halveksunnan kohteeksi.

        Olikos jotenkin noin kun en nyt viitsi rikoslakia kaivaa esiin kun senhän voivat pöllöösitkin tehdä kun niille ratakiskosta vääntää millä kohtaa ja miten rikos ilmenee.

        T. Lawetorder Z via V

        Ps, jatkettu ja useampaan kertaan tehty kunnianloukkaus taidettiin katsoa rangaistavammaksi, eli törkeäksi?

        T. L, Z via V


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps, jatkettu ja useampaan kertaan tehty kunnianloukkaus taidettiin katsoa rangaistavammaksi, eli törkeäksi?

        T. L, Z via V

        Kenen kunniaa täällä on loukattu ja miten?


    • Anonyymi

      Niin, mutta minä en ole katkera. Siitä ei ole kysymys. Kysymys on ihan muusta kuin katkeruudesta.

      • Anonyymi

        Minä olen kyllä katkera.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6570
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3928
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1528
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1505
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe