Mitä kahviin?

Anonyymi-ap

Mummi tuli käymään ja toi kaksi isoa murukahvipurkkia kun olivat tarjouksessa. Kiitos ihana mummi 💖 Näin meidän kesken, kyse on tummapaahdosta joka on kuin myrkkyä. Kerman kanssa menee alas ja on jopa hyvää, mutta tämä kahvikissa on tottunut juomaan kahvinsa rasvattomalla maidolla. Onko kellään vinkkejä millä korvaisin kerman jota en halua käyttää kalorimäärän takia? Olen nyt toista viikkoa kitannut tuota "myrkkyä" rasvattomalla, mutta en siihen makuun totu.

13

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kokeile barista- eli kahviin tarkoitettua kauramaitoa. On myös olemassa erillistä kahvimaitoa. Molemmat ovat melko vähärasvaisia, mutta niissä on aika paljon makua.

      Ei toki kerman veroista, mutta siltin runsaalla maidolla kahvin tummaa makua saa pehmennettyä.

      Jos tuntuu siltä, että kahvi menee lisätyn maidon myötä liian kylmäksi, lämmitä maito erikseen. Tällainen on käytäntö eräissä ulkomaisissa ravintoloissa.

    • Anonyymi

      Juotko sitä mummin takia vai mikä estää heittämästä biojätteeseen?Tuleeko huono omatunto jos heität pois? Voisitko kysyä mummilta saatko heittää kahvin biojätteeseeen kun et pysty juomaan sitä?

    • Anonyymi

      Kiitos, kokeilen barista- ja kahvimaitoja.
      Miksi ihmeessä heittäisin kahvipurkit pois? Opiskelijabudjetilla ei ole varaa tuhlata, ja olisihan se typerääkin.

    • Oletko jo kokeillut pienemmällä annostuksella? Murukahvista en tiedä, mutta suodatinkahvina tumma paahto on omasta mielestäni parempaa hiukan vaaleaa paahtoa laihempana.

    • Anonyymi

      Voisko säädellä, puoli mittaa, tai jotakin?

    • Minä käytän täysmaitoa (oikeammin täysmaitojauhetta) tummen kahvin kanssa. Kahvia voi myös laimentaa laittamalla sekaan matalampipaahtoista kahvia. Kun juon aeropressillä ja v60:llä tehtyä kahvia vuorotellen niin jauhan yleensä AeroPressiä varten espressoa ja sekoitan loput espressopavut vaaleampien kanssa v60:ntä varten. Papukahvi on nykyään edullisempaa kuin jauhettu eikä näin tule hukkaa.

    • Anonyymi

      Kyllä olen kokeillut eri annostuksia aina luirusta tervaan, mutta kaikki sen lantringin kaipaavat. Opeteltavaa on, mutta kahvini aion juoda. Pidän kyllä italialaisista ja espanjalaisista erikoiskahveista, joten ehkä löydän sopivan ja mahdollisimman kalorittoman lisän murukahviini.

    • Anonyymi

      Lähikaupasta löytyi oddlygood barista kaurajuoma joka toimii 👍 En kyllä olisi itse tuota keksinyt. Kaloreita 58/100ml eli ei ihan kevyttä, joten tietääkö kukaan vähäkaloisempaa versiota? Tai sitten vähennän kahvinjuontia.

      • Anonyymi

        Kevyempää ei ole olemassa, koska vertailukohta on kerma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kevyempää ei ole olemassa, koska vertailukohta on kerma.

        Okei, 2-3 kahvikuppia tolla kauravalmisteella per päivä, ja sitten opeteltava juomaan "myrkky" rasvattomalla maidolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei, 2-3 kahvikuppia tolla kauravalmisteella per päivä, ja sitten opeteltava juomaan "myrkky" rasvattomalla maidolla.

        Pari pakettia kahvia katoaa alle parissa vuodessa. Sen verran jaksaa kärsiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pari pakettia kahvia katoaa alle parissa vuodessa. Sen verran jaksaa kärsiä.

        Kaikkeen tottuu, myös uusiin makuihin. Itsekin totuin juomaan kahvini sokerittomana ja käyttämään paistamisessa voin sijasta öljyä. Kohta ap suorastaan halajaa tummapaahtoista vaalean sijaan.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      154
      3451
    2. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      373
      1750
    3. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      85
      1726
    4. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      47
      1525
    5. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      29
      1278
    6. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      64
      1175
    7. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      203
      1164
    8. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      150
      1039
    9. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      84
      1006
    10. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      148
      919
    Aihe