Avotyö loppuu

Anonyymi-ap

Ensi vuonna tulee uusi laki. Avotyö kielletään. Kehitysvammaisten on mentåvä oikeisiin töihin. On hyvä,että orjuutus loppuu

On jo tullut kovaa kritiikkiä. Pärjääkö lievästi kehitysvammainen oikeassa työssä ?. Onko työpaikkoja ?

Työpaikkoja tulee varmasti auki, kun ei enää laki anna teettää työtä avotyösopimuksella.

Työssä pärjäämisestä en ajattele noin mustavalkoisesti.

Oikeassa työssä on iso vastuu, mutta on myös paljon oikeuksia ja tukipalveluita.

On työterveyshuolto.

Kertyy työeläkettä

On lakisääteiset lomat

Saa käyttää työpaikan sosiaalitilojen palveluja, esimerkiksi suihkua.

Saa liittyä ammattiittoon.

Jos on yksin työskentelyä, saa oman avaimen työpaikan oveen,eikä tarvitse odottaa,että joku muu avaa oven aamulla.

12

1019

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lisänä se,että pääsee työpaikkakoulutuksen piiriin.

Tuli kirjoitusvirhe.Korjaus. saa liittyä ammattiliittoon.

• Anonyymi

Eiköhän se mene rusinat pullasta-menoksi... Ainahan kevoille vaaditaan oikeuksia, mutta velvollisuuksia ei ole. Lapsia pitäisi saada, vaikkei kykenisi edes itsestään huolehtimaan mutta hei, kyllä yhteiskunta aina pelastaa. Töissäkin keva todellisuudessa jää juttelemaan asiakkaan kanssa pariksi tunniksi, vaikka pitäisi keskittyä hyllyttämään. Yritykset ja tukiliitto pääsevät kuitenkin kiillottamaan sädekehäänsä, kun keva on leikkitöissä.

• Anonyymi

Mäkin tunnen yhden pyörätuolissa olevan joka töissä todellisuudessa selaa kännykkää ja alistaa työkavereita vaikka pitäisi keskittyä tietokoneella kirjoittamiseen.
        Sen takia kukaan pyörätuolissa oleva ei saisi minun mielestäni mennä töihin.

En myöskään salli yhdenkään puhevikaisen asuvan minun kanssani samassa taloyhtiössä koska yksi puhevikainen Antti-Kaarina haukkui minua kerran tyhmäksi vuonna 2002

• Anonyymi

Se että se sun kaverin pikkusisko/serkku/tytär (jonka suhde suhun koko ajan vaihtuu sun kertomuksessa) ei keskity töihin, ei tarkota sitä että kaikki niin tekee.
        Sitä on saanut itse perse tulessa siivota vammattomien raitoja wc pöntöistä ja klimppejä mopata lattioilta.

Kannattaa tutustua kehitysvammaisiin ihmisiin jos on ennakkoluuloja. Esimerkilsi siellä Kohdataan-somessa on myös kehitysvammaisia mm. ja siellä ollut paljon hyviä ja järkeviä keskusteluja ja teemoja. On sielä niitäkin jotka ei osaa käyttäytyä mutta ei paljoa.

• Anonyymi

Niillä joilla on avotyö on myös aivan naurettava palkka. Yks kaveri puhui joskus 10v sitten, että tekee avotyötä 8€ tuntipalkalla ja se uhkaa tietynmäärän jälkeen työkyvyttömyyseläkettä. Avotyössä olevilla on jo eläke loppuiäksi ja usein kaikki palvelut muuten järjestettyinä. En kiellä etteikö esim. 100€ takuueläkeen päälle ole paljon.

Kutien toiminnat tulevat muuttumaan aluehallinnon vahvistuessa! Se voi olla ensin uhka, mutta toki myös mahdollisuus!

• Anonyymi

Kehareiden pitäisi vastata itse elämästään. Kaikki edut on otettava pois, joita muillakaan ei ole.

• Anonyymi

Ei kenelläkään syrjäytyneellä nuorella, masentuneella tai työttömällä ole siivoojaa kotona yhteiskunnan kustantamana, ja heille sentään asetetaan velvollisuuksia toisin kuin kevoille. Meillä ei ole hirveämmin jakaa veroeuroja turhuuksiin kuten pullakahvivisiitille museoon, jossa kevaa kiinnostikin vain ne pullakahvit. Moni normaaliälyinen köyhä saa itse omasta pussistaan maksaa huvitukset. Meillä on paljon syrjäytyneitä nuoria, joissa on taatusti potentiaalia vaikka mihin eikä meillä tule olla varaa hylätä heitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kenelläkään syrjäytyneellä nuorella, masentuneella tai työttömällä ole siivoojaa kotona yhteiskunnan kustantamana, ja heille sentään asetetaan velvollisuuksia toisin kuin kevoille. Meillä ei ole hirveämmin jakaa veroeuroja turhuuksiin kuten pullakahvivisiitille museoon, jossa kevaa kiinnostikin vain ne pullakahvit. Moni normaaliälyinen köyhä saa itse omasta pussistaan maksaa huvitukset. Meillä on paljon syrjäytyneitä nuoria, joissa on taatusti potentiaalia vaikka mihin eikä meillä tule olla varaa hylätä heitä.

Ei lievästi kehitysvammaisella ole kotona siivouspalveluita. Alle 10 kilometrin asiointi ja avotyömatkat pitää pystyä kulkemaan kävellen tai polkupyörällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vammaiset saa lomiin yhteiskunnan tukea.Jos on matkahaaveita pitää säästää eläkkeistä siihen.

• Anonyymi

Itse en osaa toimia työkeskus ryhmässä Ohjaajien avulla.

Eli osaan tehdä siivous töitä ilman että Ohjaajat neuvoo mutta vaikean ADHD takia muut asiakkaat eivät jaksaneet eikä ohjaajat ja vaikean Adhd takia kyllästyn äkkiä josta syystä Kehitysvamma puolella vammaissosiaali työntekijä on todennut olen vaikean Adhd takia haasteellinen asiakas älyllisen kehitysvamman saaneisiin verrattuna

• Anonyymi

Jos vaikea Adhd tekee näin että et osaa sitoutuu Kehitysvamma puolella ryhmän sääntöihin tästä syystä vammaissosiaali työntekijä huusi ja sano ei suostu etsiä asuntolaa koska en osaa toimia ohjatusti ryhmässä työkeskuksessa

• Anonyymi

Joo minun kohdallani vammaissosiaali työntekijät ei suostu enää laittaa minua työkeskus ryhmään koska vaikean Adhd takia en osaa sitoutuu mihinkään työkeskus ryhmässä oleviin kello aikoihin ja vammaissosiaali työntekijä sano että maksaa turhaan minun palvelut johon työkeskus ryhmään tai asuntolaan.

Kun taas Kehitysvammaisten kerhossa työntekijät sanoo yhden työntekijän kanssa kun olen niin sen ohjauksen otan vastaan.
      Jos itsellä on ryhmä taidot nolla ja ihmissuhde taidot nolla tasolla.

En ymmärrä jos kehitysvammma kirjassa lukee ,et ne joilla on Adhd niiden sosiaaliset taidot ovat huonoimmat kun älyllisesti kehitysvamman saaneilla.

Ja ne muut Lievän älyllisen kehitysvamman saaneena eivät hyväksi minua tauolla ja kaveriksi eli ne kyllä huomaa, että vaikean ADHD takia minä kuulun vaikeasti Kehitysvammaisten ryhmään .
      Olen alkanut vaatii haluan vaikean ADHD takia vaikeasti Kehitysvammaisten ryhmään mutta se, että vaikean Adhd jutun takia on liikapuheliaisuus, niin ei suostu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      61
      2079
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1708
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1418
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1389
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      237
      1337
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1166
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      351
      1109
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      326
      1100
    Aihe