Avotyö loppuu

Anonyymi-ap

Ensi vuonna tulee uusi laki. Avotyö kielletään. Kehitysvammaisten on mentåvä oikeisiin töihin. On hyvä,että orjuutus loppuu

On jo tullut kovaa kritiikkiä. Pärjääkö lievästi kehitysvammainen oikeassa työssä ?. Onko työpaikkoja ?

Työpaikkoja tulee varmasti auki, kun ei enää laki anna teettää työtä avotyösopimuksella.

Työssä pärjäämisestä en ajattele noin mustavalkoisesti.

Oikeassa työssä on iso vastuu, mutta on myös paljon oikeuksia ja tukipalveluita.

On työterveyshuolto.

Kertyy työeläkettä

On lakisääteiset lomat

Saa käyttää työpaikan sosiaalitilojen palveluja, esimerkiksi suihkua.

Saa liittyä ammattiittoon.

Jos on yksin työskentelyä, saa oman avaimen työpaikan oveen,eikä tarvitse odottaa,että joku muu avaa oven aamulla.

12

886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lisänä se,että pääsee työpaikkakoulutuksen piiriin.

      Tuli kirjoitusvirhe.Korjaus. saa liittyä ammattiliittoon.

    • Anonyymi

      Eiköhän se mene rusinat pullasta-menoksi... Ainahan kevoille vaaditaan oikeuksia, mutta velvollisuuksia ei ole. Lapsia pitäisi saada, vaikkei kykenisi edes itsestään huolehtimaan mutta hei, kyllä yhteiskunta aina pelastaa. Töissäkin keva todellisuudessa jää juttelemaan asiakkaan kanssa pariksi tunniksi, vaikka pitäisi keskittyä hyllyttämään. Yritykset ja tukiliitto pääsevät kuitenkin kiillottamaan sädekehäänsä, kun keva on leikkitöissä.

      • Anonyymi

        Mäkin tunnen yhden pyörätuolissa olevan joka töissä todellisuudessa selaa kännykkää ja alistaa työkavereita vaikka pitäisi keskittyä tietokoneella kirjoittamiseen.
        Sen takia kukaan pyörätuolissa oleva ei saisi minun mielestäni mennä töihin.

        En myöskään salli yhdenkään puhevikaisen asuvan minun kanssani samassa taloyhtiössä koska yksi puhevikainen Antti-Kaarina haukkui minua kerran tyhmäksi vuonna 2002


      • Anonyymi

        Se että se sun kaverin pikkusisko/serkku/tytär (jonka suhde suhun koko ajan vaihtuu sun kertomuksessa) ei keskity töihin, ei tarkota sitä että kaikki niin tekee.
        Sitä on saanut itse perse tulessa siivota vammattomien raitoja wc pöntöistä ja klimppejä mopata lattioilta.

        Kannattaa tutustua kehitysvammaisiin ihmisiin jos on ennakkoluuloja. Esimerkilsi siellä Kohdataan-somessa on myös kehitysvammaisia mm. ja siellä ollut paljon hyviä ja järkeviä keskusteluja ja teemoja. On sielä niitäkin jotka ei osaa käyttäytyä mutta ei paljoa.


    • Anonyymi

      Niillä joilla on avotyö on myös aivan naurettava palkka. Yks kaveri puhui joskus 10v sitten, että tekee avotyötä 8€ tuntipalkalla ja se uhkaa tietynmäärän jälkeen työkyvyttömyyseläkettä. Avotyössä olevilla on jo eläke loppuiäksi ja usein kaikki palvelut muuten järjestettyinä. En kiellä etteikö esim. 100€ takuueläkeen päälle ole paljon.

      Kutien toiminnat tulevat muuttumaan aluehallinnon vahvistuessa! Se voi olla ensin uhka, mutta toki myös mahdollisuus!

    • Anonyymi

      Kehareiden pitäisi vastata itse elämästään. Kaikki edut on otettava pois, joita muillakaan ei ole.

      • Anonyymi

        Ei kenelläkään syrjäytyneellä nuorella, masentuneella tai työttömällä ole siivoojaa kotona yhteiskunnan kustantamana, ja heille sentään asetetaan velvollisuuksia toisin kuin kevoille. Meillä ei ole hirveämmin jakaa veroeuroja turhuuksiin kuten pullakahvivisiitille museoon, jossa kevaa kiinnostikin vain ne pullakahvit. Moni normaaliälyinen köyhä saa itse omasta pussistaan maksaa huvitukset. Meillä on paljon syrjäytyneitä nuoria, joissa on taatusti potentiaalia vaikka mihin eikä meillä tule olla varaa hylätä heitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kenelläkään syrjäytyneellä nuorella, masentuneella tai työttömällä ole siivoojaa kotona yhteiskunnan kustantamana, ja heille sentään asetetaan velvollisuuksia toisin kuin kevoille. Meillä ei ole hirveämmin jakaa veroeuroja turhuuksiin kuten pullakahvivisiitille museoon, jossa kevaa kiinnostikin vain ne pullakahvit. Moni normaaliälyinen köyhä saa itse omasta pussistaan maksaa huvitukset. Meillä on paljon syrjäytyneitä nuoria, joissa on taatusti potentiaalia vaikka mihin eikä meillä tule olla varaa hylätä heitä.

        Ei lievästi kehitysvammaisella ole kotona siivouspalveluita. Alle 10 kilometrin asiointi ja avotyömatkat pitää pystyä kulkemaan kävellen tai polkupyörällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kenelläkään syrjäytyneellä nuorella, masentuneella tai työttömällä ole siivoojaa kotona yhteiskunnan kustantamana, ja heille sentään asetetaan velvollisuuksia toisin kuin kevoille. Meillä ei ole hirveämmin jakaa veroeuroja turhuuksiin kuten pullakahvivisiitille museoon, jossa kevaa kiinnostikin vain ne pullakahvit. Moni normaaliälyinen köyhä saa itse omasta pussistaan maksaa huvitukset. Meillä on paljon syrjäytyneitä nuoria, joissa on taatusti potentiaalia vaikka mihin eikä meillä tule olla varaa hylätä heitä.

        Ei vammaiset saa lomiin yhteiskunnan tukea.Jos on matkahaaveita pitää säästää eläkkeistä siihen.


    • Anonyymi

      Itse en osaa toimia työkeskus ryhmässä Ohjaajien avulla.

      Eli osaan tehdä siivous töitä ilman että Ohjaajat neuvoo mutta vaikean ADHD takia muut asiakkaat eivät jaksaneet eikä ohjaajat ja vaikean Adhd takia kyllästyn äkkiä josta syystä Kehitysvamma puolella vammaissosiaali työntekijä on todennut olen vaikean Adhd takia haasteellinen asiakas älyllisen kehitysvamman saaneisiin verrattuna

    • Anonyymi

      Jos vaikea Adhd tekee näin että et osaa sitoutuu Kehitysvamma puolella ryhmän sääntöihin tästä syystä vammaissosiaali työntekijä huusi ja sano ei suostu etsiä asuntolaa koska en osaa toimia ohjatusti ryhmässä työkeskuksessa

    • Anonyymi

      Joo minun kohdallani vammaissosiaali työntekijät ei suostu enää laittaa minua työkeskus ryhmään koska vaikean Adhd takia en osaa sitoutuu mihinkään työkeskus ryhmässä oleviin kello aikoihin ja vammaissosiaali työntekijä sano että maksaa turhaan minun palvelut johon työkeskus ryhmään tai asuntolaan.

      Kun taas Kehitysvammaisten kerhossa työntekijät sanoo yhden työntekijän kanssa kun olen niin sen ohjauksen otan vastaan.
      Jos itsellä on ryhmä taidot nolla ja ihmissuhde taidot nolla tasolla.

      En ymmärrä jos kehitysvammma kirjassa lukee ,et ne joilla on Adhd niiden sosiaaliset taidot ovat huonoimmat kun älyllisesti kehitysvamman saaneilla.

      Ja ne muut Lievän älyllisen kehitysvamman saaneena eivät hyväksi minua tauolla ja kaveriksi eli ne kyllä huomaa, että vaikean ADHD takia minä kuulun vaikeasti Kehitysvammaisten ryhmään .
      Olen alkanut vaatii haluan vaikean ADHD takia vaikeasti Kehitysvammaisten ryhmään mutta se, että vaikean Adhd jutun takia on liikapuheliaisuus, niin ei suostu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe