Paljonko saatte avustaja tunteja?

Anonyymi-ap

Olen sängyn vankina. Avustaja käy kolme tuntia päivässä. Silloin pääsen ylös sängystä. Muuton makaan vaipoissa yksin. Jalat ei kanna. Toinen käsi vaan toimii.Olen kuullut että jopa kävelevät saa enemmän tunteja? Mihin määrä siis perustuu?

5

1025

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No ei todellakaan ole mitenkään lakien määräinen määrä tuollainen tilanteessasi. Otahan vammaispalveluihin asiasta yhteys samantien.

• Anonyymi

Tätä olen miettinyt itsekin. Ne ketkä osaa puhua kuin politiikko, saavat tunteja, koska tarviivat siivoojaa, pyykkäriä ja ruoantekijää, kun itse eivät viitsi edes yrittää vaikka olisivat toimintakykyisiä, lisäksi eivät asu edes yksin. Sitten ihmisiä, jotka yrittävät vaikkeivat pysty ja ovat mukana tekemässä oman pystymisen rajoilla. Sanoisin, että osuit asian ytimeen, koska joko käytännöt ei ole kunnissa yhdenpitäviä tai perustuu vain puhelahjoihin.
      Toiset ihmiset haluavat vain passuuttaa itseään, eivätkä tee vaikka kykenisivät.

• Anonyymi

Hyvä vastaus tarvitaan hyvää puhetaitoa ,ninkuin on poltikolla kaikki tulee ilmasiksi.Lisäksi saman veneseen jotuu ystävät ilmaisapuun jos heidän empatiakyky ei rajalinen autavat lähisukua,henkilöitä jotka itse eivät vitsi tehdä yhtän mitään.Vetoavat ikäänsä. Mutta jos on oikeasti henkilö makaa vuotessa odotamassa avustajan käytintiä ja kokee avustaja ei toimi oikein.Otetan yhteys vanhuspuolen sosialityöntekijään.Jos petipotilas nuoremipi kuin vanhus? Sosialivraston.Jos ei tehoa lehdistön. Kerran tänne kykene aihe kirjoitaa kykenen itse otta yhteys sosialivirastoon tai iltapäivä lehtiin netin kautta kaltoinkohtelustaan..

• Anonyymi

Itse autoin muistisairasta sukulaismiestä omalla ajallani kun vaimo ei jaksanut 4 vuotta ilmasiksi siivosin pyykkäsin,ostin omalla rahalla mitä puteita oli,Hän söi 1 palmian aterian päivässä.Se kullema ritti sanoi vaimo eri osoitessa asui.Tamikusta silloin aloin laitaa jarruja pälle huusholli auttaminen.Taisi kevät talvea olla. Kun otetin ostopalveluna siivoja vanhuspuolen yksikön kautta ja pieni summa joutuvat maksaa.Jo saivat kevät kotihoidon laitaa pyykin koneeseen ja toinen seuraava käynti riipustaa kuivuu ne.Kauppa kassi palvelu tuli vasta syyskuu.Kotihoito autto tilaa 1 kertako viikossa? Kun mies sit lähti palativinen hoito jossa kai oli 8kk,kun kuoli alzmer.Jos on työeläkeet kaikesta lisä palvelusta maksetaan.Terveyskeskus lääkäri yleensä kirjotaa todistus sosialiviraston Vanhuspuolelle.Jotka tulee kotiin tarkistaa ja kirjataan avun tarve kuin kotihoidon käynyt.Jos on vaan kelan eläke ja takuu eläke haetaan sit tukia mitä kelalta saa.Kotihoito maksut on hyvä tuloselle kaliit.Kun ne lasketaan kokonaisverotuksen brutto tuloista.Ei kai kelaneläke ja takuu eläke,edes veroja makseta? Niinpä saavat sitten ilmasiksi kaiken tuki viidakon kautta?Pyydätte vaan sinne kotiinne Vanhuspuolen tarkastajan käymään ja kartotaa avun tarve.Kuin Serakunalta kirkon diakoni käynyt ,siihen tervehtii teitä.Ei se uskonosta paasaa.Monella käy.Kirkolta saa ystävänkin juuri diakonilta.Puhutte halutte.se on ilmanen.Se vaan ei saa otaa kahvia ei pulla ja sen tehtäviin ei kuulu kotityöt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      401
      3328
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      315
      1546
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1342
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      109
      1341
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1315
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1265
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1175
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      1082
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      26
      985
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      867
    Aihe