Ajonesto

Sakke

Kenelläkään kokemusta Mondeon ajoneston **ttuilusta? Kyseessä siis -97 Diesel.
Järjestelmä lakkaa muutaman, eli n.10startin jälkeen tunnistamasta avainta, siis mitään niistä.
Nyt jo vaihdettu ajoneston moduli ja lukkopesän ympärillä oleva lukija mut ongelmat vaan jatkuu.
Joskus auttaa jollei ota avainta pois lukkopesästä mut välillä ei, vanhan lukijan vaihto takasin autto edell.kertaa mut nyt on järjestelmä taas sekasin. Illalla auto jäi kadun varteen mut aamulla parin yrityksen jälkeen avain yht`äkkiä kelpaskin.
Liittimet ja johdotukset katottu. Rahaa osiin ja testeihin yms. uponnu liki 400e:tä, se riittää kun ite vaihtanu em.osat.
Ideoita että mitä seuraavaksi?
En uskalla edes ajatella että mitä maanantaina mulle pajalla ehdottavatkaan ja mitä sekin maksaa...

4

5054

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Farmari-Focuisti

Ootko uusinut avainta? Jos vaikka avaimesi on tipahtanut kovaan pintaan rajusti ja siitä on hävinnyt/heikentytyt koodi (tai miten sen pitäisi ammattikielellä sanoa...)? Tai jos avain on muuten ollut jossain, missä sen magneettisuus on heikentynyt.

• Sakke

Uusi avainkin on teetetty modulin vaihdon yhteydessä, vaan ei toimi silläkään.
        Modulin vaihdossa meni se punanen avain käyttökelvottomaks, järjestelmää kun ei saanu jostain syystä saanu hyväksyyn sitä.
        Voikohan känny aiheuttaa ongelmia, huollon mielestä ei mut...?

• Farmari-Focuisti
        Sakke kirjoitti:

Uusi avainkin on teetetty modulin vaihdon yhteydessä, vaan ei toimi silläkään.
        Modulin vaihdossa meni se punanen avain käyttökelvottomaks, järjestelmää kun ei saanu jostain syystä saanu hyväksyyn sitä.
        Voikohan känny aiheuttaa ongelmia, huollon mielestä ei mut...?

Autosi vika alkaa olla niitä henkimaailman juttuja. Nykytekniikka on niin monimutkaista, että kaikki näyttää vaikuttavan kaikkeen, mutta miten, sitä ei aina saada selville. Toisinaan vika voi olla niin helposti korjattavissa, ettei sitä hoksaakaan...

Laita kännyt 2 viikon ajojen ajaksi takapenkille, niin sitten teitää, vaikuttaako se käynnistyksen estoon.

• Sakke

Mondeo käy vihdosta viimein, kiitos Riihimäen Ford-huollosta saamani vinkin.
      Akun vieressä oleva sulakeboksi käsittelyyn, joka liitin pinta puhtaaksi, kontaktia perään ja johan helpotti.
      Pelkillä paikallisen huollon neuvoilla tappelu jatkuisi vielä pitkään, ainut neuvo sieltä oli että testeriin, muuta ei ole enää tehtävissä.
      Vika kun heidän mielestään oli modulin, lukijan ja huoltoliittimen välillä, muu kun ei vaikuta ko.systeemiin.
      Eli vinkki kaikille: Jos mitä tahansa ongelmia niin sulakerasia auki, hyvinkin mitätön hapettuma/kontakti häiriö saattaa aiheuttaa isoja ongelmia. Nimim.Kokemusta omaava

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6663
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5749
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4500
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      53
      3895
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3071
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2432
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2280
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe