Olen kyllästynyt näihin halpahallien viritelmiin koska niiden virtakytkin nappi hajoaa käsiin liian helposti.
Mistä löydän asiallisen sisäkäyttöön tarkoitetun 3 - 4 metrin johdon missä tulisi olla 4 - 6 jatkopaikkaa ?
Mistä laadukas jatkojohto
5
365
Vastaukset
- Anonyymi
Ota sellainen malli jossa ei ole kytkintä. Jos ihan välttämättä tarvitset kytkimen niin kauko-ohjattu pistorasia syöttämään jatkojohtoa.
- Anonyymi
Ai että ojasta allikkoon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai että ojasta allikkoon
Kauko-ohjattu pistorasia kestää paremmin kuin jatkojohdon 0.01 euron virtakytkin.
- Anonyymi
Oikeasti laadukkaan saat näin:
1. Osta tarvikkeet itse (esim. Biltema tai Puuilo; huom: Puuilon pistokkeissa ei ehkä kannata valita kaikista halvinta vaihtoehtoa).
2. Liitä itse johto pistokkeeseen ja pistorasiaosaan. Keltavihreä johdin molemmissa päissä maadoitusliittimeen ⏚. Tuo keltavihreä on hyvä jättää molemmissa päissä hieman pidemmäksi kuin muut johtimet, jotta se irtoaa viimeisenä, jos vedonpoisto pettää ja johdin pääsee irtoamaan. Tähän liittyy se, miksi Puuilon halvin malli (tilanne 2021) ei ollut hyvä, koska ko. pistokkeessa keltavihreän pidemmäksi jättäminen ei toimi kunnolla pistokkeen typerän suunnittelun takia,
Miksiköhän TUKES ei muuten puutu noihin.... eikö pistokkeen / jatkojohdon pistorasiaosan pitäisi olla sellainen, että sen saa helposti kytketyksi niin, että sähköturvallisuusasiat tulevat oikein hoidetuksi ?
Valmiita johtoja tehdään (ja on tehty n. vuodesta 2000 alkaen) uskomattoman huonolaatuiseksi, ilmeisei kyse on siitä, että koneen hitsaama liitos johtimen ja kytkentäliuskan välillä on valmistajalle halvempi kuin ihmistyöntekijön tekemä ruuviliitos.- Anonyymi
Et näköjään ymmärrä aloittajan kysymystä. Hän puhuu virtakytkimestä eikä mistään sisusjohtojen pituudesta.
Itse ostin juurikin Puuilosta niiden pelleviritelmä rimpulan josta samalla tavalla se virtakytkin lensi ulos vietereineen niin että sormeni osui sisuskaluihin. Sen jälkeen en ole ostanut Puuilosta, Lidlistä enkä Tokmannista yhtään mitään. Kaikissa samaa roskaa joka pitäisi kieltää kokonaan myynnistä.
Motonetistä muistaakseni löysin sellaisen joka toimii vieläkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla362436- 372421
- 951731
Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511300Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?861291Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51175Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?2691042- 53989
- 27750
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi36747