Joku urpo osti purkukuntoisen hirsirakenteisen talon. Nyt sitten tekee pitkää päivää vesisateessa.

Anonyymi-ap

Purkukuntoisena myytiin ainakin ilmoituksen mukaan. No olihan se halpa, alle 200 000 euroa eli kyllä remppaamiseen jää reippaasti rahaa.

Se on vaan rakennettu niin matalalle paikalle, että tien varren ojissa vedenpinta on korkeammalla kuin kivijalka. Salaojista voi vain haaveilla. Kun täällä nykyään rakennetaan uutta, tehdään salaojat ja tontille ajetaan metrin kerros kapillaarivapaata kivimurskaa erottamaan perusta vedestä ja vasta sitten alkaa rakennushommat. Eikä tuonne alueelle saa edes rakentaa, on niin matalalla, suon tasolla.

Nyt siellä ähelletään hirsien kanssa pitkää päivää pimenevän illan vesisateessa. Ilmeisesti lahoa on löytynyt paljon, koska verhoilua on avattu monesta kohdasta eikä homma näytä etenevän.

Kun tuosta sitten 150 000 - 200 000 euron remontilla saa asuttavan talon, kukaan ei halua sitä ostaa, koska sähkölasku on moninkertainen verrattuna nykyaikaiseen 400 000 euron taloon.

Mä olen sitä mieltä, että purkuun vaan ja kunnolla rakennettu tilalle. En ole enää sitä sukupolvea, jolle riitti ongelmien peittäminen uudella pinnalla.

4

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

" En ole enää sitä sukupolvea, jolle riitti ongelmien peittäminen uudella pinnalla."

Oletkin sitä sukupolvea jolle riittää palstojen aktivointi aiheesta kun aiheesta ja ilman aihetta...

• Anonyymi

Myydään purkukuntoisena, niin ei ole vastuita. Kannattavuus riippuu hirsirungon kunnosta. Jos se on kunnossa, voi olla hyväkin ostos.

• Anonyymi

Myydään purkukuntoisena = myyjä tietää talosta jotain sellaista mitä hän ei kerro.

• Anonyymi

Ei nykyään enää kannata ostaa noita vanhoja. Jo ensi talvesta saamme elää euron hintaisen sähkön kanssa ja silloin on tärkeää, että talon lämmittämiseen ei tarvitse käyttää sähköä. Lisäksi nykyostajat vetävät lähes kaikki vanhaa taloa kaupanneet oikeuteen ja kulut ovat älyttömiä. Siis tuollaista vanhaa ei enää uskalla myydä eteenpäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6269
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      52
      4443
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      76
      4197
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4081
    5. 51
      3127
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      3058
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2717
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      32
      2358
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2171
    10. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      45