Omistajat sentään suoraan kertoivat että hinta oli se pääasiallinen oston syy, ei niitä kukaan kehuskellut ja vertaillut länsiautoihin vaan ajettiin menemään. Nykyään on sitten tämä tuulipuku dacia sukupolvi tullut tilalle joiden pitää saarnata pitkin foorumeita kuinka dacia on parempi kuin mikään muu. Köyhä pysyköön lestissään.
Entisvanhaan oli dacioiden asemasta ladat
20
150
Vastaukset
- Anonyymi
Se on just näin. Tää on just tätä. Dacistit, mitä mietteitä nyt.
- Anonyymi
Nyt Ladan tilalla on Toyota.
Se raha, jonka takavuosina Lada 1200 joutui uutena pakasta pulittamaan, niin sillä ei saanut minkäänlaista muuta autoa.
Hinta laatusuhde oli hyvä.
Ostin minäkin sellaisen v. 1982, koska palkka ei riittänyt ja koska asuntoakin piti jo silloin maksaa.
Takuuseen joutui tosin yhtä ja pientä korjuuttamaan, mutta ei se menoa haitannut.
Vararenkaalle oli käyttöä jo alle 50 km:n ajon jälkeen - hyvä että siinä vararenkaassa oli ilmaa.
Ennätin myös huomata, että ohjauspyörää oli sisäreunasta puukolla jossain kuljetuksen vaiheessa sananmukaisesti "vuoltu".
Siihen sain tilalle puukehäisen ratin, joka oli oikein hieno, alkuperäinen olisi pitänyt erikseen tilata jostain kauempaa!
Pari kuukautta oston jälkeen, vaihde lukkiutui varottamatta 2.selle - tietenkin viikonloppuna.
Autolla ei siis voinut peruuttaa, eikä huudattaa kakkosellakaan, joten se oli pysäköitävä niin, että pystyi jatkamaan suoraan. Onnistuin nilkuttamaan autolla Konelalle, jonne oli alle 15 km.
Vika korjattiin, mutta en muista, että minulle olisi kerrottu vian syytä. Ehkä en edes kysynyt.
Autolla käytiin v. 1983 perheen kanssa Pariisissa saakka, kiersin jopa Riemukaaren.
Tuntematon auto ennätti pysäköintipaikalla myös jättää lokasuojaan jäljen, joka oli maalattava.
Vähän jaloissa sitä oli moottoriteillä, koska nopeusvalikoima valikoitui asentoihin auf ja zu, siis "päällä ja pois."
Luovuin autosta jo v. 1984, koska pihan kakaratkin ennättivät lällättää, että "teidän autolla pääsee vain 160:ä ja että meidän auto kulkee sentään kahtasataa."
Nykydacioilla pärjäilee liikenteessä nykyään paremmin muun liikenteen tahdissa.- Anonyymi
Vuonna 2022 dacia sanderon hinnalla ei saa minkään muunlaista autoa. Hintalaatu suhde on välttävä. Täällä palstalla hyvin moni sellaisen on ostanut. Takuu korjauksissa joutuu ravaamaan dacian omistajatkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuonna 2022 dacia sanderon hinnalla ei saa minkään muunlaista autoa. Hintalaatu suhde on välttävä. Täällä palstalla hyvin moni sellaisen on ostanut. Takuu korjauksissa joutuu ravaamaan dacian omistajatkin.
Mikä on sitten esim. Toyotan hintalaatusuhe kun Dacia murskasi sen testissä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on sitten esim. Toyotan hintalaatusuhe kun Dacia murskasi sen testissä?
Missä testissä milloin? Linkki väittämääsi tai valhetta? Katsastustilastoissa dacia edustaa joka vuosi häntäpäätä ja toyota sen sijaan kamppailee aina top 5 vähintään kahdella mallilla.
Minä voin surutta laittaa faktaa väittämäni tueksi koska en puhu koskaan paskaa.
https://moottori.fi/liikenne/jutut/gtu-katsastustilasto-2022-pienemman-keskiluokan-autoissa-saksalaiset-parhaita-uudemmissa-ikaryhmissa/
Ja siitä lainattuna top 10 parhaat:
Sija, malli, vikaindeksi
1. Mercedes-Benz A-sarja (1,74)
2. Audi A3 (1,74)
3. Toyota Prius/Prius (1,94)
4. Hyundai Ioniq (2,32)
5. Toyota Auris (2,36)
6. Volkswagen Golf VII (2,56)
7. Seat Leon (3,06)
8. Mazda 3 (3,14)
9. Citroën C4 (3,25)
10. Honda Civic (3,37)
Top10 huonoimmat:
1. Škoda Octavia (4,67)
2. BMW 1-sarja (4,73)
3. Alfa Romeo Giulietta (5,18)
4. Ford Focus (5,55)
5. Opel Astra (5,90)
6. Fiat Tipo (6,50)
7. Peugeot 308 (6,55)
8. Renault Mégane (6,61)
9. Citroën C4 Cactus (8,00)
10. Dacia Logan MCV (13,87)
"halpamerkki Dacia on usein hännillä."
- Anonyymi
Höpöhöpö. Kateellinen olet. Ajele nyt vaan sillä äidin vanhalla Jopolla ja haaveile lottovoitosta.
- Anonyymi
Kyllä ladassa oli pari ominaisuutta mitkä jopa paremmat kun länsiautoissa. Kylmäkäynnistys ja lämmityslaite.
- Anonyymi
Kylmäkäynnistys ja lämmityslaite......Kerrankin asiaa vaikka en ole koskaan omistanut Ladaa mutta kun olen verstas alalla elättänyt itseni koko ikäni niin tiedän tuon todeksi. Takaveto Ladassa on niin vääntävä startti että se ei välttämättä moottorilämmittimiä tarvitse ja Vanhojen Volvojen lämpö !!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylmäkäynnistys ja lämmityslaite......Kerrankin asiaa vaikka en ole koskaan omistanut Ladaa mutta kun olen verstas alalla elättänyt itseni koko ikäni niin tiedän tuon todeksi. Takaveto Ladassa on niin vääntävä startti että se ei välttämättä moottorilämmittimiä tarvitse ja Vanhojen Volvojen lämpö !!!
Kyllähän sen Ladan käyntiin sai, mutta välillä joutui ajamaan pidmpäänkin ylkkösellä. voimalinja oli niin jäässä, ettei ehtinyt vaihtamaan kakkoselle, kun vauhti pysähtyi heti vedon loputtua. Olihan se aika lämmin aikalaisiin verrattuna, mutta ei pärjää mitenkään nykyautoille, varsinkin sähköautoille.
Hei sinä Anonymi 08.10.22 16:53h!
Arvelit olevani jalkamies! Väärin!
Jos olisit lukenut palstaa enemmän, olisit kenties jo huomannut, että nimimerkki "ZJJ" on kyllä mersumies, E220CDIAT.
Lähdin vain huvikseni kertomaan, että olen mersuni itse ostanut ja maksanut, vaikka ensimmäinen autoni ei ollut mersu.
Ennen sitä mielestäni aika hyvää Ladaa, minulla oli kolme ranskalaista, jotka ruostuivat silmissä vielä 1980.
Palstan lukijoissa on liuta niitä, jotka eivät millään paremmallakaan autolla koskaan ole olleet ulkomailla saati että olisivat kiertäneet Riemukaarta Pariisissa.
Ajokaistoja sentään on seitsemän samaan suuntaan!- Anonyymi
Ajaa dacialla, tuolla riemu rasialla riemukaartaa. LOL.
- Anonyymi
On se paljon parempi kuin Toyota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se paljon parempi kuin Toyota.
:DDDDDDDDD Milläs toyotalla sitä on ajettu? Oliko 80 vai peräti 90-luvun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
:DDDDDDDDD Milläs toyotalla sitä on ajettu? Oliko 80 vai peräti 90-luvun?
Aivan uusi Toyota oli talvivertailussa. Dacia oli vertailun kakkonen ja Toyota jossain peräpäässä tapansa mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan uusi Toyota oli talvivertailussa. Dacia oli vertailun kakkonen ja Toyota jossain peräpäässä tapansa mukaan.
Katsastustilastojen johtaja Toyota aina ja ikuisesti. Dacia ei ole top10 luotettaviimpiin päässyt kertaakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsastustilastojen johtaja Toyota aina ja ikuisesti. Dacia ei ole top10 luotettaviimpiin päässyt kertaakaan.
Toyota on kaukana kärjestä katsastustilastossakin.
https://moottori.fi/liikenne/jutut/tuv-2020-katsastusraportti-mercedes-benz-clc-vahavikaisin/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on kaukana kärjestä katsastustilastossakin.
https://moottori.fi/liikenne/jutut/tuv-2020-katsastusraportti-mercedes-benz-clc-vahavikaisin/Komeasti on dacian edellä. Dacia löytyy tapansa mukaan tuolta viimeisiltä sijoilta niinkuin aina ennenkin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453006- 502462
- 1072441
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382121- 1001678
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2361673Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4341572Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91524Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141512R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi201309