Miten on, voiko peruskoulussa antaa kollektiivisen rangaistuksia?
Kollektiivinen rangaistus koulussa
1
463
Vastaukset
- Anonyymi
Tätä samaa juuri mietin. Mielestäni ei! Asia täytyy selvittää väärin toimineen lapsen ja hänen vanhempien kanssa.
Lapsen huonolle käytökselle voi olla monta syytä, mutta kollektiivinen rangaistus tuskin auttaa, päin vastoin uskon että pahentaa tilannetta. Pahimmillaan altistaa rangaistuksen aiheuttajalle syrjintää ja kiusaamista. Lapset eivät mielestäni ole vielä kykeneväisiä ajattelemaan muidenkin puolesta ja ongelma tuskin tällä menettelyllä ratkeaa.
Itse juuri pohdin tätä, koska lapseni on kollektiivisen rangaistuksen "uhri". Haluan ymmärtää rangaistuksen aiheuttanutta lasta ja koen että tämä ei todellakaan ole se rangaistus mikä asiasta kuuluu antaa.
Aion itse olla asiasta kouluun yhteydessä, mikäli selviää että rangaistus on toteutunut. Koen että mikäli tällaisia rangaistuksia käytetään, kuuluu siitä myös tiedottaa kaikkia luokan oppilaiden vanhempia, jotta kotona voidaan asiasta keskustella vaikkei olisi rangaistuksen aiheuttaja.
Meidän tapauksessa lapsi sanoo ettei ole ollut toiminnassa mukana ja koska koululta ei myöskään ole tullut asiasta minkään laista viestiä, oletan että asia on silloin juuri niinkuin lapseni siitä kertoo. Ja kyseessä on 1 luokka, siksi rangaistus kuulostaakin erityisen kohtuuttomalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1135156Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744341636- 1961171
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111143Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201099Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861030Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47941- 64931
- 64886
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64836