Kirjoitan tarinaa perheestä, jossa isä on innokas vasemmistoliittolainen ja on kunnallisvaaliehdokkaana.
Isän käytös kuitenkin muuttuu jotenkin. Sitä on vaikea aluksi huomata, mutta viimein ilmenee, että hän on sairastunut dementiaan.
Miten dementia vaikuttaa isän omaksumaan poliittiseen aatteeseen?
Tuleeko hänestä entistä jyrkempi kommunisti? Saako hän raivokohtauksia aatteen innoittamana?
Tarkastelen asioita perheen teini-ikäisen tytön silmin.
Miten kommunisti-isä dementoituu?
6
551
Vastaukset
- Anonyymi
Estot häviävät. Aate jyrkkenee. Enemmän saarnaamista. Perheen teini-ikäinen tytär alkaa ihailla kommunismia, sillä siitä näyttää löytyvän vastaus kaikkeen.
- Anonyymi
Kommunismi on dementoitumista.
- Anonyymi
Tytär ihailee vielä aikuisenakin vasemmistoliittolaista isää, vaikka koulutuksensa ja älynsä puolesta voisi jättää sen kaiken taakseen.
- Anonyymi
Myös KD- kannattaja dementoituu. Surkeinta ovat jeesustyypit, jotka hakeutuvat kirjoitusten poistajiksi, jos kovin "maalliseksi" menee.
Tarkoitan tällä "luotseja". Äkkiä sinne viestin lähettämiskenttään tulee punaisella kirjoitus;
"kokeile lähettää tämä myöhemmin" tai vastaavaa jarrutusta. - Anonyymi
Säälikää kommunistien lapsia.
Nimetkin Miska, Juri tai Tatjaana. - Anonyymi
Eräs Miska vaihtoi nimensä Mikoksi ja liittyi kirkkoon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1395174
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253426Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1142700- 472388
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2611807Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471739- 321587
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201556- 281520
- 201386