Mikä on sinun

Anonyymi-ap

"elämäsi biisi" ?

26

719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikäs se sinun elämäsi biisi on???

      • Anonyymi

        Lapsena liikutuin lähes kyyneliin, kun kuuntelin "Vallinkorvan laulua: "Usjast ullee miul aika etteen, kun pirttiin uuteen mie kullan toin".
        Se kuvaa niin toden tuntuisesti epäonnistuneen elämän kaaren, että sain siitä ymmärtämystä elävään elämäänikin aikuisiällä.


      • Anonyymi

        Ei ole mitään erityistä.


    • Eilen sai Arja Saijonmaa minut herkistymään, kappaleella Rakastan elämää. Kuinka me ihmiset olemmekin käpertyneet ongelmimme huomamatta ympärillämme elämän kauneutta.

      • Anonyymi

        Niimpä. Jotkut jopa julkisilla palstoilla piehtaroi kauheissa sairauksissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä. Jotkut jopa julkisilla palstoilla piehtaroi kauheissa sairauksissaan.

        .... tarkoituksena huomiota saada 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .... tarkoituksena huomiota saada 🤣

        Mikä sairaus Saijonmaalla on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä. Jotkut jopa julkisilla palstoilla piehtaroi kauheissa sairauksissaan.

        Eilen myös ja se oli rohkaisevaa. AnneMaria Korte kertoi vaikeista sairausvuosistaan ja noususta takaisin urheilun eliittiin, upeaa.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilen myös ja se oli rohkaisevaa. AnneMaria Korte kertoi vaikeista sairausvuosistaan ja noususta takaisin urheilun eliittiin, upeaa.

        Korppis

        Korte on nuori ja urheilijalla on hyvä peruskunto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korte on nuori ja urheilijalla on hyvä peruskunto.

        Mistä haluat keskustella, elämäni biisistä vai mistä?

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä haluat keskustella, elämäni biisistä vai mistä?

        Korppis

        Itse sinä sen Kortteen paranemisen esiin toit ja tuo kommentti nuoruuden ja urheilutaustan vaikutuksesta paranemiseen oli ihan asiallinen.


    • Anonyymi

      Joskus tuntuu, että ne "elämän biisit" ovat tämän ikäiselle vieraita. Omat biisit ovat soineet jo kauan ennen kilpailijoiden syntymää!

      • Anonyymi

        Nehän on sitten sinun "elämäsi biisejä" ! On ohjelmassa soinut jopa Finlandia-
        hymnikin, Elämän biisejä on hyvin erilaisia.


    • Katson aika usein ohjelmaa "Elämäni biisi", ja ihmisten liikutuksesta näkee, miten merkityksellinen jokin musiikkikappale voi olla. En osaa nimetä oman elämäni tärkeintä laulua, niitä on monta ja sijoittuvat elämän eri vaiheisiin. Lempikappaleissa on merkityksellistä kauniin melodian lisäksi sanat, niiden koskettavuus. Arvostan suuresti monia suomalaisia sanoittajia. Yksi parhaista on Vexi Salmi ja hänen alunperin Irwinille sepittämänsä sanoitus lauluun Maailma on kaunis on erityisen koskettava. Sävellys on Kassu Halosen. Tässä Diandra esittää sen ohjelmassa Elämäni biisi. Mielen vapaus, luonnon kauneus, unelmat - syvästi inhimillistä.

      https://areena.yle.fi/1-50673493

    • Anonyymi

      Miljoona miljoona ruusua!!😍😍

    • Anonyymi

      Riippuu mielentilasta , milloin missäkin .-

      Per-kel

    • Jokaisella elämänvaiheella on oma biisinsä.
      Jokaisella mielentilalla ja päivälläkin voi olla oma biisinsä.

      Tykkään monenlaisesta musiikista.
      Iskelmien sanoilla on joskus iso merkitys.
      Pystyy samaistumaan, löytää lohdutusta ja tuttuja tunteita.

      Yksi laulu on kulkenut mukana kauan.
      Se osuu omaan nuoruuteen ja villiin opiskeluaikaan.
      Laulajalla oli surullinen kohtalo ja levykokoelma,
      jolle hän tämän laulun lauloi, jäi hänen viimeiseksi,
      Violeta Parran ääni liikutti silloin ja liikuttaa yhä vieläkin.

      Elämälle kiitos
      https://youtu.be/w67-hlaUSIs


      • Anonyymi

        Unohtumaton Violeta Parra, hyvin valitsit maissii.

        Chilen Santiagossa on hänelle omistettu, pieni kaunis museo.
        Miten lahjakas ihminen hän olikaan. Vähän minä tiesin
        hänen upeista töistään ja monipuolisuudestaan
        vaikka nuorena häntä kuuntelin ihaillen.
        Santiago on täynnä upeita museoita: folklorea, historiaa etc.

        Biisikseni valikoin tällä kertaa: *Orvon huokauksen*Dallapelta
        Levyn rahinassa on herkkyyttä ja patinaa, joka maustaa laulajan
        ja orkesterin äänet.
        https://www.youtube.com/watch?v=Z9WX4n2qu9k

        Sama *Orvon huokaus* on soinut monilla kanavilla muutaman vuoden,
        jopa klassisen listaykkösenä, jonka Saksassa asuva Riihimäki on sovittanut
        nimellä *Evening song*.
        Hyvin kaunis sovitushan se on viuluineen, mutta maininta suomalaisuudesta
        puuttuu, mikä hieman närästää.

        isoäiti_


      • Anonyymi

        -Rilluma rilluma rei . . .


    • Anonyymi

      "Väliaikaista kaikki on vain".

    • Anonyymi

      Rakastan rajattomasti ihan kaikkea todella kaunista musiikkia,

      ihan iskelmästä ooperettiin ja siltä väliltä

      hengellinen musiikki on aina lähellä sydäntä joka hetki

      ehkä rakkain lempi lauluni voisi olla tämä ,,,,



      https://www.youtube.com/watch?v=SWYPlpvPm2M

    • Anonyymi

      Aika monta A4-arkkia on täynnä kappaleiden nimiä, joita olen lauleskellut, joitakin enemmän, joitakin vähemmän. Niitä on monta sataa. - Nm. Kaikki ne

    • Anonyymi

      Piisami puussa ja kieli korvassa oli nuorena.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe