Kanin luut tuntuvat, pitäisikö olla huolissaan?

Anonyymi-ap

Kanini(naaras 4v) selkäranka tuntuu kun sitä silittää sekä joitain toisia luita sillä alueella. Onko kanini alipainoinen? Pitäisikö ittaa yhteyttä eläin lääkäriin?

10

453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Syökö kani hyvin? Miten olet järjestänyt ruokinnan? Mitä se syö?
      Oletko antanut jyrsittävää ettei hampaat kasva liikaa?
      Jos kanisi on laihtunut nopeasti, kannattaa selvittää syy eläinlääkärissä samoin kuin silloin jos se ei pysty syömään.

      • Anonyymi

        syö salaattia, porkkanaa, kurkkua, pellettejä ja tietysti heinää. heinää on kokoajan saatavilla ja saa kerran päivässä kupillisen pellettejä ja salaattia yms.


      • Anonyymi

        ja syö normaalisti. on kaikenlaisia leluja joilla tykkää leikkiä. ei ole mitenkään nopeasti mielestäni laihtunut, olen myös kysynyt muilta apua ja he ovat sanoneet että kanini on ihan ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja syö normaalisti. on kaikenlaisia leluja joilla tykkää leikkiä. ei ole mitenkään nopeasti mielestäni laihtunut, olen myös kysynyt muilta apua ja he ovat sanoneet että kanini on ihan ok.

        En olisi huolissani. Vaikuttaa oikein hyvältä. Isompi ongelma voisi olla lihominen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En olisi huolissani. Vaikuttaa oikein hyvältä. Isompi ongelma voisi olla lihominen.

        Kerran syö hyvin ja puuhastelee uskon että on terve.


    • Anonyymi

      Ei siitä vielä paistokasarissa paljon iloa ole.

    • Anonyymi

      Kani on normaali painoinen jos sen selkäranka tuntuu selvästi. T.eläintenhoitaja. Se voi kuulostaa oudolta, mutta näin se on.
      Oletko huomioinut silti paljon kanillesi annat pelletiä, kun sanoit kipollisen? Eikai vain koko kipollista, koska kani tarvitsee painosta riippuen kilo per desi. Jos kani syö liikaa pellettiä ja täyttää sillä itsensä, niin ei maistu enään heinä, koska luulisin että useimmat kanit syövät mielelläänsä pellettiä kuin heinää,koska pelletti on niille tavallaan kuin herkkua.

    • Anonyymi

      Mun kani kuoli (naaras) n. Puolivuotta sitten ylikin siihen että se oli TODELLA laiha vaikka sai syödä heinää niin paljon kuin halusi kesän sai vihreää kokopäiväisesti ja kuivaa heinää sai kokoajan, pelletit ja yritit ja vihannekset menivät alas ihan normaalisti. Mutta veimme eläinlääkäriin koska huolestuin todella paljon kuin vain laihtui. Sillä oli hapen puute ja luultavasti kohtu syöpä (leikkaamaton naaras) ja syövästä levinnyt etäpesäkkeitä keuhkoihin. Joten kannattaa olla yhteydessä eläinlääkäriin! Ja tämä kani olisi täyttänyt vasta 5vuotta tänä kesänä joten nuori. Mutta leikkauttakaa naaraskaninne ennen 3-4vuoden ikää säästyäksenne syövältä<3

    • Anonyymi

      Mun 4v naaraskanilla oli syöpä koska ei leikattu lopetettiin. Ja se oli TODELLA laiha vaikka söi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe