Tuulimittari

Anonyymi-ap

Onko jollakin kokemusta langattomista tuulimittareista, toimiiko hyvin jne?

10

1438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla ollut 10v käytössä TackTick, Raymarine T112 monitoiminen langaton analoginen näyttö. Toiminut hyvin.
      gullervo22

    • Anonyymi

      Itsellä ei ole, mutta näyttää monella olevan ongelmaa laitteen akun kanssa etenkin jos sen jättää talveksi päälle. Keväällä se on sitten entinen. Itse jätin koko tuulimittarin pois, ja käytän silmiä ja windexiä. Hyvää on se, että veneessä on yksi hajoava laite vähemmän ja maston kanssa pelatessa ei tartte noita pohtia.

    • Anonyymi

      Asensin B&G WS320:n keväällä. Hyvin toimii. Patteri on hyvä irrottaa talveksi.

    • Anonyymi

      Parempi kysymys ehkä olisi miksi. Aika pieni riesa kaapelista on. Itsellä toimii hienosti 2005 tuulimittari. Vaikea uskoa monenkaan langattoman pääsevän vastaavaan ikään. Vähintäänkin muutama akku on vaihdettu.

      • Anonyymi

        Kaapelista pieni riesa sitten kun on paikoillaan, mutta verhoilujen repiminen sen laittamiseksi ei houkuttele. Eikä ole mastossa mitään kaapeliuraa, joten joutuisi vain nostinten sekaan tyrkkäämään.


      • Anonyymi

        Kommentoin tuota aikaisempaa B&G -viestiäni. En vielä silloin tiennyt että maston sisällä menee kaksi putkea kaapeleille (uus vene nääs, tai siis mulle uusi). Olisin ehkä vetänyt kaapelin jos olisin hiffannut putket. Mulla on täydellinen langallinen setti myös, jos langaton joskus simahtaa. Vetonartsat on paikallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaapelista pieni riesa sitten kun on paikoillaan, mutta verhoilujen repiminen sen laittamiseksi ei houkuttele. Eikä ole mastossa mitään kaapeliuraa, joten joutuisi vain nostinten sekaan tyrkkäämään.

        Eikö mastosta sähkötaululle ole ennestään kaapeleja valoille ja VHF:lle? Ei putkia tai ruuveilla kiinnitettyjä verhouslevyjä, jotka on helppo avata?

        No ehkä sitten on paras hankkia langaton. Onhan noissa ongelmansa olleet. Nexuksella oli todella vaikea alku langattomissa. Kaverin veneessä anturi vaihtui takuuna uuteen lukuisia kertoja kunnes tilalle tuli Nexuksen langallinen. Garmin osti Nexuksen ja kehitys on pysähtynyt sekä monia hyviä Nexuksen ominaisuuksia kadonnut.

        Aika paljon on ollut keväällä ongelmia akkujen kanssa noissa. Onkos Gullervolla alkuperäinen akkukin? Raymarine osti TackTickin ja taitaa senkin kehitys olla seis.

        B&G taitaa olla ainoa langaton, jolla on tulevaisuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö mastosta sähkötaululle ole ennestään kaapeleja valoille ja VHF:lle? Ei putkia tai ruuveilla kiinnitettyjä verhouslevyjä, jotka on helppo avata?

        No ehkä sitten on paras hankkia langaton. Onhan noissa ongelmansa olleet. Nexuksella oli todella vaikea alku langattomissa. Kaverin veneessä anturi vaihtui takuuna uuteen lukuisia kertoja kunnes tilalle tuli Nexuksen langallinen. Garmin osti Nexuksen ja kehitys on pysähtynyt sekä monia hyviä Nexuksen ominaisuuksia kadonnut.

        Aika paljon on ollut keväällä ongelmia akkujen kanssa noissa. Onkos Gullervolla alkuperäinen akkukin? Raymarine osti TackTickin ja taitaa senkin kehitys olla seis.

        B&G taitaa olla ainoa langaton, jolla on tulevaisuutta?

        "Eikö mastosta sähkötaululle ole ennestään kaapeleja valoille ja VHF:lle? Ei putkia tai ruuveilla kiinnitettyjä verhouslevyjä, jotka on helppo avata?"

        Sähkötaululta mastolle menee yksi piuha mastovaloa varten. Sekään ei siis huippuun asti matkusta. VHF-antenni takakaiteessa. Verhoilu on kyllä purettavissa, mutta aika duuni siinä on mastolle asti viedä reitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikö mastosta sähkötaululle ole ennestään kaapeleja valoille ja VHF:lle? Ei putkia tai ruuveilla kiinnitettyjä verhouslevyjä, jotka on helppo avata?"

        Sähkötaululta mastolle menee yksi piuha mastovaloa varten. Sekään ei siis huippuun asti matkusta. VHF-antenni takakaiteessa. Verhoilu on kyllä purettavissa, mutta aika duuni siinä on mastolle asti viedä reitti.

        Sitä mastovalopiuhaa ei voi käyttää vetoapuna verhouksen takana? Ei tietysti toimi, jos ei ole putkia tai muuten hyvin juoksevia reittejä.

        Omassa veneessäni vedin aurinkopaneelin kaapelin verhousten taakse. Ei siinä purkamisessa kova vaiva ollut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö mastosta sähkötaululle ole ennestään kaapeleja valoille ja VHF:lle? Ei putkia tai ruuveilla kiinnitettyjä verhouslevyjä, jotka on helppo avata?

        No ehkä sitten on paras hankkia langaton. Onhan noissa ongelmansa olleet. Nexuksella oli todella vaikea alku langattomissa. Kaverin veneessä anturi vaihtui takuuna uuteen lukuisia kertoja kunnes tilalle tuli Nexuksen langallinen. Garmin osti Nexuksen ja kehitys on pysähtynyt sekä monia hyviä Nexuksen ominaisuuksia kadonnut.

        Aika paljon on ollut keväällä ongelmia akkujen kanssa noissa. Onkos Gullervolla alkuperäinen akkukin? Raymarine osti TackTickin ja taitaa senkin kehitys olla seis.

        B&G taitaa olla ainoa langaton, jolla on tulevaisuutta?

        Minulla on vielä alkuperäiset akut. Otan syksyllä tuulimittarin ja näytön pois lämpöiseen tilaan. En jättäisi talveksi mastoon. Keväällä ennen vesille laskua pistän ikkunalle aurinkoon ja varmistan että molemmat latautuu ja toimii. Ehtii sitten vielä korjauttaa ennen vesille laskua, jos ei toimi. Mastossa on myös windexsi sitä päivää varten jos/kun elektroniikka lähtee kesälomalle.
        Mastonhuippu windexsin huono puoli on se, kun aurinko paistaa tietystä suunasta ja osuu suoraan silmiin kun katsoo windexsiä. Myös niska on seniorilla kovilla. Kun tuulimittarin näyttö on suoraan edessä, ei ole edellä mainittuja ongelmia.
        Gullervo22


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      170
      9991
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3305
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      48
      3061
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      63
      2784
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      202
      2149
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      114
      2103
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1963
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      65
      1581
    9. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1336
    10. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1316
    Aihe