Sain mm koivukuidusta UPM:ltä tarjouksen 20€/m3. Samalla katsoin UPMn maksavan virossa 136€/m3.
Kannattaisiko puut kuljettaa viron puolelle? Jos autoon mahtuisi 40m3 siitähän saisi n.4000€ paremman hinnan kun kuljettaa viroon? Koivukuitua liikaa suomessa?
Hinnat virossa?
11
1205
Vastaukset
- Anonyymi
Pistä koivut klapeiksi ja myy. Saat paljon paremman hinnan.
- Anonyymi
Kirves vaan käteen ja hihat heilumaan.
- Anonyymi
Ehdit ensin 🙂
- Anonyymi
Puutukkuri lupas 30 koivukiinto motista rekalla jos pääsee paikalle 200 km säteellä kirkkonummelta . Muista puista sitte vähemmä.
- Anonyymi
Aika halvalle menisi jos 30€/m3.. 136€/m3 siis jos vie viron satamaan:)
Pitäisikö metsänomistajien yhdistyä? Kukaan ei myisi alle 100€/m3. UPM:lla ainakin varaa maksaa paljon enemmän tuloksesta päätellen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika halvalle menisi jos 30€/m3.. 136€/m3 siis jos vie viron satamaan:)
Pitäisikö metsänomistajien yhdistyä? Kukaan ei myisi alle 100€/m3. UPM:lla ainakin varaa maksaa paljon enemmän tuloksesta päätellen.Hankinta keskisuomessa 37€/m3, joka liian halpa kun metsäkoneyrittäjä saa tukea eli korjuukustannus ei ole noussut.
Korjuukustannuksiin saa siis tukea. Korjuukustannusten nousu osoittautui valheeksi.
- Anonyymi
Viro o pieni maa joku siel tiliä tekee puut o hakattu virosta kohta mites sitte
- Anonyymi
Laskeppa seuraavasti.
Teet puut hankintaan. Hakkuu&kuljetus tien varteen n. 20-25€/m3.
Eli 40m3 työnkulut jo 800-1000€ mahdolliset lavetti maksut.
Kuorma-auton kulut 2021 loppuvuodesta n.85€/h nykyisin pyörii varmasti siellä 100€/h.
Mikä on siis arvioitu matka-aika laivamatkat.
En kannata itsekkään firmoille koivun myyntiä nyt, polttopuun tekijöille mielummin. Kysyntää löytyy siltä saralta. - Anonyymi
Luin jostai, oliko FBs MTn otsikoos, että Viros valtion mettiis puuhuutokaupoos puutavaraan hinnat olis puronnu.
- Anonyymi
Minä myin Virossa koivua hintaan 512 €/motti.
- Anonyymi
Minä myin hintaan 11.912€/motti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818