Veikko Hursti

Sosiaalineuvos Veikko Hursti.

In memorian

Hän oli köyhien kaveri, ja omisti elämänsä vuosikymmenten ajan muiden auttamiselle. Hän oli puliukkojen apostoli, vei lohtua ja apua aikamme vähäosaisille

Hän osoitti elämällään, että kaikilla, myös laitapuolen kulkijoilla on ihmisarvo.

Mistä löytynee työnsä jatkaja?

BeataB ( kunnioittaen….)

8

1385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhutaan työn siunauksesta ja Hurstin kohdalla kysymys oli tästä. Tuskin mistään löytyy tällaisen työn jatkajaa. Mistä hän pystyi "polkaisemaan" ne suunnattomat vaate ja ruokamäärät, jotka hän jakoi.

Hurstin työn kautta paljastui sekin, että on mistä antaa jos vain hyvää tahtoa riittää.

• veikon kaveri

eiks veikkko ollut kunnon juoppo ja narkkari ja sekopaa ja kaikee?? mä kuulin vaan parilta pulita et ne sano noin

• oli kunnia tuntea henk.koht

siinä mies joka noudatti raamatun sanaa kirjaimellisesti.autoitteko minua kun minun oli kylmä, annoitteko ruokaa kun minun oli nälkä,minkä teitte yhdellekkään näistä vähimmistä,veljistäni tai sisaristani, sen teolette teneet minulle.sanoo herra jeesus kristus.kiitos ja kunnia veikon työlle,hän ei tule jäämään palkaansa vaille. mistä hänen työlleen samallainen jatkaja.

• Sanotaan, että esimerkiksi alkoholistia pystyy auttamaan vain toinen alkoholisti, eli ihminen, joka on saman kokenut ja sieltä ylös päässyt. Vain hän voi ymmärtää ja pystyy vierellä seisomaan.

Sellainen henkilö, jonka ei ole tarvinnut kaikkia elämän syövereitä itse henkilökohtaisesti koluta, tunnetaan vieraammaksi, etäisemmäksi.

Onko tällainen vertaistuki siis ratkaisevaa luottamuksen saavuttamiseksi?

Koetaanko muut ”ylhäältä päin”, niin kuin sormea heiluttaen (so, so,) kaukaisiksi neuvoja antaviksi, ehkä vähän tuomitseviksikin?

beataB (kysellen…??)

• Ulla pulla

sitä samaa ei voi kukaan toinen tietää ,kuinka kurjaksi voi ihminen mennä alkoholisoituessaan .Ja tahtoa olis mutta ei voimaa sen voittamisaksi. Onneksi en ole tarvinnut itse kokea sitä .Koiratkin saa parempaa kohtelua kun alkoholistit.Ja paviaanit eläintarhoissa .

• ellumari
        Ulla pulla kirjoitti:

sitä samaa ei voi kukaan toinen tietää ,kuinka kurjaksi voi ihminen mennä alkoholisoituessaan .Ja tahtoa olis mutta ei voimaa sen voittamisaksi. Onneksi en ole tarvinnut itse kokea sitä .Koiratkin saa parempaa kohtelua kun alkoholistit.Ja paviaanit eläintarhoissa .

ja kunnia tuntea "Veka" henkilökohtaisesti.
        Tiedän, että en tee väärin häntä, enkä hänen läheisiään kohtaan vaikka kerronkin hänestä vähän, sillä kaikki sanottavani on myönteistä.

Veikko Hursti oli Stadin Kundi ja kulkenut Helsingin katuja puliukkoon verrattavana kaikkensa menettäneenä - jopa partakoneensa kanittaneena laitapuolen kulkijana.
        Hän itse kertoi asiasta monissa yhteyksissä, jättämättä koskaan maitsematta, että hän elää ja tekee lähimmäistensä auttamista Jumalan armosta.
        Taiteellisesti erittäin lahjakas - aikoinaan Moskovan Suureen sirkukseen kulissit maalannut taiteilija koki elämän surut ja ilot voimakkaasti ja hukutti arjen ja sen huolet viinapulloon - tunnetuin seurauksin.
        Perhe oli mennyt, terveyskin mennyt, mutta, niinkuin Veka sanoi, oli eräs, joka seisoi rinnalla. Hän tarkoitti Jumalaa.
        Tapasimme määrätyissä yhteyksissä vuosien aikana säännöllisesti ja se tuli - kipinä, mikä hänen silmissään paloi, sammui vain ajallisen elämän loppuessa.
        Olen tavannut elämäni aikana paljon erilaisia ihmisiä, mutta Veka oli yksi suurimmista tapaamistani.
        Muistan viime tapaamisemme ja hänen kuuluvalla äänellä huikkaamansa tervehdyken : " Muistetaan toisiamme, sisko!"
        Hän luultavasti tarkoitti ammattiani, mutta olisin ylpeä, jos minulla olisi ollut hänen kaltaisensa veli.

• Kun itseni tapainen syntinen ihminen kohtaa pultsarin kaikessa surkeudessaan, hän hämmentyy, ainakin minä.

Vaikka tajuaa toisen surkean tilan, avun tarpeen, on vain ymmällä.

Veikko Hursti kutsui kaikki tapaamansa pultsarit kotiinsa kun Jumala häntä käski, syötti ja juotti heidät.

Hurstin työssä tuntuu siunautuneen enemmän kuin Jeesuksen "kalasiunauksessa" aikanaan.

Hurstin elämästä saisi hyvän filmin aiheen!

• Ruuneperi kirjoitti:

Kun itseni tapainen syntinen ihminen kohtaa pultsarin kaikessa surkeudessaan, hän hämmentyy, ainakin minä.

Vaikka tajuaa toisen surkean tilan, avun tarpeen, on vain ymmällä.

Veikko Hursti kutsui kaikki tapaamansa pultsarit kotiinsa kun Jumala häntä käski, syötti ja juotti heidät.

Hurstin työssä tuntuu siunautuneen enemmän kuin Jeesuksen "kalasiunauksessa" aikanaan.

Hurstin elämästä saisi hyvän filmin aiheen!

Niin meikäläinenkin on lähinnä vaivaantunut, kun joku liiallisesti korkin päälle kompastunut tulee jotain söpsöttämään. En tiedä mitä sanoisin, mitä tekisin, vai lähtisinkö karkuun?

Vain itse kärsinyt voi toista kärsivää auttaa, lienee totta.
        Vaikka jotkut viisaat ” saivartelijat” sanovat että kuinka: ” sokea voi sokeaa taluttaa”. Mitä tarkoittanee tässä lähestymis- ja auttamispohdinnassa?

Veikko Hurstilla oli vahva leuka ja tiukat juonteet suun ympärillä. Ne kertoivat eletystä elämästä ja päättäväisestä ihmisestä.. Hän oli uskollinen saamalleen kutsumukselle. Taiteellisesti lahjakkaana hän olisi voinut tehdä vaikka mitä, mutta hän pysyi uskollisena auttamistyölle.
        Hän oli 20.s Suurin Suomalainen äänestyksessä.

Jos Matti Nykäsestä tehdään elokuva, hän oli 11.
        ( Olen kova Janne Ahos- fani, mutten ikinä äänestäisi häntä Suureksi Suomalaiseksi, vaan urheilijaksi tietenkin. )

Tuota taustaa vastaan Veikko Hursti olisi monenkin elokuvan aihe mahtavan elämäntyönsä tähden.

beataBarbara ( .. funtsii….)

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      122
      6292
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      158
      4020
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3335
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      477
      2839
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      277
      1838
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1516
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1426
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1366
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      169
      1348
    10. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      14
      1293
    Aihe