Vältä alkoholisoituminen helposti

Anonyymi-ap

Ollessani nuori vanhempi pahasti alkoholisoitunut mies neuvoi älä juo ikinä toista päivää eli seuraavaakin päivää. Mielestäni neuvo on estänyt pahemman alkoholisoitumiseni tehokkaasti, vaikka kulutan varmasti alkoholia liikaa nytkin. Välipäivät palauttaa aina todeölisuuteen ettei elä valheessa kuin päivän kerrallaan. Tässä varmaan neuvon juju?

12

557

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Alkoholisti voi olla, vaikkei joka päivä joisikaan.
      Usein alkoholi alkaa olla jo ongelma siinä vaiheessa, kun sen käytölle rupeaa keksimään kaikenlaisia selityksiä, eikä pysty myöntämään, että omastakin mielestä käyttää jo liikaa.

Ei siinä, en toipuneena alkoholistina tuomitse kenenkään juomista tai juomattomuutta.
      Kokemuksesta vain tiedän, kuinka salakavalastikin homma voi ns. karata käsistä.
      Ja ne selitykset, vika on yleensä "muissa kuin alkon kuluttajassa ".
      Ajatusmaailma muuttuu paljon, kun itse ymmärtää oman tilanteensa ja vieläpä haluaa asialle tehdä jotain.

• Anonyymi

Näin se menee.
        Asian voi kiteyttää myös niin, että "ratkaisevaa alkoholismissa ei suinkaan ole se, kuinka paljon tai kuinka usein juo, vaan se mitä mielessä tapahtuu ennen ensimmäistä ryyppyä, ja mitä tapahtuu mielessä sen jälkeen".
        Niin moni alkoholisti on ihan vakavasti ja tosissaan luvannut mennä vain yhdelle, mutta kun se "vain yksi" ei toimi alkoholistilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin se menee.
        Asian voi kiteyttää myös niin, että "ratkaisevaa alkoholismissa ei suinkaan ole se, kuinka paljon tai kuinka usein juo, vaan se mitä mielessä tapahtuu ennen ensimmäistä ryyppyä, ja mitä tapahtuu mielessä sen jälkeen".
        Niin moni alkoholisti on ihan vakavasti ja tosissaan luvannut mennä vain yhdelle, mutta kun se "vain yksi" ei toimi alkoholistilla.

Väitän ettei moni ei alkoholistikaan osaa ottaa kuin yhden, jos seuraa ja viinaa riittää. Ja monella lipsuu liikaa sen yhden illan tai vklopun. Mut ongelma käyttäjä taitaa yhden drinkin jälkeen mennä viikkoja ettei lopu. Idea yhteen päivään jättöön varmaan perustuu ennen ongelman tuloa tai ehkäisee ainakin kun valheellinen känni maailma katkeaa seuraavana päivänä ja krapula tulee.

• Minulla olisi tarjota vieläkin helpompi tapa välttää alkoholisoituminen, mutta tiedäthän sinä sen itsekin,

• Anonyymi

Minulla mopo karkasi juuri tuossa vaiheessa, kun aloin juomaan seuraavankin päivän. Siitä koko viikonlopun juomisesta se etenee arki iltoihinkin todella helposti. Pelkkä perjantai TAI lauantai ei ole vielä paha.

• Anonyymi

Mutta kun se mopo on jo karannut siinä vaiheessa kun seuraavana päivä pitää jatkaa.
        Seuraavana päivänä juominen ei ole syy vaan seuraus.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Alkaa juomaan omenaviinietikkaa aina aamuisin
      ja ruokalusikallinen.Se auttaa lopettamaan viinan juonnin.

• Anonyymi

Eipä sillä paljon eroa ole ottaako joka päivä vai pitääkö hampaat irvessä välipäivän.Alkoholistin
      ajatuksia pyörittää viina niinäkin aikoina kun ei ota. Sitä se riippuvuus on .

• Anonyymi

On senverran eroa , kun pitää välipäivän, ei ole kankkusta seuraavana päivänä.

Monet pitävät laajastikin kokemistaan sairauksista , krapulaa pahimpana!

• Anonyymi

Olen kokeillut vuosikausien viikonloppurytmiä. Perjantai ja lauantai illat sekä sunnuntaiset ruokaviinit. Myös 3kk:n joka- ja kokopäiväistä aamusta alkavaa juopottelua.
      3:n vuoden jaksoa jolloin olin hiprakassa aamupäivistä alkaen.
      Ei oikein alkoholismi tarttunut koska juurin ennen 60v ikääni lopetin ja ryhdyin hoitamaan rapistunutta terveyttäni.
      En raitistunut mutta "kosteus" jaksottui, jaksot lyhenivät muutamasta päivästä muutamaan viikkoon ja niiden esiintyvyydet rajoittuivat muutamaan vuosittaiseen kertaan.
      Nyt +80v ukkona alkoholisoidun juhlapyhinä ja hyvin harvoin esiintyvissä erikoistilanteissa.
      Viikko sitten rälläsin kostean viikonlopun kylpylässä ja joulu lähestyy.

• Anonyymi

Tiedithän ettei raamatun mukaan juopot peri taivasten valtakuntaa. Olisi viimeinen hetki sulla kääntyä jumslan puoleen ja raitistua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6634
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3432
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2740
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2408
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1943
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1832
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1660
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1498
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1482
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1442
    Aihe