Suomenajokoiran

Anonyymi-ap

Pitääkö suomenajokoira kuluttaa, että sen saa kiinni tarvittaessa? Esim. kun koira haetaan vieraalta alueelta, tai muutetaan toiselle alueelle.

15

140

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kouluttaa, piti kirjoittaa.

• Anonyymi

Kyllähän koira kun koira pitää kouluttaa edes alkeellisesti. Metsästyskoirille koulutus alkaa paikanninpannan käytöllä, siten se oppii tietämään mitä panta tarkoittaa.
      Tosin koiratkin on omia persooniaan. Ihan oma kokemus on. Ajokoira (suomen) oli hyvä metsäkoira, mutta ei ollut pelkoa, että olisi lähtenyt omille teilleen "vapaalla" ollessaan, päästi illalla ulos asioilleen ja tuli takaisin, ei lähtenyt hajujen perään. Se oli hieno koira, kuten kaikki metsästyskoirat on, vapaa-ajallaan mitä oivallisempia perhekoiria. Ottaisin heti jonkun ko rodun itselleni, mutta kun niiden "työhön" kuuluu olla se metsästyskoira, en voi ottaa, kun ei ole mahdollisuutta antaa sille, mitä se haluaa tehdä.

• Anonyymi

Ei tarvitse. Laitat vaan sille tutkapannan ja saat itse olla lämpimässä mökissäsi. Kyllä se koira joskus löytyy jos vain gps pelittää.

• Anonyymi

Kertoo palstatrolli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kertoo palstatrolli.

Itse asiassa nykyinen metsästys on hyvin paljon tuota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse asiassa nykyinen metsästys on hyvin paljon tuota.

Ja mitäs sinä trolli väität metsästyksestä tietäväsi? Et mitään kun sun provojasi täältä lukee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mitäs sinä trolli väität metsästyksestä tietäväsi? Et mitään kun sun provojasi täältä lukee.

Erehdyt henkilöstä, minä en trollaa, mutta saat anteeksi.

• Anonyymi

Ajokoira opetetaan kuluttamaan energiaa jo ennen metsästyskautta/tai koekautta.
      Kunto täytyy olla hyvä,ettei syksy helteillä saa sydäriä huono kuntoisena.
      Opeta koirasi tulemaan kutsusta luoksesi,heti kutsusta.Koulutukseen auttaa pitkä naru ja makupala.Ajokoira kokeissa kyllä huomioidaan myös tämä tottelevaisuus samoin näyttelyssä.Mitä rauhallisempi olet,sitä rauhalisempi metsästys kaverisi on.
      Ajokoirasta kyllä huomaa heti,mikä pelittää metsästyksessä,Hyvät yksilöt ovat ihmisten seurassa rauhallisia,maastoissa periksiantamattomi,tulevat kyllä kutsusta
      isäntänsä luokse.Toistoja Toistoja ja vielä Toistoja.Jos hyvää haluaa niin jatkuva opetus,
      kolmen vuoden ikään saakka.

• Anonyymi

GPS-panta on todella kätevä. Sien avulla koira osaa kotiin vaikka Sipoosta tai Närpiöstä. Ehkei kuitenkaan Turusta tai muualta huitsin nevadasta.

• Anonyymi

Miten pärjättiin ennen gepsiä? 🤔

• Anonyymi

Kyllähän se kutsuasia aletaan heti pentuna opettamaan. Kotipannan ja metsäpannan kanssa. Ai miksi eripannat. Koira oppii koska ollaan töissä ja voi liikkua laajemmalla, hakea riistaa ja koska ollaan vain muuten kävelyllä tai ulkona.

• Anonyymi

Joskus näinkin eli meidän tytön suomenajokoira loistaa tottisharkoissa ja pikkuveljen dreeveri on sekin oppinut aguilityn saloja. Molemmat työskentelevät hyvin metsässäkin. Ajokoirat, mainettaan monipuomisenpia ja ihania kotikoiria.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus näinkin eli meidän tytön suomenajokoira loistaa tottisharkoissa ja pikkuveljen dreeveri on sekin oppinut aguilityn saloja. Molemmat työskentelevät hyvin metsässäkin. Ajokoirat, mainettaan monipuomisenpia ja ihania kotikoiria.

Mulla 8v ja 7v mukamas liian vanhat metsästykseen ihan kotikoirana. Parhaita sohvaperunoita saa hakea ja perustottelevaisuus opittiin näin ukkoinakin. Haulikon piippuun jo tuijottelivat, mutta sain puhuttua itselleni. Suomenajokoira on älykäs, oppiva ja kiva koira vanhanakin. Suren niitä metsästyskoiria jotka elävät vain ulkotarhassa tai juoksulangassa. Se on rääkkäystä, sillä koira laumaeläimenä haluaa olla perheensä parissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla 8v ja 7v mukamas liian vanhat metsästykseen ihan kotikoirana. Parhaita sohvaperunoita saa hakea ja perustottelevaisuus opittiin näin ukkoinakin. Haulikon piippuun jo tuijottelivat, mutta sain puhuttua itselleni. Suomenajokoira on älykäs, oppiva ja kiva koira vanhanakin. Suren niitä metsästyskoiria jotka elävät vain ulkotarhassa tai juoksulangassa. Se on rääkkäystä, sillä koira laumaeläimenä haluaa olla perheensä parissa.

Se on rääkäystä! Olen kanssasi samaa mieltä.
        Metsästäjät jotka palelluttavat,kettinkien varassa koppikoirina ajokoiransa,talvisaikoina,ja vieläpä keväisin hukuttavat koppehin,jotta koira joutuu ulkorukintaan.Eivät hoida koiriaan,
        Näitä näkee kyllä maaseudulla joiden ainut liikunta on kettinkin jättämä juoksu lenkki.
        Jos ajokoiran kerran ottaa.älkää jättäkö sitä yksin pitkäksi aikaa.hoitakaa sitä ja pitäkää puhtaina paikat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on rääkäystä! Olen kanssasi samaa mieltä.
        Metsästäjät jotka palelluttavat,kettinkien varassa koppikoirina ajokoiransa,talvisaikoina,ja vieläpä keväisin hukuttavat koppehin,jotta koira joutuu ulkorukintaan.Eivät hoida koiriaan,
        Näitä näkee kyllä maaseudulla joiden ainut liikunta on kettinkin jättämä juoksu lenkki.
        Jos ajokoiran kerran ottaa.älkää jättäkö sitä yksin pitkäksi aikaa.hoitakaa sitä ja pitäkää puhtaina paikat.

Eräiden ajo- ja muut metsästyskoirat ovat vapaana ilman omistajaa tai pienissä tarhoissa. Heitteilläpitoa kumpikin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      37
      2746
    2. Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?

Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.
      Ikävä
      89
      1184
    3. Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia

Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.
      Maailman menoa
      127
      989
    4. Oliko mies vetäytyminen

Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.
      Ikävä
      61
      967
    5. Mitä söitte Hänen kanssaan yhdessä viimeksi?

Tällainen vihjeketju:)
      Ikävä
      66
      907
    6. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      78
      888
    7. EU:lta tyly ratkaisu Temulle

On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta
      Maailman menoa
      102
      832
    8. Oon tässä pohtinut että se nainen

Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle
      Ikävä
      70
      815
    9. Nainen on ihana

ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?
      Ikävä
      25
      718
    10. Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä

Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi
      Ähtäri
      30
      684
    Aihe