Sähköverkon "Lataustehon putoaminen"?

Anonyymi-ap

Minulla on voimavirtalaturi 16 A sähköautolle. Kummastelen seuraavaa seikkaa. Tähän saakka laturissa on näkynyt montako kilowattituntia se lataa. Tähän saakka se on ollut 8,6 KWH. Toissapäivänä latausteho putosi yllättäen 2,1 KWH. Ja on jatkunut samana. Olen tarkistanut sulakkeet. Mistä tämä voi johtua?

9

84

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luulis tuon nyt osaavan ilmoittaa jos vaiheita puuttuu, mutta miten olet sulakkeet tarkastanut? -tulpat vai automaatit?

      • Anonyymi

        Tulpat. Kaikkiin tulppiin tulee kyllä virta ja sulakkeet ehjät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulpat. Kaikkiin tulppiin tulee kyllä virta ja sulakkeet ehjät.

        Liian monta kertaa kuullut tuon kun joku sulake kuitenkin palanut...
        -Miten todettu / mitattu?
        -Se nasta jonka pitäisi ponnahtaa pois tulppasulakkeesta on erittäin epäluotettava. osoittamaan sulakkeen palaminen eli siihen ei ole minkäänlaista luottamista
        -Kolmivaiheryhmästä pitää aina mitata jännitteet vaiheiden väliltä -ei vaiheiden ja nollan/maan väliltä että voi täysin varmistaa ettei kuitenkin joku vaihe puutu -eli kolme mittausta joiden kaikkien tuloksen oltava luokkaa 400V.


    • Anonyymi

      Autossa voi olla lataustehon rajoitus päällä AC-latauksessa. Osassa sähköautoja on lataustehon ohjelmallinen rajoitusmahdollisuus sisäänrakennettuna, ominaisuutena. Sen voi itse saada vahingossa päälle tai sitten joku muu saa sen epähuomiossa päälle tai päivitys softassa on rajoittanut lataustehoa vaikka 3x6 A virralle 3x16 sijaan. Näitä on tullut vastaan.

    • Anonyymi

      Kirjoitat latausteho, mutta merkitset kuitenkin kWh.
      Kumpaa oiken tarkoitat tehoa vai ladatua energiaa, kumpi on vähentynyt?

    • Anonyymi

      Jos sinulla 3-vaihetta käyttävä latausasema, niin sille kerrotaan laitteen sisäisillä DIP-kytkimillä tms. tavalla, kuinka paljon se saa maksimissaan ottaa virtaa kaikista 3 vaiheesta. 16A sulakkeilla asetuksen pitäisi olla 16A (max 11kW). Latausasema kertoo tämän maksimin auton sisäiselle laturille.

      Auton sisäinen laturi voi kuitenkin ottaa tuota vähemmän latausvirtaa, mutta on kyllä aika onneton, jos se ei pysty täyttä 16A käyttämään => 2 vaiheella 7,4kW; 3 vaiheella 11kW.

    • Anonyymi

      Ai niin, latausasemassa voi olla myös kuormanhallinta, jolloin se pienentää latausvirtaa, jos talon muu sähkön kulutus on suurta (esim. sähkökiuas päällä). Tämä siksi, ettei pääsulakkeet laukeaisi.

    • Anonyymi

      Tuo johtuu siitä että sähköautosi akku vetelee viimeisiään. Vie sähkökinneri romuttamolle ja osta tilalle oikea auto.

    • Anonyymi

      Mitä täältä kyseiset kun olet niin viisas

      Kysy äidiltä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      107
      7773
    2. 112
      6036
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5187
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4546
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3230
    6. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      63
      3014
    7. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      58
      2948
    8. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2454
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2437
    10. Hei........

      Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2066
    Aihe