Minulla on voimavirtalaturi 16 A sähköautolle. Kummastelen seuraavaa seikkaa. Tähän saakka laturissa on näkynyt montako kilowattituntia se lataa. Tähän saakka se on ollut 8,6 KWH. Toissapäivänä latausteho putosi yllättäen 2,1 KWH. Ja on jatkunut samana. Olen tarkistanut sulakkeet. Mistä tämä voi johtua?
Sähköverkon "Lataustehon putoaminen"?
9
65
Vastaukset
- Anonyymi
Luulis tuon nyt osaavan ilmoittaa jos vaiheita puuttuu, mutta miten olet sulakkeet tarkastanut? -tulpat vai automaatit?
- Anonyymi
Tulpat. Kaikkiin tulppiin tulee kyllä virta ja sulakkeet ehjät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulpat. Kaikkiin tulppiin tulee kyllä virta ja sulakkeet ehjät.
Liian monta kertaa kuullut tuon kun joku sulake kuitenkin palanut...
-Miten todettu / mitattu?
-Se nasta jonka pitäisi ponnahtaa pois tulppasulakkeesta on erittäin epäluotettava. osoittamaan sulakkeen palaminen eli siihen ei ole minkäänlaista luottamista
-Kolmivaiheryhmästä pitää aina mitata jännitteet vaiheiden väliltä -ei vaiheiden ja nollan/maan väliltä että voi täysin varmistaa ettei kuitenkin joku vaihe puutu -eli kolme mittausta joiden kaikkien tuloksen oltava luokkaa 400V.
- Anonyymi
Autossa voi olla lataustehon rajoitus päällä AC-latauksessa. Osassa sähköautoja on lataustehon ohjelmallinen rajoitusmahdollisuus sisäänrakennettuna, ominaisuutena. Sen voi itse saada vahingossa päälle tai sitten joku muu saa sen epähuomiossa päälle tai päivitys softassa on rajoittanut lataustehoa vaikka 3x6 A virralle 3x16 sijaan. Näitä on tullut vastaan.
- Anonyymi
Kirjoitat latausteho, mutta merkitset kuitenkin kWh.
Kumpaa oiken tarkoitat tehoa vai ladatua energiaa, kumpi on vähentynyt? - Anonyymi
Jos sinulla 3-vaihetta käyttävä latausasema, niin sille kerrotaan laitteen sisäisillä DIP-kytkimillä tms. tavalla, kuinka paljon se saa maksimissaan ottaa virtaa kaikista 3 vaiheesta. 16A sulakkeilla asetuksen pitäisi olla 16A (max 11kW). Latausasema kertoo tämän maksimin auton sisäiselle laturille.
Auton sisäinen laturi voi kuitenkin ottaa tuota vähemmän latausvirtaa, mutta on kyllä aika onneton, jos se ei pysty täyttä 16A käyttämään => 2 vaiheella 7,4kW; 3 vaiheella 11kW. - Anonyymi
Ai niin, latausasemassa voi olla myös kuormanhallinta, jolloin se pienentää latausvirtaa, jos talon muu sähkön kulutus on suurta (esim. sähkökiuas päällä). Tämä siksi, ettei pääsulakkeet laukeaisi.
- Anonyymi
Tuo johtuu siitä että sähköautosi akku vetelee viimeisiään. Vie sähkökinneri romuttamolle ja osta tilalle oikea auto.
- Anonyymi
Mitä täältä kyseiset kun olet niin viisas
Kysy äidiltä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328477Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61985Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571143Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68686Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.31681- 38636
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627