Lämminvesivaraajan sulkeminen

Anonyymi-ap

Meillä on 2*300l lämminvesivaraajat - eli sähkönkulutus suht suurta näiden takia, n. 25-20 kW per päivä näihin riippuen missä lämmössä pitää. Mietin kun olemme välillä poissa viikonlopun tai viikon - niin kannattaisi varmaan noita laittaa pois päältä, mutta kuinka terveellistä touhua se on huomioiden tämän legionella bakteeri jutun. Onko kenellekään jakaa kokemusta LVVn sulkemista poissaolojen ajaksi

7

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On sulla tehokkaat varaajat, jos niissä on 20 - 25 kW vastukset.

      • Anonyymi

        Per päivä


    • Anonyymi

      Kannattaa laittaa 1*1000l 500kW:n varaaja ja pitää se sadassa asteessa aina. Eihän tuo 2*300L 25-30kW riitä edes perseen pesuun.

    • Anonyymi

      korjaus: 20 - 25 kWh.

    • Anonyymi

      Mihin tarvitset kahta 300 litran lämminvesivaraajaa ja mihin käytät noin paljon lämmintä vettä?
      Itse lämminvesivaraajan lämpimänä pitäminen ei kuluta 20-25kWh sähköä päivässä. Tuollaisen 300 litran varaajan hukkateho on noin 150Wtunnissa. Vasta kun alat kuluttaa lämmintä vettä niin silloin alkaa palaa sähköä ihan oikeasti.

    • Anonyymi

      Mulla on 2000 L varaaja
      Kun olen poissa kotoa sähkölasku on huomattavasti pienempi.

      Jos sammutan sen en pääse suihkuun kotona matkan jälkeen

      Säädä varaajat 70c ja jatka normaalisti.
      Sulje vesi sampoon ajaksi

      Asintuntija

      • Anonyymi

        "Säädä varaajat 70c ja jatka normaalisti."

        Eikös nuo ole jo oletuksellisesti asetettu noin 65 C° ja nyt sähkönsäästötalkoita ajatelleen on ollut suosituksia laskea se 50-55 C° joka ei tunnu arkikäytössä ja kuulema säästää noin 3% sähköä. Pysyneekö legionella poissa tuossa lämmössä, ehkä kyllä.

        Ulkolaisella kanavalla oli uutisissa juttua, että paikalliset sähkö-verkkofirmat laittavat varaajan toimimaan vain öisin niissä talouksissa joissa on yösähkösopimus ja etäluettavat älymittarit. Asukas voi kuitenkin halutessaan palata normaalin mittarin asetuksien kautta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      132
      2071
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      375
      1538
    3. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1146
    4. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      108
      962
    5. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      126
      949
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      92
      923
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      55
      908
    8. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      848
    9. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      788
    10. Seksuaalinen halukkuus ja kyvykkyys

      Tulee mieleeni kysyä, onko palstalla enää ihmisiä joilla olisi se voimakas seksuaalinen halukkuus vastakkaiseen sukupuol
      Sinkut
      99
      691
    Aihe