Jerusalemin kadulla keväällä 1997

Anonyymi-ap

Tämä syntyi tilanteessa, jossa tarjosin Jeesuksesta kertovia traktaatteja kaduilla vastaan tuleville juutalaisille, mutta vain harvat ottivat vastaan. Eräät kielsivät sen jakamisen Jerusalemissa. En kuitenkaan lopettanut. Miten lupa-asian laita siis on?

Ristinkuolemansa jälkeen ylösnoussut Jeesus antoi lähetyskäskyn (eli luvan) kaikille omilleen: ”Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.” Markus 16:15-20.
Maailmassa ei siis ole sellaista aluetta ja valtiota, jossa en saisi kertoa ihmisille Jeesuksesta. Taivaasta annettu sertifikaatti on pätevä! Se ohittaa kaikkien valtakuntien lainsäädännöt.

Mutta mikä on se evankeliumi (suomeksi ilosanoma), jota Jeesus, Jumalan Poika, käski meidän saarnata?

Jumala rakastaa Sinua!
Jeesus sovitti syntisi veriuhrillaan Golgatan ristillä!
Hän nousi ylös kuolleista! Jeesus elää!
Sinulle kuuluva synnin rangaistus on kärsitty!
Sinä saat ottaa vastaan Jumalan armon ilmaisena lahjana! Syntivelkasi on maksettu ristillä!

Johannes 11:25 “Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?”

Hän sanoi hänelle: ”Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan”.”

Ota siis vastaan Jeesus syntiesi sovittajaksi ja elämäsi Herraksi. Hän tahtoo armahtaa Sinut. Hän puhdistaa sinut omista uskomuksistasi sekä kaikesta synnistä ja auttaa sinut uuteen ja puhtaaseen elämään! Jeesus otti pois syntitaakkasi. Hän on herrojen Herra ja kuningasten Kuningas, jolla on nyt kaikki valta Taivaassa ja maan päällä. Anna siis Hänelle valta myös omassa elämässäsi. Anna Hänen vapauttaa sinut kaikista sopimattomista elämänmuodoista ja uskonnoista, jotka ovat Raamatun opetuksia vastaan. Vaikka syntisi ovat veriruskeat, tulevat ne lunta valkeammiksi ottaessasi vastaan Jeesuksen, ja sitten Hänen antamallaan voimalla teet parannuksen synneistäsi. Ja uskoon tulosi jälkeen seuraava askel on tulla raamatulliselle kasteelle. Jesaja 1:18. 53:5. Apt. 2:41.
Hän odottaa voidakseen olla Sinulle armollinen!
”Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.” 2 Kor. 5:19.

”Parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava Hänen Nimessään (Jeesuksen nimessä) kaikille kansoille.” Luuk. 24:47. Tämä tarkoittaa, että myös juutalaisen (kuten suomalaisenkin) on tehtävä parannus kaikista synneistään, niin luterilaisen, muslimin, hindun kuin juutalaisenkin. jne. Jeesus antaa siihen voiman. Joh. 1:12. ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.” Apt. 2:38. Siinä oleva lupaus kuuluu Sinullekin. Uskoon tulossa saat Pyhän Hengen lahjan, jota ilman et voi päästä Taivaaseen. Mutta Israelin Messias Jeesus antaa sinulle lisäksi Pyhän Hengen kasteen. Vesikaste ja henkikaste ovat eri tapahtumia, mutta ne molemmat kuuluvat sinulle.
Uskoon tulossa Jumalan rakkaus tulee sydämeesi Pyhän Hengen kautta.

Elämäsi on ainutlaatuinen yksi ainoa elämä, jonka aikana sinun tulee korjata suhteesi Jeesukseen ja ristintyöhön.
Edessäsi on nyt siis valinta, tuletko ristin kaidalle tielle vai jäätkö kadotukseen johtavalle synnin tielle. Portti pelastukseen on avoin. Jeesus ja ristin sijaisuhri on ovi. Tuletko siis tästä ovesta sisälle Jumalan armoon? – Seurakunnassa on yksi tyhjä paikka kunnes sinä täytät sen. Israelin jalo öljypuu odottaa, että siihen oksastetaan aitoja jalon öljypuun oksia (juutalaisia) sekä myös metsäöljypuun oksia (pakanoita). Room. 11:17-23.

11

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kaikki Jeesuksesta irti olevat ihmiset ovat irti ”jalosta öljypuusta”. Ja kaikki Jeesukseen liittyneet ihmiset ovat oksia ”jalossa öljypuussa”. Tämä on sama käsite, mikä on opetettu Joh. 15. luvussa: ”Minä olen viinipuu, te olette oksat.” Tämänkin Hän sanoi juutalaisille. Samaa tarkoittava vertauskohde on ”viikunapuu”, jonka viheriöiminen tarkoittaa Israelin tulemista omaan asemaansa. Matt. 24:32-34.
      Lopulta ”koko Israel on pelastuva”. Room. 11:26. Pelastuminen tarkoittaa uskoon tulemista eli Jeesuksen Kristuksen vastaan ottamista syntien sovittajaksi ja elämän Herraksi. Mutta se voi tapahtua vain yksilöittäin. ”Minä olen ovi. Kuka ikinä tulee sisälle minun kauttani, hän pelastuu. Hän käy sisälle ja ulos ja löytää laitumen.” Joh. 10:9.

    • Anonyymi

      Joko toi jeesus kohta saa tumputuksensa loppuun ja tulee uudestaan? Jos ei, niin älkää häiritkö, vaan antakaa äijän jatkaa.

      • Anonyymi

        Joko toi jeesus kohta saa tumputuksensa loppuun ja tulee uudestaan? Jos ei, niin älkää häiritkö, vaan antakaa äijän jatkaa.

        Aika jännää,että itse päätumputtaja kommentoi.


    • Anonyymi

      ISRAELIN VALTAKUNTA

      Nooalla oli kolme poikaa, Seem, Haam ja Jaafet. Vedenpaisumuksen jälkeen heidän jälkeläisensä hajaantuivat vähitellen eri alueille. Haamin jälkeläisiä olivat mm. filistealaiset. Heitä asui teltoissaan Aabrahamille silloin annettujen maa-alueiden sisällä, siis nykyisen Israelin alueilla Kaanaan maalla, Gazan filisteassa (hepr. p’lishtim = palestiinalaiset ja פלשתינה = Palestiina). Heistä mainitaan jo varhain egyptiläisissä aikakirjoissa sekä assyrialaisissa kirjoituksissa.
      ”Menehdy pelkoon, koko Filistean maa.” Jes. 14:31.

      Haamilaiset filistealaiset ovat aina olleet Jumalan vihollisia. Siksi Israelin ei pidä hyväksyä palestiinalaisia omille alueilleen. Se on vastoin Raamattua. Tämän todistaa historia jo yli 4000. vuoden ajalta. Ainoa rauhan mahdollisuus on auttaa palestiinalaiset pois Israelin alueilta, Gazasta ja Länsirannalta, sekä liittää nuo alueet virallisesti Israeliin. Tämä asia ymmärrettiin toisen maailmansodan jälkeen: Siksi palestiinalaisille perustettiin vuonna 1946 oma valtio, Jordania. Kaikki eivät kuitenkaan suostuneet menemään sinne, vaan halusivat tuhota Aabrahamin jälkeläiset sekä ottaa heidän maansa itselleen. Sama tilanne jatkuu edelleen. Mutta suuret muutokset tulevat voimaan koko Lähi-Idän alueella.

      AINOA oikea ratkaisu on siis auttaa palestiinalaiset tässä vaiheessa heidän omaan maahansa Jordaniaan, pois Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille sekä hänen 12. pojalleen annetulta maa-alueelta Israelista. Israelin jakaminen, ns. kahden valtion malli, on tässä tilanteessa synti Jumalaa vastaan. Se on tuomion alaista toimintaa: ”.. minä käyn oikeutta niitä vastaan kansani ja perintöosani Israelin tähden, koska ne ovat hajottaneet kansani kansojen sekaan, jakaneet minun maani.” Jooel 4:2. RK. On myös muistettava, että Jumalan juutalaisille antamassa luvatussa maassa ei koskaan ole ollut muuta järjestäytynyttä valtiota kuin Israel.

      ISRAEL ON SIUNAUKSENA
      Jumala asetti Israelin siunaukseksi tai kiroukseksi kaikille kansoille: ”Minä siunaan ne, jotka siunaavat sinua, ja kiroan sen, joka kiroaa sinua, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki maailman sukukunnat.” 1 Moos. 12:3. Aabrahamin hengellisen jälkeläisyyden kautta siunaus on levinnyt ”kaikkeen maailmaan”. Mark. 16:15,16. Siunaus on siis kohdannut kaikkia uskoon tulleita kaikissa kansoissa. / ”Jos te siis olette Kristuksen omia, te olette Abrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.” Gal. 3:29. = Me kaikki raamatullisessa uskossa Jeesukseen olevat olemme siis samassa Aabrahamin liitossa.

      Israel, Jumalan rakas kansa, on kulkenut pitkän ja mutkaisen tien. Nyt ympyrä on sulkeutunut. Oma luvattu maa on avattu vuonna 1948 kaikille maailman juutalaisille. Israelille annetusta maa-alueesta ei enää saa antaa filistealaisille jalanleveyttäkään. Jos olisi alkujaan toteltu Jumalan sanaa ja karkotettu filistealaiset Israelista, ei olisi nykyistä ongelmaa.
      Egyptin 400 -vuotisesta orjuudesta tultaessa Jumala sanoi:
      ”Puhu israelilaisille: Kun olette kulkeneet Jordanin yli Kanaanin maahan, karkottakaa tieltänne kaikki maan asukkaat ja hävittäkää kaikki heidän jumalankuvansa ja valetut kuvansa ja tuhotkaa kaikki heidän uhrikukkulansa. Ottakaa maa haltuunne (!) ja asukaa siinä, sillä minä olen antanut teille tuon maan perinnöksi. … Mutta jos ette karkota maan asukkaita tieltänne, tulee niistä, jotka te jätätte jäljelle, okaita teidän silmiinne ja piikkejä kylkiinne, ja he ahdistavat teitä maassa, jossa asutte. Silloin minä teen teille sen, mitä aioin tehdä heille.” 4 Moos. 33:51-56.
      Näin on käynyt. MUTTA NYT ON AIKA alkaa valmistella oikeiden rajojen ottamista käyttöön. Jumala antoi Aabrahamille alkujaan suuren maa-alueen, jota Israel ei vielä koskaan ole edes ajatellut ottaa omakseen: ”Sinä päivänä Herra teki Abramin kanssa liiton ja sanoi: ”Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan: Egyptin virrasta suureen virtaan, Eufratvirtaan, saakka: keeniläisten, kenissiläisten, kadmonilaisten, heettiläisten, perissiläisten, refalaisten, amorilaisten, kanaanilaisten, girgasilaisten ja jebusilaisten maan.” 1 Moos. 15:18-21.
      Kanaanilaisten maa pitää sisällään myös Gazan alueen. Ja Aabrahamin aikainen heettiläisten maa eli Heetin suurvalta näkyy kartan vasemmassa yläreunassa. Se pitää sisällään lähes kokonaan nykyisen Turkin.

      Israelin rajoja on muunneltu ajan saatossa kulloisenkin tilanteen ja TARPEIDEN MUKAISIKSI. Mutta nämä 1 Moos. 15. luvun mainitsemat rajat ovat Jumalan antamat alkuperäiset rajat. Itse en usko että Hän on muuttanut sanaansa tässä asiassa.
      ”Ottakaa maa haltuunne!”

      Rakkaat Israelin kansalaiset!
      Nyt on aika ottaa vastaan Israelin Messias, Jeesus Kristus, Jeshua Hamashia. Joh. 1:11-13. Hän on Jumalan Karitsa, joka otti pois meidän syntimme. Jes. 53:5. Hän on Israelin luvattu Daavid-Kuningas. Hes. 37:21-25. Hän johdattaa kaiken hyväksi. Danielin profetoima ikuinen valtakunta perustettiin ristillä kaikkia juutalaisia varten. Dan. 2:44. Sen kuningaskunnan perustaja ja Kuningas on Jeesus Kristus! Ilm. 1:5,6. sekä 5:9,10.

    • Anonyymi

      Maassa maan tavalla… onko sillä väliä, onko se laillista? Kohteliasta se ei ole.

      • Anonyymi

        Se vasta kohteliasta onkin.

        "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
        Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo:
        "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
        Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. " Room. 10:15


    • Anonyymi

      Olen asunut Israelissa jo yli 30v., naimisissa paikallisen juutalaisen naisen kanssa ja joo, täällä ei kyllä katsota hyvällä niitä jotka yrittävät tehdä täällä lähetystyötä, mutta ei siitä vankilaan joudu tai vastaavaa. Mutta toisaalta, jos yrität tehdä käännytystyötä islaminuskoisissa maissa, siitä voi tulla kuolemantuomio...

    • Anonyymi

      Tämä syntyi tilanteessa, jossa tarjosin Jeesuksesta kertovia traktaatteja kaduilla vastaan tuleville juutalaisille.

      En yhtään ihmettele,että katsoivat sinua tyhmäsi vaikka eivät tiedä Kristuksesta.
      Kokeile samaa Islamin maassa,voit joutua hirteen.
      Vaikka tekosi on hienoa,niin näet miten on vaikea muuttaa ihmistä ennenkuin tapahtuu se.
      Monet uskonnot ei ymmärrä sanaa RAKKAUS ! Mitä Kristus tarkoitti.

      • Anonyymi

        Harmi etten ole niin rohkea, että uskaltaisin mennä. Mutta kaikki kunnia Jumalalle Jeesuksen Kristuksen kautta joka antaa voimaa jopa islamilaisiin maihin lähteville evankelioitsijoille.


    • Anonyymi

      Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.” Markus 16:15-20.

      Missä pelastus? Armo?
      Kaikki tulee aikanaan,ei he heti usko mutta elämää he jatkavat toisesta toiseen,ennekuin määre täyttyy.

      Sen takia Kristus tuli jo vuonna 0,kun ihmiset eivät ymmärtäneet asiaa ja eivät palaa kotiin vaan jatkvat elämän kiertokulkua niin pitkään,kunnes oppi on saatu !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe