Sopeutuminen vaippoihin

Anonyymi-ap

Miten nopeasti sopeuduitte vaippojen käyttöön? Itse olen aiemmin lähinnä öisin joutunut kastelun takia käyttämään vaippoja, mutta nyt myös huonoina päivinä päivisin ja ahdistaa aika paljon. Vietän todella sosiaalista elämää, joten huomaan, miten olen muuttunut paljon aremmaksi ihmisten kanssa, kun on vaipat, vaikka ei niin tarvitsisi olla.

12

1376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja vielä lisäys, kun toivoin, että vaippojen käyttö päivisin saisi minut taas tuntemaan oloni omaksi hersyväksi itsekseni sosiaalisissa tilanteissa, kun ei tarvitse pelätä, että housut yhtäkkiä kastuvat ja kaikki huomaavat, mutta ainakaan toistaiseksi niin ei ole käynyt. Varmaan hävettää liikaa olla vaipat housussa, vaikka eivät muut sitä tiedäkään. Silti todella itsetietoinen olo. On ihan eri laittaa vaippa yöksi, kun sen vain laittaa nopeasti kylppärissä ja menee nukkumaan, eikä unissaan edes tiedosta housujen sisältöä.

      • Anonyymi

        Onhan se uusi asia elämässä ja moni tuntee pettymystä kun huomaa että vaippa on yksi osa elämää . Muta kuten sanoit ei muut sitä näe joten yritä olla ajattelematta sitä ja hyväksyä jotenkin . Oletko käynyt lääkärissä siitä jos voisi saada jotain apua siihen , joskus on niin että voivat auttaakin ja saada pois vian, riippuen mistä se johtuu.
        Minun äitini oli myös toivoton kun joutui vaippa maailmaan, mutta muutaman viikon päästä hän yritti vaan hyväksyä asian ja silloin oli mielikin parempi


    • Anonyymi

      Aikaa se vie varmasti. Mutta kannattaa ajatella niin, että mielummin päivällä kastelee vaipan kun housut muiden nähden. Onneksi nykyään vaipat sen verran huomaamattomia ettei ne näy helposti housujen läpi.

    • Anonyymi

      No enpä ole enää vuosikausiin ajatellut asiaa, vaikka käytän housuvaippaa alushousuna, säännöllisesti.

    • Anonyymi

      Jouduin todella nopeasti takaisin vaippoihin näin aikuisiällä onnettomuuden myötä, jossa pidätyskyky katosi täysin eli siis molemmat tarpeet tulevat vaippaan, enkä pysty siihen vaikuttamaan. Aluksi sitä ei meinannut millään uskoa. Oli ihan karmaisevaa, kun yhtäkkiä vaan oli kakat vaipassa, eikä ollut edes tajunnut hätäänsä. Nyt parin vuoden jälkeen olen sopeutunut mielestäni ihan hyvin tilanteeseen. Lähinnä vaipanvaihto mahdollisuus mietityttää, kun menee paikkoihin, joissa ei ole aiemmin käynyt ja että kuinka nopeasti pääsee vaipan vaihtamaan, koska ikävintä on joutua olemaan märissä vaipoissa. Ja yksi juttu, mikä on helpottanut sopeutumista on se, että on alusta lähtien puhunut vaippa-asiasta avoimesti lähipiirin kanssa. Se on varmasti estänyt minua eristäytymästä, kun tiedän heidän tietävän, että minulla on vaippa ja kun vietän heidän kanssaan aikaa, voin sanoa, että nyt täytyy mennä vaihtamaan vaippa, eikä siinä ole mitään outoa, hävettävää, vauvamaista jne. Anna siis itsellesi aikaa ja muista elää. Yllättävän monilla on vaipat käytössä elämää helpottamassa, et ole yksin.

    • Voisiko tätä lähestyä silmälasien kautta. Kun näkö heikkenee niin tarvitsee silmälasit.
      Kun pidätyskyky heikkenee niin tarvii vaipat.
      Toivottavasti olet saannut terveydenhuollosta tukea vaivaan.
      30v kokemuksella oleva mies

    • Anonyymi

      Moi, minä olen taasen kokenut yliaktiivisen rakkoni kanssa helpotusta ja turvallisuuden tunnetta, kun tajusin tarttua marketti reissulla housutena pakettiin. 😅 Puolisenvuotta sitten.
      En käytä kokoajan vaan tarvittaessa kun ei ole veskiin pääsystä varmuutta.

      • Anonyymi

        Niin tuttua tämä. Vaipat tuo toisinaan helpotusta arkeen. Kun ei tarvitse miettiä onko paikassa vessaa tai kuinka pitkä matka on. Yleensä aika, jos vähänkin tuntemattomampi paikka minne menen, tulee laitettua vaippa päälle. Ihan varmuuden vuoksi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin tuttua tämä. Vaipat tuo toisinaan helpotusta arkeen. Kun ei tarvitse miettiä onko paikassa vessaa tai kuinka pitkä matka on. Yleensä aika, jos vähänkin tuntemattomampi paikka minne menen, tulee laitettua vaippa päälle. Ihan varmuuden vuoksi

        Tuo kovastikkin helpotusta.
        Olisi mukava tutustua samassa tilanteessa olevaan.


      • Anonyymi
        inkontinenssi100 kirjoitti:

        Tuo kovastikkin helpotusta.
        Olisi mukava tutustua samassa tilanteessa olevaan.

        Niinpä mitenkä se tutustuminen täällä onnistuu? Viestin tuhooja iskee helposti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä mitenkä se tutustuminen täällä onnistuu? Viestin tuhooja iskee helposti?

        tuo on gmailin alkuosa.


    • Anonyymi

      24/7 käytän ja enää ei juuri asiaa edes ajattele koska ne ovat osa minua. Leena-48

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      391
      3981
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      217
      1972
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1480
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      154
      1330
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      991
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      970
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      122
      920
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      878
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      869
    Aihe