Lisääntyminen

Anonyymi-ap

Hei! N. 6kk vanhat kotiloni munivat juuri ensimmäiset munansa. Kun ostin kotilot, niiden myyjä sanoi etten voisi kasvattaa munista poikasia koska kyseessä on eri väriset kotilot. Värien tarkkoja nimiä en muista mutta toinen kellertävän vaalea ja toinen tumman ruskea, molemmat kuitenkin käsittääkseni nimenomaan akaattikotiloita. Tietääkö joku pitääkö tämä oikeasti paikkaansa? Kyllähän esim. eri rotuisia koiriakin voi risteyttää. Jos olen saanut väärää informaatiota pitäisin mieluusti seuraavasta munasatsista pari, nämä murskasin jo varmuuden vuoksi. Kiitos jo valmiiksi vastanneille!

3

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On se totta siinä mielessä, ettei noita sekasikiöitä saa pistää kiertoon. Eli niiden ei saa päästä enää itse lisääntymään, jotta värit pysyvät puhtaana. Eri väriset fulicat eivät ole eri "rotua" vaan saman lajin eri värimuotoja. Ongelma on siinä, että usein esim. jadatzit (vaalea kuori ja valkoinen jalka) ovat pienempiä kuin villiväriset (tumma kuori ja tumma jalka), jolloin näiden sekottaminen keskenään ei tee mitään hyvää ainakaan villivärisille. Osaamattomissa käsissä värimuotojen sekoittaminen on erittäin huono idea, joten se kannattaa jättää niille, jotka todellakin tietävät mitä tekevät.

      Ei siis ole oikein laittaa sekoitettuja eteenpäin, mutta jos itsellesi jonkun haluat ehdottomasti jättää, niin pidät kotilot sitten koko niiden eliniän ja pidät huolen, ettei niitä muille mene edes lemmikeiksi. Sinulla tosin on tässä sellainen ongelma, että saadaksesi pari kotiloa joudut antamaan ainakin parinkymmenen munan kuoriutua, jotta voit karsia niistä runtit pois ja säästää vain ne pari parasta. Eli et voi kasvattaa sekasikiöitä ja sitten vielä pitää runtteja väkisin hengissä, vaan joudut tekemään karsinnan oikein. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että helpompaa olisi vain ostaa pari kotiloa lisää asialliselta kasvattajalta, joka on runtit karsinut.

      • Anonyymi

        Okei kiitos paljon!!! Selvensit hyvin asian. En sitten todellakaan pidä omia munia jos näin tarkkaa ja julmaa hommaa😅.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei kiitos paljon!!! Selvensit hyvin asian. En sitten todellakaan pidä omia munia jos näin tarkkaa ja julmaa hommaa😅.

        Julmempaa se on pitää väkisin hengissä niitä runtteja, jotka luonnossa menehtyisivät ennen lisääntymisikää. Jos sen vastuun elävistä eläimistä ottaa, että niitä kasvattaa, niin se täytyy tehdä eettisesti. Kotiloiden kohdalla se tarkoittaa sitä, että huonot lähtökohdat pitkälle iälle saaneet runtit karsitaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1729
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1644
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1344
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1332
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe