Mä oksalla ylimmällä

Anonyymi-ap

"Mä oksalla ylimmällä
oon Harjulan seljänteen..."
tai sitten tuolien, sohvien, pirttien ja keikkastuolien puutteessa istun korkealla oksalla ja tarkkailen virtuaalikeskustelujen koko kirjoa ja kuuntelen.
Jotkut kaipaa normaalielämää. Jotkut kaipaavat normaaleja keskustueluja, ei "asioita jotka keskustelevat" (aika absurdia kuvitella että sellainen olisi edes mahdollista). Jotkut kaipaavat syvällisiä, korkeatasoisia, ajatuksella tehtyjä aloituksia. Jotkut kaipaavat kevyttä rupattelua ajankohtaisista asioista. Joku kaipaa puhetta vain meistä. Mitä se on? Ketkä ovat vain me, anonyymipalstalla?
Joku kaipaa kerta toisensa jälkee riitaa.
Jotkut eivät koskaan saa mitä tilaavat, vaan keittiö toimittaa aina väärää tavaraa heidän lautaselleen.
Anonyymi oksalla ylimmällä kaipaa vain saada kuulla kaikkien lintujen laulua. Taivaan kannen alle mahtuu ääniä.

57

707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varo ettei latvalahous yllätä ja tipahdat alaoksille tai teet peräti mahalaskun! Niin tuppaa käymään yläoksalaisille.

      • Anonyymi

        Hupsista!
        Tuulenpuuska sai oksalla istujan putoamaan muurahaispesään, joka oli valmistautumassa talveen. Voi sitä kuhinaa! Kaikki olivat ahkerasti valmistautumassa talveen ja vetivät kortta samaan suuntaan ja yhteisöllisyys oli suurta ja sydäntä lämmittävää. Kaikki juttelivat keskenään kuulumisistaan vaikka olivatkin anonyymejä työmuurahaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hupsista!
        Tuulenpuuska sai oksalla istujan putoamaan muurahaispesään, joka oli valmistautumassa talveen. Voi sitä kuhinaa! Kaikki olivat ahkerasti valmistautumassa talveen ja vetivät kortta samaan suuntaan ja yhteisöllisyys oli suurta ja sydäntä lämmittävää. Kaikki juttelivat keskenään kuulumisistaan vaikka olivatkin anonyymejä työmuurahaisia.

        Muurahaispesissä käy ankara taisto ja kilpailu. On soturit, on työläiset, on kuningatar. Yhdessä ne saattaa tappaa ja syödä jopa käärmeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muurahaispesissä käy ankara taisto ja kilpailu. On soturit, on työläiset, on kuningatar. Yhdessä ne saattaa tappaa ja syödä jopa käärmeen.

        Ihan totta!
        Minä kuvittelin, että siellä oli hyvä järjestys ja jokainen tiesi roolinsa ja tehtävänsä. Kuningatar ei osallistu, muutoin kuin vain munimalla munia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan totta!
        Minä kuvittelin, että siellä oli hyvä järjestys ja jokainen tiesi roolinsa ja tehtävänsä. Kuningatar ei osallistu, muutoin kuin vain munimalla munia.

        Latvuksissa keekoilevat yleensä vain munaa itsensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan totta!
        Minä kuvittelin, että siellä oli hyvä järjestys ja jokainen tiesi roolinsa ja tehtävänsä. Kuningatar ei osallistu, muutoin kuin vain munimalla munia.

        Jos tähän mielenkiintoiseen kuvitelmaan liittyisi, joutuisi mainitsemaan nimityksiä, jotka olisivat eräiden mielestä verisiä loukkauksia, joiden vuoksi hauras rauhanhetki särkyisi, joten jospa ei nyt jatkettaisi mielikuvituksen lentoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tähän mielenkiintoiseen kuvitelmaan liittyisi, joutuisi mainitsemaan nimityksiä, jotka olisivat eräiden mielestä verisiä loukkauksia, joiden vuoksi hauras rauhanhetki särkyisi, joten jospa ei nyt jatkettaisi mielikuvituksen lentoa.

        Mitä ihmeen nimityksiä? Eikös tämä olekkaan viaton luontokatsaus?


    • Anonyymi

      Niinhän se on tässä ihmis elämässäkin-
      Jokainen elää kennossan järjestyksen
      säädetyissä puitteissa ja säädöksissä-
      Jos poikkeat kukkoilemaan niin sitä
      pistetään ja näytetään oma paikkansa
      Kyllä luonto opettaa jos ihminen ei tajua

    • Anonyymi

      Tulenliekkinä saavuit kerran
      Kun ensi kerran ääness' kuulin
      Mä oksalla ylimmällä
      Kuusen latvassa oksien alla
      Tiedän paikan armahan
      Siellä valkolatva tuomi
      Ja vaikka kylmä hallayö
      Yön vallat aamun valkeus jo voittaa
      Tule, tule kultani joudu jo
      Taival on hankala - olkoon vaan
      Olethan sinä mun
      Saat maata mun käsivarrella
      Mesimarjani, pulmuni, pääskyni mun
      Tuolta se tulla tepsuttaa
      Kas näin heiluu hattu
      Hetkisen vain sun kerallasi kuljin
      Siks' mieluimmin maantiellä tanssin
      Rastas ja metso täälläkin soi
      Kun täytätte mun lasini
      Anna arkisten haaveiden olla
      Ei ole ruuhta rannalla
      Ja maailma unholaan jääköön
      Mä suuren ilon ilmoitan
      Meillä kaikilla oli niin mukavaa
      Kellä tuuria on kellä ei
      Hoi laari laari laa.....

      Cantus firmus:: kaikki laulamaan!

      isoäiti_

      • Anonyymi

        Peukku!


    • Anonyymi

      Kun tuossa lautasistakin mainittiin, tulee mieleen että erään mielestä omahyväisyys ei ole toisten lautaselta pois.

    • Anonyymi

      Minä olen kai sitten tulkinnut väärin ap:n aloituksen.
      Kuvittelin sen tarkoittavan että sana on vapaa ja kutsuttiin ottamaan välimatkaa kaikkiin arkipäivän ikäviin huoliin, sotaan, omikroniin, kremppoihin ja naapurivihaan, etäisyyttä itseensä, lentämään korkeammalle, avartamaan näköaloja.
      Omasta puolestani haluaisin että jokainen kertoisi asioista jotka kiinnostavat, saavat hyvälle tuulelle, hopeareunasta pilven ympärillä. Ilman kateuksia, ilamn kaunaa, ilman syytöksiä tai omintakeisia arvioita kenenkään luonteesta.
      Jokainen omalla äänellään. Korpit raakkuvat, kanahaukat kirkaisevat, kyyhkyt kujertavat, lokit rääkkyvät, naakat kaakattvat parvissa, vesilinnut huutelevat ja pikkulinnut visertävät. Jne jne.jne.
      P.

      • Anonyymi

        Totta on että korpit raakkuvat, mutta kaikki pulut eivät kujerra.

        Mitä olet itse täällä kirjoittanut saadaksesi ihmiset hyvälle tuulelle? Etkö itse ole tehnyt omintakeisia arvioita kenenkään luonteesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta on että korpit raakkuvat, mutta kaikki pulut eivät kujerra.

        Mitä olet itse täällä kirjoittanut saadaksesi ihmiset hyvälle tuulelle? Etkö itse ole tehnyt omintakeisia arvioita kenenkään luonteesta?

        No en.
        En kirjoita koskaan kenestäkään erityisestä palstalaisesta, sen kummemmin luonteesta kuin ulkonäöstä. En varsinkaan mitään negatiivista. Jonkun rekatun saatan mainita, jos on ansioitunut positiivisessa mielessä.
        Minnekähän ovat kadonneet palstan humoristit, eukkoparka ja olihan niitä muitakin? Joku härski, väljähtynyt kaksimielisyys on näkynyt, mutta ei muuten mitään missä olisi edes kevyttä leikinlaskua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en.
        En kirjoita koskaan kenestäkään erityisestä palstalaisesta, sen kummemmin luonteesta kuin ulkonäöstä. En varsinkaan mitään negatiivista. Jonkun rekatun saatan mainita, jos on ansioitunut positiivisessa mielessä.
        Minnekähän ovat kadonneet palstan humoristit, eukkoparka ja olihan niitä muitakin? Joku härski, väljähtynyt kaksimielisyys on näkynyt, mutta ei muuten mitään missä olisi edes kevyttä leikinlaskua.

        Minusta tuo tämän ketjun isoäidin_ runon tapainen kirjoitus osoittaa hienoa huumorintajua. Ja moni muu kirjoitus, mutta sinähän luet vain moittiaksesi laatua. Milloin itse viimeksi viljelit huumoria?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tuo tämän ketjun isoäidin_ runon tapainen kirjoitus osoittaa hienoa huumorintajua. Ja moni muu kirjoitus, mutta sinähän luet vain moittiaksesi laatua. Milloin itse viimeksi viljelit huumoria?

        Isöäidin laulukaanon tai repertuaari taisi olla laina, oli miten hyvänsä, se toi paljon lämpimiä muistoja lapsuudesta mieleen ja oli täysin linjassa aloituksen kanssa. En nähnyt sitä huumoriksi kuitenkaan.
        Minä käytän usein huumoria kommenteissani, mutta se voi olla hieman rivien välistä vaon luettavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isöäidin laulukaanon tai repertuaari taisi olla laina, oli miten hyvänsä, se toi paljon lämpimiä muistoja lapsuudesta mieleen ja oli täysin linjassa aloituksen kanssa. En nähnyt sitä huumoriksi kuitenkaan.
        Minä käytän usein huumoria kommenteissani, mutta se voi olla hieman rivien välistä vaon luettavissa.

        Niimpä tietysti, heti kun joku sai kiitosta, todistelet ettei siihen ole aihetta . Ja syyllistät lukijat, ettei sinun huumoriasi löydetä rivien välistä.
        Onko aloitus sinun tekemä? Voisi kuvitella että asetat itsesi sinne latvan korkeuksiin


    • Anonyymi

      Itsensäihailijoilla ei ole huumorintajua. He ovat tosikkoja.
      Vain loukkauksensa he jälkeenpäin kääntävät "vitseiksi".

    • Anonyymi

      savikiekko rahisee joka oksalla

      • Anonyymi

        Ei tämä palsta tule toipumaan entiseen hyväntuuliseen tasoonsa. Niin ahdistuneita ja ilottomia tämän päivän kirjoittajat ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä palsta tule toipumaan entiseen hyväntuuliseen tasoonsa. Niin ahdistuneita ja ilottomia tämän päivän kirjoittajat ovat.

        Milloin palsta on hyväntuulinen ja iloinen ? Ei sinä aikana kun "teflon-sisters"
        on peliään pitäneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä palsta tule toipumaan entiseen hyväntuuliseen tasoonsa. Niin ahdistuneita ja ilottomia tämän päivän kirjoittajat ovat.

        Jos itse on ahdistunut ja iloton, näkee sitä kaikkialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin palsta on hyväntuulinen ja iloinen ? Ei sinä aikana kun "teflon-sisters"
        on peliään pitäneet.

        Onneksi oman elämän iloisuus ja tyytyväisyys ei ole palstasta mitenkään riippuvainen.
        Aina tekopirteänä ja kaikelle virnuilevana esiintyvä ihminen on epämiellyttävä ja falski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin palsta on hyväntuulinen ja iloinen ? Ei sinä aikana kun "teflon-sisters"
        on peliään pitäneet.

        Kauanko sinä olet täällä ollut?
        70- palstalta tänne tultiin. Ikäkään ei riittänyt mutta kai osalla on jo 80 täynnä.
        Tuli pirttiläisä ja heidän valoisuuttaan ikävä.
        Vanhat vaan eivät enää jaksaneet jatkuvaa painostusta.
        Nyt ovat ilontappajat enemmistönä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauanko sinä olet täällä ollut?
        70- palstalta tänne tultiin. Ikäkään ei riittänyt mutta kai osalla on jo 80 täynnä.
        Tuli pirttiläisä ja heidän valoisuuttaan ikävä.
        Vanhat vaan eivät enää jaksaneet jatkuvaa painostusta.
        Nyt ovat ilontappajat enemmistönä.

        Nojatuolissa oli ilontappaja numero 1, joka sai toisenkin mukaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nojatuolissa oli ilontappaja numero 1, joka sai toisenkin mukaansa.

        Niin, pois entisten kavereitten seurasta ja kiinnostavamman seurattavan kannoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi oman elämän iloisuus ja tyytyväisyys ei ole palstasta mitenkään riippuvainen.
        Aina tekopirteänä ja kaikelle virnuilevana esiintyvä ihminen on epämiellyttävä ja falski.

        Ahdistunut ja iloton, vastakohta tekopirteä, virnuileva ja falski.
        Vaihtoehdot ovat vähissä.
        Hyvin kuvattu palstan tilaa.


    • Anonyymi

      Korkealta näkee kauas. Toivotaan, että myös korkean paikan kammoajatkin pystyvät tuntemaan tuulet ja ravistamaan menneet harmit harteiltaan. Katse tuuleen päin!

      • Anonyymi

        Taitaa ne harmit olla järeää tekoa, ihan tiejyrän luokkaa. Ei niitä mikään tuuli pois pyyhi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa ne harmit olla järeää tekoa, ihan tiejyrän luokkaa. Ei niitä mikään tuuli pois pyyhi.

        Joidenkin on ihan pakko ahdistua joka päivä yhden palstalaisen vuoksi. Hän on monen mielessä jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joidenkin on ihan pakko ahdistua joka päivä yhden palstalaisen vuoksi. Hän on monen mielessä jatkuvasti.

        "Joidenkin on ihan pakko ahdistua joka päivä yhden palstalaisen vuoksi. Hän on monen mielessä jatkuvasti." Ano. 12:50.19

        Niin kenrnkä? Sen ilman rajoja eleskelevän lääkärinkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joidenkin on ihan pakko ahdistua joka päivä yhden palstalaisen vuoksi. Hän on monen mielessä jatkuvasti." Ano. 12:50.19

        Niin kenrnkä? Sen ilman rajoja eleskelevän lääkärinkö?

        Hyvä kysymys. Täällä vainotaan ja stalkataan ihan tavan vuoksi, ei edes tiedetä miksi ja ketä, mutta ,mukaan mennään, koska on kiva kirjoitella nokkavasti ja yhtyä ilkeilijöitten sanailuun. Kohteeksi otetaan joku ja sen kaltaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joidenkin on ihan pakko ahdistua joka päivä yhden palstalaisen vuoksi. Hän on monen mielessä jatkuvasti.

        Niinkö sinulle on käynyt? Minulla ei ole koskaan mielessä mikään nikki, saati ano.


    • Anonyymi

      Mitäs Eliaana tykkää aloituksesta?

    • Usein olen katajaan kapsahtanut,
      kun elämä on halunnut opettaa.
      Kantapään kautta tai kertaus on opintojen äiti,
      niillä on eteenpäin menty.
      jalat maassa, silti pää pilvissä, niissä kultareunaisissa.
      Sille ylimmälle oksalle en ole koskaan ylettynyt.

      • Anonyymi

        Taidat olla kohta hyvinkin täällä 80 ylimmillä oksilla.


      • Anonyymi

        Montako rekattua kirjoittaa 70 :lla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla kohta hyvinkin täällä 80 ylimmillä oksilla.

        Valitsen aloitukset,
        eli täällä 80 on aloitukset aiheensa puolesta "ylemmillä oksilla"
        kuin tuolla 70 ,
        sieltä löydän melko alhaalla olevia oksia.
        Ei kait se haittaa, jos tänne eri-ikäiset kirjoittelee,
        vai meneekö pasmat silloin jotenkin sekaisin.
        Aloituksen aihehan ratkaisee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Montako rekattua kirjoittaa 70 :lla?

        En tiedä, se ei pahemmin kiinnosta.
        Ei sillä ole merkitystä, rekattu tai ano,
        yhtä tuntemattomia sitä toisillemme ollaan,
        sanat ratkaisevat.


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        Valitsen aloitukset,
        eli täällä 80 on aloitukset aiheensa puolesta "ylemmillä oksilla"
        kuin tuolla 70 ,
        sieltä löydän melko alhaalla olevia oksia.
        Ei kait se haittaa, jos tänne eri-ikäiset kirjoittelee,
        vai meneekö pasmat silloin jotenkin sekaisin.
        Aloituksen aihehan ratkaisee.

        Taitaa nuo muutkin täällä vielä nikillään kirjottavat olla 70kymppisiä, kun nuo 80kymppiset mkr ja skl lopettivat . Ei tosiaan ole väliä mikä ikä on, viestin sisältö ratkaisee. Mutta joidenkin pasmat on jo valmiiksi sekaisin.


      • Anonyymi

        "silti pää pilvissä, niissä kultareunaisissa."

        Vai niin - varmaankin on sädekehä tullut pään ympärille.
        Sama täällä, mutta mä pyhkäsin sillä sädekehällä persettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa nuo muutkin täällä vielä nikillään kirjottavat olla 70kymppisiä, kun nuo 80kymppiset mkr ja skl lopettivat . Ei tosiaan ole väliä mikä ikä on, viestin sisältö ratkaisee. Mutta joidenkin pasmat on jo valmiiksi sekaisin.

        On jo muutamia viestejä, joihin on osallistunut ihan normaalisti suhtautuvia anoja.
        Enää ei ihan joka ketjussa käydä niiden muutamien nimmareiden kimppuun, joita on vainottu vuosia.
        Ehkä joku jo älyää, että vainoajatkin ovat olleet yhtä tiukasti kiinni ahdistavassa ilmapiirissä.
        Mielenkiintoista on havaita, että ilmeisesti 70-palstallakaan ei kaikki ole hyvin, kun ikäluokka tarvitsee kaksi palstaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On jo muutamia viestejä, joihin on osallistunut ihan normaalisti suhtautuvia anoja.
        Enää ei ihan joka ketjussa käydä niiden muutamien nimmareiden kimppuun, joita on vainottu vuosia.
        Ehkä joku jo älyää, että vainoajatkin ovat olleet yhtä tiukasti kiinni ahdistavassa ilmapiirissä.
        Mielenkiintoista on havaita, että ilmeisesti 70-palstallakaan ei kaikki ole hyvin, kun ikäluokka tarvitsee kaksi palstaa.

        Jyrääjät ovat viime aikoina vain harvakseltaan kirjoittaneet, siitä mukavampi ilmapiiri johtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jyrääjät ovat viime aikoina vain harvakseltaan kirjoittaneet, siitä mukavampi ilmapiiri johtuu.

        Ilmeisesti jyrääjiksi nimitetään nykyisin rekattuja kirjoittajia. Se on ihan eri kategoriaa kuin olmit, joka on herja, kuten kaikki tietävätkin.
        No, kun ei tarvitse kommentoida rekattuja koko ajan, voivat anotkin suhtautua kevyemmin palstakirjoitteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti jyrääjiksi nimitetään nykyisin rekattuja kirjoittajia. Se on ihan eri kategoriaa kuin olmit, joka on herja, kuten kaikki tietävätkin.
        No, kun ei tarvitse kommentoida rekattuja koko ajan, voivat anotkin suhtautua kevyemmin palstakirjoitteluun.

        On vain yksi jyrääjä, ja yksi tai kaksi apujyrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vain yksi jyrääjä, ja yksi tai kaksi apujyrää.

        Kuinka monta olmia on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monta olmia on?

        Ehkä yksi pääolmi ja useita sivuolmeja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On jo muutamia viestejä, joihin on osallistunut ihan normaalisti suhtautuvia anoja.
        Enää ei ihan joka ketjussa käydä niiden muutamien nimmareiden kimppuun, joita on vainottu vuosia.
        Ehkä joku jo älyää, että vainoajatkin ovat olleet yhtä tiukasti kiinni ahdistavassa ilmapiirissä.
        Mielenkiintoista on havaita, että ilmeisesti 70-palstallakaan ei kaikki ole hyvin, kun ikäluokka tarvitsee kaksi palstaa.

        Luen nyt kolmea palstaa, vanhasta tottumuksesta.
        valitsen mitä sattuu milloinkin.
        Mielestäni 70 palsta on täynnä vain poliittista j
        tarkemmin puoluepoliittista vääntöä.
        Yksi tai kaksi kommenttia riittää osalleni.
        Turha jankata, täällä niin helposti tulkitaan väärin
        tahallisesti tai tahattomasti
        ja selittelijäksi en kehtoo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "silti pää pilvissä, niissä kultareunaisissa."

        Vai niin - varmaankin on sädekehä tullut pään ympärille.
        Sama täällä, mutta mä pyhkäsin sillä sädekehällä persettä.

        En ole huomannut itselläni kultaisia sädekehiä.
        On ihanaa jos pilvillä on kultaisiä reunoja.
        Mustaa mustemmallakin pilvellä voi olla kultaiset reunat,
        ja niin on aina , jos osaa käyttää mielikuvitustaan.

        Sinulle on käynyt valitettava tapaturma
        jos et kultareunaisille pilvillesi
        muuta käyttöä keksinyt kun mainitsemasi.
        Tarpeeseen ilmeisesti tuli.


    • Anonyymi

      Luonne on ihmisen kohtalo. Jyrääjä ei pääse millään tavoistaan. Sen on pakko tehdä aloituksia joissa pääsee jankkaamaan.

      • Anonyymi

        Ja olmien on pakko reagoida. Luonnon laki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja olmien on pakko reagoida. Luonnon laki.

        Mörssäri meni taas lankaan.


    • Anonyymi

      Mikähän ihmeen pakkomielle jollain on tulla pilaamaan hyvänmielen ketju omilla jyrääjä-ja mörssärifantasioillaan? Tässä olisi ollut nyt paikka kertoa mitä kivaa on tapahtumassa, mitä hyviä idoita on mielessä, mutta sen sijaan joku onneton tulee ja asuttaa sen pääkoppansa sisällä asuvilla harhoilla.

    • Anonyymi

      Mietin täällä oksanhaarassa istuessani, miten mahtaa tuleva syys jatkua kaikkien näitten huonojen uutisten vyöryessä päälle. Ihan painajaisiin tuli uhkaus, että Ukrainassa saatetaan tuhota pato, joka peittäisi koko Hersonin alueen muutamassa tunnissa. Padon yläpuolella sijaitseva tekojärvi on Päijänteen luokkaa.
      Uhka vaivaa mieltäni koko ajan. Painajainen päivälläkin!

      Tänään kuitenkin aurinko helottaa, ja tuulikaan ei ole pahana.
      Mummua viedään viikko-ostokille isoon kauppaan, ja kauheasti taas on puutelistaan tullut merkintöjä. Aina sitä kaapista löytyy tyhjentyneitä maustepusseja ja vajaita suolapaketteja. Varmuuden vuoksi monet painavat hankinnat merkattava listaan, ettei tarvitse kassissa kanniskella sitten viikolla.

    • Anonyymi

      Oi, Herra, intoa anna ain maatamme rakastamaan!

      Venepakolainen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Porno tuhosi lopulta parisuhteemme

      Meille tuli 2 vuoden suhteessa ero. Pornon katselu oli viimeinen niitti suhteessamme!! Sekä jatkuvan huonon kohtelun ta
      Parisuhde
      109
      15781
    2. Itseni vuoksi

      Yritän kitkutella vielä viikon verran ja sitten päätöksien aika. Pakko on, ei tästä jumista muuten pääse millään eroon,
      Ikävä
      40
      6213
    3. Pottukoira uhkailee

      https://youtu.be/cAJ2xzBVFLA?si=l_hUvCVIIlDVmneV Aika pelottavaksi alkaa homma mennä.
      Iisalmi
      69
      3883
    4. Minkä pituinenen kaivattusi on

      Kirjain ja pituus kehiin! 😊
      Ikävä
      131
      3006
    5. Poliisit Köpsillä

      Pyhäjärvellä tänään iso poliisioperaatio. Valtakunnan uutisiin ihan päästy.
      Pyhäjärvi
      41
      1994
    6. Isä tuomittiin pahoinpitelystä.

      Tulikohan oikeudelle nyt ylilyönti? Eihän tuon isän antama kurinpito niin vakavaa ollut. Tuomio olisi ollut aivan ymmärr
      Maailman menoa
      135
      1860
    7. Minä todella rakastan sinua

      Eli en ole kiinnostunut sinusta välineellisesti käyttötavarana vaan omana itsenäsi, olethan ainutlaatuisen kiehtova pers
      Ikävä
      45
      1477
    8. Miten maito rahtarilla

      Menikö ristaus vähän pitkäksi 🤣 vai eikö kännissä muistanut kääntää 🍻🍺🐄
      Suomussalmi
      10
      1374
    9. Norja ottaa öljyrahastoista 40 mrd. Suomen pitäisi ottaa työeläkevaroista

      Irtoraha kiertoon, jotta talous saadaan elpymäään. https://yle.fi/a/74-20116257 "Norjan hallitus kasvattaa öljyrahasto
      Maailman menoa
      302
      1248
    10. Hyödyttäisikö se jotain

      tai ilahduttaisiko se sinua jos kertoisin miten valtavasti olin sinuun ihastunut?
      Ikävä
      77
      1226
    Aihe