Tein tutulle kuolinilmoitusluonnoksen hänen omaisestaan, kun hän oli niin rikki ettei jaksanut ensi hätään mitään. Nyt on onneksi jo toennut toimintakuntoon.
Laitoin vainajan koulutusarvonsa ja tehtävänsä mukaisen aseman. Hän torjui sen oitis. Hänen omaisestaan laitetaan se mitä hän on ollut heille surijoille. Heille ei tittelit tässä tapauksessa merkitse. Se muutettiin äidiksi ja isoäidiksi.
Katsoin sunnuntain Hesaria ja totta tosiaan. Vain harvoissa on tittelit, oli erikoissairaanhoitajasta fil.lisensiaattiin ja jopa Odont.lis, jonka googletin olevan hammaslääketieteen lisensiaatti. Yleisin on Rakkaamme.
Mitä sinä haluaisit itsestäsi laitettavan kuolinilmoitukseen.
Itse päättelin tästä että jos en ole läheisteni rakas tai äiti ja mummu, jättävät tyhjäksi, koulutusarvoni ei tosiaankaan kuolinilmoitukseeni sovi. Ensimmäisen kerran ajattelin tällaista asiaa.
Laitatko kuolinilmoitukseen tittelin
64
472
Vastaukset
- Anonyymi
Kannattaa laittaa kuolinilmoituksen laatijan nimi, numero ja ammatti.
En ole kuolinilmoituksissa nähnyt muuta kuin sukulaisuussuhteen.
Sitten on erikseen muistokirjoituksia, jos on joku merkittävä henkilö kuollut, mutta itse kuolinilmoituksessa ei niitä titteleitä käytetä.Eipä silti.
Olisihan se komiaa, kun kuolinilmoituksessani lukisi "ent. siivoojaparka".
Oikeastaan sen voisi raapustaa hautakiveenikin, jos perillisillä on varaa niin monen kirjaimen kaivertamiseen.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Eipä silti.
Olisihan se komiaa, kun kuolinilmoituksessani lukisi "ent. siivoojaparka".
Oikeastaan sen voisi raapustaa hautakiveenikin, jos perillisillä on varaa niin monen kirjaimen kaivertamiseen.Hieno idea, eikä edes kunnalliset sosiaalihuollot ota osaa hautakiven kustannuksiin, muuten hautajaiskuluihin kyllä.
Itse asiassa en vaadi tai toivo että lehteen edes kuolinilmoitusta laitetaan kun aika on. On nimittäin aika kallista palstatilaa. Puhumattakaan mitään titteliä. Äitimme kuolinilmoituksessa oli vain Rakkaamme ja nimensä. Lisäksi ristin alaosassa sotaorpojen tunnus.
- Anonyymi
Siehän olet kuin mie. - Nm. Ei ilmoitusasia kaikille
Anonyymi kirjoitti:
Siehän olet kuin mie. - Nm. Ei ilmoitusasia kaikille
Nekin vähät saavat halutessaan kränön aikaan jos olisi heidän mielensä mukaan asioiden pitänyt mennä. Tärkeintä ymmärtää että lähimmäisten surua ja heidän järjestämiään hautajaisia ja etenkin muistotilaisuutta tulee kunnioittaa.
- Anonyymi
Samaa mieltä, turhaa rahanhaaskausta ne tietää keiden on tarvis ja muista ei ole väliksikään, ketä ulkopuolista kiinnostaa jonkun tuntemattoman kuolinilmoitus ja seurakunnallisista ne näkee jos sinne on kuulunut.
- Anonyymi
Kuolinilmoitusta ei ole pakko laittaa ollenkaan.
Jos ei ole kuin muutama henkilö enää elossa,
jota tieto koskettaa ja heille tieto menee muuten perille
on turha maksaa monta sataalehti-ilmoituksesta,
joka menee roskiin, kun lehti on luettu.
Edullisin pieni ilmoitus maksaa alkaen 400 euroa.On vielä tapa että kuolinilmoitus laitetaan lehteen sen vuoksi että saadaan lehtileike muistoksi talteen. Vanhemmalle ikäpolvelle tuntuu olevan tärkeä. Myös minulla isän ja äidin kuolinilmoitukset vihkiraamattunsa välissä tallessa.
- Anonyymi
itselläni liuta edesmenneiden omaisten kuolinilmoituksia,
niillä ei tee yhtään mitään, enää seuraavana päivänä , siis ihan oikeasti niillä ei tee mitään, kun ei niitä mihinkään valokuva-albumiinkaan kuulu liimailla, niin sitten irtonaisena raamatun välissä useimmiten,
seurakuntauutisissa ilmoitetaan edesmenneet, siihen voi lisätä päivämäärän, ja säästää ne. Eihän sitä pakko ole laittaa, ei.
Oli minusta kuitenkin kunnioittava ele tuon vanhustentalon henkilökunnalta, kun olivat laittaneet lehteen kuolinilmoituksen jostain vanhuksesta, jolla ei nähtävästi ollut elossa enää ketään lähisukulaisia.
Olipa sen varalta, että jos täällä vielä on sellaisia, jotka hänet joskus tunsivat, niin saavat tietoonsa.- Anonyymi
Siili2 kirjoitti:
On vielä tapa että kuolinilmoitus laitetaan lehteen sen vuoksi että saadaan lehtileike muistoksi talteen. Vanhemmalle ikäpolvelle tuntuu olevan tärkeä. Myös minulla isän ja äidin kuolinilmoitukset vihkiraamattunsa välissä tallessa.
Minullakin on äidin ja isän kuolinilmoitukset tallessa valokuva-albumissa jossa kuvat heidän hautajaisistaan.
Tellukka kirjoitti:
Eihän sitä pakko ole laittaa, ei.
Oli minusta kuitenkin kunnioittava ele tuon vanhustentalon henkilökunnalta, kun olivat laittaneet lehteen kuolinilmoituksen jostain vanhuksesta, jolla ei nähtävästi ollut elossa enää ketään lähisukulaisia.
Olipa sen varalta, että jos täällä vielä on sellaisia, jotka hänet joskus tunsivat, niin saavat tietoonsa.Kyllä. Sydämellinen teko.
- Anonyymi
Siili2 kirjoitti:
On vielä tapa että kuolinilmoitus laitetaan lehteen sen vuoksi että saadaan lehtileike muistoksi talteen. Vanhemmalle ikäpolvelle tuntuu olevan tärkeä. Myös minulla isän ja äidin kuolinilmoitukset vihkiraamattunsa välissä tallessa.
"lehtileike muistoksi talteen"
Minkä tähden ? Todisteeksi, että olemme täyttäneet velvollisuutemme.
Maksaneet päivälehdelle 500 siitä, että ilmoitamme sen, minkä kaikki tietävät,
joiden tarvitsee tietää ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
itselläni liuta edesmenneiden omaisten kuolinilmoituksia,
niillä ei tee yhtään mitään, enää seuraavana päivänä , siis ihan oikeasti niillä ei tee mitään, kun ei niitä mihinkään valokuva-albumiinkaan kuulu liimailla, niin sitten irtonaisena raamatun välissä useimmiten,
seurakuntauutisissa ilmoitetaan edesmenneet, siihen voi lisätä päivämäärän, ja säästää ne.Kirkossa kuulutetaan syntyneet, vihityt ja kuolleet ja ne asiat ovat
seurakuntauutisissakin. Anonyymi kirjoitti:
"lehtileike muistoksi talteen"
Minkä tähden ? Todisteeksi, että olemme täyttäneet velvollisuutemme.
Maksaneet päivälehdelle 500 siitä, että ilmoitamme sen, minkä kaikki tietävät,
joiden tarvitsee tietää ?Ei riittänyt 500 euroa.
Meillä päin on tapana laittaa kuollut "ristille" lehteen. Tiedoksi kaikille ja muistoksi itselle. Minusta kaunis tapa. Isäni kuoli 1985 myös hänen kuolinilmoituksensa on vihkiraamatun välissä rakas muisto.
Ehkä nämä ovat sellaisia makusdioita jousta ei kannata alkaa vääntämään. Henkilökohtaisia asioita.
Äidillä kuusi elissaolevaa siskoa joille kaikille laitettiin tuon päivän lehti jotta saivat kuolinilmoituksen.Anonyymi kirjoitti:
Kirkossa kuulutetaan syntyneet, vihityt ja kuolleet ja ne asiat ovat
seurakuntauutisissakin.Kaikki eivät käy kirkossa eivätkä lue seurakuntauutisia.
Anonyymi kirjoitti:
Kirkossa kuulutetaan syntyneet, vihityt ja kuolleet ja ne asiat ovat
seurakuntauutisissakin.Kirkossa kuulutetaan vain, jos ovat lut.kirkon jäseniä.
Anonyymi kirjoitti:
Minullakin on äidin ja isän kuolinilmoitukset tallessa valokuva-albumissa jossa kuvat heidän hautajaisistaan.
Minä tein äitini hautajaisista itselleni ja parille siskolleen valokuva-albumin Ificolorilla. Durutyötä sekin koostaa albumi# valita niihin kuvat ja istuttaa ne kirjassanoikeisiin kohtiin# fonttien javtaustan valinnat ym. Itselletein isomman,mparille sisarukselle pienemmät.
- Anonyymi
Siili2 kirjoitti:
Minä tein äitini hautajaisista itselleni ja parille siskolleen valokuva-albumin Ificolorilla. Durutyötä sekin koostaa albumi# valita niihin kuvat ja istuttaa ne kirjassanoikeisiin kohtiin# fonttien javtaustan valinnat ym. Itselletein isomman,mparille sisarukselle pienemmät.
Ifolor?
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Olipa sen varalta, että jos täällä vielä on sellaisia, jotka hänet joskus tunsivat, niin saavat tietoonsa.Miksi heidän pitää saada kuoleminen "tietoonsa", jos eivät ole olleet vuosikausiin tai -kymmeniin missään tekemisissä? - Nm. Järjen hiven
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Olipa sen varalta, että jos täällä vielä on sellaisia, jotka hänet joskus tunsivat, niin saavat tietoonsa.Kuolinilmoitukset on kalliita. Maksaja pitää löytyä, ja yleensä se on vainaja itse. Eli ilmoitus maksetaan vainajalta jääneillä varoilla. Hautajaiskulut ja muut kuolemaan liittyvät kulut ilmoitetaan perunkirjoituksessa omaisuutta vähentävänä.
Ehkä vanhusvainaja oli testamentannut omaisuutensa vanhustentalolle ja testamentissa oli toivomus kuolinilmoituksesta. Muuten vanhustentalot eivät yleensä hoida heillä kuolleen asioita.
- Anonyymi
Ruotsissa hautausmalla kävellessä näkee paljon viilareita, kun useissa hautakivissä lukee : här vilar.
- Anonyymi
Riippuu tapauksesta.
Vanhoissa hautakivissä on usein mainittu ammatti, oletan, myös kuolinilmoissakin ollut. Toki ollut enenpi sääty-yhteiskuntakin. Nykyisin titteleitä ei usein käytetä. Liekö suomalaista näennäisvaatimattomuutta, vaiko mitä, en tiedä. Sinällään harvemman syytä häpeillä omaa, tai läheistensä työuraakaan.
Mun mielipide kuitenkin, ihan ok. Jos ollut jotenkin merkkihenkilö, syytäkin mainita ja tavallisemman tallaajan tapauksessa se helpottaa ihmisen tunnistamista. Paljon nimittäin samanimisiä ja suunnalleen samaa ikäluokkaa, ei tule erehdyksiä. personoi kenestä kyse. Ja korostan, harvempi häpee sitä.
Jaa, itelle- No ei tule kuolinilmoituksia, ei hautakiviä. Tutut tuntee, oudoista ei väliä Mun kuoleman saa aikanaan tietää, ketkä sen saa tietää, En näe syytä, miks mun kuolemaa pitäis juhlia ja siitä juoruilla. Tietenkin ois kiva, jos jäis oma elämä jotenkin historiankirjoihin, mutta nimenomaan sitten duunien ansiosta. En usko niinkään käyvän. Että oikeestaan ihmisestä tärkeimpiä tietoja on, mitä on hommaillut, se ja sama, millaset sukulaisuussuhteet on olleet.
Tämä siis mun mielpide asiasta.
=DW=Minusta tärkeintä jos kuolinilmoituksen laittaa on nimenomaan sen tarkoitus:ilmoitus myös heille jotka joskus olleet tekemisissä. Tiedoksi että henkilö on kuollut. Vainajahan siitä ei enää tiedä. Yks ja hailee mikä ammatti esim mulla on ollut kukaan ei sillä tiedolla tee mitään.
Minulla on jo hautakivi ja siinä paikka mun nimelle. Tuhkahauta johon meidän perheestä mahtuu kaikki läheisimmät. Yksi siihen on jo haudattu.- Anonyymi
Veikko Ennalan hautakivessä lukee:
VEIKKO ENNALA
SYNTYI JA KUOLI
Siinä on kaikki tarvittava:)
- Anonyymi
Omasta kuolemastani ei tarvitse lehdessä kuuluttaa. Ilmoituksissa näkyy olevan kahta käytäntöä, toisissa on tittelit lueteltu toisissa ei. Tuntuu jotenkin naurettavalta kun ilmoituksessa on ensin se titteli ja koulutus, eikö tärkeämpää pitäisi olla suhde jälkeenjääviin. Mutta kyllähän ennenvanhaan jopa hautamuistomerkkiin laitettiin titteli tai ammatti, niitä näkyy vanhoilla hautausmailla.
Nykyisin alkaa yhdellä ja toisella olla niitä ammatteja ja titteleitä kerääntynyt niin paljon, ettei yhteen kiveen mahtuisi, ellei sitten laittaisi vain pätkätyöläinen.
Ennenvanhaan, jos joku oli vaikka seppä, niin sitä hän oli koko ikänsä.
- Anonyymi
Viime vuoden kesän lopulla kävelin naapurikunnan hautuumaalla. Vahingossa silmiin osui pieni, sammaloitunut, vaatimaton puuristi, vähän jo rikkikin. Kapeassa harmaassa laatassa oli tuskin näkyvästi vain nimi ja ristin jalassa pronssin värinen pieni enkeli. Ristin vieressä seisoi silkkikukkaruukku. - Nm. Siinäpä oma hautani, ajattelin
- Anonyymi
Itselleni en haluaisi lehteen ilmoitusta, enkä hautakiveäkään. He, joita asia kiinnostaa, muistavat ja saavat tiedon muutenkin. He, jotka eivät muista muuta kuin hautakiven kautta, heidän ei tarvitsekaan muistaa. Jokainen tekee niin kuin itse haluaa. Tai paremminkin toivoo, sukulaisethan siitä lopulta päättävät.
- Anonyymi
Täytyykin muistaa laittaa The end -ohjeisiini, ettei mitään ilmoitusta tarvitse lehtiin laittaa.
Kiveä en ole edes ajatellut. Kuulemma siirroista ja kaiverruksista srk kynii ihan liikaa.
Maksat vuosikaudet veroja, muttet saa viime hetken palveluita. Törkeää.
Srk-talolla järjestettävistä kekkereistä veloitetaan, mikä on ok., kunhan on kohtuullista.
Beng- Anonyymi
"Kiveä en ole edes ajatellut. Kuulemma siirroista ja kaiverruksista srk kynii ihan liikaa."
En ymmärrä lausettasi. Ei hautakiven hankinnalla ja kaiverruksilla ole mitään tekemistä seurakunnan kanssa. Se tilataan ihan muusta liikkeestä, samoin kaiverrukset.
Mitä tuo siirto tarkoittaa? - Anonyymi
Kolme vuotta sitten järjestimme hautajaiset äidillemme.
Senttiäkään ei seurakunta veloittanut niistä. Muistotilaisuus oli seurakunnan tiloissa. Pitopalvelu hoiti tarjoilun.
"Kuulemma" ei ole mitään faktaa eli niitä tietoja ei kannattaisi "tietävänä" palstalle tuoda. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kiveä en ole edes ajatellut. Kuulemma siirroista ja kaiverruksista srk kynii ihan liikaa."
En ymmärrä lausettasi. Ei hautakiven hankinnalla ja kaiverruksilla ole mitään tekemistä seurakunnan kanssa. Se tilataan ihan muusta liikkeestä, samoin kaiverrukset.
Mitä tuo siirto tarkoittaa?Hautakiven kuljetusta kirjoitettavaksi ja takaisin.
Beng
Eihän siinä maassa käy kukaan raapustamassa.
Ehkä erillinen pikkuinen nimilaatta riittäisi, kun tahdon tuhkat sinne, missä vanhempanikin.
Tosin vähän kauas, muttei minua tarvitse ruveta palvomaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolme vuotta sitten järjestimme hautajaiset äidillemme.
Senttiäkään ei seurakunta veloittanut niistä. Muistotilaisuus oli seurakunnan tiloissa. Pitopalvelu hoiti tarjoilun.
"Kuulemma" ei ole mitään faktaa eli niitä tietoja ei kannattaisi "tietävänä" palstalle tuoda.No. Kyllä jos tuhkani laitetaan hautaan, täytyy jonkun käydä kovertamassa reikä ja peittelemässä.
Seurakunnan tilavuokra.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No. Kyllä jos tuhkani laitetaan hautaan, täytyy jonkun käydä kovertamassa reikä ja peittelemässä.
Seurakunnan tilavuokra.
BengLisäys.
Katselkaapa seurakuntien hinnastoja.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No. Kyllä jos tuhkani laitetaan hautaan, täytyy jonkun käydä kovertamassa reikä ja peittelemässä.
Seurakunnan tilavuokra.
BengNiin täytyy, mutta ei se mitään maksanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäys.
Katselkaapa seurakuntien hinnastoja.
BengMitä sinä sieltä sitten näit? Mitä hintoja?
Itse näin vain sen hinnan jonka
joutuu maksamaan jos antaa haudan hoitamisen seurakunnalle esim 10 vuodeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinä sieltä sitten näit? Mitä hintoja?
Itse näin vain sen hinnan jonka
joutuu maksamaan jos antaa haudan hoitamisen seurakunnalle esim 10 vuodeksi.Kuten yllä kirjoitin.
Beng
Venytys.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten yllä kirjoitin.
Beng
Venytys....No just niinhän sinä kirjoitit hautakivestä. Luulet et sen siirrosta joutuu maksamaan seurakunnalle.
Jestas, mitä tietoa sinulta tuleekaan, pyrsk. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No just niinhän sinä kirjoitit hautakivestä. Luulet et sen siirrosta joutuu maksamaan seurakunnalle.
Jestas, mitä tietoa sinulta tuleekaan, pyrsk.Voi olla, että joissain tapauksissa kiven siirrot ja kaiverrukset tekeekin joku kivifirma.
Mutta, kuten sanottua kaikki maksaa.
Beng
Olin tekemässä asiapapereita ja tuli puhetta siitä, että perintövero Suomessa on törkeää.
Valtio rikastuu kuolleilla. Sitten tajusin, että olin hautaustoimistossa....... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla, että joissain tapauksissa kiven siirrot ja kaiverrukset tekeekin joku kivifirma.
Mutta, kuten sanottua kaikki maksaa.
Beng
Olin tekemässä asiapapereita ja tuli puhetta siitä, että perintövero Suomessa on törkeää.
Valtio rikastuu kuolleilla. Sitten tajusin, että olin hautaustoimistossa......."Voi olla, että joissain tapauksissa kiven siirrot ja kaiverrukset tekeekin joku kivifirma."
Ohhoijaa, tuota sinun tietojesi määrää.
Totta, kaikki maksaa. Kaiketi sinäkin olet työstäsi palkan saanut? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Voi olla, että joissain tapauksissa kiven siirrot ja kaiverrukset tekeekin joku kivifirma."
Ohhoijaa, tuota sinun tietojesi määrää.
Totta, kaikki maksaa. Kaiketi sinäkin olet työstäsi palkan saanut?Ei täällä diplomeja jaeta.
Hohhoijaa kanssasi.
Beng
- Anonyymi
Titteli pitää olla.
- Anonyymi
Ehkä tittelinkipeillä, ei muilla. - Nm. Titteli ei tee ihmistä
- Anonyymi
Ruotsissa näyttää olevan kuolinilmoituksissa ensin ylimpänä kuva esimerkiksi rististä, sydän, kukka, harrastus : esim metsästäjä koiransa kanssa, lankakerä puikoilla, kissa,kamera. Joissakin tapauksissa viitataan myös entiseen ammattiin esim saha ja vasara, kaivinkone,rekka-auto, laiva ym. ym mutta ammattititteliä ei ole.
- Anonyymi
Mitä on venäläisillä ilotytöillä siellä symbolina?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ortodoksinen risti ja ilotyttöjen käyttäjillä turskakala tai käytetty kondomi.
- Anonyymi
11:49
Aika kornia.
Kivihän olisi täynnä kaikenlaista kuvaa....
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
11:49
Aika kornia.
Kivihän olisi täynnä kaikenlaista kuvaa....
BengKivi ja ilmoitus on kaksi
ihan eri asiaa. Anonyymi kirjoitti:
Ruotsin oppositio on jo pollahtanut itkuun, kun pelkäävät ulkomaalaisten prostituoitujen maastakarkoitusta. Mistähän ne sellaisen ovat saaneetkin päähänsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kivi ja ilmoitus on kaksi
ihan eri asiaa.Hyvä kun kerroit.
Luin huonosti.
Kaiverrus ja kultaus olisi tullut hintaansa.
Beng
- Anonyymi
Siivoustenkikko Sinikka Moppinen... Riippuu varmaan tittelistä. Jos presidentti, niin kyllä, mutta jos paskakuskin varajarruttaja, niin ei.
- Anonyymi
Ei titteliä, koska syntyessämmekin olimme ilman niitä.
- Anonyymi
Äiti ja mummo! Tuskin saan sitä ilmoitusta lehteen Hesari ottaa kovat hinnat kuolin ilmoitus .Kun ei puolisoakaan. Niin päätynyt. Tuhkataan tuhkat harmajan majakalle. Senkin tekee viranomainen.Suoraan vaan ruumishuoneelta krematorioon. Kirkko jää väliin .Olen kirkosta eronnut 1994.Aikuiset lapset 2 kpl. Asuvat todella kaukana.Eivät ole velvollisia kuolinpesä tyhjentää, ei perunkirjotus tekemään.Antavat vaan toimeksi annon sosiaalivirasto asiasta.Työeläkellä elän.Naisen työ eläke pienempi aina kun miehen. Joten velkaa ei ole, mutta ei omaisuttakaan. Ei tukia. Kuollut ei maan päälle ei jää, Ne kulut joutuu yhteiskunta maksaa.terv. vanha nainen 70v. itä-Helsinki
- Anonyymi
Käykö viranomainen tosiaan paiskaamassa tuhkat Harmajan majakalle pyynnöstä. Luuletko etteivät oikaise ja nakkaa kirkon sirottelupaikalle. Ainakin on halvempaa kun ei tarvitse venettä.
Vaikka kuulun kirkkoon, minunkin ruumiini viedään sairaalasta suoraan krematorioon, en tiedä onko pakko jossakin ruumishuoneessa hetken olla. Tuhkat tulevat uurnalehtoon. Jos ei pappi suostu niitä siunaamaan niin kummittelen hänelle. Minua ei rallata kalliilla hautauspirssillä sairaalasta kirkkoon ja kirkosta tuhkattavaksi. Jää sekin raha lapsille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käykö viranomainen tosiaan paiskaamassa tuhkat Harmajan majakalle pyynnöstä. Luuletko etteivät oikaise ja nakkaa kirkon sirottelupaikalle. Ainakin on halvempaa kun ei tarvitse venettä.
Vaikka kuulun kirkkoon, minunkin ruumiini viedään sairaalasta suoraan krematorioon, en tiedä onko pakko jossakin ruumishuoneessa hetken olla. Tuhkat tulevat uurnalehtoon. Jos ei pappi suostu niitä siunaamaan niin kummittelen hänelle. Minua ei rallata kalliilla hautauspirssillä sairaalasta kirkkoon ja kirkosta tuhkattavaksi. Jää sekin raha lapsille.Näin minäkin asiasta ajattelen tosin voisi hiukan katsoa etteivät sorsat pääse syömään sitä tuhkaa ei muuten mutta jos joutuvat syksymmällä ammutuiksi ja pataan niin hiukan hirvittää tulla ihmissyödyksi vaikkakin vähän mutkan kautta.
- Anonyymi
Luin yhden kunnan marraskuun kirkollisvaaliehdokkaat. Yhdellä oli tittelinä Savusaunanlämmittäjä. Laittaakohan kuolinilmoitukseen.
- Anonyymi
Minullakin on matka ruumishuoneelta krematorioon ja tuhkat ihan sama minne nakkaavat. Maailma muuttuu ja tavat muuttuvat, isoisoäitini on kuolluta yli sata vuotta sitten ja suuressa hautakivessä on titteli "talonemäntä".
Kun äiti kuoli joku vaati oikein ammattikuvaajan hautajaisiin, muutaman kuvan otin, kun tyrkytettiin, mutta nyt ovat jo kaatopaikalla. Isän kuoltua kaikki meni pieleen, kuolinilmoitus lehteen ja sen mukaan oli ollut haudattuna vuoden ennen kuolemaansa, kaikki muukin oli täyttä farssia hautajaisista perinnönjakoon saakka.
Nyt voi nauraa, mutta kyllä meitä on monenlaista koheltajaa, kun on setelit silmissä. - Anonyymi
Ansioluetteloon voi nykyisin panna ja kuolinlimoitukseen arvonimeksi
Suomi24-palstan blogisti- Anonyymi
Jahas.
Kuka kehtoo?
Mieluummin nimimerkki....
Bengalitikku
- Anonyymi
Äitini kuoli pari kuukautta sitten, lehden kuolinilmoitukseen laitettiin "rakas äiti ja mummo", ilmoitus maksoi n.355 euroa.
Enemmän oli hautatoimiston lasku, lähes 1200 euroa, arkku, kukat ja kuljetukset, mukana myös krematorioon vienti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401380Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981335Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891225- 1091095
- 191031
- 641015
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176868Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833