Silloin kun minulla loppui ylä-aste 20 vuotta sitten, niin kyllä meitä amispoikia syrjittiin. Ne kaverit jotka lähti lukioon ei enää puhuneet mitään minulle vaan alkoivat kiusaamaan jos näkivät koulujen ulkopuolella. Ja jos menit juttelemaan jollekin joka on käynyt yliopiston niin ei vastata takaisin. Eräs vanha kaveri haukkui limaniskaksi.
Nyt noilla yliopistoa käyvillä tai sieltä valmistuneilla nuorilla on kavereina putkimiehiä ja autonkuljettajia joiden kanssa ollaan tiiviisti yhteydessä ja vietetään aikaa vapaalla. Eikö meitä alempia pidetä enää niin huonoina?
Miksi korkeasti koulutetuilla ja yliopistoa käyvillä nuorilla on niin paljon duunarikavereita?
3
58
Vastaukset
- Anonyymi
Alempia??? Mitä alempia?
Tiedätkö, että yliopistossa viisastuu ja moni oppii arvostamaan kunnon duunariakin. Milloinkahan sinä opit arvostamaan myös yliopistoväkeä? - Anonyymi
Ehkä niitä duunarikavereita ei kuitenkaan niin paljon ole. Pääosa kavereista on varmasti suunnilleen samaa tasoa koulutuksen puolesta.
Korkeasti koulutetuilla on yleensä laaja elämänpiiri ja monenlaista toimintaa. Joillakin harrastusalueilla ei koulutus merkitse juuri mitään, joukossa voi hyvinkin olla fiksuja rakennusmiehiä tai lähihoitajia.
Itselläni on maisterin tutkinto. Lähipiirini on pääosin samaa tasoa tai vielä koulutetumpia. Harrastukset ja elämäntapa ovat sellaisia, ettei duunarit vaan niistä asioista innostu. Se on niin, että samanlaiset viihtyvät parhaiten samanlaisten kanssa. Liian erilaisten kanssa ei yhteistä säveltä löydy, jotain yhteistä täytyy olla.
Sivistyneet ja hyväkäytöksiset ihmiset eivät pilkkaa eivätkä halveksi toisia.- Anonyymi
Voidaan puhua myös sukupolvien välisistä eroista kasvatustyylien ja -normien perusteella.
Nykymaailmassa suvaitsevaisuus, yhteisöllisyys ja monikulttuurisuus ovat perusnormeja, joihin kuuluu kasvaa ja jotka kuuluu oppia koulutustasosta riippumatta. Veteraanien ikäluokan jälkikasvut (kaksi polvea) ovat saaneet kokea aloittajan mainitseman eriarvoisuuden koulutustason ja/tai työkokemuksen perusteella paitsi korruptioita suosivat. Myöhemmät sukupolvet on yhteiskunnallisesti kasvatettu hyväksymään erilaisuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702012M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52902Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623