Pari vanhuuden suunnitelmaa

Anonyymi-ap

Kirjoittaa kirjan/ maalata jokusen taulun/ kulkea puolison kanssa/halata lastenlasta/ syödä ystävän kera/ Vaikka kuinka vaatimatonta näyttelen/ paljon vielä / aion velkoa elämältä. ( Anja Porio)

Tässä jonakin iltana jäi 85-vuotias ”suomisen olli” ja koko kansan suosikkinäyttelijä Lasse Pöysti eläkkeelle. Haastattelussa hän oli vähän ymmällä. Lähtisikö Pariisin asuntoon vai alkaisiko käydä lenkillä, mutta ensin pitäisi syödä ja sen jälkeen nukkumaan. Mitäpä sitä liian suuria suunnittelemaan.

75

665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lasse Pöysti kuoli 2019.

      • Anonyymi

        Kaikkihan me kuollaan joskus, ehkä aivan piankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkihan me kuollaan joskus, ehkä aivan piankin.

        Aivan, minä kuolin jo 12 vuotta sitten.


    • Anonyymi

      Minä suunnittelen syntymäpäiviäni. Tulee 90 täyteen.
      Ehdotuksia?

      • Anonyymi

        Kutsu läheiset ja ystävät ravintolaan syömään. Se on vaivatonta ja kivaa.


      • Anonyymi

        On huono toisia neuvomaan,
        kun koskaan en ole suuremmin juhlinu merkkipäivä,
        vain silloin kun lapset oli pieniä juhlapäivätki oli suurempia perheenkesken yleensä kylläki,
        itte aina vietin synttärit oman puolison kanssa kahden,
        aina leivoin täytekakun ja kahden juotiin kavit kankun kera,
        kerran sattui että just synttäri päivänä sattu tulemaan kauempaa pari sukulaista yllätys vierailulle,
        siinäpä sitten sattui juhlat vietettyä lähisukulaisten kera,
        muutoin kaikki merkipäivät vietimme kahden
        aina itse leipomani täytetkakun kera,

        puolison kuoltua, en ole viettäny tavallaan ollenkaan synttäreitä,
        jälkeläiset soittaa puhelimella onnittelut ja yksi samalla paikkakunnalla perheensä kanssa asuva käy yleensä tuomassa jonkun kukan synttäri päivänä,

        joulutki nykyisin vietän ihan yksikseni kotosalla,


      • Anonyymi

        Eiköhän läheiset järjestä s i n u l l e jotain 🌷


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kutsu läheiset ja ystävät ravintolaan syömään. Se on vaivatonta ja kivaa.

        Kyllä, kun jokainen maksaa itse.


    • Anonyymi

      Mitä sitä liian suuria suunitelee ? Elää vain päivä kerralla. Kun huomisesta ei tiedä mitään onko elossa vai ei?terv. vanha nainen 70v.

    • Anonyymi

      Just niin, ei ole muita suunnitelmissa kuin kuolla niinku Suomisen Ollikin.

    • Tein vastoin tapojani suunnitelmia ensi kesälle.
      On aikomus viettää kuukausi synnyinkylässä. Muutettiin sieltä kun olin lapsi, mutta on pysynyt erityisenä mielessäni koko elämäni ajan. Olen ollut kesäisin pitkiä aikoja paikkakunnalla ja lapsena oltiin isän kesälomat siellä.
      Mutta nyt varasin oikein talon kuukaudeksi heinäkuulle ja ihan synnyinkotini lähelle.
      Toivottavasti on terveyttä ja elossa vielä ensi kesänä.
      On ollut hiljaiseloa, en saa juuri mitään aikaan, mutta eihän minun tarvitsekaan, eläkeläisen.
      Mökillä virkkaan ja kuuntelen äänikirjoja. Tämä harrastus vie ajan melkein kaikelta muulta, mutta eikö olekin tärkeintä että itse on tyytyväinen.

      • Anonyymi

        Niin se kai on, että kun itse on tyytyväinen
        on löytänyt jonkunlaisen oman sisäisen
        rauhan ja se on hyvä.
        Se ei ole helposti saavutettava tila.
        Ensi kesä tuo sinulle mitä ihaninta vaihtelua.
        Se piristääkin, kun on jotain mitä odottaa !
        Sinulla taitaa olla talo täynnä virkkauksiasi ?
        Mitä tällä hetkellä virkkaat ?
        Mikä kirja sinulla on menossa ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin se kai on, että kun itse on tyytyväinen
        on löytänyt jonkunlaisen oman sisäisen
        rauhan ja se on hyvä.
        Se ei ole helposti saavutettava tila.
        Ensi kesä tuo sinulle mitä ihaninta vaihtelua.
        Se piristääkin, kun on jotain mitä odottaa !
        Sinulla taitaa olla talo täynnä virkkauksiasi ?
        Mitä tällä hetkellä virkkaat ?
        Mikä kirja sinulla on menossa ?

        Virkkaan poncoa, vaikka on jo ennestään kaksi. Kyllä on mummon neliöitä kohta tupa täynnä.
        Nyt kuuntelen Markku Mantilan "On toinenkin polku taivaaseen". Kuuntelin sitä jo kerran, mutta illalla kuunnellessa aina nukahdin joten nyt kuuntelen vain virkatessa.
        Mukava kirja, välillä hyvinkin realistinen kuva polittikan kiemuroista ja uskonnosta ym.. Peräseinäjoen näkökulmasta. Minulla on ladattuna oikein kirjasto äänikirjoja. Vahdin edullisia tarjouksia ja lataan sitten.
        Ajattelin että jos en ensi kesänä lähde Synnyin kylään niin kohta voi olla myöhäistä.


      • liekko kirjoitti:

        Virkkaan poncoa, vaikka on jo ennestään kaksi. Kyllä on mummon neliöitä kohta tupa täynnä.
        Nyt kuuntelen Markku Mantilan "On toinenkin polku taivaaseen". Kuuntelin sitä jo kerran, mutta illalla kuunnellessa aina nukahdin joten nyt kuuntelen vain virkatessa.
        Mukava kirja, välillä hyvinkin realistinen kuva polittikan kiemuroista ja uskonnosta ym.. Peräseinäjoen näkökulmasta. Minulla on ladattuna oikein kirjasto äänikirjoja. Vahdin edullisia tarjouksia ja lataan sitten.
        Ajattelin että jos en ensi kesänä lähde Synnyin kylään niin kohta voi olla myöhäistä.

        Miksi vastauksia tulee jonossa??
        Laitoin profiiliin uuden kuvan edellisestä virkkaamastani Poncosta. Kuva on hämärä mutta ei täällä tarvitse tunnistetava olla.


      • Anonyymi

        Luulen etta jokainen haaveilee synnyinpaikastaan .
        Itse kävin muutama vuosi sitten omassani jossa en ollut käynyt vuosikymmeniin.
        Etsin talon jossa asuimme kun olin pieni, ja olen syntynytkin siinä talossa, joten otin muutamat kuvat muistoksi siitä

        Katselin katukuvaa ja vielä oli tallella vanha talo jossa oli vaatekauppa silloin ennen , se oli tyhjillään , vanhan päiväkotini myös löysin . Välimatka kodin ja kaupan olevalla tiellä oli pienenä olevinaan pitkä, vaan aikuisen silmin katsottuna ei se ollutkaan niin pitkä kun lapsena.

        Kansakoulu missä aloitin ekaluokan oli tallella ja hyväkuntoisen näköinen .
        Oli se niin mukava nähdä nämä lapsuuden tutut paikat, ja ihmetellä samalla miten paljon oli tullut uusia rakennuksia ja teitä liikenne ympyröneen lapsuuteeni symtymäpaikalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen etta jokainen haaveilee synnyinpaikastaan .
        Itse kävin muutama vuosi sitten omassani jossa en ollut käynyt vuosikymmeniin.
        Etsin talon jossa asuimme kun olin pieni, ja olen syntynytkin siinä talossa, joten otin muutamat kuvat muistoksi siitä

        Katselin katukuvaa ja vielä oli tallella vanha talo jossa oli vaatekauppa silloin ennen , se oli tyhjillään , vanhan päiväkotini myös löysin . Välimatka kodin ja kaupan olevalla tiellä oli pienenä olevinaan pitkä, vaan aikuisen silmin katsottuna ei se ollutkaan niin pitkä kun lapsena.

        Kansakoulu missä aloitin ekaluokan oli tallella ja hyväkuntoisen näköinen .
        Oli se niin mukava nähdä nämä lapsuuden tutut paikat, ja ihmetellä samalla miten paljon oli tullut uusia rakennuksia ja teitä liikenne ympyröneen lapsuuteeni symtymäpaikalle

        Päiväkoti? Eikö ne tulleet vasta paljon myöhemmin? Mridän lapsuudessa oli lastenseimiä ja lastentarhoja, mutta vain sosiaalisista syistä. Yleensä lapset hoidettiin kotona. Äidit olivat kotona tai hankittiin kotiapulaisia. Joku naapurin täti saattoi ottaa yksityiseen hoitoon.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Virkkaan poncoa, vaikka on jo ennestään kaksi. Kyllä on mummon neliöitä kohta tupa täynnä.
        Nyt kuuntelen Markku Mantilan "On toinenkin polku taivaaseen". Kuuntelin sitä jo kerran, mutta illalla kuunnellessa aina nukahdin joten nyt kuuntelen vain virkatessa.
        Mukava kirja, välillä hyvinkin realistinen kuva polittikan kiemuroista ja uskonnosta ym.. Peräseinäjoen näkökulmasta. Minulla on ladattuna oikein kirjasto äänikirjoja. Vahdin edullisia tarjouksia ja lataan sitten.
        Ajattelin että jos en ensi kesänä lähde Synnyin kylään niin kohta voi olla myöhäistä.

        Ponchot on kivoja ja ehkä värien suunnittelu on kivaa myös ?
        Virkkaatko eri sävyisiä eri asujen kanssa pidettäväksi vai ovatko ne sinulla
        vain kotikäytössä hartian lämmikkeenä ?
        Onko Mantila itse Pohjanmaan poikia ?


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Miksi vastauksia tulee jonossa??
        Laitoin profiiliin uuden kuvan edellisestä virkkaamastani Poncosta. Kuva on hämärä mutta ei täällä tarvitse tunnistetava olla.

        Olisi ollut kiva nähdä vähän isompi kuva ponchosta.
        Se näyttää tyylikkäältä, kun suurennuslasilla kuvaa katselen :))))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ponchot on kivoja ja ehkä värien suunnittelu on kivaa myös ?
        Virkkaatko eri sävyisiä eri asujen kanssa pidettäväksi vai ovatko ne sinulla
        vain kotikäytössä hartian lämmikkeenä ?
        Onko Mantila itse Pohjanmaan poikia ?

        Markku Juhani Mantila on Ilkka-Pohjalaisen päätoimittaja. Mantila on Peräseinäjoella lapsuutensa elänyt, hän on Ilkka/ Pohjalainen lehden päätoimittaja.
        Yleensä virkkaan sellaisia mitä lankoja sattuu olemaan. Joskus ei tulos ole kovinkaan silmiä hivelevä :)
        Nyt kuuntelen Teemu Keskisarjan "Kyynelten kallio" äänikirjaa. Kertoo 1600-1700 lukujen ihmisten elämästä heikkouksineen ja vähän vahvuuksineenkin.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Markku Juhani Mantila on Ilkka-Pohjalaisen päätoimittaja. Mantila on Peräseinäjoella lapsuutensa elänyt, hän on Ilkka/ Pohjalainen lehden päätoimittaja.
        Yleensä virkkaan sellaisia mitä lankoja sattuu olemaan. Joskus ei tulos ole kovinkaan silmiä hivelevä :)
        Nyt kuuntelen Teemu Keskisarjan "Kyynelten kallio" äänikirjaa. Kertoo 1600-1700 lukujen ihmisten elämästä heikkouksineen ja vähän vahvuuksineenkin.

        Kiinnostavaa tietoa itselleni (jostain syystä) nuo toimittaja/kirjailijat.
        Mantilan kirja on siis romaani ?
        Kyynelten kallio on uutuus minulle. Olin "tietäväni" kaikki Keskisarjan kirjat
        ja olen niitä lukenutkin, hänellä on loistavan elävä kirjoitustyyli.
        Hän "herätti henkiin" nuoren Mannerheiminkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostavaa tietoa itselleni (jostain syystä) nuo toimittaja/kirjailijat.
        Mantilan kirja on siis romaani ?
        Kyynelten kallio on uutuus minulle. Olin "tietäväni" kaikki Keskisarjan kirjat
        ja olen niitä lukenutkin, hänellä on loistavan elävä kirjoitustyyli.
        Hän "herätti henkiin" nuoren Mannerheiminkin.

        Keskisarja on kirjoittanut kirjan Kyllikki Saaren murhasta.
        Kirja on kiinnostanut siksi että olen syntynyt Isojoella.
        Sen saa myös äänikirjana, olen kuunnellut kirjan moneen kertaan kun on niin paljon tuttuja paikkoja ym..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisi ollut kiva nähdä vähän isompi kuva ponchosta.
        Se näyttää tyylikkäältä, kun suurennuslasilla kuvaa katselen :))))

        Ponco on kylillä, otan paremman kuvan kunhan menen keskustaan. Nyt on taas sormet kipeät, pitää vähän hillitä virkkaus intoaan.
        Olen mökillä ainakin Jouluun asti, on hyvä sähkösopimus joka on voimassa tämän vuoden loppuun. Sitten kallistuu kun tule uusi sopimus, mutta ei sekään kauhean kallis ole.
        Toivottavasti saan ajella Pösölläni sen aikaa kun olen voimissani. Ajokortti on tarpeen kun asuu kahdessa paikassa. Mökille on 13 km joskus ajan sen pyörälläkin, kun on sähköavusteinen, mutta kissaa ei saa mitenkään pyörän kyytiin.
        Säikähdin pyöräillessä kun erään talon pihalta juoksi koira eteen, oli käydä huonosti, olisi voinut luita murtua ja vielä pahempaa.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Keskisarja on kirjoittanut kirjan Kyllikki Saaren murhasta.
        Kirja on kiinnostanut siksi että olen syntynyt Isojoella.
        Sen saa myös äänikirjana, olen kuunnellut kirjan moneen kertaan kun on niin paljon tuttuja paikkoja ym..

        Muistan ajan, kun Kyllikki Saaren murhasta kirjoitettiin.
        Olin aika nuori (jos en lapsi) ja asia herätti pelkoa ja kauhua minussa.
        En ehkä pystyisi kirjaa lukemaan, vaikka sehän on kai 'vain' totuuden
        selvittelyä ja murhaajakin todennäköisesti tiedetään,
        (kuollut jo aikoja sitten ?) Oliko se peräti joku kirkonmies ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostavaa tietoa itselleni (jostain syystä) nuo toimittaja/kirjailijat.
        Mantilan kirja on siis romaani ?
        Kyynelten kallio on uutuus minulle. Olin "tietäväni" kaikki Keskisarjan kirjat
        ja olen niitä lukenutkin, hänellä on loistavan elävä kirjoitustyyli.
        Hän "herätti henkiin" nuoren Mannerheiminkin.

        Uskon että tämä "Kyynelten kallio" herättää mielipiteitä aika tavalla.
        Nyt kun olen enemmän kuunnellut niin melko roisia tekstiä, mutta sellaista kai elämä silloin oli.
        Keskisarja on hyvä kertomaan asiasta kuin asiasta.


    • Anonyymi

      Hankkia virkeä ja pirteä rakastaja(tar) , mahdollisesti täydentämään nuivaa ja kuivaa puolisoa.

      • Anonyymi

        Syytä itseäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syytä itseäsi.

        Mistä tässä nyt vielä itseään pitäisi syyttää? Onpa siinä neuvo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tässä nyt vielä itseään pitäisi syyttää? Onpa siinä neuvo!

        Siitä, että vaimos on sulle nuiva.


    • Anonyymi

      Parasta on nähdä lasten, lastenlasten ja lastenlastenlasten rakentavan elämäänsä, jatkavan sukua ja työtä perheen ja isänmaan hyväksi.

      • Anonyymi

        Hyvä kun perheestään ja itsestään huolehtivat. Jos vielä ehtivät tekemään jotakin tämän köyhtyvän Savon hyväksi, niin se riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kun perheestään ja itsestään huolehtivat. Jos vielä ehtivät tekemään jotakin tämän köyhtyvän Savon hyväksi, niin se riittää.

        Kyllä valtio ottaa veroina kaikilta työssäkäyviltä hirmuiset summat, pitäähän ne työssä käymättömätkin elättää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kun perheestään ja itsestään huolehtivat. Jos vielä ehtivät tekemään jotakin tämän köyhtyvän Savon hyväksi, niin se riittää.

        Miksi savolaiset on niin velttoja ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi savolaiset on niin velttoja ?

        Eivät he ole velttoja, eivät vaan turhaan hötkyile.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä valtio ottaa veroina kaikilta työssäkäyviltä hirmuiset summat, pitäähän ne työssä käymättömätkin elättää.

        Tällä palstalla on 100% kirjoittajista työssä käymättömiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla on 100% kirjoittajista työssä käymättömiä.

        Eläkeläsetkin maksaa veroja, suhteessa enemmän kuin työikäiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkeläsetkin maksaa veroja, suhteessa enemmän kuin työikäiset.

        Eläkeläisiä moititaan palkansaajien taakaksi, siksi on hyvä, että edes veroissa osoitamme olevamme omavaraisia.
        Raivostuttavaa, kun jatkuvasti kysytään, kuka maksaa nuorempien eläkkeet, kun he ikääntyvät.
        Suomessa eläkevarat on sijoitettu tuottavasti, ja olemme maksaneet eläkevakuutusnaksuja aina, samoin maksaa tämänkin päivän palkansaaja.
        Emme elä enää huutolaisköyhien maailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkeläisiä moititaan palkansaajien taakaksi, siksi on hyvä, että edes veroissa osoitamme olevamme omavaraisia.
        Raivostuttavaa, kun jatkuvasti kysytään, kuka maksaa nuorempien eläkkeet, kun he ikääntyvät.
        Suomessa eläkevarat on sijoitettu tuottavasti, ja olemme maksaneet eläkevakuutusnaksuja aina, samoin maksaa tämänkin päivän palkansaaja.
        Emme elä enää huutolaisköyhien maailmassa.

        Nuoret maksavat nyt meidän eläkkeitämme. Me maksoimme aikoinamme
        vanhempiemme eläkkeitä.
        Nuorimmat sukupolvet maksavat seuraavien sukupolvien eläkkeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla on 100% kirjoittajista työssä käymättömiä.

        E pirä paikkaansa. - Nm. Ahkera-L_i_a


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        E pirä paikkaansa. - Nm. Ahkera-L_i_a

        Ei ...


    • Anonyymi

      Noilla metodeilla elikin vanhaksi, 92 vuotiaaksi. Suosittelen hössötyksen jättämistä myös muille suomalaisille. Hyvää syksyä.

      • Anonyymi

        Kenestä puhut?


    • Anonyymi

      Kiire on Pirun keksintö, sanoi aikoinaan piispa Wille Riekkinen

    • Anonyymi

      Tunnin päästä pitäis kuulemma vaimon ka kylään :( pakko lähteä vaikken ole niitä seuraihmisiä :(

      Gubbe 73

      • Anonyymi

        Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että ne seuraihmiset ja 'moottoriturvat' tarvitsevat hyviä kuuntelijoita. Ole sellainen. keskity ja nauti erilaisesta tilanteesta, tarjoiluista, jutuista yms., sen jälkeen on riemastuttavaa palata omaan olotilaansa. - Nm. Mukana voi olla suunsa aukaisematta(kin)


    • Anonyymi

      Kunhan nyt ensin alkaisi tuntumaan vanhalta. - Nm. Vain polvessa pistää prkl:sti

    • Anonyymi

      Saisi puolisosta olla vielä enemmän erossa.

      • Anonyymi

        Senkun lähdet lätkimään, jos niin huonosti olet suhdettasi hoitanut, ettei maistu.


      • Anonyymi

        Kyllä kuolema kohta erottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kuolema kohta erottaa.

        Kyllä elämästä on pystyttävä sentään nauttimaan vielä ennen poislähtöä.


    • Anonyymi

      Nykypäivän eläkeläisten keskimääräinen eläke kieppuu siinä 2 000 €n korvilla. Kun asuminen yksin ei onnistu. olisi moni mielellään muuttamassa seniorkotiin, mutta niiden hintataso ei ole tästä maailmasta.
      Mihin voi pääkaupunkiseudulla asuva ikääntynyt pyrkiä, kun asuminen yksin ei onnistu, eikä eläke riitä näihin korkeisiin hintoihin. Kaupungilla on pitkät jonot, ja onko niissäkään asuminen pienellä eläkkeellä mahdollista.
      Korostetaan kuinka jokaisella on oikeus asua omassa kodissaan niin kauan kuin mahdollista, mutta asia on monen kohdalla päinvastainen: On asuttava yksin omassa kodissa, koska muuta mahdollisuutta ei ole.
      Millaisia ratkaisuja on tiedossanne?

      • Anonyymi

        toivottavasti luoja muistaa hakea mut pois
        ennen kuin olen niin huonossa kunnossa etten enään pärjää yksin kotona,

        joku yö olisi niin pitkä ettei aamulla tarvis enään herätä tähän hulluun maailmaan,,

        työt olen tehny yhteiskunnalle, verot maksanu, lapset maailmalle lähettäny koulutettuna,

        olen valmis lähtemään ijäisyyteen,,,
        matka tavaroita en mukaani tarvi,,
        kiitos pikästä täyteliäästä elämästä ,

        ja hyvästi,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toivottavasti luoja muistaa hakea mut pois
        ennen kuin olen niin huonossa kunnossa etten enään pärjää yksin kotona,

        joku yö olisi niin pitkä ettei aamulla tarvis enään herätä tähän hulluun maailmaan,,

        työt olen tehny yhteiskunnalle, verot maksanu, lapset maailmalle lähettäny koulutettuna,

        olen valmis lähtemään ijäisyyteen,,,
        matka tavaroita en mukaani tarvi,,
        kiitos pikästä täyteliäästä elämästä ,

        ja hyvästi,,,

        Draamaa!
        On vaan asia niin, että täällä on oltava, kunne kutsu tulee, turhaan sitä ennen aikojaan pysäkille pyrkii lähtöä odottamaan, pitkäksi siinä aika tulee.
        Kyllä nämä viimeiset vuodet on asuttava ja elettävä parhaimmalla mahdollisella tavalla, muuten muuttuu huomaamattaan valittavaksi ja kuolemaa odottavaksi ja siitä jatkuvasti puhuvaksi harpuksi, jonka kanssa ei kukaan jaksa eikä voi olla tekemisissä.
        Hyvästi vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Draamaa!
        On vaan asia niin, että täällä on oltava, kunne kutsu tulee, turhaan sitä ennen aikojaan pysäkille pyrkii lähtöä odottamaan, pitkäksi siinä aika tulee.
        Kyllä nämä viimeiset vuodet on asuttava ja elettävä parhaimmalla mahdollisella tavalla, muuten muuttuu huomaamattaan valittavaksi ja kuolemaa odottavaksi ja siitä jatkuvasti puhuvaksi harpuksi, jonka kanssa ei kukaan jaksa eikä voi olla tekemisissä.
        Hyvästi vaan.

        jooooo, vanhaikodissa odottas vain kuolemaa,

        kotoa sentään voi vielä lähteä ulso jopa asioille,

        luulee olevansa vielä ihminen
        kun pystyy vielä asumaan kotona,,

        mua vanhainkoti ajaus ahdistaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jooooo, vanhaikodissa odottas vain kuolemaa,

        kotoa sentään voi vielä lähteä ulso jopa asioille,

        luulee olevansa vielä ihminen
        kun pystyy vielä asumaan kotona,,

        mua vanhainkoti ajaus ahdistaa,

        Ei vanhainkotiin eli laitoshoitoon noin vain pääsekään. Sitten kun on muumio pääsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jooooo, vanhaikodissa odottas vain kuolemaa,

        kotoa sentään voi vielä lähteä ulso jopa asioille,

        luulee olevansa vielä ihminen
        kun pystyy vielä asumaan kotona,,

        mua vanhainkoti ajaus ahdistaa,

        Se on ymmärrettävää, että ajatus 'vanhainkodista' viimeisenä asuinpaikkana aiheuttaa ahdistusta. Mutta sitten tulee hakematta mieleen ne monet iäkkäät, sairaat, vaivaiset, joilta toimintakyky on alentunut eivätkä itse enää selviä ja pärjää kotona.

        Heistä uskomattoman moni tykkää olla hoivakodissa, missä ruoka tulee nenän alle valmiina ja kaikissa päivän aiheissa saa apua, tukea ja hoitoa. Kun perusasiat ovat kunnossa ja hoidossa, olo on turvallinen, paljon turvallisempi kuin yksin kotona. - Nm. Asiain monet puolet


    • Anonyymi

      Meikäläinen taas pelkää sitä, ettei jaksa käydä enää tansseissa liitelemässä viehätysvoimaisten leidien seurassa parketilla. Mitenkähän siinä selvitään?

      • Anonyymi

        Moi, sitä onki meikäläinen jo pitempään surru,
        tansseissa käynti olisi ihanaa,
        kivojen papparaisten kanssa tanssia
        mutta
        tanssit on ollu pakko jättää väliin, joskus olen yrittäny ja kauhistuksekseni huomasin, kun kiva tanssikaveri oli muttttt minä en millä meinannu jaksaa tanssia loppuun asti
        tuli kummallinen rintakipu
        piti pyytää anteeksi ja lähteä kesken tanssin pois lattialta,

        siihen jäi tanssi harrastus, harmi ,,,,

        tanssi olisi hyvä liikuntamuoto,
        muutenki sosiaalisesti suuri nautinto
        varsinki nyt kun on yksin

        tansesissa voisi olla toista lähellä
        jutella jokunen sanaki
        vaikka ei juteltaiskaa niin itse tanssiminen on ihanaa,,,

        nykyisin kattelen Alffa TV:stä Tanssi Kanssain ohjelmaa
        varsinki jos artistit satuu olemaan hyviä laulamaan,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi, sitä onki meikäläinen jo pitempään surru,
        tansseissa käynti olisi ihanaa,
        kivojen papparaisten kanssa tanssia
        mutta
        tanssit on ollu pakko jättää väliin, joskus olen yrittäny ja kauhistuksekseni huomasin, kun kiva tanssikaveri oli muttttt minä en millä meinannu jaksaa tanssia loppuun asti
        tuli kummallinen rintakipu
        piti pyytää anteeksi ja lähteä kesken tanssin pois lattialta,

        siihen jäi tanssi harrastus, harmi ,,,,

        tanssi olisi hyvä liikuntamuoto,
        muutenki sosiaalisesti suuri nautinto
        varsinki nyt kun on yksin

        tansesissa voisi olla toista lähellä
        jutella jokunen sanaki
        vaikka ei juteltaiskaa niin itse tanssiminen on ihanaa,,,

        nykyisin kattelen Alffa TV:stä Tanssi Kanssain ohjelmaa
        varsinki jos artistit satuu olemaan hyviä laulamaan,,,

        Tanssi on ihanaa, se on terapiaa musiikin ja läheisyyden muodossa.


    • Anonyymi

      Tee heti minkä voit, muuten suunnitelma voi jäädä suunnitelmaksi.

    • Anonyymi

      Haluaa halata ihmistä, mutta ei ole ketään !!!!!!!

      • Anonyymi

        Maailma on täynnä ihmisiä. - Nm Kaikki kaipaavat halia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailma on täynnä ihmisiä. - Nm Kaikki kaipaavat halia

        Jos kahdeksankymppinen yrittäisi halata tuntemattomia soitettaisiin poliisi paikalle
        ja se olisi menoa suljetulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kahdeksankymppinen yrittäisi halata tuntemattomia soitettaisiin poliisi paikalle
        ja se olisi menoa suljetulle.

        Älä höpise höhliä. Sehän riippuu ihan halaajasta, tiedoista ja taidoista. - Nm. Tilannetajua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kahdeksankymppinen yrittäisi halata tuntemattomia soitettaisiin poliisi paikalle
        ja se olisi menoa suljetulle.

        Pöhh! Suomessa ei pääse mielisairaalaan vaikka olisi aihettakin.


    • Anonyymi

      Niin moni nimeltä tuntematon 80 on halannut etenkin tansseissa eikä ole tullut mieleenkään ilmoitella teosta viranomaisille

      • Anonyymi

        Ventovierastakin tanssikumppania kannattaa aina (ja ainakin) halata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ventovierastakin tanssikumppania kannattaa aina (ja ainakin) halata.

        08:24

        HÖPÖN HÖPÖ

        EI missäänimessä pidä outoja halata,

        huiii kauheeta,
        olet OUTO tyyppi,
        nokkiin saisit jos mua tulisit halaamaan,,, huh,,, ja pyh,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        08:24

        HÖPÖN HÖPÖ

        EI missäänimessä pidä outoja halata,

        huiii kauheeta,
        olet OUTO tyyppi,
        nokkiin saisit jos mua tulisit halaamaan,,, huh,,, ja pyh,,

        Anon 12:56.08

        Ne ovatkin eri joukkoa ne, joita halataan.


    • Anonyymi

      Korona-aikana missään nimessä sovi edes yrittää halailla ainakaan outoja ihmisiä.
      Jos sinulla olisi tietämättäsi tartunta pahimmassa tapauksessa voisit aiheuttaa vanhalle ihmiselle vakavan tautimuodon tai jopa kuoleman.

      • Anonyymi

        Minulla oli pitkään suunnitelmissa lähteä sambafestivaaleille Rio Janeiroon tanssimaan sambaa.

        Voi olla että ei tule mitään, on jalat niin huonoina.
        Tai sitten pitää yrittää saada ihteni kuntoon.

        Siksi sambafestivaaleille, koska olin aikaisemmin mukana sambaryhmässä ja tanssin sambaa, sain jopa maksua (heh heh). Oli sellaiset vanhemman naisen pitkähelmaiset hyntteet, hyvin loistokkaat.
        Oli kyllä mukava vetää 1 ½ tuntia katusambaa! Edellä kulki rytmiorkesteri.

        Pitänee jättää väliin.
        Mutta oli unelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli pitkään suunnitelmissa lähteä sambafestivaaleille Rio Janeiroon tanssimaan sambaa.

        Voi olla että ei tule mitään, on jalat niin huonoina.
        Tai sitten pitää yrittää saada ihteni kuntoon.

        Siksi sambafestivaaleille, koska olin aikaisemmin mukana sambaryhmässä ja tanssin sambaa, sain jopa maksua (heh heh). Oli sellaiset vanhemman naisen pitkähelmaiset hyntteet, hyvin loistokkaat.
        Oli kyllä mukava vetää 1 ½ tuntia katusambaa! Edellä kulki rytmiorkesteri.

        Pitänee jättää väliin.
        Mutta oli unelma.

        Lisäys:

        On sambavideoita, sellaisia vanhanaikaisia DVD (?) , tanssin niiden mukana kotona yksin sambaa.


    • Anonyymi

      Suunnittelun aikajänne on lyhentynyt ja elinpiiri supistunut.
      Vielä kolme vuotta sitten suunnittelimme tekemisiämme vuodeksi eteen päin.
      Missä joulu? Minkä meren risteilylle? Löytyykö kiinnostava kiertomatka?
      Espanjan keväät ja syksyt olivat pitkäaikaista rutiinia.
      Nykyään tähtäys on muutama kuukausi. Viime joulu kotimaan hoitolassa. Ensi jolu varattu läheiseen kylpylään.
      Tasku- ja seinäkalentereihin on merkitty tärkeimmät.
      Vaimoni antibioottihöyryjen imppaus keskussairalassa.
      Samassa paikassa pernan kunnon vaaksominen.
      Punasolutiputukset terveyskeskuksessa.
      Jne.
      Siinä on ollut lähiviikkojen ohjelma jo kolmisen vuotta.

      Pidän itseäni kunnossa lihaskuntoilulla senkin vuoksi, etten voi olla varma milloin vaimoni on kantokunnossa.

    • Anonyymi

      Ei ole enään suurempia suunitelmia,
      haaveita on paljonki,
      harmi vaan kun haaveet jää vain haaveiksi,
      siis elän päivän kerrallaan,
      aamulla kun herään ihmettelen täälläkö olen vielä,
      no
      nousen ja köpitän keittiöön
      otan aamu lääkkeen
      kahvin laitan keittimeen
      askeleet suuntaan kylppäriin,
      hampaitten pesu ym. tarpeeliset touhut siellä,
      siitä se päivä lähtee käyntiin,

      sitten
      ehkä ulkoilua,
      ainaki käsitöitä,
      ym. pakolliset pikku touhut kotona,

      tylsäksi käy vanhan ihmisen elämä,
      joskus miettii oispa oma kaveri, yhdessä olisi mukavampaa suunitella päivän hommia , menoja ja tekemisiä,,,
      se aika oli ja meni
      nyt on nyt,,
      ehkä huomenna on parempi päivä,,,
      sitä ootellessa,,, moi,, pärjätkää,,,
      kirjoitelaan taas,,,,

    • Anonyymi

      Tylsäksi menee, kun ei mikään huvita.
      Telsustakaan ei tule mitään kivaa.
      En jaksa lukea.
      Tämä palstakin on mennyt jaaritteluksi.
      Mikään ei ole kuin ennen.

      • Anonyymi

        Miten ennen oli ? Mikä on muuttunut ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe