Hukassa surun ja rakkauden välissä

Anonyymi-ap

Hypätään suoraan asiaan. Tässä tarinani:

Olen aivan murskana. Siitä on hieman yli kolme kuukautta (tiedän että on lyhyt aika mutta enivei) kun päädyimme eroon elämäni rakkauden kanssa. Ehdimme olla melkein 2 vuotta yhdessä. Hän jätti minut väittäen haluavansa olla vapaa, vaikkakin miltei heti eron jälkeen aloitti suhteen ja muutti yhteen uuden miespuolisen ystävänsä kanssa. Selvisi minullekkin, että heidän juttunsa oli alkanut jo meidän suhteen aikana.

Eron syyksi hän ilmoitti myöhemmin sen ettei ollut kiinnostunut minusta enää. Ilmoitti kuitenkin eron jälkeen haluavansa olla ystävä kaikesta huolimatta. Tämä ei toteutunut, sillä hänen muuton yhteydessä hän muuttui kylmäksi, ilmoittaen ettei halua olla tekemisissä. Osasin omalla tavallaan odottaa tuota, mutta silti olen hämmentynyt.

Olen hukassa. Vaikka erosta ei olekkaan pitkä aika, tunteeni ovat sekaisin. Olen edelleen umpirakastunut, mutta samaan aikaan pettynyt ja surullinen. Järkeni sanoo että on mentävä eteenpäin, sillä minua on satutettu. Olisin kuitenkin samaan aikaan valmis puhumaan asiat halki ja ehkä jopa antamaan anteeksi. Toista ei voi kuitenkaan muuttaa, vaikka haluaisi.

Olen yrittänyt puskea eteenpäin, mutta en voi tunteilleni mitään. Olen hankkinut sisältöä päiviini lenkkeilemällä, soittamalla kitaraa ja olemalla ystävieni kanssa, mutta hän valtaa mieleni hyvin usein. Pienetkin asiat muistuttavat hänestä. Se vetovoima, se kaipuu, niitä on vaikea kuvailla. Kumppaneita on tullut ja mennyt, mutta tämän kohdalla, uskon että olen rakastunut aidosti. Se tekee asioista vielä kivuliaampia. Mutta toisaalta aitoa rakkautta on myös se että osaisi päästää irti.

Eromme oli hyvin mystinen, sillä kaikki loppui kuin seinään. Olin huomannut pientä etääntymymistä häneltä, mutta ajattelin sen johtuvan hänen masennuksesta. Kuitenkin päivä koitti ja hän ilmoitti haluavansa erota. Palautin oitis hänen tavaransa, ja pidimme keskustelun lyhyenä. Jatkoimme yhteydenpitoa kuitenkin viestittelemällä. Melko pian hän ilmoitti muuttanensa uuden miehensä luokse sanoen ettei halua olla tekemisissä. Se musersi.

Hänen uusi "laastarisuhteensa" sattuu minuun, vaikka se ei ole minun elämääni. En tiedä, miten vakavaa heidän juttunsa oli parisuhteemme aikana, mutta väliäkö sillä. Olemme minimoineet kontaktimme vain välttämättömiin. Hänellä on kuitenkin vielä halussaan tavaroitani, joita ei syystä tai toisesta palauttanut. Tuntuu että hän pakenisi jotain, mutta spekulointi ja jossittelu ei ainakaan helpota tilannetta.

Meillä oli kaikki paremmin kuin hyvin, emmekä kiirehtineet mihinkään. Kunnioitimme ja kohtelimme toisiamme ja rajojamme hyvin. Olen yrittänyt hyväksyä ajatusta, että hän ei vain ollut ehkä enää kiinnostunut minusta, vaikka se ei ole todellakan helppoa. Hän jatkuvasti poistaa estoni sosiaalisista medioista ja tekee sen taas uudestaan. Tämä on hämmentänyt minua entistä enemmän. Stalkkaako hän minua ja miksi?

Olen nyt viimeisen kuukauden aikana päässyt pahimmasta shokista yli. Ajatukseni ovat nyt jokseenkin selkeämpiä ja olen pystynyt kaikesta huolimatta nauttimaan pienistäkin asioista. Silti, pyörin edelleen kahden tunteen välissä. Toinen puoli sanoo että minua satutettiin ja hänet pitäisi unohtaa. Toinen puoli taas rakastaa naista kovasti. En haluaisi ketään muuta kuin hänet. Hänen kanssaan opin kasvamaan ihmisenä ja älyämään miltä rakkaus tuntuu. Haluaisin ottaa häneen yhteyttä, mutta sekään ei tässä vaiheessa olisi oikea ratkaisu. Parempi
vaan antaa aikaa.

Olen siis tiivistettynä hukassa itseni ja tunteideni kanssa. Toivon että hän tulisi takaisin jonain päivänä, mutta ajatus siitä on myös syönyt minua sisältä. Mitä minä teen?

Kiitos lukemisesta. Pahoittelut jos teksti vaikutti sekavalta. Haluaisiko porukka jakaa omia kokemuksiaan tai vaikka neuvoja tilanteeseeni?Arvostaisin asiallisia vastauksia.

Kiitos etukäteen!

3

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö ihminen pyritä yleensä jättämään pehmeästi. Ei ole sun vika. Johtuu musta. Ollaan ystäviä. Lässynlää.

      Ne on kohteliaisuus sanoja. Teot kertoo oleellisen. Ei halua olla kanssasi. Uusi mies.

      Miksi kuvittelet uutta miestä laastariksi? Jättäjä ei laastaria tarvi.

    • Anonyymi

      Ylianalysoit ja tulkitset. Se on tavallista ja inhimillistä, mutta ihan oman itsesi takia siitä kannattaisi pyrkiä eroon. On ihan ookoo, että tulee hetkiä kun musertaa ja hän valtaa ajatuksesi, mutta siihen ei saisi jäädä kiinni. Sanot tehneesi omia asioita ja keskittyneesi muuhun, mutta kuulostaa siltä ettei se ole koko totuus... Ja se on ainut ratkaisu, siihen asti että oikeasti ajatukset irtaantuvat. Aina selkeää selitystä ei saa, eikä sitä voi vaatia. Silloin sitä ei kannata jäädä odottamaankaan vaan hyväksyä repaleinenkin todellisuus.

    • Anonyymi

      kuin minun tarina ,paitsi,että olen nainen ja meillä on vielä jonkinlainen yhteys
      päivä kerrallaan kohtalon toveri päivä kerrallaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2921
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2204
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1164
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1047
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      944
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      763
    Aihe