Kuulo vaan heikkenee

Anonyymi-ap

Sain vuosi sitten Oticon kojeet bluetoohtilla ja olin hyvin tyytyväinen. Nyt aika pienellä ajalla kuulo heikentynyt huomattavasti, harrastuspiireissä huomaan sen kun on normaali huonetta isompi tila etten meinaa saada puheesta selvää, eli äänen kuulen ihan kunnolla mutta sisältö puuroutuu.
Te joilla on esim oticon kojeet millä kuuluvuus alueella kuulette parhaiten, itse olen huomannut että ’miellyttävä’ on hyvä ja joudun säätämään sen kyllä tosi isolle.

5

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse olen huomannut, nyt kun olen kuukauden verran käyttänyt kuulokojeita molemmissa korvissani, että jos otan jostain syystä kojeet pois vähäksi aikaa, niin huomaan, että kuuleminen on haastavampaa, kuin ennen kojeita. Itse luulen, että kyse ei todellisuudessa ole kuulon huononemisesta, vaan siitä, että korvat ovat vaan tottuneet niin hyvin kuulolaitteeseen ja se ero mikä on ilman korvalaitteita on vaan niin suuri, että aivot luulevat, että kuulo on huonontunut, vaikka tosiasiassa kuulo on pysynyt samana.

      Vai tarkoititko, että kuulolaitteet kytkettynä päälle, kuulet huonommin, kuin ennen?
      Niitä kojeitahan voi mennä säädättämään ilmatteeksi omaan terveydenhuoltoon, jos ne tarvivat "virittämistä". Itse pyysin, että oikean korvan laitetta säädettäisiin vähän pienemmälle, koska terävät korkeat äänet sattui korvaan, esim. lasten kirkaisu.

      Toki kaikki riippu varmaan siitä, että mistä kuulonalenema johtuu, että onko se tullut tapaturmaisesti vai onko kyse enemmän iän tuomasta kuulonalenemasta. Minun kohdalla on kyse tapaturmasta.

    • Anonyymi

      Joo, ihan saman olen huomannut kun ottaa kojeet pois tuntuu ettei kuule mitään hetkeen.
      Mulla on myös kojeiden kanssa vaikeuksia kuulla esim jos telkkarissa äänitys ei ole hyvä on tosi vaikeaa saada sanoista selvää. Uutiset on helppo kuulla.
      Pitää mennä tarkistuttamaan kuulo. Aika hurja skenaario että kuulo voi mennä jopa niin etten kuule omaa ääntäni, no en tiedä sanottiinko se ihan vakavissaan. Mulla on perinnöllinen vika kuulossa.

      • Anonyymi

        Siis tietenkin on niin, että kun ottaa kuulokojeet korvista pois, ne eivät enää auta kuulemista ja silloin tuntuu, ettei kuule ainakaan hyvin.

        Kun laittaa kuulokojeet takaisin korviin, alkaa taas kuulla paremmin kuin ilman kojeita. Jos näin ei käy, on syytä tarkistuttaa ja huollattaa kojeet. Se tehdään ilmaiseksi, jos kojeet on saatu ilmaiseksi. Samalla tai eri ajalla voidaan tarkistaa kuulo ja säätää kojeet muuttuneen kuulon mukaan.

        Viiden vuoden välein saa uudet kuulokjeet maksutta. Kannattaa käyttää hyväksi, sillä kojeet paranevat koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tietenkin on niin, että kun ottaa kuulokojeet korvista pois, ne eivät enää auta kuulemista ja silloin tuntuu, ettei kuule ainakaan hyvin.

        Kun laittaa kuulokojeet takaisin korviin, alkaa taas kuulla paremmin kuin ilman kojeita. Jos näin ei käy, on syytä tarkistuttaa ja huollattaa kojeet. Se tehdään ilmaiseksi, jos kojeet on saatu ilmaiseksi. Samalla tai eri ajalla voidaan tarkistaa kuulo ja säätää kojeet muuttuneen kuulon mukaan.

        Viiden vuoden välein saa uudet kuulokjeet maksutta. Kannattaa käyttää hyväksi, sillä kojeet paranevat koko ajan.

        Tässä viestissä tuli se tärkein pointti: "kojeet", eli siis molemmissa korvissa kuulokojeet. Yhdellä kuulokojeella ääni puuroutuu kun ei pysty erittelemään äänen tulosuuntaa.


    • Anonyymi

      Edellä siis keskusteltiin siitä kun on pitänyt kojeita ja kun ottaa ne pois tuntuu ettei kuule mitään kun korva/aivot ovat tottuneet kojeiden apuun, mutta kun aikaa kuluu hieman korva ikäänkuin palautuu kuulemaan paremmin ilman kohdetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe