Älytelkkari ja netti

Täällä kylillä puhutaan nyt sitten älytelkusta.
Kaksi miestä kertoivat ostaneensa hienon uuden älytelkun, kehua retostellen.

Ja he eivät niihin tarvitse ollenkaan nettiliittymää.
Toinen sanoi, että lautasantenni riittää.
Toinen sanoi, että hän ei tarvitse edes lautasantennia.

Kuuntelin tyrmistyneenä näiden ukkojen keskustelua.
Kysyin heiltä, oletteko kuulleet koskaan jostain valokaapelista?
Joka vedettiin kyläämme viimetalvena samalla, kun maan alle kaivettiin sähkökaapeli.

Ukot katsoivat minua hitaasti ja sanoivat että: ämmien höpineitä.
Ei koske köyhää.

Kerroin vielä, että tilasin tonnilla tavaraa nettiä varten.
Ukot meinasivat saada slaagin
Jatkoin, että kun en juo kossua, en polta tupakkaa, enkä käy Ibitsalla, vuositasolla kertyy nettiliittymän hinta.

Toinen ukoista meni vanhaan skodansa ja toinen wolkkariinsa.
Keskustelu oli päättynyt.

64

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      50" Näyttö/TV sopiva voi kirjoitella kahden kolmen metrin päästä

      • Ano 09:01
        Minulla on vain 48".
        Vielä näen siitä jotain.


    • Anonyymi

      Mikä oli aloituksen pointti, älytelkkariko ??

      • Anonyymi

        Minusta pointti näyttäisi olevan ylemmyydentunnossa.
        Lesken halveksii "juntteja ukkoja", jotka eivät tiedä valokaapelin käytöstä.
        Hän pitää myös itseään "parempana ihmisenä", koska hän ei juo eikä käy Ibizalla.
        Hänellä on varaa törsätä tavaraan, jota hänen tietämyksensä mukaan "juntti ukoilla" ei ole.

        Lyhykäisesti; kehumista omalla paremmuudellaan. Onko hän parempi saa lukija itse päättää.


      • Ano 09:20
        Aloituksen pointti on siinä, että samaiset ukonrääpäleet neuvoivat minua.
        Eli miten se älytelkkari toimii.
        Toisella ukoista on vanha Doro-känny, ilman nettiä.
        Toisella vanha Nokia, ilman nettiä.
        Kumpikaan ei tiedä edes älypuhelimesta mitään.
        Eivätkä osaa käyttää sitä.
        Nähty on.
        Tällaiset ukot neuvovat sitten minua.
        Yrittivät laittaa alta lipan
        Voi miten säälittäviä ukkoloisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta pointti näyttäisi olevan ylemmyydentunnossa.
        Lesken halveksii "juntteja ukkoja", jotka eivät tiedä valokaapelin käytöstä.
        Hän pitää myös itseään "parempana ihmisenä", koska hän ei juo eikä käy Ibizalla.
        Hänellä on varaa törsätä tavaraan, jota hänen tietämyksensä mukaan "juntti ukoilla" ei ole.

        Lyhykäisesti; kehumista omalla paremmuudellaan. Onko hän parempi saa lukija itse päättää.

        Ano 09:53
        Asia on juuri päinvastoin.
        Ukot yrittivät nolata minut, kaupan pihalla.
        Kun kävin kylässä, niin ukko kehua retosteli, savusaunalla, puulämmitteisellä saunalla, kylpytynnyrillä, jokimaisemalla, laiturilla, veneellä, asuntoautolla jne.
        Ja sanoi, että hänellä on kaikki, mitä tarvitaan.

        Totesin että näyttää olevan mutta yhtä puuttuu, netti.

        Suljin oven ulkopuolelta ja lähdin.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 09:53
        Asia on juuri päinvastoin.
        Ukot yrittivät nolata minut, kaupan pihalla.
        Kun kävin kylässä, niin ukko kehua retosteli, savusaunalla, puulämmitteisellä saunalla, kylpytynnyrillä, jokimaisemalla, laiturilla, veneellä, asuntoautolla jne.
        Ja sanoi, että hänellä on kaikki, mitä tarvitaan.

        Totesin että näyttää olevan mutta yhtä puuttuu, netti.

        Suljin oven ulkopuolelta ja lähdin.

        En näe mitään ylemmyyden tunnetta siinä mitä hän kirjoitti, ja kun itsellä on aikuisia lastenlapsia niin hyvin ymmärrän hänen kirjoituksensa .
        Joten kaikki vanhemmat ihmiset eivät usein pysy kehityksen kanssa mukana , sehän kuuluu ehkä vanhuuteen. Tämän asian näkee muissakin tapauksissa kuten kodinkoneissa, sun muissa että vanhat vaan sillä omalla opitulla tavallaan luulee että asiat on tietyllä tavalla vaikka ei välttävästi niin ole.
        Joten kaikki uudet asiat on työläitä oppia kun on vanhempi, silloin on hyvä kuunnella nuorempia jotka osaavat
        Ja niitä ennakko luuloja usein on näitä nuoria kohtaan jotka ovat syntyneet tähän tekniikan aikaan ja osaavat siitä kaiken .
        Itsellänikin oli ihme kyllä ennakkoluuloja kun menin pankkiin hoitamaan puhelimen aiheuttamaa katkoa pankki asioissa, ja nuori tyttö otti ystävällisesti vastaan, silloin ajattelen vanhojen tavalla että osaakohan noin nuotteihin tyttö korjata näin tärkeää asiaa, mutta tyttö osasi lastissa minuutissa, ja vielä neuvojakin antoi. Häpesin silloin omia ennakkoluulojani kunnolla joten joka aikakaudella on omat ihmisensä , se ei ole ylemmyyden tunnetta ainoastaan faktaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta pointti näyttäisi olevan ylemmyydentunnossa.
        Lesken halveksii "juntteja ukkoja", jotka eivät tiedä valokaapelin käytöstä.
        Hän pitää myös itseään "parempana ihmisenä", koska hän ei juo eikä käy Ibizalla.
        Hänellä on varaa törsätä tavaraan, jota hänen tietämyksensä mukaan "juntti ukoilla" ei ole.

        Lyhykäisesti; kehumista omalla paremmuudellaan. Onko hän parempi saa lukija itse päättää.

        Se on vaan faktaa kaikki mitä hän kirjoittaa, koska nämä ns ” tietävät” ukot halveksivat hänen tietojaan ämmien jutuiksi siis olivat tietävinään asioita joita ei tiedetty.
        Joten vanhat ukot samaistuvat siihen omaan luulotteluun tietoonsa asioista tietämättä edes mitä tämä aloittaja puhui, ja totesivat alentavasti sen ämmien jutuiksi, siinä jo alennettiin meitä ”ämmiäkin ”kunnolla.
        Tunnen suvussani näitä oman ikäisiäni ukkoja ja täytyy sanoa että vaikka olen se ” ämmä” niin muutamia asioita osaan paremmin kun ukkelit. Joka ajalla on omat osaavat


      • Anonyymi kirjoitti:

        En näe mitään ylemmyyden tunnetta siinä mitä hän kirjoitti, ja kun itsellä on aikuisia lastenlapsia niin hyvin ymmärrän hänen kirjoituksensa .
        Joten kaikki vanhemmat ihmiset eivät usein pysy kehityksen kanssa mukana , sehän kuuluu ehkä vanhuuteen. Tämän asian näkee muissakin tapauksissa kuten kodinkoneissa, sun muissa että vanhat vaan sillä omalla opitulla tavallaan luulee että asiat on tietyllä tavalla vaikka ei välttävästi niin ole.
        Joten kaikki uudet asiat on työläitä oppia kun on vanhempi, silloin on hyvä kuunnella nuorempia jotka osaavat
        Ja niitä ennakko luuloja usein on näitä nuoria kohtaan jotka ovat syntyneet tähän tekniikan aikaan ja osaavat siitä kaiken .
        Itsellänikin oli ihme kyllä ennakkoluuloja kun menin pankkiin hoitamaan puhelimen aiheuttamaa katkoa pankki asioissa, ja nuori tyttö otti ystävällisesti vastaan, silloin ajattelen vanhojen tavalla että osaakohan noin nuotteihin tyttö korjata näin tärkeää asiaa, mutta tyttö osasi lastissa minuutissa, ja vielä neuvojakin antoi. Häpesin silloin omia ennakkoluulojani kunnolla joten joka aikakaudella on omat ihmisensä , se ei ole ylemmyyden tunnetta ainoastaan faktaa

        Ano 17:26
        Tässä tapauksessa itse olen 68-vee.
        Toinen ukoista on 69-vee
        Toinen on 77-vee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on vaan faktaa kaikki mitä hän kirjoittaa, koska nämä ns ” tietävät” ukot halveksivat hänen tietojaan ämmien jutuiksi siis olivat tietävinään asioita joita ei tiedetty.
        Joten vanhat ukot samaistuvat siihen omaan luulotteluun tietoonsa asioista tietämättä edes mitä tämä aloittaja puhui, ja totesivat alentavasti sen ämmien jutuiksi, siinä jo alennettiin meitä ”ämmiäkin ”kunnolla.
        Tunnen suvussani näitä oman ikäisiäni ukkoja ja täytyy sanoa että vaikka olen se ” ämmä” niin muutamia asioita osaan paremmin kun ukkelit. Joka ajalla on omat osaavat

        Ano 11:34
        Asia on juuri niinkuin kirjoitat.
        Olin itse jo 70-luvulla laskuttajana, isossa firmassa jossa oli jo tietokoneet.
        Olen suorittanut AB-tietotekniikan opit.

        Nämä ukot ovat fyysisen työn tekijöitä, eivätkä ole koskaan käyttäneet työelämässä tietotekniikkaa.
        Rankkoja duuneja ovat tehneet, mutta ovat ihan pihalla kuin puistotädit tietokoneista.
        Sitä he eivät voi mitenkään myöntää.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 17:26
        Tässä tapauksessa itse olen 68-vee.
        Toinen ukoista on 69-vee
        Toinen on 77-vee.

        Toisilla säilyy hyvin taito uuden oppimimiseen ja itse osaavat ajatella miten mikäkin uusi laite toimii.
        Toiset taas jähmettyvät aikaisin siihen omaan vanhaan tyyliinsä ja eivät voi ymmärtää että joku toinen näkee asiat eri tavalla .
        Usein juuri nämä jotka eivät tiedä asioista niin paljoa huutavat koviten jos heille yrittää selittää.
        Mutta mielestäni nuoret ihmisen ovat nopeita ja välkkyjä tekemään näitä kaikenlaisia teknillisiä hommia nykyään . Kuten jos minä ostan uuden älypuhelimen niin en osaisi itse asennella siihen appeja , silloin käännyt firmojen puoleen jotka osaavat .
        Joku toinen taas hoitaa nekin asiat ihan itse.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 09:53
        Asia on juuri päinvastoin.
        Ukot yrittivät nolata minut, kaupan pihalla.
        Kun kävin kylässä, niin ukko kehua retosteli, savusaunalla, puulämmitteisellä saunalla, kylpytynnyrillä, jokimaisemalla, laiturilla, veneellä, asuntoautolla jne.
        Ja sanoi, että hänellä on kaikki, mitä tarvitaan.

        Totesin että näyttää olevan mutta yhtä puuttuu, netti.

        Suljin oven ulkopuolelta ja lähdin.

        Yritti ukko iskeä et sitten huomannut.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 11:34
        Asia on juuri niinkuin kirjoitat.
        Olin itse jo 70-luvulla laskuttajana, isossa firmassa jossa oli jo tietokoneet.
        Olen suorittanut AB-tietotekniikan opit.

        Nämä ukot ovat fyysisen työn tekijöitä, eivätkä ole koskaan käyttäneet työelämässä tietotekniikkaa.
        Rankkoja duuneja ovat tehneet, mutta ovat ihan pihalla kuin puistotädit tietokoneista.
        Sitä he eivät voi mitenkään myöntää.

        Juu ei monikaan käytä työssä kuin työkoneita ja vehkeitä ja tekee koko vartalon työtä mutta tietokonetta ei tarvi kuin palkan laskijat.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 09:53
        Asia on juuri päinvastoin.
        Ukot yrittivät nolata minut, kaupan pihalla.
        Kun kävin kylässä, niin ukko kehua retosteli, savusaunalla, puulämmitteisellä saunalla, kylpytynnyrillä, jokimaisemalla, laiturilla, veneellä, asuntoautolla jne.
        Ja sanoi, että hänellä on kaikki, mitä tarvitaan.

        Totesin että näyttää olevan mutta yhtä puuttuu, netti.

        Suljin oven ulkopuolelta ja lähdin.

        Tyhmä ämmä olisit saanut hyvän miehen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on vaan faktaa kaikki mitä hän kirjoittaa, koska nämä ns ” tietävät” ukot halveksivat hänen tietojaan ämmien jutuiksi siis olivat tietävinään asioita joita ei tiedetty.
        Joten vanhat ukot samaistuvat siihen omaan luulotteluun tietoonsa asioista tietämättä edes mitä tämä aloittaja puhui, ja totesivat alentavasti sen ämmien jutuiksi, siinä jo alennettiin meitä ”ämmiäkin ”kunnolla.
        Tunnen suvussani näitä oman ikäisiäni ukkoja ja täytyy sanoa että vaikka olen se ” ämmä” niin muutamia asioita osaan paremmin kun ukkelit. Joka ajalla on omat osaavat

        Just niinku meidän siivooja tossa mihin tarvii näyttöjä tai älyä harjanvarressa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä ämmä olisit saanut hyvän miehen

        Ei paljon tekniikkaa tarvi kun vääntää leipä taikinaa työkseen ja keittää kahvia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yritti ukko iskeä et sitten huomannut.

        Ano 16:67
        Tuolle ukolle käy vain nuori Ibitsan ihme.
        Rahalla saa mitä vain.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu ei monikaan käytä työssä kuin työkoneita ja vehkeitä ja tekee koko vartalon työtä mutta tietokonetta ei tarvi kuin palkan laskijat.

        Ano 16:59
        Itse sain lopputilin kun olin palkanlaskija.
        Ukkojen mielestä olisi vissiin pitänyt olla palkannostaja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä ämmä olisit saanut hyvän miehen

        Ano 17:03
        Ai siitä doro-ukosta.
        Hyvä mies mutta ei mitään käyttöä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Just niinku meidän siivooja tossa mihin tarvii näyttöjä tai älyä harjanvarressa.

        Ano 17:04
        Ootpa ottanut itsellesi älyttömän akan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei paljon tekniikkaa tarvi kun vääntää leipä taikinaa työkseen ja keittää kahvia.

        Ano 17:05
        Eikös sen sen leipätaikinan tekee robotit.
        Mitenkä sitä kahvia keitetään?
        En osaisi.


      • Anonyymi

        Ihan sama oli telkkarissa älyä, jota kyseenalaistan, tai ei kun ohjelmat ovat älyvapaita, suurimmaksi osaksi.


    • Anonyymi

      Maailma on ihmeitä täynnä😂

      • Ano 09:24
        Please.
        Kerro vielä, mikä sen Helsingin hienoimman hotellin nimi.
        Ja laita se kädetyhteenliitä-kuva.
        Kiitos etukäteen


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 09:24
        Please.
        Kerro vielä, mikä sen Helsingin hienoimman hotellin nimi.
        Ja laita se kädetyhteenliitä-kuva.
        Kiitos etukäteen

        ”Hienoin” hotelli on se, mitä kukakin hienona pitää😳 Ja mitä väliä😳


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Hienoin” hotelli on se, mitä kukakin hienona pitää😳 Ja mitä väliä😳

        Ano 12:01
        Laita tähtikuvakkeita.


    • Anonyymi

      Toisella vanha Nokia, ilman nettiä.
      Kumpikaan ei tiedä edes älypuhelimesta mitään.tupakkaa, enkä käy Ibitsalla, vuositasolla kertyy nettiliittymän hinta.

      Toinen ukoista meni vanhaan skodansa ja toinen wolkkariinsa.
      Keskustelu oli päättynyt""

      Saari äännetään ivisa
      Osyin perjantaina 3000 kpl Nokiaa hintaan 4,3 odotan nousuviikkoa ennen kuin Putin iskee jällee

      • VOLSWAGEN 1970–1975
        "Möhkö" (mallimerkintä 1302 ja 1303)
        Muita malleja pyöreämpi keula
        Mallissa 1303 selkeästi kaareva tuulilasi.

        Se tuplawee olikin loppuosassa.
        Mitä toi wagen tarkoittaa?


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        VOLSWAGEN 1970–1975
        "Möhkö" (mallimerkintä 1302 ja 1303)
        Muita malleja pyöreämpi keula
        Mallissa 1303 selkeästi kaareva tuulilasi.

        Se tuplawee olikin loppuosassa.
        Mitä toi wagen tarkoittaa?

        Venäläinen wagner. Itäsaksa on venäjän miehittämä.


    • Anonyymi

      Ei puolessakaan työssä ammateissa tarvi nettiä. Vai vaihtaako netti äly ATK sun vaipat ja vie vessaan tai lajittelee hedelmiä tai kolaa lunta. ..

      • Ano 17:02
        Vaipat vaihtaa hoitaja, joka tarvitsee nettiä kirjatakseen tapahtumat.


    • Minulla on monta telkkaria, mökillä ja kylillä, vanhoja ovat, ei sentään digiboksia tarvita.
      Paitsi saunakamarissa on digiboksi, tämä vanha telkku hajosi pari viikkoa sitten, pitää viedä kaatopaikalle. Jossain kaapissa on vielä yksi vanha tv joka vaatii digiboxin, vien sen hajonneen tilalle saunalle.
      Tietokonekin on vanha mutta toimii. Älykännykkä on varmaankin 3-4 vuotta vanha. Tabletti on ainakin viisi vuotta vanha, se on joka aamu kahvipöydässä, luen sillä lehdet samalla kun syön aamiaista.
      Yleensä käytän laitteita niin kauan kun toimivat, puhelin on ollut poikkeus, on kaksi älykännyä ihan kunnossa olevia.
      Olen kuin kissani, en tykkää muutoksista. Johtuneeko iästä?

      • liekko
        Nyt on keskusteltu älytelkkarista jossa nettiliittymä.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        liekko
        Nyt on keskusteltu älytelkkarista jossa nettiliittymä.

        Saivartelua, mutta älytelkkarissa ei ole nettiliittymää, vaan nettiliittymä on erikseen. Älytelkkari voidaan kytkeä nettiin. Pakko sitäkään ei ole tehdä, vaan telkkaria voi myös käyttää ihan "perinteiseen" tapaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saivartelua, mutta älytelkkarissa ei ole nettiliittymää, vaan nettiliittymä on erikseen. Älytelkkari voidaan kytkeä nettiin. Pakko sitäkään ei ole tehdä, vaan telkkaria voi myös käyttää ihan "perinteiseen" tapaan.

        Ano 24:46
        En oikein ymmärrä että ostetaan älytalkkari.
        Eikä käytetä niitä mahdollisuuksia mitä se sisältää


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saivartelua, mutta älytelkkarissa ei ole nettiliittymää, vaan nettiliittymä on erikseen. Älytelkkari voidaan kytkeä nettiin. Pakko sitäkään ei ole tehdä, vaan telkkaria voi myös käyttää ihan "perinteiseen" tapaan.

        Ano 23:46
        Vähän niinkuin, että mies on mies, ilman sormustakin.
        Jos hänet kytketään kultaiseen häkkiin, asia ok.
        Mutta muutenkin häntä voi käyttää ihan vapaalla tai perinteisellä tyylillä.


      • 2lesken kirjoitti:

        Ano 24:46
        En oikein ymmärrä että ostetaan älytalkkari.
        Eikä käytetä niitä mahdollisuuksia mitä se sisältää

        2lesken 08:34
        Korjaus
        Po älytelkkari
        Ei älytalkkari


      • 2lesken kirjoitti:

        liekko
        Nyt on keskusteltu älytelkkarista jossa nettiliittymä.

        Kirjoitin epäselvästi, netti näkyy näissä vanhoissa telkuissa lisälaitteen avulla. Paitsi ei saunakamarin, jossa pitää olla digiboksi.


      • liekko kirjoitti:

        Kirjoitin epäselvästi, netti näkyy näissä vanhoissa telkuissa lisälaitteen avulla. Paitsi ei saunakamarin, jossa pitää olla digiboksi.

        Liekko 16:38
        Millä lisälaitteella katselet vanhoista telkkareista nettiä?
        Miten tuo digiboksi viritetään saunakamarin vanhaan telkkariin ja miksi?
        Olet viemässä kaatopaikalle telkkareita.
        Meidän kunnassa se on ehdottomasti kielletty.
        Täällä on Stena, johon viedään kaikki elektroniikka-romut.


      • 2lesken kirjoitti:

        Liekko 16:38
        Millä lisälaitteella katselet vanhoista telkkareista nettiä?
        Miten tuo digiboksi viritetään saunakamarin vanhaan telkkariin ja miksi?
        Olet viemässä kaatopaikalle telkkareita.
        Meidän kunnassa se on ehdottomasti kielletty.
        Täällä on Stena, johon viedään kaikki elektroniikka-romut.

        Vien kierrätyskeskukseen vanhat telkkarit, olen vain tottunut nimittämään sitä kaatopaikaksi. Se on todella iso paikka, kaikenlaiset jätteet voi sinne viedä. Kaikelle on oma paikkansa.
        Kaveri osti lisälaitteen, se kulkee jotenkin puhelimen ja reitittimen kautta. Osaan kyllä käyttää mutta en oikein muuta ymmärrä. Tämä ei pelaa hyvin vanhoissa telkkareissa joissa pitää olla digiboksi.
        Saunan telkkariin ei voi laittaa .


      • liekko kirjoitti:

        Vien kierrätyskeskukseen vanhat telkkarit, olen vain tottunut nimittämään sitä kaatopaikaksi. Se on todella iso paikka, kaikenlaiset jätteet voi sinne viedä. Kaikelle on oma paikkansa.
        Kaveri osti lisälaitteen, se kulkee jotenkin puhelimen ja reitittimen kautta. Osaan kyllä käyttää mutta en oikein muuta ymmärrä. Tämä ei pelaa hyvin vanhoissa telkkareissa joissa pitää olla digiboksi.
        Saunan telkkariin ei voi laittaa .

        Liekko 11:55
        Kaatopaikka on todellakin aivan eri asia kuin kierrätys.
        Et siis itse ole asentanut yhtään mitään mihinkään.
        Niinhän se usein on.
        Aina on joku, joka hoitaa homman.
        Käyttäjä ei ymmärrä mitään

        En ymmärrä ollenkaan tuota, että vanhoissa telkkareissa pitää olla digiboksi.
        Minulla on 12- ja 14-vuotta vanhat telkkarit ilman mitään boxeja.
        Sekoitatko nyt scart-liittymän jotenkin tähän?
        Sitä tarvittiin kun siirryttiin digiaikaan.

        Kun näistä asennuksista ja muista kirjoittaa olisi hyvä, että edes perusfaktat olisivat hallinnassa
        Nyt on jossain joku laittanut jonnekin jotain.


      • 2lesken kirjoitti:

        Liekko 11:55
        Kaatopaikka on todellakin aivan eri asia kuin kierrätys.
        Et siis itse ole asentanut yhtään mitään mihinkään.
        Niinhän se usein on.
        Aina on joku, joka hoitaa homman.
        Käyttäjä ei ymmärrä mitään

        En ymmärrä ollenkaan tuota, että vanhoissa telkkareissa pitää olla digiboksi.
        Minulla on 12- ja 14-vuotta vanhat telkkarit ilman mitään boxeja.
        Sekoitatko nyt scart-liittymän jotenkin tähän?
        Sitä tarvittiin kun siirryttiin digiaikaan.

        Kun näistä asennuksista ja muista kirjoittaa olisi hyvä, että edes perusfaktat olisivat hallinnassa
        Nyt on jossain joku laittanut jonnekin jotain.

        Saunan telkkari on sellainen pyöreämuotoinen ja hyvin painava, varmaan 70-luvulta. Nämä litteät uudemmat eivät kaipaa digiboxia.
        Anteeksi tyhmyyteni :(


      • liekko kirjoitti:

        Saunan telkkari on sellainen pyöreämuotoinen ja hyvin painava, varmaan 70-luvulta. Nämä litteät uudemmat eivät kaipaa digiboxia.
        Anteeksi tyhmyyteni :(

        liekko 12:35
        Eihän se ole tyhmyyttä, jos ei jotain tiedä.
        Mutta kun kirjoittaa puuta heinää, se on tosi pöljää.
        Pitää lukijaa täysin umpiluuna ja idioottina.
        Että kaikki menee läpi.


    • Anonyymi

      Näin oli hieno tarina!

    • Anonyymi

      Hyvää Huomenta Kuitenkin Kaikille 24.10.22. Täältä Itä-Helsinki . Aamun Virkulta Vanhalta Naiselta 69 v. Osan Noista Teksteistä Luin ja Nauratti. Itselläni Muuten Ihan Vuokra Asunto. Mainostan Sitä Siksi Että Useimmat Ikäiseni Naiset Asuu Osake Talo( mutta vuokralla livenä siis ) Ovat Lahjoittaneet Asunnon Aikuiselle Lapselle, Lapsi Sitten Antanut Asunnon Käyttöön. Ihan Sijoitus Asuntoihin Pääsee Kuka Vaan Asuu! Joillain Heikko Itse Tunto, Sepustus Asumis Muodosta. Tuosta Telkkarista. Minulla Siis Pieni Vuokra Koti. Jossa On TV 32 Tuumaa. Hyvin On Pelannut , Vaikka Jo 12-13 vuotta Vanha. Netti Yhteyden Saan Siihen Lisä Kaapelilla ,En tarvitse sitä. En Maksulisia Viihde Kanavia. Kun En Tarvitse HUOM! Älypuhelinta!Hyvin Toimii Ihan Vanha Samsung Känny Ilman Kameraa. Sekin Yhtä Vanha Kuin TV. Tiettekö Mikä Rauha Siihen Kätkeytyy, Kun Kukaan Ei Soita Tai Viestitä Peruskännykään.EN Ole Myöskään Some F.B, Instagram.Ihmiset Siellä Mentäneen Tajun Tosi Elämästä: Elävät Kupassa! Mutta Minun Mielipide Vain. Ei Se Ketään Tee Tyhmäksi Tai Huonoksi Ihmiseksi Jos ei Halua Älypuhelin Tai Netti TV.Suomessa On Viellä Puolimiljonaa Ihmistä Ilman Älylaiteet Tai Puhelin!Joukko Kasvaa Kun Ihmisiä Jää Eläkeele.Saanet Työssä Tarpeeksi Tietotekniikasta.Haluavat Rauhan ja Hankkivat Peruskännykän.Turhan Ei Itä Helsingin Päiväkodin Ovessa Ole Ainakin 20 v. Ollut Lappu: Kun Tuotte Lapsenne Päiväkotiin Tai Haette: Älkää Puhuko Puhelin.Hyvää Alkavaa Viikoa Kaikile!

      • Tässä vähän infoa kiinnostuneille.

        Älytelevisiolla voi tehdä muutakin kuin vain katsella televisiolähetyksiä.
        Itse asiassa se on tietokoneen ja television yhdistelmä – ikään kuin televisio, jossa on internetyhteys.

        Kun yhdistät television internetiin, voit sekä katsoa ohjelmia että tehdä paljon muutakin, kuten lukea sähköpostia, surffata netissä tai suoratoistaa elokuvia ja musiikkia useista eri suoratoistopalveluista.

        TV-kaukosäädin kädessä, taustalla älytelevisio
        Perustuu sovelluksiin.
        Useimmat älytelevisiot käyttävät sovelluksia.
        Ne ovat samantapaisia kuin puhelimista ja tableteista tutut sovellukset.
        Kaikilla älytelevisiolla voi myös kirjautua palveluja tarjoaviin sivustoihin.
        Kameralla ja mikrofonilla varustetuilla televisioilla voi käyttää Skypeä ja muita pikaviestintäohjelmia, joilla on helppo pitää yhteyttä ystäviin ja sukulaisiin mukavasti omalla kotisohvalla.


      • Ano 06:32
        Pakko kommentoida tekstiäsi, kun silmiin sattuu jos sitä jaksaa lukea.
        Kirjoitat joka sanan isolla kirjaimella.
        Se on huutavaa tekstiä.
        Jospa laittaisit sen caps lokin pois päältä.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Tässä vähän infoa kiinnostuneille.

        Älytelevisiolla voi tehdä muutakin kuin vain katsella televisiolähetyksiä.
        Itse asiassa se on tietokoneen ja television yhdistelmä – ikään kuin televisio, jossa on internetyhteys.

        Kun yhdistät television internetiin, voit sekä katsoa ohjelmia että tehdä paljon muutakin, kuten lukea sähköpostia, surffata netissä tai suoratoistaa elokuvia ja musiikkia useista eri suoratoistopalveluista.

        TV-kaukosäädin kädessä, taustalla älytelevisio
        Perustuu sovelluksiin.
        Useimmat älytelevisiot käyttävät sovelluksia.
        Ne ovat samantapaisia kuin puhelimista ja tableteista tutut sovellukset.
        Kaikilla älytelevisiolla voi myös kirjautua palveluja tarjoaviin sivustoihin.
        Kameralla ja mikrofonilla varustetuilla televisioilla voi käyttää Skypeä ja muita pikaviestintäohjelmia, joilla on helppo pitää yhteyttä ystäviin ja sukulaisiin mukavasti omalla kotisohvalla.

        Mulla oli muutama vuosi sitten yhden nuoren miesmyyjän kanssa melkoinen vääntö kun olin telkkaria ostamassa ja halusin tavallisen tietyn merkkisen HD- readyn 23 tuumaisen taulutelkkarin pieneen yksiöön.
        No sehän ei meinannut myyjälle käydä millään vaan väkisin yritti myydä jotain eri merkkistä Smart telkkaria ja paasas kaikki netit sun muut mitä sillä vois tehdä, eikä uskonut millään kun sanoin etten tarvii sellaisia hienouksia.
        Kerroin myös että just vähän aikaisemmin olin ostanut uuden läppärin ja kännykässäkin on netti, joten telkkariin en sitä tarvii. Ei mennyt perille vaan paasaus jatkui kunnes tokaisin että okei, minäpä menen kauppaan josta saan sen mitä olen ostamassa.
        Johan viimein löytyi se mitä etsin ja nappasin paketin matkaani enkä piruuttani edes kiittänyt. Toivottavasti tyyppi oppi edes vähän asiakaspalvelua ja miten kohdellaan vanhempia asiakkaita jotka tietävät mitä ovat tulleet hakemaan.

        Kyseiseen kauppaan menin koska siellä sen haluamani telkkarin hinta oli sillä hetkellä halvin kuin muualla kun oli tarjouksessa .

        vn


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 06:32
        Pakko kommentoida tekstiäsi, kun silmiin sattuu jos sitä jaksaa lukea.
        Kirjoitat joka sanan isolla kirjaimella.
        Se on huutavaa tekstiä.
        Jospa laittaisit sen caps lokin pois päältä.

        Hän ei tee pisteen jälkeen välilyöntiä, siksi tulee automaattisesti iso kirjain.
        Ei vaadi siis capslokkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän ei tee pisteen jälkeen välilyöntiä, siksi tulee automaattisesti iso kirjain.
        Ei vaadi siis capslokkia.

        Millä laitteella tulee automaattisesti pisteen jälkeen iso kirjain? Minä kirjoittelen kännykällä, läppärillä ja tabletilla ja missään niistä ei tule iso kirjain automaattisesti.
        En ole tuo joka kirjoittanut joka sanan isolla alkukirjaimella, hän tietääkseni kirjoittaa tietokoneella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän ei tee pisteen jälkeen välilyöntiä, siksi tulee automaattisesti iso kirjain.
        Ei vaadi siis capslokkia.

        Ano 13.37
        Olen edelleen sitä mieltä että Kontulan mummolla on caps lock kokoajan päällä.


      • 2lesken
        Anonyymi kirjoitti:

        Ano 13.37
        Olen edelleen sitä mieltä että Kontulan mummolla on caps lock kokoajan päällä.

        Tuo 13:37 on 2Lesken kirjoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ano 13.37
        Olen edelleen sitä mieltä että Kontulan mummolla on caps lock kokoajan päällä.

        Jos caps lock on koko ajan päällä niin silloin koko teksti tulee isolla eikä vain sanan ensimmäinen kirjain. Näin ainakin minun laitteissani.


    • Anonyymi

      Kuuskymppiseksi olin kohtuullisesti kartalla näistä internetiin liittyvästä tekniikasta ja mahdollisuuksista mutta nyt riittää, että selviää Omaveron, tulorekisterin, Suomi.fi:n kanssa.
      55 tuumainen seisoo nurkassa ja kapulassa on näppäin nettiä varten mutta kun ei nappaa niin olkoon.
      Kahvin keittimessäkin on kaksi napulaa mutta en ole käyttänyt kuin on/off nappulaa. Toisesta nappulasta ei käryäkään mikä se on. Ei kyllä kiinnostakaan

      • Ano 09:11
        Kiinnostukseni juontaa alunperin omaisestani ja hänen hoivakodissa asumisestansa.
        Hän joutuu olemaan vuoteenomana lähes kokoajan.
        Yksin huoneessa, seurana vain televisio
        Korona-aikana häntä ei päässyt edes katsomaan.

        Hommasin hänelle DVD-soittimen ja siihen CD-levyjä ja filmejä.
        Hän piristyi huomattavasti.

        Hänellä on valmiiksi nettiliittymä talon puolesta, joten on kaapelia vailla älytelkkari.

        Tästähän projektista myös itse innostuin.
        Kun ikää tulee ja asioita ei ehkä enää pysty hoitamaan itsenäisesti, hoidan niitä nyt.

        Jokainen taaplaa tyylillään.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 09:11
        Kiinnostukseni juontaa alunperin omaisestani ja hänen hoivakodissa asumisestansa.
        Hän joutuu olemaan vuoteenomana lähes kokoajan.
        Yksin huoneessa, seurana vain televisio
        Korona-aikana häntä ei päässyt edes katsomaan.

        Hommasin hänelle DVD-soittimen ja siihen CD-levyjä ja filmejä.
        Hän piristyi huomattavasti.

        Hänellä on valmiiksi nettiliittymä talon puolesta, joten on kaapelia vailla älytelkkari.

        Tästähän projektista myös itse innostuin.
        Kun ikää tulee ja asioita ei ehkä enää pysty hoitamaan itsenäisesti, hoidan niitä nyt.

        Jokainen taaplaa tyylillään.

        ''...joten on kaapelia vailla älytelkkari.''

        Ei tarvita kaapelia. Telkkarin asetuksissa kerrotaan telkkarille nettiyhteyden sijainti ja mahdollinen salasana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ''...joten on kaapelia vailla älytelkkari.''

        Ei tarvita kaapelia. Telkkarin asetuksissa kerrotaan telkkarille nettiyhteyden sijainti ja mahdollinen salasana.

        Ano 10:43
        Siis miten toimin.
        Omaisellani on 3 vuotta vanha tavallinen televisio.
        Onko siellä asetukset? Ja salasanat?

        Hänen huoneensa seinällä on asennus nettiä varten.
        Kun kokeilin painaa Netflex-nappulaa kaukosäätimestä, televisio ilmoitti, että kaapeli puuttuu.

        Nyt on hyvät neuvot tarpeen.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 10:43
        Siis miten toimin.
        Omaisellani on 3 vuotta vanha tavallinen televisio.
        Onko siellä asetukset? Ja salasanat?

        Hänen huoneensa seinällä on asennus nettiä varten.
        Kun kokeilin painaa Netflex-nappulaa kaukosäätimestä, televisio ilmoitti, että kaapeli puuttuu.

        Nyt on hyvät neuvot tarpeen.

        ''....kaapelia vailla älytelkkari.''

        Älytelkkari ei tarvitse kaapelia netti varten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ''....kaapelia vailla älytelkkari.''

        Älytelkkari ei tarvitse kaapelia netti varten.

        Ano 17:43
        Kun on kysymyksessä tavallinen televisio, Ei älytelkkari


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''....kaapelia vailla älytelkkari.''

        Älytelkkari ei tarvitse kaapelia netti varten.

        Nettiin voi liittyä kaapelilla, tai jos laitteessa on langaton mahdollisuus, niin langattomasti.

        Älytelevisio on tavallaan tietokoneen ja television yhdistelmä. Se on ikään kuin televisio, jossa on internetyhteys. Kun yhdistät television internetiin, voi sekä katsoa ohjelmia että tehdä paljon muutakin, kuten lukea sähköpostia, surffata netissä tai suoratoistaa elokuvia ja musiikkia useista eri suoratoistopalveluista. Useimmat älytelevisiot käyttävät sovelluksia, samalla tapaa kuin puhelimista ja tableteista tuttuja sovelluksia käytetään.


    • Anonyymi

      vanha ukko vois opetella ennen saunan lauteille menoa pesemään pyllynsä ja käyttämään istuinalustaa...

      • Ano 09:35
        Ei vanha koira opi uusia temppuja.


    • Anonyymi

      Minulla on Bluräy-soittimessa verkkoliitäntä ja peräti oma NetFlix -nappikin kaukosäätimessä joka sinänsä vähän ärsyttää.

      Nettiyhteys tulee EI telkkarista vaan tietokoneelta siihen bluray-soittimeen joka vain lähettää kuvan telkkarille, sitten...

    • Anonyymi

      Kirjoituksen viimeinen lause paljastaa, että juttu on trölölöllöä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe