Googlen 2-vaiheinen tunnistus

Anonyymi-ap

Ajattelin ottaa käyttöön tuon. Mutta aloin miettiä mitä tapahtuu jos kadotan puhelimeni, kuinka pääsen tietokoneella sähköpostiini silloin?

25

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Turhaa kikkailua tavikselle. Unohda koko homma, se on vain gookkelin omaa tietojenkeräämistä pohjattomiin laareihinsa, eikä koskaan tiedä missä ne joku päivä tulee esille vahingollisessa mielessä.

      • Anonyymi

        Pitää ottaa käyttön..


      • Anonyymi

        2-vaiheinen on nykyään automaattisesti käytössä. Halusit sinä sitä tai et. Hyvin yleistä nykyään myös työpaikoilla, että käytetään MFA:ta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2-vaiheinen on nykyään automaattisesti käytössä. Halusit sinä sitä tai et. Hyvin yleistä nykyään myös työpaikoilla, että käytetään MFA:ta.

        Ei koske yksityishenkilöitä joita maailman 5 miljardista gmail-tilistä on suurin osa. Halusit tai et.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Haluaisinpa nähdä senkin tyypin joka pystyy varastamaan gmailin salasanani. Toisekseen vaikka pystyisikin niin ei siitä paljon iloa ole kun ei se tiedä käyttäjätunnustani. Siinä on minulle ihan tarpeeksi 2-vaihteista tunnistusta. Vain pakki puuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisinpa nähdä senkin tyypin joka pystyy varastamaan gmailin salasanani. Toisekseen vaikka pystyisikin niin ei siitä paljon iloa ole kun ei se tiedä käyttäjätunnustani. Siinä on minulle ihan tarpeeksi 2-vaihteista tunnistusta. Vain pakki puuttuu.

        Juuri kaltaisiasi tyyppejä varten on tehty 2-vaiheinen tunnistus. Ota nyt edes selvää mitä se tarkoittaa ja miten se toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisinpa nähdä senkin tyypin joka pystyy varastamaan gmailin salasanani. Toisekseen vaikka pystyisikin niin ei siitä paljon iloa ole kun ei se tiedä käyttäjätunnustani. Siinä on minulle ihan tarpeeksi 2-vaihteista tunnistusta. Vain pakki puuttuu.

        Täysin mahdollista nykymaailmassa. Noita murtoja on tapahtunut paljonkin ja yksi syy on ollut puuttuva kaksivaiheinen tunnistautuminen. Siksi se on lisätty näihin ja Google alkaa pakottamaan sen käyttöönottoa: https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000008604246.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisinpa nähdä senkin tyypin joka pystyy varastamaan gmailin salasanani. Toisekseen vaikka pystyisikin niin ei siitä paljon iloa ole kun ei se tiedä käyttäjätunnustani. Siinä on minulle ihan tarpeeksi 2-vaihteista tunnistusta. Vain pakki puuttuu.

        Asenteestasi päätellen olet myös niitä ihmisiä, joilla on salasanana jotain tälläistä:

        - 1234567890
        - qwerty
        - salasana

        jne.

        Koko asenteesi kaksivaiheista tunnistusta ja ilmeisesti tietoturvaa kohtaan yleisesti on käsittämätön. Älytöntä piittaamattomuutta. et ilmeisesti tajua sitä, että kaksivaiheinen tunnistus on keksitty ihan syystä, eikä se todellakaan koske vain yrityksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisinpa nähdä senkin tyypin joka pystyy varastamaan gmailin salasanani. Toisekseen vaikka pystyisikin niin ei siitä paljon iloa ole kun ei se tiedä käyttäjätunnustani. Siinä on minulle ihan tarpeeksi 2-vaihteista tunnistusta. Vain pakki puuttuu.

        "Haluaisinpa nähdä senkin tyypin"

        Niitä tyyppejä on satoja miljoonia , munkin jälkeläiset avaa kaikki salasanat vaikka ei ole konetta milloinkaan ennen käyttänyt/koskenut.

        Salasana on aina murretavissa, jos saa useita kymmeniä merkkejä , se on aikailevampaa. Mutta 20 tavallista merkkiä ei tee kovin hankalaksi.
        Joihinkin saa erikoismerkkejä joita ei ole koneella, se on hankalampaa.


    • Anonyymi

      Puhelimen avaaminen käyttölukosta saati virrattomasta tilasta ilman oikeita koodeja on melko suorutus!

      • Anonyymi

        "Puhelimen avaaminen käyttölukosta saati virrattomasta tilasta ilman oikeita koodeja on melko suorutus!"

        mitä vaikeaa. En ymmärrä. Se ei vaan ole hyödyllistä , mitä tietoa niistä saa, jota voi hyödyntää.


    • Anonyymi

      En luurilla ole käyttänyt kuukkelia ikinä - riittää että tietokoneella pääsee. Luuri on kotona ja minä kirjastossa käyttelen..

    • Anonyymi

      2 vaiheinen tunnistus on hyvä. Se että mitä puhelinnumeroa käyttää niin se on merkitsevää eli jos puhelin on prepaid ja se häviää niin et enää pääse tilille eli se numero jota käytät palvelussa tulee olla vaikkapa laskutusliittymä jonka saa toimimaan vaikka puhelin häviäisi tilaamalla uuden sim kortin.

      • Anonyymi

        Pääsee siltikin tilille vaikka prepaid liittymällinen puhelin katoaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsee siltikin tilille vaikka prepaid liittymällinen puhelin katoaa.

        Miten ? Olenko käsittänyt väärin ? Googlehan lähettää koodin asetuksissa määriteltyyn puhelinnumeroon ja sillä sitten kirjaudutaan . Voiko sen kiertää jotenkin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ? Olenko käsittänyt väärin ? Googlehan lähettää koodin asetuksissa määriteltyyn puhelinnumeroon ja sillä sitten kirjaudutaan . Voiko sen kiertää jotenkin ?

        Olen itse kadottanut 3 puhelinta. Yksi varastettiin, toinen putosi mereen ja kolmas jäi ulkomaiseen hotelliin eikä löytynyt. On se niin fixua silloin kun Googlen turvatouhut on päällä.
        Ei ikinä enään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse kadottanut 3 puhelinta. Yksi varastettiin, toinen putosi mereen ja kolmas jäi ulkomaiseen hotelliin eikä löytynyt. On se niin fixua silloin kun Googlen turvatouhut on päällä.
        Ei ikinä enään.

        Guugleen on helppo perustaa uusi osoite joten ei huoolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ? Olenko käsittänyt väärin ? Googlehan lähettää koodin asetuksissa määriteltyyn puhelinnumeroon ja sillä sitten kirjaudutaan . Voiko sen kiertää jotenkin ?

        Varakoodit voi tulostaa tai tallentaa Google tililtä. Niillä pääsee kirjautumaan vaikkei puheelin toimisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varakoodit voi tulostaa tai tallentaa Google tililtä. Niillä pääsee kirjautumaan vaikkei puheelin toimisi

        Sen lisäksi jos omistaa Android tablettimen voi siihenkin laittaa kaksivaiheisen hyväksynnän eli jos puhelin katoaa voi kirjautumisen hyväksyä tablettimeen tulleesta kirjautumiskehoitteesta.


      • Anonyymi

        Toisaalta kannattaa käyttää prepaidia salasanan palautusnumerona. Muuten SIM swappingilla ohittaa kaikki suojat.


    • Anonyymi

      Voit tulostaa koodilistan, jolla pääsee sisälle. Lisäksi varmennuksen saa tekstiviestillä, mikä auttaa, ellei ole prepaidia.

      • Anonyymi

        Kunhan riittää syöttää salasana ja käyttäjätunnus eikä tarvitse mitään muuta tehdä!


    • Anonyymi

      Tuo kuukkelin 2-vaiheinen tunnistautuminen johtaa siihen, että sinut voidaan tunnistaa aukottomasti. Tätä tarvitaan, jotta sähköpostilla voidaan lähettää "aitoja" laskuja: Kun kuukkeli vahvistaa henkilöllisyytesi et enää voi jättää sähköpostiisi tulleita feikki-laskuja maksamatta vedoten siihen, etteivät ole sinun laskujasi. Luultavasti kaupan verkkosivu saa samaa reittiä tiedon, että olet se henkilö minkä väität olevasi jolloin epävarmuus katoaa myöskin lähettävästä päästä: Enää et siis voi tietää mikä lasku on aito ja mikä feikki! On tulossa paljon palveluita, jotka alkavat periä maksua käytöstään juuri tätä kautta: Käyttäjän tunnistamisen avulla.

      • Anonyymi

        Ei mitään merkitystä moisilla laskuilla..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1439
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe