YK-päivä tänään

Anonyymi-ap

Kansainvälistä yhdistyneiden kansakuntien (YK) päivää vietetään tänään. YK täyttää 77 vuotta. Vuosittainen YK-päivä on liputuspäivä.
YK:n peruskirja määrittelee hyvät tavoitteet. Myös toimintaperiaatteet on kirjattu.
YK:sta huolimatta maailmassa on pahuutta suuressa määrin.
Mitä pitäisi tehdä?

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yk ei pysty koko maailman kaikkia ongelmia poistamaan.

      YK tarjoaa hätäapua, ratkoo konflikteja (yrittää ratkoa) ja tukee pysyvää rauhaa
      sekä edistää ihmisoikeuksien toteutumista ja tuottaa tietoa maailman tilasta.
      Lisäksi YK johtaa maailman ponnisteluja köyhyyden poistamiseksi ja kestävän kehityksen saavuttamiseksi.

      YK:n turvallisuusneuvostossa on viisi pysyvää jäsentä,
      joilla on v e t o-oikeus.
      Kaksi ko. maista V e n ä j ä ja K i i n a pystyvät torppaamaan kaikki muitten
      maitten hyvät pyrkimykset.

      Veto-oikeutensa takia rauha- ja turvallisuusasioissa Venäjällä ja Kiinalla on tavallaan enemmän valtaa kuin YK:lla yhteensä.

      • Anonyymi

        Venäjän ja Kiinan ihmisoikeustilanne on vähintään kyseenalainen YK:n peruskirjan suhteen.
        Ovat omituisia valtioita turvallisuusneuvostossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjän ja Kiinan ihmisoikeustilanne on vähintään kyseenalainen YK:n peruskirjan suhteen.
        Ovat omituisia valtioita turvallisuusneuvostossa.

        YK ei mahdan mitään maille, joissa vääryyttä on , koska ne maat itse äänestävät
        parannuksia vastaan, kieltävät ongelmien olemassaolon.
        (Esim. Kiina & uiguurien työleirit/keskitysleirit)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YK ei mahdan mitään maille, joissa vääryyttä on , koska ne maat itse äänestävät
        parannuksia vastaan, kieltävät ongelmien olemassaolon.
        (Esim. Kiina & uiguurien työleirit/keskitysleirit)

        Yhdistyneet kansakunnat eriävine asenteineen.

        Kansakunnan käyttätyminen riippuu siitä miten ovat yhteisten asioiden hoidon saaneet järjestettyä.


    • Anonyymi

      Isä autuas olis täyttänyt 101 vuotta .-

      Per-kel

    • Anonyymi

      Itse en noteranut päivää.Syyt joita kirjoititkin. Maailma on pahutta täynnä ja raha ahneus kuin sen tuoma valta. Itse lähden kävele 5km matkan kirkolle .Hakeakseni 2 e.ruuan mukaani.Samalla tulee likuntaa,vaikka jo staa menen.Sillä omistan sade vaateetkin.Paikalla syötyä se maksaa3/6 euroa. Kerto sitäkin kun on työeläke.Ei sosiaali tukia.Ei puolisoa ei hänen rahoja apuna tai ei leskeneläkettä .Pärjätäkseen on hyvä kirkon ruoka kuitenkin.Ravitsevampaa kuin se eines ruoka.Joku aina kun puoliso ja puolison hyvät eläkeet sanoo Helppoa sinun kun yksin.Kävlet ettet liho.Metro lippu kyllä on kallis. Kävelen vaikka nivelrikot polvissa. Like on hyvä kivuille ja tuo yksinäiselle hyvän mielen ulkoilu kuin unen lahjat. Ikää kun tulee ihmisillä ,kuolee ihmisiä ympärillä, Uusia ystäviä Helsingin lähiö on vaikea saada ikäisiäni kun en juo en tupakoi. Monen yksinäisen naisen lasi kun täyttyy viinillä tai kaljalla lasista ja terveys ongelmat sen takia mielen kuin tupakankin takia., Hyvää päivää vaan kaikille.

    • Anonyymi

      YK on alennustilassa. Venäjä potkittava pois turvaneuvostosta, lisäksi myllerrettävä koko laitosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      307
      3441
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1639
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1270
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1171
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      173
      1093
    Aihe