Mitä kannattaisi laittaa Karelia-parketin ja laminaatin alusmateriaaliksi lastulevyn päälle? Laminaatissa ei ole itsessään askeläänieristystä. Talossamme on tuulettuva alapohja ja vesikiertoinen lattialämmitys. Olemme yrittäneet löytää M1 tai Keski-Euroopan B1-luokiteltua solumuovia tms. mutta luokituksista ei kukaan tunnu tietävän kun ei ole kysymyksessä pintamateriaali.
alusmateriaali?
5
2088
Vastaukset
- Pahvi
Laita parketin alle suora ohut kartonki (ei aaltopahvia), jos saumat liimataan. Laminaatin alle ei mitään. Miksi tarvitset askeläänieristystä.
- Laminaattori
ja tarkoittaa: vaikeasti syttyvä. Sellaista solumuovia tuskin löytyy. E1 kertoo, että tuotteesta ei tule haitallisia formaldehydipääsöjä.
Voit laittaa laminaatin alle myös pahvin, mutta solumuovi on parempi käytössä.- ???
Kiitos selvennyksestä :) olen tainnut kuulla kirjaimen väärin. Luokituksia tuntuu riittävän joka lähtöön... Vielä lisäkysymys: sopiiko parketin alla käytettävä Tuplex myös laminaatin alle?
- Laminaattori
??? kirjoitti:
Kiitos selvennyksestä :) olen tainnut kuulla kirjaimen väärin. Luokituksia tuntuu riittävän joka lähtöön... Vielä lisäkysymys: sopiiko parketin alla käytettävä Tuplex myös laminaatin alle?
oikein hyvin.
- elviira
Me laitettiin laminaatin alle lastulevyn päälle ns. lumppupahvi, uusvanha materiaali, josta kaikki rautakaupanpojatkaan eivät tienneet. Haluttiin muovia hengittävämpi vaihtoehto. Lyhyen käyttökokemuksen jälkeen tuntuu joustavalta astuessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1202610- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821179