Ilmanvaihtokoneen lto kenno

Anonyymi-ap

Terve
Meillä on talossa ilmanvaihtokone lämmöntalteenotolla. Lto kenno on pyöreän muotoinen. Pitäisikö kennon pyöriä kun koneen tai lämmöntalteenoton laittaa päälle? Kokeilin luukku auki konetta mutta se ei pyöri.

10

427

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Varmaan siinä on kytkin joka estää kennon pyörimisen kun luukku on auki ettei kenenkään sormet jää väliin.

• Anonyymi

Kyllä se menee päälle vaikka luukku on auki. Sen luukun yhden kiinnikkeen ruuvaa kiinni niin se menee luukku auki päälle.

• Anonyymi

Kokeile luukku kiinni.

• Anonyymi

Epäilen että se ei toimi kun talo kylmenee todella äkkiä kun iv konetta pitää päällä.

• Anonyymi

Minkä merkkinen kone on kyseessä.Yleensä koneissa on termostaatti jolla ohjataan pyörivää talteenottoa.

• Anonyymi

Jospa ensi alkuun selvittäisit koneen merkin ja mallin. Sen kun googlaatn, niin aivan varmasti löydät käyttöohjeet.

• Anonyymi

Ee löydy. Koitettu on.

• Anonyymi

Aeromatic 23

• Anonyymi

Veikkaan että kennoa pyörittävä hihna on kulunut, ja luistaa. Uusi hihna, ei yleensä vaikea vaihtaa mutta on vähän näpertelyä.

Kenno voi olla myös jumissa, pitäisi liikkua käsin jos koitat pyörittää sitä. Silikonia tms liukupinnalle.

Myös hihnaa vetävä moottori voi olla rikki, Tai vetopyörä likainen, joskus jopa kulunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe