Aika paljon niitä on mennyt. Ihan huvikseni olen auton etsinnän lomassa katsonut ecoboosteja mitä myyjät niistä sanoo. Todella usein tulee vastaan auto johon on moottori vaihdettu.
Omaan tehtiin jakopää kahdeksan vuoden iässä sadan tuhannen kilometrin kohdalla. En olisi muuten tehnyt koko hommaa mutta päätin että ajan autolla niin kauan kunnes hajoaa, ja toista jakopääremppaa ei tule. Eikä muuten tule ecoboostiakaan.
Kun noudin omaa autoani niin Fordien kokenut huoltomies sanoi että ei ole koskaan tehnyt vittumaisempaa työtä kuin vaihtanut jakopään näihin. Sanoi että on tehnyt yllättävän paljon moottorivaihtoja kun remmi on katkennut ja aina joutuu tekemään myös jakopään koska käytetty vaihtomoottori on käytetty vaihtomoottori. Sitten näytti jakoremmiä joka oli kuusi vuotta vanhasta, vähän ajetusta Focuksesta. Isoja paloja oli irti.
Tuo on kyllä sellainen moottori että sen suunnittelijat pitäisi teloittaa.
Paljon ecoboost-Fordeja joihin on vaihdettu moottori
35
1846
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole mukavaa fix or repair daily.
- Anonyymi
No on se aika simppeli pistää uusi mosa kun auto ympärillä kestää ajoa muuten.
Vituttaa nuo romut missä leviää milloin mikäkin paikka. - Anonyymi
Kumma kun noista ei kuitenkaan puhuta?
- Anonyymi
Kyllä se öljykylpy hihna kestää. Pitää vain öljyt vaihtaa usein ja oikeaa öljyä.
Hihna ei kestä kovin hyvin likasta öljyä.
Kokemusta on.- Anonyymi
Mut hei joillekin näille tosi laiskoille ja köyhille on sekin ylivoimainen työ ja tehtävä. Ainakin näille Toyotan huoltovälin arvostelijoille, vaikka on vaan pelkästään moottoriöljyn ja suodattimen vaihdosta kysymys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mut hei joillekin näille tosi laiskoille ja köyhille on sekin ylivoimainen työ ja tehtävä. Ainakin näille Toyotan huoltovälin arvostelijoille, vaikka on vaan pelkästään moottoriöljyn ja suodattimen vaihdosta kysymys.
Jos käyttää Fordin määrittelemää öljyä, ei ole ongelmia. Jos ei käytä, tulee ongelmia. En ostaisi käytettyä' Fordia jos ei ole huoltohistoriaa Ford liikkeestä. Ollut yksi, uutena ostettu Ford, ei mitään huomauttamista. Nyt toinen Tiguan, tästä ei auto parane.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos käyttää Fordin määrittelemää öljyä, ei ole ongelmia. Jos ei käytä, tulee ongelmia. En ostaisi käytettyä' Fordia jos ei ole huoltohistoriaa Ford liikkeestä. Ollut yksi, uutena ostettu Ford, ei mitään huomauttamista. Nyt toinen Tiguan, tästä ei auto parane.
Näin on. Itse olen käyttänyt huollossa vain pienessä Fordin valtuuttamassa korjaamossa. Jakoremmi oli täysin ehjä omassa, kiitos oikeiden öljyjen. Kysyin sitä itse että eikö olisi syytä jo vaihtaa ettei mennä sinne 10 vuoteen riskillä ja suositteli vaihtamista.
Aloittaja siis olen.
- Anonyymi
Jos täytyy säästää öljyn vaihdossa niin kannattaa lopettaa autoilu.
Kyllä tulee hihna ongelmia kun laittaa halvinta öljyä mitä hyllystä löytyy.
Joka valmistajalla on öljyhaku mistä löytyy oikea tuote.
Ei ole vaikeaa. - Anonyymi
Älä puhu paskaa. Sää ot äites kans peiton alla keksinny näitä juttuja. Tuskin saisit edes korttia. Huvikseen ettinny, ni varmaan.
- Anonyymi
Huutokaupat.com sivustolla on niitä myynnissä koko ajan mihin pitäisi motti vaihtaa.
On merkkihuollettujakin mut se 20 tkm on liikaa .
Puolet siitä olis hyvä vaihtaa öljyt.
Kyllähän nois fortin tehtaalla rakennetuis vaihtomoottoreissa uudet hihnat on.
Uusimmissa ecobuusteissa on enää se öljypumpun hihna mikä ui öljyssä ja vaatii myös oikean Öljyn useimmin. - Anonyymi
Paaliin niitä alkaa menemään aika pian näitä lelumoottorilla tehtyjä fordeja. Auton arvo romahtaa muutenkin näiden vuoksi niin ei mitään mieltä uusia tai korjauttaa moottoria.
Ei saatana. Kumihihna öljyssä. Ovatkohan saaneet foordilta lopputilin nämä ruudinkeksijät.- Anonyymi
Ainakin näin on ja käy jos esim. jarrunestesäiliöön laittaa vahingossa, tietämättä tai ymmärtämättään jarrunesteen sijasta öljyä niin se öljy rikkoo jarrujärjestelmässä kumitiivisteet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin näin on ja käy jos esim. jarrunestesäiliöön laittaa vahingossa, tietämättä tai ymmärtämättään jarrunesteen sijasta öljyä niin se öljy rikkoo jarrujärjestelmässä kumitiivisteet.
Joten vaikuttaa melko oudolta laittaa kuminen jakohihna öljynsekaan pyörimään. Jakoketjun ymmärtää kyllä vielä paremmin, koska se on metallia eikä kumia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten vaikuttaa melko oudolta laittaa kuminen jakohihna öljynsekaan pyörimään. Jakoketjun ymmärtää kyllä vielä paremmin, koska se on metallia eikä kumia.
Kakku päältä kaunis, mutta..
- Anonyymi
kertakäyttö tuotteet vaan yleistyy.. ei kannata korjata...
ecobuust teoriassa hyvä, ja käytännössä ei kestä.
Mitenhän on nissanin vastaava 1,2 turbo ?? kestääkö se ? - Anonyymi
https://huutokaupat.com/3793716/ford-focus-10-ecoboost-125hv-startstop-titanium-2013
"- Autoon vaihdettu tehdas uusi moottori 115tkm kohdalla 5.10.2018 SHV Autotalo Oy:ssä.
- Auto kuluttaa reilusti jäähdytinnestettä ja pakoputkesta tulee valkoista savua. Käynnistäessä huomaa, että puristukset ei ole kaikki tallessa, mutta lähtee kumminkin hyvin käyntiin ja pystyy ajamaan, koneen lämmetessä rupeaa kuulumaan moottorista pientä kolinaa."
Ajettu 192 000 km eli uudella moottorilla 77 tkm. Huonolla pidolla saa menemään kaksi moottoria.- Anonyymi
Silti noin, vaikka on merkkihuollossa käytetty.
- Anonyymi
https://huutokaupat.com/3793671/ford-focus-10-ecoboost-100-hv-startstop-trend-m5-wago-2013
Siitä toinen Focus. Tuolla kun myydään Ecoboostia niin on melko varma että motti on sökö.
Muistan kun ostin oman Fordin tuolla moottorilla niin luin tämän uutisen.
https://www.is.fi/autot/art-2000000788886.html
"- Olemme laskeneet, että uuden 140-hevosvoimaisen 1.0 EcoBoost –moottorin pitäisi kestää kovassa käytössä oikein huollettuna noin 240 000 kilometriä ilman ongelmia. Hieman leppoisemman kaasujalan taitava kuljettaja päässee yli 300 000 kilometrin rajapyykin, Swift vahvistaa.
Suomessa vaativat keliolosuhteet ympäri vuoden voivat tarkoittaa samaa kuin kova käyttö lämpimimmissä maissa. Huoltoväliä ei öljynvaihdon osalta todennäköisesti kannata venyttää yli vuodeksi, vaikka huolto-ohjelma siihen ehkä mahdollisuuden antaisikin."
Eli onko tuo moottori vain lämpimiin maihin?
Itsellä nyt 130tkm ja jakopää tehty iän puolesta. Ajattelin ajaa sillä vielä 70tkm jos kestää.
Hyvä kommentti tuolla:
"Pekkka: Kyllä on aito Ford, jos hihnakin kylpee öljyssä. Minulla kylpi Taunuksessa koko konehuone öljyssä" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://huutokaupat.com/3793671/ford-focus-10-ecoboost-100-hv-startstop-trend-m5-wago-2013
Siitä toinen Focus. Tuolla kun myydään Ecoboostia niin on melko varma että motti on sökö.
Muistan kun ostin oman Fordin tuolla moottorilla niin luin tämän uutisen.
https://www.is.fi/autot/art-2000000788886.html
"- Olemme laskeneet, että uuden 140-hevosvoimaisen 1.0 EcoBoost –moottorin pitäisi kestää kovassa käytössä oikein huollettuna noin 240 000 kilometriä ilman ongelmia. Hieman leppoisemman kaasujalan taitava kuljettaja päässee yli 300 000 kilometrin rajapyykin, Swift vahvistaa.
Suomessa vaativat keliolosuhteet ympäri vuoden voivat tarkoittaa samaa kuin kova käyttö lämpimimmissä maissa. Huoltoväliä ei öljynvaihdon osalta todennäköisesti kannata venyttää yli vuodeksi, vaikka huolto-ohjelma siihen ehkä mahdollisuuden antaisikin."
Eli onko tuo moottori vain lämpimiin maihin?
Itsellä nyt 130tkm ja jakopää tehty iän puolesta. Ajattelin ajaa sillä vielä 70tkm jos kestää.
Hyvä kommentti tuolla:
"Pekkka: Kyllä on aito Ford, jos hihnakin kylpee öljyssä. Minulla kylpi Taunuksessa koko konehuone öljyssä"240 000 kilometriä kestää lyhennetyllä huoltovälillä, keskimäärin mootori paukahtaa siinä 220 000km
- Anonyymi
Niin kauan voi pitää kun takuu voimassa.
Hankkiudu eroon ennen sitä äläkä osta semmoista missä ei enää takuu voimassa. - Anonyymi
Monet autotehtaat - valmistajat eivät testaa enää kehittelemiään autoja. Kestävyystesti jätetään auton ostajalle. Kovin riskialtista. Ja jos ei vielä oteta vastuuta ennenaikaisista rikkoutumisista niin kusevat kyllä omiin silmiin ennen pitkää. Merkkiuskollisetkin vaihtaa luotettavampaan merkkiin kun ei hermo eikä kukkaro kestä.
- Anonyymi
Paljonko tuo jakopääremppa maksoi eli hihnanvaihto yms. tarvittava ?
- Anonyymi
Ei ainakaan kannata yli 100000 ajettua ostaa parilla tutulla kone pamahti siinä 150000.
- Anonyymi
Tuttu ilmiö. Käytetty väärää öljyä ja se liuottaa jakohihnan. Irtopalat tukkii öljykanavia, esim. männän öljyjäähdytyksen ja sitten hajoaa mäntä.
Tai sitten alkaa herjaamaan öljynpaineesta mistä voi selvitä säikähdyksellä hihnanvaihdolla, jos älyää viedä huoltoon.
Jos ei mitään mene tukkoon, katkeaa lopuksi jakohihna. Ja sitten haukutaan moottoria, vaikka vika on öljyssä. :D
Kun käyttää aina oikeaa öljyä, Ecoboost 1. 0 kestää yli 300 000 km ilman ongelmia ja tehot on hyvin tallessa ja päästöt ok. Se ei paljoa lohduta, jos hyvän korjaamon huollosta maksaa paljon ja siellä lorautetaan heidän mielestä hyvää öljyä koneeseen.
Kaikki moottorit saa huolto-ohjeita rikkomalla rikki.
Oikea öljy pidentää jakohihnan kestoa ja sen vaihtoväli on 240 000 km tai 10 vuotta. Suomessa vaihdetaan jo 180 000 kilometrissä. Kuivia hihnoja pitää vaihtaa monissa merkeissä kolme kertaa tiuhemmin. Aika halpaa ajoa siis Ecoboostilla.
Kiinnostaisi tietää paljonko oikein huollettuja on hajonnut.- Anonyymi
"Suomessa vaihdetaan jo 180 000 kilometrissä. Kuivia hihnoja pitää vaihtaa monissa merkeissä kolme kertaa tiuhemmin.2
esimerkiksi E-mallin kadetissa ...mutta niitähän ei enää ole kun ne on jo pihoista lakaistu pois - Anonyymi
kaikki ecoboost koneet on ihan paskoja ei väliä minkä kokoinen kone.
katsokaapas youtubesta kun amerikkalaiset tappelee ecoboostien kanssa
se on muuten harvinaisen paska moottori - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kaikki ecoboost koneet on ihan paskoja ei väliä minkä kokoinen kone.
katsokaapas youtubesta kun amerikkalaiset tappelee ecoboostien kanssa
se on muuten harvinaisen paska moottoriEi huolta kun taivaspaikka on jo ansaittu!
- Anonyymi
Kävin koeajamassa yhtä litrasta ecoboostia ni siinä kone nakutti mielestäni liikaa ja paisuntasäiliösdä neste alle minimin.
Sinne jäi- Anonyymi
Mä ostin yhen ajoin pari vuotta sit kone hajos 143 tkm kohdalla myin parilla tonnilla yhdelle korjaamolle .
- Anonyymi
No eikös sitten ole viisainta käyttää Ecoboost 1.0:ssa siihen tarkoitettua öljyä eikä rikkoa väärällä öljyllä.
Mulla 1.0 Ecoboostin jakohihna oli 232 000 km:n kohdalla kuin uusi mikä on asentajan mukaan ihan normaalia, kun on käytetty oikeaa öljyä. Mut silti hyvä vaihtaa kun ikää sille tulee. Nyt mennään 317 000 km:n kohdalla.
Aika hölmöläisen hommaa haukkua valmistajaa/moottoria/suunnittelijaa, jos moottori on rikottu väärällä öljyllä.... - Anonyymi
Se öljy vaihdettaessa, mikä tehtaalla on ollut alkuperäisöljy. Ohje sopii kaikkiin automerkkeihin.
- Anonyymi
Nuo öljy tarinat vaikuttaa vähän siltä, että jotenkin täytyy yrittää selittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo öljy tarinat vaikuttaa vähän siltä, että jotenkin täytyy yrittää selittää.
Mikä pakottaa sortumaan noihin virityksiin, en ymmärrä kun kestäviä kunnon jakoketjullakin varustettuja autoja on markkinoilla joissa ketju kestää koko auton iän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä pakottaa sortumaan noihin virityksiin, en ymmärrä kun kestäviä kunnon jakoketjullakin varustettuja autoja on markkinoilla joissa ketju kestää koko auton iän.
Juu aika hyvän selityksen keksineet että pitää joku tietty öljymerkki olla että hihna kestää, ei ole niin isoja eroja öljyissä. Mutta saadaan aikaa pelattua ja rahaa kalliilla öljyllä kerättyä mahdollisiin jälkihyvityksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu aika hyvän selityksen keksineet että pitää joku tietty öljymerkki olla että hihna kestää, ei ole niin isoja eroja öljyissä. Mutta saadaan aikaa pelattua ja rahaa kalliilla öljyllä kerättyä mahdollisiin jälkihyvityksiin.
Ei ole vielä keksitty selitystä että miksi kannattaa ostaa auto jossa on öljyssä uiva jakopään hihna? Jakopään hihna on kaikkein typerin keksintö autoon josta öljykylvyllä on tehty vieläkin isompi ja kalliimpi ansa ja miina hyväuskoisille hölmöille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu aika hyvän selityksen keksineet että pitää joku tietty öljymerkki olla että hihna kestää, ei ole niin isoja eroja öljyissä. Mutta saadaan aikaa pelattua ja rahaa kalliilla öljyllä kerättyä mahdollisiin jälkihyvityksiin.
Se on ihan tunnettu syy, että öljyssä pyörivän jakohihnan saa rikki, kun koneeseen laittaa edes hetkeksi vääräntyyppisen öljyn. Näes kun eri öljyt on kehitetty yhteistyössä autovalmistajien kanssa ja niissä on tai ei ole tiettyjä lisäaineita moottorin materiaalien mukaan. Eihän kyse oikeasti edes ole öljyistä vaan synteettisesti valmistetuista voiteluaineista.
Eihän Mersuunkaan kukaan yritä asentaa Ladaan suunniteltua mäntää.
Mulla vaihdettiin Fiestaan öljykylpyinen jakohihna 227 000 kilometrissä ja asentaja sanoi, että vanha hihna näytti uudelta niin kuin ne ovat, kun ei ole käytetty väärä öljyä. Onhan se vaihtotyö aika kallis, mutta kun suhteuttaa kilometreihin se onkin itse asiassa aika edullinen.
Mä en ymmärrä että kun huolto-ohjeessa sanotaan, että käytä öljyä se ja se, niin miksi sitten kuitenkin pitää mennä työntämään koneeseen jotain muuta litkua? Ja sitten itketään ja haukutaan Fordia aivan kuin se olisi Fordin vika, että moottori menee rikki sellaisella öljyllä millä moottori menee rikki.
Noita vääriä öljyjä on laitettu huolloissakin ja myös tee se itse miehet ovat saaneet älynväläyksiä käyttää Tokmannilta ostettuja litkuja ja sitten ovat vähän aikaa myhäilleet rahan säästymistä. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35089481 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692368- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161552Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601320Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227