Paljon ecoboost-Fordeja joihin on vaihdettu moottori

Anonyymi-ap

Aika paljon niitä on mennyt. Ihan huvikseni olen auton etsinnän lomassa katsonut ecoboosteja mitä myyjät niistä sanoo. Todella usein tulee vastaan auto johon on moottori vaihdettu.
Omaan tehtiin jakopää kahdeksan vuoden iässä sadan tuhannen kilometrin kohdalla. En olisi muuten tehnyt koko hommaa mutta päätin että ajan autolla niin kauan kunnes hajoaa, ja toista jakopääremppaa ei tule. Eikä muuten tule ecoboostiakaan.

Kun noudin omaa autoani niin Fordien kokenut huoltomies sanoi että ei ole koskaan tehnyt vittumaisempaa työtä kuin vaihtanut jakopään näihin. Sanoi että on tehnyt yllättävän paljon moottorivaihtoja kun remmi on katkennut ja aina joutuu tekemään myös jakopään koska käytetty vaihtomoottori on käytetty vaihtomoottori. Sitten näytti jakoremmiä joka oli kuusi vuotta vanhasta, vähän ajetusta Focuksesta. Isoja paloja oli irti.

Tuo on kyllä sellainen moottori että sen suunnittelijat pitäisi teloittaa.

35

1638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole mukavaa fix or repair daily.

    • Anonyymi

      No on se aika simppeli pistää uusi mosa kun auto ympärillä kestää ajoa muuten.
      Vituttaa nuo romut missä leviää milloin mikäkin paikka.

    • Anonyymi

      Kumma kun noista ei kuitenkaan puhuta?

    • Anonyymi

      Kyllä se öljykylpy hihna kestää. Pitää vain öljyt vaihtaa usein ja oikeaa öljyä.
      Hihna ei kestä kovin hyvin likasta öljyä.
      Kokemusta on.

      • Anonyymi

        Mut hei joillekin näille tosi laiskoille ja köyhille on sekin ylivoimainen työ ja tehtävä. Ainakin näille Toyotan huoltovälin arvostelijoille, vaikka on vaan pelkästään moottoriöljyn ja suodattimen vaihdosta kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut hei joillekin näille tosi laiskoille ja köyhille on sekin ylivoimainen työ ja tehtävä. Ainakin näille Toyotan huoltovälin arvostelijoille, vaikka on vaan pelkästään moottoriöljyn ja suodattimen vaihdosta kysymys.

        Jos käyttää Fordin määrittelemää öljyä, ei ole ongelmia. Jos ei käytä, tulee ongelmia. En ostaisi käytettyä' Fordia jos ei ole huoltohistoriaa Ford liikkeestä. Ollut yksi, uutena ostettu Ford, ei mitään huomauttamista. Nyt toinen Tiguan, tästä ei auto parane.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos käyttää Fordin määrittelemää öljyä, ei ole ongelmia. Jos ei käytä, tulee ongelmia. En ostaisi käytettyä' Fordia jos ei ole huoltohistoriaa Ford liikkeestä. Ollut yksi, uutena ostettu Ford, ei mitään huomauttamista. Nyt toinen Tiguan, tästä ei auto parane.

        Näin on. Itse olen käyttänyt huollossa vain pienessä Fordin valtuuttamassa korjaamossa. Jakoremmi oli täysin ehjä omassa, kiitos oikeiden öljyjen. Kysyin sitä itse että eikö olisi syytä jo vaihtaa ettei mennä sinne 10 vuoteen riskillä ja suositteli vaihtamista.

        Aloittaja siis olen.


    • Anonyymi

      Jos täytyy säästää öljyn vaihdossa niin kannattaa lopettaa autoilu.
      Kyllä tulee hihna ongelmia kun laittaa halvinta öljyä mitä hyllystä löytyy.
      Joka valmistajalla on öljyhaku mistä löytyy oikea tuote.
      Ei ole vaikeaa.

    • Anonyymi

      Älä puhu paskaa. Sää ot äites kans peiton alla keksinny näitä juttuja. Tuskin saisit edes korttia. Huvikseen ettinny, ni varmaan.

    • Anonyymi

      Huutokaupat.com sivustolla on niitä myynnissä koko ajan mihin pitäisi motti vaihtaa.
      On merkkihuollettujakin mut se 20 tkm on liikaa .
      Puolet siitä olis hyvä vaihtaa öljyt.
      Kyllähän nois fortin tehtaalla rakennetuis vaihtomoottoreissa uudet hihnat on.
      Uusimmissa ecobuusteissa on enää se öljypumpun hihna mikä ui öljyssä ja vaatii myös oikean Öljyn useimmin.

    • Anonyymi

      Paaliin niitä alkaa menemään aika pian näitä lelumoottorilla tehtyjä fordeja. Auton arvo romahtaa muutenkin näiden vuoksi niin ei mitään mieltä uusia tai korjauttaa moottoria.
      Ei saatana. Kumihihna öljyssä. Ovatkohan saaneet foordilta lopputilin nämä ruudinkeksijät.

      • Anonyymi

        Ainakin näin on ja käy jos esim. jarrunestesäiliöön laittaa vahingossa, tietämättä tai ymmärtämättään jarrunesteen sijasta öljyä niin se öljy rikkoo jarrujärjestelmässä kumitiivisteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin näin on ja käy jos esim. jarrunestesäiliöön laittaa vahingossa, tietämättä tai ymmärtämättään jarrunesteen sijasta öljyä niin se öljy rikkoo jarrujärjestelmässä kumitiivisteet.

        Joten vaikuttaa melko oudolta laittaa kuminen jakohihna öljynsekaan pyörimään. Jakoketjun ymmärtää kyllä vielä paremmin, koska se on metallia eikä kumia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joten vaikuttaa melko oudolta laittaa kuminen jakohihna öljynsekaan pyörimään. Jakoketjun ymmärtää kyllä vielä paremmin, koska se on metallia eikä kumia.

        Kakku päältä kaunis, mutta..


    • Anonyymi

      kertakäyttö tuotteet vaan yleistyy.. ei kannata korjata...

      ecobuust teoriassa hyvä, ja käytännössä ei kestä.
      Mitenhän on nissanin vastaava 1,2 turbo ?? kestääkö se ?

    • Anonyymi

      https://huutokaupat.com/3793716/ford-focus-10-ecoboost-125hv-startstop-titanium-2013

      "- Autoon vaihdettu tehdas uusi moottori 115tkm kohdalla 5.10.2018 SHV Autotalo Oy:ssä.

      - Auto kuluttaa reilusti jäähdytinnestettä ja pakoputkesta tulee valkoista savua. Käynnistäessä huomaa, että puristukset ei ole kaikki tallessa, mutta lähtee kumminkin hyvin käyntiin ja pystyy ajamaan, koneen lämmetessä rupeaa kuulumaan moottorista pientä kolinaa."

      Ajettu 192 000 km eli uudella moottorilla 77 tkm. Huonolla pidolla saa menemään kaksi moottoria.

      • Anonyymi

        Silti noin, vaikka on merkkihuollossa käytetty.


      • Anonyymi

        https://huutokaupat.com/3793671/ford-focus-10-ecoboost-100-hv-startstop-trend-m5-wago-2013

        Siitä toinen Focus. Tuolla kun myydään Ecoboostia niin on melko varma että motti on sökö.

        Muistan kun ostin oman Fordin tuolla moottorilla niin luin tämän uutisen.

        https://www.is.fi/autot/art-2000000788886.html

        "- Olemme laskeneet, että uuden 140-hevosvoimaisen 1.0 EcoBoost –moottorin pitäisi kestää kovassa käytössä oikein huollettuna noin 240 000 kilometriä ilman ongelmia. Hieman leppoisemman kaasujalan taitava kuljettaja päässee yli 300 000 kilometrin rajapyykin, Swift vahvistaa.

        Suomessa vaativat keliolosuhteet ympäri vuoden voivat tarkoittaa samaa kuin kova käyttö lämpimimmissä maissa. Huoltoväliä ei öljynvaihdon osalta todennäköisesti kannata venyttää yli vuodeksi, vaikka huolto-ohjelma siihen ehkä mahdollisuuden antaisikin."

        Eli onko tuo moottori vain lämpimiin maihin?
        Itsellä nyt 130tkm ja jakopää tehty iän puolesta. Ajattelin ajaa sillä vielä 70tkm jos kestää.

        Hyvä kommentti tuolla:

        "Pekkka: Kyllä on aito Ford, jos hihnakin kylpee öljyssä. Minulla kylpi Taunuksessa koko konehuone öljyssä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://huutokaupat.com/3793671/ford-focus-10-ecoboost-100-hv-startstop-trend-m5-wago-2013

        Siitä toinen Focus. Tuolla kun myydään Ecoboostia niin on melko varma että motti on sökö.

        Muistan kun ostin oman Fordin tuolla moottorilla niin luin tämän uutisen.

        https://www.is.fi/autot/art-2000000788886.html

        "- Olemme laskeneet, että uuden 140-hevosvoimaisen 1.0 EcoBoost –moottorin pitäisi kestää kovassa käytössä oikein huollettuna noin 240 000 kilometriä ilman ongelmia. Hieman leppoisemman kaasujalan taitava kuljettaja päässee yli 300 000 kilometrin rajapyykin, Swift vahvistaa.

        Suomessa vaativat keliolosuhteet ympäri vuoden voivat tarkoittaa samaa kuin kova käyttö lämpimimmissä maissa. Huoltoväliä ei öljynvaihdon osalta todennäköisesti kannata venyttää yli vuodeksi, vaikka huolto-ohjelma siihen ehkä mahdollisuuden antaisikin."

        Eli onko tuo moottori vain lämpimiin maihin?
        Itsellä nyt 130tkm ja jakopää tehty iän puolesta. Ajattelin ajaa sillä vielä 70tkm jos kestää.

        Hyvä kommentti tuolla:

        "Pekkka: Kyllä on aito Ford, jos hihnakin kylpee öljyssä. Minulla kylpi Taunuksessa koko konehuone öljyssä"

        240 000 kilometriä kestää lyhennetyllä huoltovälillä, keskimäärin mootori paukahtaa siinä 220 000km


    • Anonyymi

      Niin kauan voi pitää kun takuu voimassa.
      Hankkiudu eroon ennen sitä äläkä osta semmoista missä ei enää takuu voimassa.

    • Anonyymi

      Monet autotehtaat - valmistajat eivät testaa enää kehittelemiään autoja. Kestävyystesti jätetään auton ostajalle. Kovin riskialtista. Ja jos ei vielä oteta vastuuta ennenaikaisista rikkoutumisista niin kusevat kyllä omiin silmiin ennen pitkää. Merkkiuskollisetkin vaihtaa luotettavampaan merkkiin kun ei hermo eikä kukkaro kestä.

    • Anonyymi

      Paljonko tuo jakopääremppa maksoi eli hihnanvaihto yms. tarvittava ?

    • Anonyymi

      Ei ainakaan kannata yli 100000 ajettua ostaa parilla tutulla kone pamahti siinä 150000.

    • Anonyymi

      Tuttu ilmiö. Käytetty väärää öljyä ja se liuottaa jakohihnan. Irtopalat tukkii öljykanavia, esim. männän öljyjäähdytyksen ja sitten hajoaa mäntä.

      Tai sitten alkaa herjaamaan öljynpaineesta mistä voi selvitä säikähdyksellä hihnanvaihdolla, jos älyää viedä huoltoon.

      Jos ei mitään mene tukkoon, katkeaa lopuksi jakohihna. Ja sitten haukutaan moottoria, vaikka vika on öljyssä. :D

      Kun käyttää aina oikeaa öljyä, Ecoboost 1. 0 kestää yli 300 000 km ilman ongelmia ja tehot on hyvin tallessa ja päästöt ok. Se ei paljoa lohduta, jos hyvän korjaamon huollosta maksaa paljon ja siellä lorautetaan heidän mielestä hyvää öljyä koneeseen.

      Kaikki moottorit saa huolto-ohjeita rikkomalla rikki.
      Oikea öljy pidentää jakohihnan kestoa ja sen vaihtoväli on 240 000 km tai 10 vuotta. Suomessa vaihdetaan jo 180 000 kilometrissä. Kuivia hihnoja pitää vaihtaa monissa merkeissä kolme kertaa tiuhemmin. Aika halpaa ajoa siis Ecoboostilla.

      Kiinnostaisi tietää paljonko oikein huollettuja on hajonnut.

      • Anonyymi

        "Suomessa vaihdetaan jo 180 000 kilometrissä. Kuivia hihnoja pitää vaihtaa monissa merkeissä kolme kertaa tiuhemmin.2
        esimerkiksi E-mallin kadetissa ...mutta niitähän ei enää ole kun ne on jo pihoista lakaistu pois


      • Anonyymi

        kaikki ecoboost koneet on ihan paskoja ei väliä minkä kokoinen kone.
        katsokaapas youtubesta kun amerikkalaiset tappelee ecoboostien kanssa
        se on muuten harvinaisen paska moottori


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaikki ecoboost koneet on ihan paskoja ei väliä minkä kokoinen kone.
        katsokaapas youtubesta kun amerikkalaiset tappelee ecoboostien kanssa
        se on muuten harvinaisen paska moottori

        Ei huolta kun taivaspaikka on jo ansaittu!


    • Anonyymi

      Kävin koeajamassa yhtä litrasta ecoboostia ni siinä kone nakutti mielestäni liikaa ja paisuntasäiliösdä neste alle minimin.
      Sinne jäi

      • Anonyymi

        Mä ostin yhen ajoin pari vuotta sit kone hajos 143 tkm kohdalla myin parilla tonnilla yhdelle korjaamolle .


    • Anonyymi

      No eikös sitten ole viisainta käyttää Ecoboost 1.0:ssa siihen tarkoitettua öljyä eikä rikkoa väärällä öljyllä.

      Mulla 1.0 Ecoboostin jakohihna oli 232 000 km:n kohdalla kuin uusi mikä on asentajan mukaan ihan normaalia, kun on käytetty oikeaa öljyä. Mut silti hyvä vaihtaa kun ikää sille tulee. Nyt mennään 317 000 km:n kohdalla.

      Aika hölmöläisen hommaa haukkua valmistajaa/moottoria/suunnittelijaa, jos moottori on rikottu väärällä öljyllä....

    • Anonyymi

      Se öljy vaihdettaessa, mikä tehtaalla on ollut alkuperäisöljy. Ohje sopii kaikkiin automerkkeihin.

      • Anonyymi

        Nuo öljy tarinat vaikuttaa vähän siltä, että jotenkin täytyy yrittää selittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo öljy tarinat vaikuttaa vähän siltä, että jotenkin täytyy yrittää selittää.

        Mikä pakottaa sortumaan noihin virityksiin, en ymmärrä kun kestäviä kunnon jakoketjullakin varustettuja autoja on markkinoilla joissa ketju kestää koko auton iän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä pakottaa sortumaan noihin virityksiin, en ymmärrä kun kestäviä kunnon jakoketjullakin varustettuja autoja on markkinoilla joissa ketju kestää koko auton iän.

        Juu aika hyvän selityksen keksineet että pitää joku tietty öljymerkki olla että hihna kestää, ei ole niin isoja eroja öljyissä. Mutta saadaan aikaa pelattua ja rahaa kalliilla öljyllä kerättyä mahdollisiin jälkihyvityksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu aika hyvän selityksen keksineet että pitää joku tietty öljymerkki olla että hihna kestää, ei ole niin isoja eroja öljyissä. Mutta saadaan aikaa pelattua ja rahaa kalliilla öljyllä kerättyä mahdollisiin jälkihyvityksiin.

        Ei ole vielä keksitty selitystä että miksi kannattaa ostaa auto jossa on öljyssä uiva jakopään hihna? Jakopään hihna on kaikkein typerin keksintö autoon josta öljykylvyllä on tehty vieläkin isompi ja kalliimpi ansa ja miina hyväuskoisille hölmöille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      531
      5769
    2. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      99
      1955
    3. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1951
    4. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      107
      1759
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      62
      1568
    6. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      28
      1567
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1315
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      59
      1184
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      66
      1035
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      995
    Aihe