TM farmarivertailu

Anonyymi-ap

Korolla todettiin meluisaksi, ajettavuus huono ja kalliit ylläpitokulut johtuen lyhyestä huoltovälistä. Ei mitään uutta, tämähän oli tiedossa.

112

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuttua kuraa. Pitää ihmetellä eikö ne koskaan opi mitään?

    • Anonyymi

      Kyllä 13,7 s kiihtyvyys 0-100 on niin viime vuosituhatta.

      • Anonyymi

        Täällä valheet Toyotasta seuraa toistaan ja muidenkin merkkien öljyt pitää Suomen oloissa vaihtaa 15000 km:n mukaan, mutta se ei näy vertailujen kuluissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä valheet Toyotasta seuraa toistaan ja muidenkin merkkien öljyt pitää Suomen oloissa vaihtaa 15000 km:n mukaan, mutta se ei näy vertailujen kuluissa.

        höpö höpö, ei tarvitse öljyjä vaihdella 15 tkm välein. Kaikki takuut on voimassa normihuolloilla, ei mitään öljyjä ole vaihdeltu vuosikausiin 15 tkm välein


      • Anonyymi

        päihittää kyllä hienoisesti aikoinani omistamani ladan, sillä kesti 14 s 0-100


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä valheet Toyotasta seuraa toistaan ja muidenkin merkkien öljyt pitää Suomen oloissa vaihtaa 15000 km:n mukaan, mutta se ei näy vertailujen kuluissa.

        Oikeissa autoissa öljyt vaihdetaan 30 tkm välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeissa autoissa öljyt vaihdetaan 30 tkm välein.

        Joo ja ne öljyt tummuu vag tuotteessa pikimustiksi melko nopeasti, mutta positiivisesti ajateltuna itse Volkkarin omistaneena koneessa pyöri kuitenkin kokoajan uutta öljyä. Jotkut valittaa siitä ja jotkut taas ei. Mä en valittanut näin tähän tyyliin siitä asiasta ollenkaan. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://yle.fi/uutiset/3-8020573&ved=2ahUKEwiI4ICdtv76AhX5DRAIHYBZD0EQFnoECCEQAQ&usg=AOvVaw13XiuETAqjV6rym8kGmwM3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeissa autoissa öljyt vaihdetaan 30 tkm välein.

        Niissä vaihdetaan myös moottorit usein. 😅


      • Anonyymi

        Ja köyhillä on kiire.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niissä vaihdetaan myös moottorit usein. 😅

        Tai tehdään moottoriremontti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja ne öljyt tummuu vag tuotteessa pikimustiksi melko nopeasti, mutta positiivisesti ajateltuna itse Volkkarin omistaneena koneessa pyöri kuitenkin kokoajan uutta öljyä. Jotkut valittaa siitä ja jotkut taas ei. Mä en valittanut näin tähän tyyliin siitä asiasta ollenkaan. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://yle.fi/uutiset/3-8020573&ved=2ahUKEwiI4ICdtv76AhX5DRAIHYBZD0EQFnoECCEQAQ&usg=AOvVaw13XiuETAqjV6rym8kGmwM3

        Ei kuluta se on Auto= Suuri fanaattisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niissä vaihdetaan myös moottorit usein. 😅

        Miljoona kilometriä kestävät helposti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja ne öljyt tummuu vag tuotteessa pikimustiksi melko nopeasti, mutta positiivisesti ajateltuna itse Volkkarin omistaneena koneessa pyöri kuitenkin kokoajan uutta öljyä. Jotkut valittaa siitä ja jotkut taas ei. Mä en valittanut näin tähän tyyliin siitä asiasta ollenkaan. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://yle.fi/uutiset/3-8020573&ved=2ahUKEwiI4ICdtv76AhX5DRAIHYBZD0EQFnoECCEQAQ&usg=AOvVaw13XiuETAqjV6rym8kGmwM3

        Öljyn tummuminen tarkoittaa, että öljy toimii suunnitellulla tavalla. Sama paska mikä tummentaa oikeiden autojen öljyn, mutta poistuu öljynvaihdossa moottorista, juuttuu kuin tauti Toyotan moottorien sisäosiin.
        http://www.toyotaproblems.com/oil-sludge/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öljyn tummuminen tarkoittaa, että öljy toimii suunnitellulla tavalla. Sama paska mikä tummentaa oikeiden autojen öljyn, mutta poistuu öljynvaihdossa moottorista, juuttuu kuin tauti Toyotan moottorien sisäosiin.
        http://www.toyotaproblems.com/oil-sludge/

        Se öljy poistuu pakoputkesta niistä oikeista autoista jo ennen 30 tuhatta ja uutta on mennyt jo lisättynä tilalle litra kaupalla. Mutta näin vagin ohjekirjassa suurinpiirtein sanottiin, että se öljynkulutus ja öljyn tummuminen on ihan normaalia eikä siitä tarvitse huolestua.


    • Anonyymi

      SähkösGorola ei kiihty mihinkää akut on tyhyjät

    • Anonyymi

      Tuossa vertailussa ei arvostelta kestävyyttä, pitkäikäisyyttä ja viattomuutta. Näissä Toyota on täysin suvereeni. Toyotalle miljoona kilometriä ja kaksikymmentä vuotta on normi juttu.

      • Anonyymi

        Lyhyt huoltoväli on osoitus kestävyys ongelmista. Jos auto kestäisi pidemmän huoltovälin ongelmitta niin sitten onkin kyseessä aasiakkaalta rahat pois koijaus.


      • Anonyymi

        Toyota on heikoin. Paalataan pienillä kilometreillä ja jättää eniten tien päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on heikoin. Paalataan pienillä kilometreillä ja jättää eniten tien päälle.

        Nythän sinä kerrot VW; vikoja, vaikka kyse on Toyotasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lyhyt huoltoväli on osoitus kestävyys ongelmista. Jos auto kestäisi pidemmän huoltovälin ongelmitta niin sitten onkin kyseessä aasiakkaalta rahat pois koijaus.

        Vag tuotteen öljyt tummuu melko nopeasti pikimustiksi ja jos se ei söisi öljyä ja sinne ei joutuisi öljyä lisäämään niin siellä ei kiertäisi hyvät oljyt ollenkaan edes 15000km asti.https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://yle.fi/uutiset/3-8020573&ved=2ahUKEwiI4ICdtv76AhX5DRAIHYBZD0EQFnoECCEQAQ&usg=AOvVaw13XiuETAqjV6rym8kGmwM3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vag tuotteen öljyt tummuu melko nopeasti pikimustiksi ja jos se ei söisi öljyä ja sinne ei joutuisi öljyä lisäämään niin siellä ei kiertäisi hyvät oljyt ollenkaan edes 15000km asti.https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://yle.fi/uutiset/3-8020573&ved=2ahUKEwiI4ICdtv76AhX5DRAIHYBZD0EQFnoECCEQAQ&usg=AOvVaw13XiuETAqjV6rym8kGmwM3

        Sama homma on ollut myös Mersun koneiden kanssa ja sitä piti selitellä asiakkaille positiiviseksi ominaisuudeksi ei viaksi, mutta näin siinä sitten kuitenkin kävi, että Renaultin kone tuli Mersuihin käyttöön. https://youtube.com/shorts/QDU4OFXnMME?feature=share


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän sinä kerrot VW; vikoja, vaikka kyse on Toyotasta.

        Toyota paalataan pienillä kilometreillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota paalataan pienillä kilometreillä.

        Ole kiitollinen siitä, että sun hengitysilma on vaan puhtaampaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota paalataan pienillä kilometreillä.

        Ei paalata.Katso poika ensi paljonko niitä on rekisterissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei paalata.Katso poika ensi paljonko niitä on rekisterissä.

        Katsohan lapsonen, mitkä autot paalataan pienillä kilometreillä! Toyota paalataan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsohan lapsonen, mitkä autot paalataan pienillä kilometreillä! Toyota paalataan!

        Toyotia on vaan myynnissäkin edelleen yli puolmiljoonaakin ajettuna ja käyttökunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotia on vaan myynnissäkin edelleen yli puolmiljoonaakin ajettuna ja käyttökunnossa.

        Kyllä niitä myynnissä on muttei käytössä.


      • Anonyymi

        Tohjo paalataan trafin tilastojen mukaan noin parinsadantuhannen kohdalla.

        Onko kyseessä ruostevaurio, moottorivaurio vai rattijuopon teloma auto - vaikea sanoa. Kaikki näistä ovat hyvin tyypillisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotia on vaan myynnissäkin edelleen yli puolmiljoonaakin ajettuna ja käyttökunnossa.

        On isompia diesel-Toyotia, mutta ei ole hybridi-Corollia jostä tässä keskustelussa on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tohjo paalataan trafin tilastojen mukaan noin parinsadantuhannen kohdalla.

        Onko kyseessä ruostevaurio, moottorivaurio vai rattijuopon teloma auto - vaikea sanoa. Kaikki näistä ovat hyvin tyypillisiä.

        Toyota poistuvat liikenteestä keskimäärin 200000km ajettuina. Syynä on korin ruostuminen korjauskelvottomaksi ja yleinen rähjäisyys. Voimalinjakin alkaa noissa kilometreissä hajota sieltä täältä.


      • Anonyymi

        Miksi paljon ajavat eivät kuitenkaan aja Toyotalla? Luulisi kestävyyden ja pitkäikäisyyden olevan paljon ajavalle tärkeää, mutta tilastot kertoo ihan muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi paljon ajavat eivät kuitenkaan aja Toyotalla? Luulisi kestävyyden ja pitkäikäisyyden olevan paljon ajavalle tärkeää, mutta tilastot kertoo ihan muuta.

        Kun se Toyota ei kestä.


    • Anonyymi

      Toyota on kyllä karmea ajettava. Ei koskaan enää....

      • Anonyymi

        Karmeat on myös Suomessa ajokelitkin. Ei kermaperseille.


      • Anonyymi

        Ei enää ikinä Toyotaa tähän taloon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei enää ikinä Toyotaa tähän taloon!

        Miksi sitten tällä palstalla roikut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei enää ikinä Toyotaa tähän taloon!

        Ei enää ikinä karmeita sääolosuhteita Suomeen, mutta ne vaan tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei enää ikinä karmeita sääolosuhteita Suomeen, mutta ne vaan tulee.

        Niin tulee, ja osittain siksi en aja Toyotalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tulee, ja osittain siksi en aja Toyotalla!

        Mutta kuitenkin roikut Toyota palstalla, kuin hukkuva pelastus renkaassa.
        Olet nolo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kuitenkin roikut Toyota palstalla, kuin hukkuva pelastus renkaassa.
        Olet nolo.

        Toyota on noloin auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on noloin auto.

        Ja tojotomppeli on noloin henkilö.


    • Anonyymi

      Olihan se riisipussisarjan voittaja.

    • Anonyymi

      Ei kai missään autossa ole enää 15.000 km välein huoltoa?

      • Anonyymi

        Miksi ei olisi? Tiesitkö muuten, että miten moottori kestää hyvin sen 30000km ja miten se öljy siellä moottorissa vaihtuu tällä huoltovälillä kokoajan?
        No siten, että uutta öljyä lisätään, kun vanha öljy palaa sieltä pakoputken kautta ulos. Tämä on ihan ymmärrettävää, koska öljyt mustuu joissakin autoissa niin nopeasti pikimustiksi kokoajan käytön aikana nykymoottoreissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei olisi? Tiesitkö muuten, että miten moottori kestää hyvin sen 30000km ja miten se öljy siellä moottorissa vaihtuu tällä huoltovälillä kokoajan?
        No siten, että uutta öljyä lisätään, kun vanha öljy palaa sieltä pakoputken kautta ulos. Tämä on ihan ymmärrettävää, koska öljyt mustuu joissakin autoissa niin nopeasti pikimustiksi kokoajan käytön aikana nykymoottoreissa.

        Eihän nyt kai mikään valmistaja ole niin vanhanaikainen 2000-luvulla, että 15.000 km välein pitäisi huoltaa.

        Tiedän varsin hyvin miten moottori kestää 30.000 km öljynvaihtovälin. Erittäin hyvin kestää. Ei se öljy vaihdu, ei sitä lisätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän nyt kai mikään valmistaja ole niin vanhanaikainen 2000-luvulla, että 15.000 km välein pitäisi huoltaa.

        Tiedän varsin hyvin miten moottori kestää 30.000 km öljynvaihtovälin. Erittäin hyvin kestää. Ei se öljy vaihdu, ei sitä lisätä.

        Jos se 15.000 km välein öljynvaihto on vanhanaikaista niin on sitten se öljynlisääminenkin. Ja kyllä se öljy vaan moottorissa vaihtuu, kun se vanha öljy palaa putkesta ulos ja uutta laittaa vaan sisälle. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://yle.fi/uutiset/3-8020573&ved=2ahUKEwiG3ayR7__6AhUFx4sKHe69BJsQFnoECCEQAQ&usg=AOvVaw13XiuETAqjV6rym8kGmwM3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se 15.000 km välein öljynvaihto on vanhanaikaista niin on sitten se öljynlisääminenkin. Ja kyllä se öljy vaan moottorissa vaihtuu, kun se vanha öljy palaa putkesta ulos ja uutta laittaa vaan sisälle. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://yle.fi/uutiset/3-8020573&ved=2ahUKEwiG3ayR7__6AhUFx4sKHe69BJsQFnoECCEQAQ&usg=AOvVaw13XiuETAqjV6rym8kGmwM3

        Sillä erolla vaan, että mä en pitänyt tuota asiaa omassa vag tuotteessa virheenä tai ongelmana vaan ominaisuutena, joka oli mun mielestä ihan ymmärrettävää pitkällä 30.000 km öljynvaihtovälillä. Sen asian kanssa pystyin hyvin elämään lisäämällä vaan öljyä moottoriin. Ja öljyt ja suodatin sitten kokonaan uusiin jossain vaiheessa, kun varsinainen huoltoajankohta oli. Ei ollut kovin iso homma lisätä vaan öljyä tai vaihtaa öljyt ja suodatin moottorinvaihtoon tai moottoriremonttiin nähden.


      • Anonyymi

        Onhan toki, vaikkapa Volkkarin hybrideissä. Niissäkin on kerran vuodessa/15tkm välein öljynviahto.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan toki, vaikkapa Volkkarin hybrideissä. Niissäkin on kerran vuodessa/15tkm välein öljynviahto.

        Eipä ole kuin vain Toyotassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se 15.000 km välein öljynvaihto on vanhanaikaista niin on sitten se öljynlisääminenkin. Ja kyllä se öljy vaan moottorissa vaihtuu, kun se vanha öljy palaa putkesta ulos ja uutta laittaa vaan sisälle. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://yle.fi/uutiset/3-8020573&ved=2ahUKEwiG3ayR7__6AhUFx4sKHe69BJsQFnoECCEQAQ&usg=AOvVaw13XiuETAqjV6rym8kGmwM3

        Toyota on kova öljysyöppö ollut aina, siihen ollaan vaan totuttu ja siksi siitä ei ole sen isompia otsikoita revitty. Youtube on täynnä videoita asiasta ja neuvoja remonttiin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole kuin vain Toyotassa.

        Jos Volkkarista nollaa huoltonäytön mittarista niin se menee 15.000 km mukaan silloin. Testerillä nollattuna saa nollattua sen sitten 30.000 km mukaan.
        Riippuu siitä kumpaa käyttää longlife öljynvaihtoväliä vai lyhyempää kiinteää öljynvaihtoväliä. Tässäkin siitä asiasta on keskusteltu. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.vagarena.fi/index.php?topic=33204.0&ved=2ahUKEwi7wtaRmoD7AhXkpYsKHUU3ArsQFnoECAsQAQ&usg=AOvVaw35LggJfEFd1rzU97pcGWTX


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Volkkarista nollaa huoltonäytön mittarista niin se menee 15.000 km mukaan silloin. Testerillä nollattuna saa nollattua sen sitten 30.000 km mukaan.
        Riippuu siitä kumpaa käyttää longlife öljynvaihtoväliä vai lyhyempää kiinteää öljynvaihtoväliä. Tässäkin siitä asiasta on keskusteltu. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.vagarena.fi/index.php?topic=33204.0&ved=2ahUKEwi7wtaRmoD7AhXkpYsKHUU3ArsQFnoECAsQAQ&usg=AOvVaw35LggJfEFd1rzU97pcGWTX

        Ootas vaan, kun kohta joku VW fanaatikko sanoo ettei tuo ole Volkkari vaan Skoda Yeti, vaikka VW:een ostetuimpana autona se Skodakin otetaankin sitten taas huomioon eli rusinat pullasta ja kermat kakun päältä meiningillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootas vaan, kun kohta joku VW fanaatikko sanoo ettei tuo ole Volkkari vaan Skoda Yeti, vaikka VW:een ostetuimpana autona se Skodakin otetaankin sitten taas huomioon eli rusinat pullasta ja kermat kakun päältä meiningillä.

        Tottakai Skoda kuuluu VW AG:,n tuotemerkkeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Volkkarista nollaa huoltonäytön mittarista niin se menee 15.000 km mukaan silloin. Testerillä nollattuna saa nollattua sen sitten 30.000 km mukaan.
        Riippuu siitä kumpaa käyttää longlife öljynvaihtoväliä vai lyhyempää kiinteää öljynvaihtoväliä. Tässäkin siitä asiasta on keskusteltu. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.vagarena.fi/index.php?topic=33204.0&ved=2ahUKEwi7wtaRmoD7AhXkpYsKHUU3ArsQFnoECAsQAQ&usg=AOvVaw35LggJfEFd1rzU97pcGWTX

        Niin siihen 15 tkm kiinteään väliin voi halutessaan siirtyä, ja jos ajaa vähän niin saattaa olla jopa järkevääkin jos öljynvaihdon aikaraja tulee vastaan ennen kilometrejä koska kiinteällä välillä voi käyttää edullisempia öljyjä. Oletuksena kuitenkin on aina muuttuva max 30 tkm vaihtoväli.

        Mielenkiintoinen yksityiskohta on se että Toyota Suzukina (Swace ja Across, eli Corolla ja Rav4, teknisesti aivan samat autot) öljynvaihtoväli on 20 tkm. Onko Suzukiin valikoitu laadukkaammat moottorit jotka kestää 20 tkm samoilla öljyillä? Vai vedättääkö vaan Toyotan huolto-organisaatio hyväuskoisia hölmöjä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin siihen 15 tkm kiinteään väliin voi halutessaan siirtyä, ja jos ajaa vähän niin saattaa olla jopa järkevääkin jos öljynvaihdon aikaraja tulee vastaan ennen kilometrejä koska kiinteällä välillä voi käyttää edullisempia öljyjä. Oletuksena kuitenkin on aina muuttuva max 30 tkm vaihtoväli.

        Mielenkiintoinen yksityiskohta on se että Toyota Suzukina (Swace ja Across, eli Corolla ja Rav4, teknisesti aivan samat autot) öljynvaihtoväli on 20 tkm. Onko Suzukiin valikoitu laadukkaammat moottorit jotka kestää 20 tkm samoilla öljyillä? Vai vedättääkö vaan Toyotan huolto-organisaatio hyväuskoisia hölmöjä?

        Kyllähän noita Tojota hölmöjä vedätetään joka paikassa. Kun on nähty miten hyväuskoista porukkaa, niin helppo kerätä rahat pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai Skoda kuuluu VW AG:,n tuotemerkkeihin.

        Nonni tulihan se sieltä, että Volkkari käyttää myös siis kiinteää 15.000 km öljynvaihto väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin siihen 15 tkm kiinteään väliin voi halutessaan siirtyä, ja jos ajaa vähän niin saattaa olla jopa järkevääkin jos öljynvaihdon aikaraja tulee vastaan ennen kilometrejä koska kiinteällä välillä voi käyttää edullisempia öljyjä. Oletuksena kuitenkin on aina muuttuva max 30 tkm vaihtoväli.

        Mielenkiintoinen yksityiskohta on se että Toyota Suzukina (Swace ja Across, eli Corolla ja Rav4, teknisesti aivan samat autot) öljynvaihtoväli on 20 tkm. Onko Suzukiin valikoitu laadukkaammat moottorit jotka kestää 20 tkm samoilla öljyillä? Vai vedättääkö vaan Toyotan huolto-organisaatio hyväuskoisia hölmöjä?

        Ei se öljy niin kallista ole, että sen vaihto sen hinnasta jäisi kiinni. Joutuuhan sitä vag tuotteeseen muutenkin lisäämään melko usein. Tietysti köyhälle on kaikki kallista, mutta silloin on parempi ja järkevämpi liikkua kävellen, pyörällä tai julkisilla jos ei autoilussa yhteen öljyn suodattimeen ja öljyyn ole varaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nonni tulihan se sieltä, että Volkkari käyttää myös siis kiinteää 15.000 km öljynvaihto väliä.

        Öljynvaihtoväli on 30.000 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se öljy niin kallista ole, että sen vaihto sen hinnasta jäisi kiinni. Joutuuhan sitä vag tuotteeseen muutenkin lisäämään melko usein. Tietysti köyhälle on kaikki kallista, mutta silloin on parempi ja järkevämpi liikkua kävellen, pyörällä tai julkisilla jos ei autoilussa yhteen öljyn suodattimeen ja öljyyn ole varaa.

        Ei joudu lisäämään yhtään kertaa 30.000 km vaihtovälillä. Toyota on se öljysyöppö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nonni tulihan se sieltä, että Volkkari käyttää myös siis kiinteää 15.000 km öljynvaihto väliä.

        Koska ei edes kaikilla vag tuotteilla ajeta paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin siihen 15 tkm kiinteään väliin voi halutessaan siirtyä, ja jos ajaa vähän niin saattaa olla jopa järkevääkin jos öljynvaihdon aikaraja tulee vastaan ennen kilometrejä koska kiinteällä välillä voi käyttää edullisempia öljyjä. Oletuksena kuitenkin on aina muuttuva max 30 tkm vaihtoväli.

        Mielenkiintoinen yksityiskohta on se että Toyota Suzukina (Swace ja Across, eli Corolla ja Rav4, teknisesti aivan samat autot) öljynvaihtoväli on 20 tkm. Onko Suzukiin valikoitu laadukkaammat moottorit jotka kestää 20 tkm samoilla öljyillä? Vai vedättääkö vaan Toyotan huolto-organisaatio hyväuskoisia hölmöjä?

        Toyota edellyttää 15 tkm öljynvaihtoväliä ja hybridiakun testausväliä, että takuu säilyy. Kusetustako? KYLLÄ. Minun mielestäni tuo mikä vitun Tojion relax turva olikaan, niin 160 tkm ei nykyautolle ole mikään erikoinen hehkutettava km-määrä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska ei edes kaikilla vag tuotteilla ajeta paljon.

        Esim. vm. 2018 Octavialla on ajettu keskimäärin 92 % enemmän kuin Corollalla. Octavia kun on hyvä ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota edellyttää 15 tkm öljynvaihtoväliä ja hybridiakun testausväliä, että takuu säilyy. Kusetustako? KYLLÄ. Minun mielestäni tuo mikä vitun Tojion relax turva olikaan, niin 160 tkm ei nykyautolle ole mikään erikoinen hehkutettava km-määrä

        Joko auto on heikko kun pitää huoltaa noin usein tai täyttä kusetusta. Itse veikkaan molempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska ei edes kaikilla vag tuotteilla ajeta paljon.

        Tummunut öljy kielii moottorin karstoittumisesta , karstan ja noen sekoittumisesta voiteluöljyyn. Laatukoneissa ei näin tapahdu. Mitä kirkkaampi öljy, sitä tiiviimpi kone. Palaminen mustaa öljyn ja väljässä koneessa öljyä palaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tummunut öljy kielii moottorin karstoittumisesta , karstan ja noen sekoittumisesta voiteluöljyyn. Laatukoneissa ei näin tapahdu. Mitä kirkkaampi öljy, sitä tiiviimpi kone. Palaminen mustaa öljyn ja väljässä koneessa öljyä palaa.

        Näin se varmasti just on, koska mulla -07 Golffi karstoitti nelosen tulppaa. Kyllähän se mielenrauhan vei pari kertaa, kun se alkoi käymään kolmella, koska ei kipinä tullu enää läpi. Ekana, kun tulee yleensä mieleen se pahin mahdollinen.
        Mutta siitä selvisi, kun luki ensin vikakoodit ja pysty suunnilleen paikantamaan sen vian paikan sinne nelospytylle ja sitten vaan tulpan putsaus ja vikakoodit veks ja matka jatkui taas normaalisti.
        Siitä nelosen tulpan reijästä näki myös sen, että sen pytyn kautta se ainakin söi sitä öljyä, koska mäntä oli aina öljyinen nelosessa karstoittuneen tulpan lisäksi. Muut pytyt ja tulpat oli siistejä, mutta edullisin tapa oli sitten aina välillä putsata se tulppa jo ennakkoon ettei alkanu kolmella käymään ja vikavaloa sytyttämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se varmasti just on, koska mulla -07 Golffi karstoitti nelosen tulppaa. Kyllähän se mielenrauhan vei pari kertaa, kun se alkoi käymään kolmella, koska ei kipinä tullu enää läpi. Ekana, kun tulee yleensä mieleen se pahin mahdollinen.
        Mutta siitä selvisi, kun luki ensin vikakoodit ja pysty suunnilleen paikantamaan sen vian paikan sinne nelospytylle ja sitten vaan tulpan putsaus ja vikakoodit veks ja matka jatkui taas normaalisti.
        Siitä nelosen tulpan reijästä näki myös sen, että sen pytyn kautta se ainakin söi sitä öljyä, koska mäntä oli aina öljyinen nelosessa karstoittuneen tulpan lisäksi. Muut pytyt ja tulpat oli siistejä, mutta edullisin tapa oli sitten aina välillä putsata se tulppa jo ennakkoon ettei alkanu kolmella käymään ja vikavaloa sytyttämään.

        Ja yks asia myös mikä noista Volsussa vei mielenrauhan oli se, kun etujarruihin meni kivi ja alko pitämään sellasta kauheeta rohinaa, että sitä ajatteli pahinta olisko joku moottorista menossa rikki, mutta ei onneksi kuitenkaan vaan peruuttamalla sai sen kiven yleensä pois joskus piti ihan rengas irrottaa sen takia, kun ei lähtenyt muuten. Tuo kivirahinahomma jarruissa on ollut myös Volkkarin lisäksi ainakin Bemarissa ja Mersussakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei olisi? Tiesitkö muuten, että miten moottori kestää hyvin sen 30000km ja miten se öljy siellä moottorissa vaihtuu tällä huoltovälillä kokoajan?
        No siten, että uutta öljyä lisätään, kun vanha öljy palaa sieltä pakoputken kautta ulos. Tämä on ihan ymmärrettävää, koska öljyt mustuu joissakin autoissa niin nopeasti pikimustiksi kokoajan käytön aikana nykymoottoreissa.

        Oletko muuten ajanut näillä nykyisllä autoilla, joissa on 30 huoltoväli? Itse olen ajanut useita vuosia ilman mitään ylimääräisiä ongelmia. Johonkin autoon jouduin lisäämään 1 litran öljyä tuolla välillä, mitään muita ongelmia ei ole ollut. Joten kyllä ne kestää mitkä on suunniteltu kestämään. Kun valmistaja laittaa lyhyen huoltovälin niin se on vahva merkki siitä, ettei auto ole suunniteltu kestämään pidempää.


    • Anonyymi

      Positiivista Corollassa oli pieni kulutus, mutta sen vastapainoksi se oli ryhmän laiskin kulkija. Teho ei tule tyhjästä.

    • Anonyymi

      Miksi ylipäänsä ostaa tuollainen pikkukippo kun RAV4 on keksitty.

      • Anonyymi

        Miksi ostaa RAV4 kun autojakin on olemassa.


    • Anonyymi

      Harmillista kun tuhnu ei tälläkään kertaa menestynyt vertailussa.. kyllä Teron kasettia taas kiristää! No Corolla on vain keskinkertainen meluava ja laiska kippo eikä muuta.

      • Anonyymi

        Keskinkertainen? Kyllä se on autoista huonoin.


    • Anonyymi

      Jäikö totutusti jumboksi vai oliko joku vielä paskempi?

      • Anonyymi

        Sen verran oli Toyota Suomi latonut euroja tiskiin ettei ihan viimeiseksi jätetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran oli Toyota Suomi latonut euroja tiskiin ettei ihan viimeiseksi jätetty.

        Mutta siinä tärkeimmässä asiassa kuitenkin ylivoimainen ykkönen, eli luotettavuudessa, ja myynnissä.
        Mielenrauhaa vaan teille muidenkin merkkien omistajille! 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta siinä tärkeimmässä asiassa kuitenkin ylivoimainen ykkönen, eli luotettavuudessa, ja myynnissä.
        Mielenrauhaa vaan teille muidenkin merkkien omistajille! 😊

        Toyota ei ole kyllä luotettava etenkään talvella. Eniten on hinausauton kyydissä.

        Miksi myynti olisi tärkeä auton ostajalle? Oletko automyyjä? Sitäpaitsi VW AG myy paljon enemmän!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi myydä eniten, kun kikottimiakin pölyttyy varastossa 150 000kpl! 🤣

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagenin-varastoissa-polyttyy-valtava-maara-keskentekoisia-autoja-saanto-ei-poikkeus/0a3876da-467b-4b57-9bad-f31192304f21

        Vaikka komponettipula vaivaa, niin VW AG on myydyin Suomessa. Toyotaa ei komponettipula vaivaa, koska käyttää ikivanhaa tekniikkaa. Osat saa vanhoista pölynimureista ja leivänpaahtimista. Onhan Toyotan muotoilukin peräisin rikkaimureista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka komponettipula vaivaa, niin VW AG on myydyin Suomessa. Toyotaa ei komponettipula vaivaa, koska käyttää ikivanhaa tekniikkaa. Osat saa vanhoista pölynimureista ja leivänpaahtimista. Onhan Toyotan muotoilukin peräisin rikkaimureista.

        Juu, VW on todellinen uuden tekniikan edelläkävijä, kun joutuu palaamaan siihen vanhoihin, ja tuttuihin turvallisiin fyysisiin nappuloihinkin.
        Sinulta vain puuttui toki linkki kaikesta väittämästäsi, mutta minulla on sellainenkin tarjota. 😆

        https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/5a154a11-5dfa-4ac5-b30c-18b8e58be847


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka komponettipula vaivaa, niin VW AG on myydyin Suomessa. Toyotaa ei komponettipula vaivaa, koska käyttää ikivanhaa tekniikkaa. Osat saa vanhoista pölynimureista ja leivänpaahtimista. Onhan Toyotan muotoilukin peräisin rikkaimureista.

        Vaghönöt on niitä helpoimpia vedätettäviä. Idiootit vain niistä maksaa, mutta eihän se tyhmä ole kuka pyytää. Toyotan itselataava on sähköjohdottomuutta arvostavalle eikä erikseen piuhalla lataavalle ja veivattaville lankapuhelin aikaan jääneille mummoille tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, VW on todellinen uuden tekniikan edelläkävijä, kun joutuu palaamaan siihen vanhoihin, ja tuttuihin turvallisiin fyysisiin nappuloihinkin.
        Sinulta vain puuttui toki linkki kaikesta väittämästäsi, mutta minulla on sellainenkin tarjota. 😆

        https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/5a154a11-5dfa-4ac5-b30c-18b8e58be847

        Etkö ymmärtänyt edes tuota? VW palaa tuttuihin ja turvallisiin nappuloihin ASIAKKAIDEN pyynnöstä! VW kuuntelee asiakkaitaan, ja muuttaa tarvittaessa tuotteitaan. Samoin tekevät muut.

        Toyotan asiakkaat eivät ole vielä päässeet ajamaan sähköautoja, koska pyörät eivät pysy kiinni! Tarvikevanteita ei saa asentaa, koska pyörät eivät pysy kiinni! On ostettava nolon näköiset Toyotan omat vanteet kalliilla hinnalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärtänyt edes tuota? VW palaa tuttuihin ja turvallisiin nappuloihin ASIAKKAIDEN pyynnöstä! VW kuuntelee asiakkaitaan, ja muuttaa tarvittaessa tuotteitaan. Samoin tekevät muut.

        Toyotan asiakkaat eivät ole vielä päässeet ajamaan sähköautoja, koska pyörät eivät pysy kiinni! Tarvikevanteita ei saa asentaa, koska pyörät eivät pysy kiinni! On ostettava nolon näköiset Toyotan omat vanteet kalliilla hinnalla!

        No niin niin. Asiakkaiden pyynnöstäpä hyvinkin, kun kehumasi uusi, ja hieno VW tekniikka ei miellytä HÖNÖ! 😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin niin. Asiakkaiden pyynnöstäpä hyvinkin, kun kehumasi uusi, ja hieno VW tekniikka ei miellytä HÖNÖ! 😆

        VW kuuntelee asiakkaitaan. Toyota tuppaa markkinoille samaa kuraa vuosikymmenestä toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW kuuntelee asiakkaitaan. Toyota tuppaa markkinoille samaa kuraa vuosikymmenestä toiseen.

        VW työntää vastaavasti samaa keskeneräistä, ja muka hienoa uutta tekniikkaa asiakkaidensa harmiksi malli toisensa perään, ja vuosikymmenestä toiseen. Ei ihme että asiakkaat hermostuu, ja katoaa Toyotan myymälöihin!! 😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW työntää vastaavasti samaa keskeneräistä, ja muka hienoa uutta tekniikkaa asiakkaidensa harmiksi malli toisensa perään, ja vuosikymmenestä toiseen. Ei ihme että asiakkaat hermostuu, ja katoaa Toyotan myymälöihin!! 😆

        VW AG valmistaa testivoittajia ja on Suomen myydyin. Toyota on myydyin kehitysmaissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW AG valmistaa testivoittajia ja on Suomen myydyin. Toyota on myydyin kehitysmaissa.

        No linkkiä sitten vaan kehiin aiheesta. Paskapuheita kun ei usko vaan kukaan. 😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No linkkiä sitten vaan kehiin aiheesta. Paskapuheita kun ei usko vaan kukaan. 😆

        Linkkejä on laitettu pilvin pimein mm. Kongosta, Sudanista jne.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkkejä on laitettu pilvin pimein mm. Kongosta, Sudanista jne.

        Entä Pohjois-Koreasta?...


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Testissä oli vanha Corolla. Tuota versiota ei enää ole tilattavissa. Uudessa on rutkasti enemmän tehoa ja alustan viritys toisenlainen.

      • Anonyymi

        Aina te sanotte seuraavan Corollan olevan parempi kuin edellinen, mutta koskaan se ei pärjää vertailussa Octavialle. Octaviasta olisi voitu ottaa vertailuun 10 vuotta sitten esitelty malli ja vertailuvoitto olisi ollut varma.


    • Anonyymi

      TM:n vertailut ovat aina samanlaisia järjestettyjä epäsuhteita. Verrataan 5000 e kalliimpaa skodaa toyotan hinnat alk. malliin ja todetaan että toyota on hidas kiihtymään, eikä siinä ole varusteita. Toyotan huomattavasti alhaisemmalle kulutukselle ei mitään arvoa. Kiihtyvyys on ainoa joka merkitsee. Toyotalla olisi ollut 2.0 moottori, mutta tehokkaampi moottori olisi ollut liina väkevä vastus.
      Skodan nykimisestä ei mitään puhetta ja skodan moottori-vaihteiston laatu on taattua huoltoaktiivista VAG-laatua. Skodan toimintasäde on kaupunkiajossa sähköauton luokkaa. 6,8 kulutus ja 43 litran tankki, jota normaaliloloissa kukaan ei aja tyhjäksi. Huomiotta jätettiin tämäkin.

      • Anonyymi

        Turha selitellä kun Octavia oli selkeästi paras.


      • Anonyymi

        Corollan kiihtyvyys 0-100km/h samalle sekuntiluvulle kuin Octavia ei olisi muuttanut vertailun järjestystä miksitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corollan kiihtyvyys 0-100km/h samalle sekuntiluvulle kuin Octavia ei olisi muuttanut vertailun järjestystä miksitään!

        Octavia on paras, mutta Toyotia Suomi ostaa. Ovatko suomalaiset väärässä?
        Katso karttaa, skodaa ei näy kartalla. Skoda on harvinainen, mutta kallis ja epäluotettava ajoneuvo.
        https://www.hs.fi/autot/art-2000009142538.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Octavia on paras, mutta Toyotia Suomi ostaa. Ovatko suomalaiset väärässä?
        Katso karttaa, skodaa ei näy kartalla. Skoda on harvinainen, mutta kallis ja epäluotettava ajoneuvo.
        https://www.hs.fi/autot/art-2000009142538.html

        VW AG myy eniten Suomessa. Skoda on paljon luotettavampi kuin Toyota. Huomattavasti parempi ja siksi kalliimpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW AG myy eniten Suomessa. Skoda on paljon luotettavampi kuin Toyota. Huomattavasti parempi ja siksi kalliimpi.

        Dream on (älä unta näe). Toyotalla Suomi kuljettaa. Asiallisimmat kaverit hankkivat itselleen aitoja, Japanissa pieteetillä koottuja Toyotia. Toyota ja laatu kuuluvat saumasttomasti yhteen. VAGgineista tulee mieleen vain runsanslukuiset viat ja ongelmat, sekä helvetin kallis ja välinpitämätön huolto- ja korjausosaaminen sekä konsernitasolta tarjoiltu kusettaminen "goodwill".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dream on (älä unta näe). Toyotalla Suomi kuljettaa. Asiallisimmat kaverit hankkivat itselleen aitoja, Japanissa pieteetillä koottuja Toyotia. Toyota ja laatu kuuluvat saumasttomasti yhteen. VAGgineista tulee mieleen vain runsanslukuiset viat ja ongelmat, sekä helvetin kallis ja välinpitämätön huolto- ja korjausosaaminen sekä konsernitasolta tarjoiltu kusettaminen "goodwill".

        Ei todellakaan Suomi Toyotalla kuljeta. Toyotalla ajetaan erittäin vähän. Toyotista tulee mieleen viat ja suuret huoltokulut.

        VW:n autoja on Suomessa ylivoimaisesti eniten, ja niillä ajetaan paljon enemmän kuin Toyotilla. Esim. neljä vuotta vanhalla Skoda Octavialla on ajettu keskimäärin 92 % enemmän kuin saman ikäisellä Toyota Corollalla. Ne ovat aivan muita merkkejä joihin luotetaan kun ajetaan paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan Suomi Toyotalla kuljeta. Toyotalla ajetaan erittäin vähän. Toyotista tulee mieleen viat ja suuret huoltokulut.

        VW:n autoja on Suomessa ylivoimaisesti eniten, ja niillä ajetaan paljon enemmän kuin Toyotilla. Esim. neljä vuotta vanhalla Skoda Octavialla on ajettu keskimäärin 92 % enemmän kuin saman ikäisellä Toyota Corollalla. Ne ovat aivan muita merkkejä joihin luotetaan kun ajetaan paljon.

        Vikojen esiintymistaajuus korreloi volkkareiden määrään. Pitää ostaa uusi kun entinen ei kestä eikä saada kuntoon. Kerro vielä kuinka on edulliset varaosat ja että varaosia ja korjauksia tarvitaan harvoin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vikojen esiintymistaajuus korreloi volkkareiden määrään. Pitää ostaa uusi kun entinen ei kestä eikä saada kuntoon. Kerro vielä kuinka on edulliset varaosat ja että varaosia ja korjauksia tarvitaan harvoin!

        Trafin tilasto kertoo seuraavaa.

        http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/010_kats_tau_101.px/table/tableViewLayout1/

        Tässä yksi otanta:
        Ajettujen kilometrien keskiarvo / Ajettujen kilometrien mediaani
        2019 -2009
        Skoda OCTAVIA 204 084 -197 093
        Toyota COROLLA 157 656 -150 892
        Volkswagen GOLF 173 998 -166 474

        Octavialla ajetaan kymmenessä vuodessa noin 30% enemmän kuin Corollalla. Se on todella suuri ero. Voitte kaivella mitä tahansa ikäluokkaa tai mitä malleja niin tulos on aina tämänsuuntainen. Toytalla ajetaan selkeästi vähemmän kuin VW:n autoilla tai muilla saksalaisilla.

        Ja tuolla Corollalla ei voi edes vetää muuta kuin tyhjää peräkärryä. 450kg raja on mopoauton luokkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vikojen esiintymistaajuus korreloi volkkareiden määrään. Pitää ostaa uusi kun entinen ei kestä eikä saada kuntoon. Kerro vielä kuinka on edulliset varaosat ja että varaosia ja korjauksia tarvitaan harvoin!

        Tutkitusti VW on luotettava. Toyota jättää eniten tielle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vikojen esiintymistaajuus korreloi volkkareiden määrään. Pitää ostaa uusi kun entinen ei kestä eikä saada kuntoon. Kerro vielä kuinka on edulliset varaosat ja että varaosia ja korjauksia tarvitaan harvoin!

        "Pitää ostaa uusi kun entinen ei kestä eikä saada kuntoon. Kerro vielä kuinka on edulliset varaosat ja että varaosia ja korjauksia tarvitaan harvoin!"

        Oma kokemus volkkareista on yli 25 vuoden ajalta ja pahimpina vuosina kilometrejä noin 40.000. koko tänä aikana korjauskuluja yhteensä 230 euroa kun jouduin vaihtamaan Golfiin vesipumpun. Sama kilometrimäärä tojotalla olisi tiheän huoltovälin takia ollut tuhansis euroja kalliimpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trafin tilasto kertoo seuraavaa.

        http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/010_kats_tau_101.px/table/tableViewLayout1/

        Tässä yksi otanta:
        Ajettujen kilometrien keskiarvo / Ajettujen kilometrien mediaani
        2019 -2009
        Skoda OCTAVIA 204 084 -197 093
        Toyota COROLLA 157 656 -150 892
        Volkswagen GOLF 173 998 -166 474

        Octavialla ajetaan kymmenessä vuodessa noin 30% enemmän kuin Corollalla. Se on todella suuri ero. Voitte kaivella mitä tahansa ikäluokkaa tai mitä malleja niin tulos on aina tämänsuuntainen. Toytalla ajetaan selkeästi vähemmän kuin VW:n autoilla tai muilla saksalaisilla.

        Ja tuolla Corollalla ei voi edes vetää muuta kuin tyhjää peräkärryä. 450kg raja on mopoauton luokkaa.

        Vetureilla ajetaan 100x enemmän kuin keskiverto skoda octavioilla. Mitä siitä voi päätellä? Ei yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pitää ostaa uusi kun entinen ei kestä eikä saada kuntoon. Kerro vielä kuinka on edulliset varaosat ja että varaosia ja korjauksia tarvitaan harvoin!"

        Oma kokemus volkkareista on yli 25 vuoden ajalta ja pahimpina vuosina kilometrejä noin 40.000. koko tänä aikana korjauskuluja yhteensä 230 euroa kun jouduin vaihtamaan Golfiin vesipumpun. Sama kilometrimäärä tojotalla olisi tiheän huoltovälin takia ollut tuhansis euroja kalliimpi.

        Todellista kokemusta vailla (40 tkm/vuodessa Toyotalla) et voi tietää olisiko Toyotan korjauskulut olleet vähemmän kuin 230 e. Oman kokemukseni perusteella en palaa VAGgineisiin enää ikinä. Ovat ergonomisempia ja ominaisuuksiltaan Toyotaa edellä, mutta kestävyys on aivan kuraa. Volkkareista särkyy sellaisiakin osia jotka muilla merkeillä kestävät uudesta paalamolle asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellista kokemusta vailla (40 tkm/vuodessa Toyotalla) et voi tietää olisiko Toyotan korjauskulut olleet vähemmän kuin 230 e. Oman kokemukseni perusteella en palaa VAGgineisiin enää ikinä. Ovat ergonomisempia ja ominaisuuksiltaan Toyotaa edellä, mutta kestävyys on aivan kuraa. Volkkareista särkyy sellaisiakin osia jotka muilla merkeillä kestävät uudesta paalamolle asti.

        VW kestää paljon paremmin kuin Toyota. On siitä näyttöä useissa tilastoissa.


      • Anonyymi

        Jos T.:n testit ovat jörjestään väärin niinnosaatko kertoa mikä lwhti tekee luotettavimmat autotestit jossa Toyota menestyy?

        Aivan, en minäkään. Korkeintaan USA:n autoteollisuutta vastaan voi pärjätä.


      • Anonyymi

        Kulutuksen painoarvo oli arvostelukohteista suurin (15%) ja muutaman vuoden takaiseen (2019) vastaavaan vertailuun nähden painoarvoa oli nostettu (10%->15%), lienee siksi että Corolla pärjäisi vertailussa edes jotenkin.

        Muutenhan Skoda sai kulutusta lukuunottamatta kaikista arvostelukohdista Corollaa paremmat arvosanat (ylläpitokuluissa tosin sama arvosana), eli ihan sama miten arvostelukohteita painottaa, ei Corollaa Octaviaa paremmaksi saa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Puotilan murha: hei me tienataan - ei ollut 1 kerta - Milad Tadayyon nimi

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yokerhon-ovimies-pakotti-asiakkaan-houkutuslinnuksi-alamaailman-velanperintaan/4580356 -----
      Maailman menoa
      94
      6305
    2. Pia Nykänen paljastaa Matti Nykäsen alkoholismista: "Kun tulin töistä, niin se oli koko päivän..."

      Pia Nykänen ei olisi halunnut rekkalasteittain olutta autotalliinsa. Sponssioluet mahdollistivat Matti Nykäsen juomisen. Mäkikotka kuoli v. 2019 pitkä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      3425
    3. Kohujulkkis Martina Aitolehti jätti Suomen taakseen - Yksi kuva ja lyhyt viesti somessa: "Byeee"

      Bye bye baby! Aitolehti on karistanut Suomen pölyt jaloistaan seurapiirikaunottarien kera. Mukana mm. dj Suvi Pitkänen. Lue juttu ja katso kuvat: htt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      2552
    4. Mies, mainitse yksi asia minussa

      Mikä viehättää ja sen parissa viihtyisit useita tunteja?
      Ikävä
      81
      1156
    5. Mä vikittelen sut papparaisena :D

      Jos oot vapaa ja mä oon vapaa, niin mikään ei pidättele mua. Sä oot mun vaan, ikioma rakas papparainen. Mä rakastan sua mummelina aivan hulluna, ilm
      Ikävä
      78
      1122
    6. ALFA TV:N Konkurissi katastrofi media-alalle

      ALFA TV:n konkurssi on katastrofi, koska paljon hyviä asiaohjelmia katoaa televisiotarjonnasta ja ALFA:lla ääneen pääsi myös yrittäjiä ja tasapuolises
      Maailman menoa
      518
      1109
    7. Tajuan, että tein virheen

      kun pidin sinua hyvänä, mukavana, vaatimattomana, ymmärtäväisenä, oikeudenmukaisena ja älykkäänä ihmisenä. Sitä mielikuvaa ikävöin, en koskaan oikeaa
      Ikävä
      59
      1015
    8. Kahta pahoinpidelty Kemijärvellä

      Kemijärvelläkin sattuu väkivallantekoja mikä on yllätyksellistä. Onhan Kemijärvi ollut aina rauhallinen ja turvallinen paikkakunta.
      Kemijärvi
      33
      1001
    9. Mulla on ikävä sitä aikaa

      kun säkin olit ihastunut minuun mies. Siltä se silloin alussa tuntui. Sekosin susta täysin ja tuntuu että en pääse irti enää.
      Ikävä
      52
      908
    Aihe