mitä tässä pitäisi tehdä? hakkasi pitkällä puuseipäällä karannutta hiehoa navetassa olan takaa vaikka kuinka pitkään että saisi takaisin parteen. olen aika tuore lomittaja enkä tiedä mitä tehdä jos vaikka syyllistyn johonkin, jos en ilmoita poliisille asiasta eläin rääkkäyksenä?esimiehelle ei kannata ilmoittaa kun pitävät hyshys isäntäväen puolta?
isäntä hakkasi hiehoa
Anonyymi-ap
331169
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
- Uusi kunnanjohtajaJokos tekoäly on kertonut, kenestä paras uusi kunnanjohtaja? Ketä persut vastustaa?
Vastaukset 33
Vanhimmat
Oikein hyvä! Kyllä kantturoilla yms. pitää kuri olla, koska ei puhetta kuitenkaan ymmärrä.
Usein hakkaamisen syy on se että hieho on 'vietellyt' isännän sukupuoliyhteyteen kanssaan.
Kyllähän sellaisesta hermostuu! 🤫
Älä ennakkoluulottele. Sadistit on saatava satimeen.
Mulla on sellanen mielikuva, että lehmillä ei esim. kyljet oo kovinkaan tuntoherkkää aluetta. Lehmille saatetaan tehdä aikamoisia avanteita kylkeen hoito tai tutkimus tarkoituksessa , eikä ne oo moksiskaan.
Olisitte kaksistaan lykänny sitä elikkoa, niin kyllä se siitä olis parteen menny.
Takaanta ku lykkää ni helpottaa.
Tiesitkö, että lehmä on ollut luonnossa saaliseläin, ei se näytä kipua ettei pedot vainua vahingoittunutta ja siten helppoa saalista.
Tullut joskus huomattua että,vaikkka kuinka kiskoo riimusta,niin eipä tapahdu mitään.
Isännän pieksäntä puuseipäällä - kyljissä sillä ei paljon tunnu kun mätkii menemään? En silti suosittele.
Yhdessä paikkaa lomittaja teki esimiehelle eläinsuojelu ilmoituksen, eläinlääkäri kävi ja eläinlääkärin mielestä,ei huomautettavaa.
Ei muita seuraamuksia kuin että,lomittaja talossa vaihtui.
Minä pyyhkäsin kerran navetas isännltä jalat alta ja sontakouruun koko äijän Alkoi kaveri haastaa väärälle miehelle. :) Esimies vaan nauro: oikein, esitti toki vakavaa isännälle kun tämä itki ja kaipasi asiasta.
Lomittaja sai paremman lomituspaikan, hyvä. Kannatti ilmoittaa eläinten pahoinpitelystä, jo senkin vuoksi, että tilasta jää merkintä viranomaisten tietokantaan.
On sitä joskus fordson:kin saanut aidan seipäästä
Kerran isäntä laitto emakon traktorin perään ja veti.Aikamoinen ääni emakosta ja jarrutusjäljet pihaan .
Sialla on kuulopuheiden mukaan heikko sydän,jäikö emakko tuon käsittelyn jälkeen henkiin? Sellaisia traktorilla siirrettäviä kuljetushäkkejä tai,vaunuja ,on saatavilla ja miten olis ollut hevostraileri tässä paikassa.
Se on kanssa,jonkunlaista taitamattomuutta ja malttamattomuutta,jos pitäää väkisin elävää elukkaa,konevoimalla siirtää.
Me poijitettiin isännän kanssa traktorilla.Vedettiin kopittomalla vasikka ulos.
chilessä oli tapahtunu semmosta että kapinalliset joukot laittaneet vastaan pullikoivan tilallisen jaloista köydellä lava-auton koukkuun, ja nyhtäneet sitten isäntää pitkin kylänraittia edestakaisin niin kauan, että oli pelkkä luu- ja nahkakasa, huh.
Kyllähän minä entisenä lomittajana tiedän miten nautoja siirellään parresta toiseen , päitet vaan päähän ja menet itse elukan sivulle niin nauta kulkee ihan rauhallisena eteenpäin toiseen parteen, ei siinä tarvits hikeentyä kun liikkuu rauhallisesti ja reitti on häirijö vapaa. Tämä aloitushan oli provo.
Joko hieho on oppinut tavoille?
Pitää hakata isäntää.
Joko lomittaja sai potku
Eläintuotanto houkuttaa pariinsa paatuneita sadisteja.
Lomittajia
Pitäähän heikommalla osalle, eli lomittajille hommia
Jospa lomittajan pitoon saa kohta eu-tukea, kun on sukupuuttoon häviävä
Lomittaja on vastuussa asiasta,niin kauan,kunnes tekee ilmoituksen johtavalle lomittajalle/toimistolle.
Ellei molittaja tee ilmoitusta,on hän syyllinen eläinräääkkäykseen,yhtälailla,kuin isäntäkin.
Miksi hakata jotain jos se ei tunne mitään?aika sairasta porukkaa.Täällä kehutaan mitä kukakin on elukoille tehnyt,isännät hakkaa varmaan emäntiäskin samalla lailla.Lomittaja voisi kuvata nuo hakkaamiset ja tehdä ilmoituksen viranomaisille tai vetää isäntää turpaan.
Jotai tuommosta sattuu, niin aina ollaan innolla turpaan vetämässä ja oikeutta ommiin kasiim ottamassa. mistä tuo väkivallan ihannointi?
Jos lomittajana ilmoitat niin työt loppuu äkkiä.Sana leviää ,'viherpiipertäjästä'.
Eikö sitä,ole joku isäntä,antanut trakrillekin selkään,kun ei ole työt alkaneet sujua....
korjaan....traktorille...
Vieläkö on ollut uppiniskaisia hiehoja?
Lomittajat pitäkää mölyt mahassa muuten loppuu työt..ykskin valitus niin paikat loppuu
Sana kiirii...
No niin