Sekarotuisten kasvattaminen

Anonyymi-ap

Olen tässä alkanut haaveilemaan sekarotuisten kuitenkin harkittujen ja terveiksi tutkittujen koirien "kasvattamista". Jotenkin se kiehtoo enemmän kuin teettää rotukoiria vaikka nekin olisi terveitä. Haluaisin ihmisten arkeen sopivia, terveitä, myös rakenteeltaan, hyväluonteisia ja -hermoisia koiria jotka voisivat sopia harrastamiseen, perheisiin ja monenlaiseen tekemiseen Tämä vaatisi kuitenkin myös sijoituskotien ja urosten etsimisen vaikeutta kun Kennelliitto tai mikään taho ei tuommoista toimintaa tue. Tiedän että myös monipuolisia rotuja on olemassa ja itselläni on rotukoira joka vastaa tuota tyyppiä mitä haen. Kuitenkin jokaisessa rodussa kun on omat ongelmansa esimerkiksi pienen geenipoolin takia. Onko ihan haudattavissa oleva idea tämmöinen?

12

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Unohda.

    • Anonyymi

      Tuohan on ideaalein tilanne eli haluta kasvattaa puhtaasti ominaisuuksien mukaan koiria.

    • Anonyymi

      Sekarotuisten kasvattajia on jo pilvin pimein ja osa antaa piskeilleen rodunomaisia nimiä kuten labradoodle, cocapoo, boxweiler, maltepoo, goldendoodle jne. Jos meinaa teettää terveitä, hyvärakenteisia, perinnollisiltä vioilta ja sairauksilta puhtaita, hyväluonteisia pentuja ja huolehtia niin emän kuin pentujen asianmukaisesta hoidosta kuten ruokinta, terveystarkastukset, madotukset, sirutukset jne. tulee se kalliiksi. Pennuista pitäisi siis saada rotukoiran hinta ja kovin moni ei sekarotuisesta suostu sitä maksamaan kun vahinkopentuja saa halvalla ja jopa ilmaiseksi.

      • Anonyymi

        Kerropa mistä nykyään enää saa vahinkopentuja halvalla tai jopa ilmaiseksi?

        Monirotuisia ostetaan siinä missä rotukoiriakin. Niiden jalostus on yhtä tarkkaa ja vaikeaa, jos haluaa tehdä homman vastuullisesti. Anna mennä vaan jos rahkeet riittävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa mistä nykyään enää saa vahinkopentuja halvalla tai jopa ilmaiseksi?

        Monirotuisia ostetaan siinä missä rotukoiriakin. Niiden jalostus on yhtä tarkkaa ja vaikeaa, jos haluaa tehdä homman vastuullisesti. Anna mennä vaan jos rahkeet riittävät.

        Mulla 2 sekarotuista joista toinen on kaverin koiran vahinkopentu (0 €) ja toinen löydettiin lehti-ilmoituksella (100 €).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa mistä nykyään enää saa vahinkopentuja halvalla tai jopa ilmaiseksi?

        Monirotuisia ostetaan siinä missä rotukoiriakin. Niiden jalostus on yhtä tarkkaa ja vaikeaa, jos haluaa tehdä homman vastuullisesti. Anna mennä vaan jos rahkeet riittävät.

        Minä sain oman sekarotuisen rakkini ilmaiseksi eläinlääkäriltä jonka luo se oli tuotu lopetettavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla 2 sekarotuista joista toinen on kaverin koiran vahinkopentu (0 €) ja toinen löydettiin lehti-ilmoituksella (100 €).

        Kuinka vanhoja ovat? ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka vanhoja ovat? ;)

        En tiedä miksi asia sinua kiinnostaa, mutta ovat 6 ja 2-vuotiaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä miksi asia sinua kiinnostaa, mutta ovat 6 ja 2-vuotiaita.

        Kiinnostaa, koska sillä on väliä. Oliko pennut jonkun tutun vahinkopentuja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä sain oman sekarotuisen rakkini ilmaiseksi eläinlääkäriltä jonka luo se oli tuotu lopetettavaksi.

        Oliko koiralla ongelmia, joiden takia se oli lopetusuhan alla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla 2 sekarotuista joista toinen on kaverin koiran vahinkopentu (0 €) ja toinen löydettiin lehti-ilmoituksella (100 €).

        Minkä ikäinen tuo 100€ maksanut koira on?


    • Anonyymi

      Tyhmä idea tai tietty jos olet kennelliiton ja rotuyhdistyksen jäsen ja lähdet projektiin mukaan. Muuten noi sun ajatukset on aika höpöjä...ota vaaleanpunaiset lasit pois päästä.Rodut on jalostettu jo tiettyihin tarkoituksiin,ei pyörää tarvitse keksiä uudestaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe