Olen tässä alkanut haaveilemaan sekarotuisten kuitenkin harkittujen ja terveiksi tutkittujen koirien "kasvattamista". Jotenkin se kiehtoo enemmän kuin teettää rotukoiria vaikka nekin olisi terveitä. Haluaisin ihmisten arkeen sopivia, terveitä, myös rakenteeltaan, hyväluonteisia ja -hermoisia koiria jotka voisivat sopia harrastamiseen, perheisiin ja monenlaiseen tekemiseen Tämä vaatisi kuitenkin myös sijoituskotien ja urosten etsimisen vaikeutta kun Kennelliitto tai mikään taho ei tuommoista toimintaa tue. Tiedän että myös monipuolisia rotuja on olemassa ja itselläni on rotukoira joka vastaa tuota tyyppiä mitä haen. Kuitenkin jokaisessa rodussa kun on omat ongelmansa esimerkiksi pienen geenipoolin takia. Onko ihan haudattavissa oleva idea tämmöinen?
Sekarotuisten kasvattaminen
12
113
Vastaukset
- Anonyymi
Unohda.
- Anonyymi
Tuohan on ideaalein tilanne eli haluta kasvattaa puhtaasti ominaisuuksien mukaan koiria.
- Anonyymi
Sekarotuisten kasvattajia on jo pilvin pimein ja osa antaa piskeilleen rodunomaisia nimiä kuten labradoodle, cocapoo, boxweiler, maltepoo, goldendoodle jne. Jos meinaa teettää terveitä, hyvärakenteisia, perinnollisiltä vioilta ja sairauksilta puhtaita, hyväluonteisia pentuja ja huolehtia niin emän kuin pentujen asianmukaisesta hoidosta kuten ruokinta, terveystarkastukset, madotukset, sirutukset jne. tulee se kalliiksi. Pennuista pitäisi siis saada rotukoiran hinta ja kovin moni ei sekarotuisesta suostu sitä maksamaan kun vahinkopentuja saa halvalla ja jopa ilmaiseksi.
- Anonyymi
Kerropa mistä nykyään enää saa vahinkopentuja halvalla tai jopa ilmaiseksi?
Monirotuisia ostetaan siinä missä rotukoiriakin. Niiden jalostus on yhtä tarkkaa ja vaikeaa, jos haluaa tehdä homman vastuullisesti. Anna mennä vaan jos rahkeet riittävät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monirotuisia ostetaan siinä missä rotukoiriakin. Niiden jalostus on yhtä tarkkaa ja vaikeaa, jos haluaa tehdä homman vastuullisesti. Anna mennä vaan jos rahkeet riittävät.Mulla 2 sekarotuista joista toinen on kaverin koiran vahinkopentu (0 €) ja toinen löydettiin lehti-ilmoituksella (100 €).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monirotuisia ostetaan siinä missä rotukoiriakin. Niiden jalostus on yhtä tarkkaa ja vaikeaa, jos haluaa tehdä homman vastuullisesti. Anna mennä vaan jos rahkeet riittävät.Minä sain oman sekarotuisen rakkini ilmaiseksi eläinlääkäriltä jonka luo se oli tuotu lopetettavaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla 2 sekarotuista joista toinen on kaverin koiran vahinkopentu (0 €) ja toinen löydettiin lehti-ilmoituksella (100 €).
Kuinka vanhoja ovat? ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka vanhoja ovat? ;)
En tiedä miksi asia sinua kiinnostaa, mutta ovat 6 ja 2-vuotiaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä miksi asia sinua kiinnostaa, mutta ovat 6 ja 2-vuotiaita.
Kiinnostaa, koska sillä on väliä. Oliko pennut jonkun tutun vahinkopentuja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä sain oman sekarotuisen rakkini ilmaiseksi eläinlääkäriltä jonka luo se oli tuotu lopetettavaksi.
Oliko koiralla ongelmia, joiden takia se oli lopetusuhan alla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla 2 sekarotuista joista toinen on kaverin koiran vahinkopentu (0 €) ja toinen löydettiin lehti-ilmoituksella (100 €).
Minkä ikäinen tuo 100€ maksanut koira on?
- Anonyymi
Tyhmä idea tai tietty jos olet kennelliiton ja rotuyhdistyksen jäsen ja lähdet projektiin mukaan. Muuten noi sun ajatukset on aika höpöjä...ota vaaleanpunaiset lasit pois päästä.Rodut on jalostettu jo tiettyihin tarkoituksiin,ei pyörää tarvitse keksiä uudestaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005378797Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo7375824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102252Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1751322Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17976Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40814- 51797
Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57762En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.37672