Kohta ropisee työtarjouksia?

Anonyymi-ap

Pohjoismainen työnhakumalli starttasi toukokuussa.
Useimmille työttömille annettiin tehtäväksi hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa.
Marraskuun alussa tästä tulee kuluneeksi puoli vuotta.
Useilta työttömiltä olen nyt kuullut, että heihin ei ole enää oltu aktiivisesti yhteydessä ja he eivät pääse kuittaamaan hakemiaan työpaikkoja elo-syyskuun ajalta. Oma Asiointi -sivut eivät näiltä osin aukea, kuitaaminen on mahdotonta.
Onko nyt niin, että TE katsoo, että työtön ei ole suorittanut velvollisuutaan, (huolimatta siitä ettei tämä ole työttömän vika) ja alkaa lähettä puolivuotiskauteen vedoten velvoittavia työtarjouksia.
Velvoittavan työtarjouksen velvoittavuudenhan voi välttää, jos on hakenut määrätyn määrän työpaikkoja.
Jos ottavat näin raukkamaisen keinon käyttöön, niin jutusta pitää tehdä julkinen.

36

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kannata kuitenkaan jäädä tuohon tilanteeseen vaan tulee lähettää TEMin kirjaamoon viesti todistetusta työnhakemisestaan. Noin jälkeen päin voi osoittaa hakeneensa työpaikkaa säädetyssä ajassa.

    • Anonyymi

      Samoin voi laittaa yhteydenottopyynnön verkkopalvelussa Sinäns kirjoittaa siihen haetut paikat. Sekä tekstin, ettei niitä muualle saa laitettua.

      -------


      Laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta

      13 § (30.12.2021/1379)
      Työnhakijan velvollisuudet

      Työttömyysetuutta hakeva työnhakija on velvollinen ilmoittamaan työllistymissuunnitelman toteutumisesta työ- ja elinkeinotoimistolle sen määräämällä tavalla. Ilmoitettavista tiedoista säädetään tarkemmin valtioneuvoston asetuksella.

      ---------

      Valtioneuvoston asetus julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta

      7 a § (28.4.2022/309)
      Työnhakuvelvollisuuden täyttämistä koskevat tiedot

      Työttömyysetuutta hakevan työnhakijan on ilmoitettava työ- ja elinkeinotoimistolle:

      1) miten hän on täyttänyt työnhakuvelvollisuuttaan;

      2) milloin hän on toteuttanut ilmoitettavan työnhakuun liittyvän toimen;

      3) muut haettua työmahdollisuutta ja työtehtävää sekä työnantajaa tai työn teettäjää koskevat tiedot;

      4) muut haettuun työmahdollisuuteen liittyvät, työnvälityksen toimeenpanemiseksi tarpeelliset tiedot.

      --------

      Tässä taas nähdään, miten huonoja tällaiset keinotekoiset työnhakusysteemit on.

      • Anonyymi

        Ministeriö suunnitteli tän näin. "Työnhakija raportoi työnhaustaan pääsääntöisesti verkkopalvelun välityksellä. Jos työnhakijalla ei ole käytettävissä nettiyhteyttä, hän voi ilmoittaa työnhaustaan muulla tavalla." Tem

        Ei edes ajateltu mahdollisuutta, että verkkopalvelussa olisi häiriö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ministeriö suunnitteli tän näin. "Työnhakija raportoi työnhaustaan pääsääntöisesti verkkopalvelun välityksellä. Jos työnhakijalla ei ole käytettävissä nettiyhteyttä, hän voi ilmoittaa työnhaustaan muulla tavalla." Tem

        Ei edes ajateltu mahdollisuutta, että verkkopalvelussa olisi häiriö.

        Lähettää postikortin, jossa kertoo hakeneensa paikkoja X, Y ja Z? Kortista tosin kannattaa ottaa kuva talteen, jos vaikka joutuu myöhemmin todistelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ministeriö suunnitteli tän näin. "Työnhakija raportoi työnhaustaan pääsääntöisesti verkkopalvelun välityksellä. Jos työnhakijalla ei ole käytettävissä nettiyhteyttä, hän voi ilmoittaa työnhaustaan muulla tavalla." Tem

        Ei edes ajateltu mahdollisuutta, että verkkopalvelussa olisi häiriö.

        TE-toimistoon voi mennä henkilökohtaisesti jättämään työnhakutiedot. Heillä on oma lomake sitä varten.


    • Anonyymi

      Miten tämä pitää ymmärtää?

      Jos on ollut jo kolme yhden kuukauden mittaista työnhakujaksoa, niin uusia ei tule?



      3 § (30.12.2021/1379)
      Työnhakuvelvollisuus

      "Ellei 5–7 §:stä johdu muuta, työttömän ja työttömyysuhan alaisen työnhakijan työllistymissuunnitelmaan tulee sisällyttää kolme sellaista kuukauden kestävää tarkastelujaksoa, jonka aikana työnhakijan on haettava neljää työmahdollisuutta."
      (Laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta)

      Myöhemmin samassa laissa lukee:

      6 § (30.12.2021/1379)
      Haettavien työmahdollisuuksien määrää ja tarkastelujaksoa koskevat poikkeukset

      Ellei 3 §:n 3 momentista tai 7 §:stä johdu muuta, vähintään kaksi viikkoa kestävässä osa-aikatyössä olevan tai työaikaa lyhentämällä lomautetun työnhakijan työllistymissuunnitelmaan tulee sisällyttää kolmen kuukauden tarkastelujaksot, joiden aikana työnhakijan tulee hakea yhtä työmahdollisuutta.

      Eikö sen pitänyt olla 3 (kolme) yhden kuukauden tarkastelujaksoa?

      (Oikea sanamuoto laissa olisi "tulee sisällyttää kolme kuukauden tarkastelujaksoa".)

      • Anonyymi

        Minulla velvoite 1 hakukerta/3 kk, suoritettu, plus kysytty ja saatu omalta työnantajalta muutama lisätunti, vaan eipä- tietenkään- täysaikaisen tunteja edelleenkään. Voi. Taas tammikuulla sama pasha. Siis tätä herkkua, että kysellään olemattomia töitä, että uskaltaisi joskus jäädä pois hakemasta työtä.


    • Anonyymi

      Tästä ei löydy mitään (tai itse en ainakaan löydä) TE-palvelujen nettisivuilta.


      Edellinen kommentti:
      "Jos on ollut jo kolme yhden kuukauden mittaista työnhakujaksoa, niin uusia ei tule?"

      Laki: "...työllistymissuunnitelmaan tulee sisällyttää kolme sellaista kuukauden kestävää tarkastelujaksoa, jonka aikana työnhakijan on haettava neljää työmahdollisuutta."

      Mitä siellä teidän työllistymissuunnitelmassa lukee?
      - haettava 4 työmahdollisuutta kuukaudessa (jatkuvasti)
      vai
      - haettava 4 työmahdollisuutta kuukaudessa kolme kertaa?

      • Anonyymi

        Jos arvaan, niin TE-palveluissakaan ei tiedetä.


      • Anonyymi

        Minulla ei lue työllistymisuunnitelmassa yhtään mitään, siis että montaako paikkaa pitää hakea ja minkä ajan sisällä.
        Ihan on vaan, että pitää hakea työtä, etsiä piilotyöpaikkoja ja käyttää omia kontakteja(!)
        Viimeiseksi kerraksi oli kuitenkin omille sivuille laitettu työnhakuvelvollisuus -osioon 4:jän paikan haku. Kausi oli 16.7.-15.8.2022 ja sen jälkeen ei ole kuulunut mitää. Ei ole ilmestynyt avoimia asioita, tai tehtäviä. Ei ole tullut lisää täytettäviä työnhakuvelvollisuuksia. Ei ole pyydetty selvitystä suunnitelman toteuttamisesta.

        Ei mitään, yhtikäs mitään.
        Tyyntäkö myrskyn edellä?


      • Anonyymi

        Luonnollisesti tehdään uusi työllistymissuunnitelma kun nuo 3 kk on suoritettu.. Näin se menee..


    • Anonyymi

      Tuo vain kolme pakollista työnhakujaksoa (3 x 1 kk tarkastelujaksot) selittäisi sen, miksi elo-syyskuussa ei ole enää ilmoiteta haettuja työpaikkoja.

      Tosin sehän tekee tästä mallista aika helpon työnhakijalle. 3 kk ja työnhaut on hoidettu. Sitten jatkuu tosin kaikki muut työttömän tai työnhakijan velvollisuudet. Työtarjoukset ym. lähetetään edelleen.

      Eli oliko ajatus, että töitä pitää löytää 3 kuukaudessa. Joskushan oli sellainen uskomus, että työkyky menee 3 kuukaudessa, jollei ole töissä. Ehkä lain säätäjät uskovat edelleen tuohon samaan satuiluun, joka ei todellakaan pidä paikkaansa kaikkien työttömien kohdalla.

      Olis kyllä aika jännä malli, jos työnhakupakko kestää vain 3 kk. Voiko olla?

      • Anonyymi

        Niinpä, touko-kesä-heinäkuu, kolme (3) tarkastelujaksoa, jolloin on haettu 4 paikkaa/kk.

        Mitä sitten seuraa. Sepä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, touko-kesä-heinäkuu, kolme (3) tarkastelujaksoa, jolloin on haettu 4 paikkaa/kk.

        Mitä sitten seuraa. Sepä.

        Minulle ei sanottu, kauanko noita jaksoja tulee olemaan. Virkailija lupasi soittaa syyskuussa, mutta ei ole vieläkään soittanut. Viimeeksi sain Oma Asiointi sivun auki, siitä listauskohdasta elokuussa, ja silloin kuittasin viimeiset neljä hakemaani työpaikaa. Nyt lista ei aukea.
        Ensi tiistaina tulee kuluneeksi 6 kk, kun minun kohdallani aloitettiin Pohjoismainen työnhakumenettely. Eli sen mukaan, jos en ole hakenut sovittua neljää työpaikkaa, minulle voidaan määrätä työtarjouksella joku palkkatukipaikka.
        En minä työtä välttele, takana on vuosikymmenien työura ja alle kahden vuoden päästä eläkkeelle. Antaisin paikkani mieluusti nuoremmille.
        Kai tässä on sitten rustattava nuo hakemani paikat postikortille ja lähetettävä Te:lle, niin kuin joku neuvoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, touko-kesä-heinäkuu, kolme (3) tarkastelujaksoa, jolloin on haettu 4 paikkaa/kk.

        Mitä sitten seuraa. Sepä.

        Sama. Kolme tarkastelujaksoa, jolloin hain 4 paikkaa /kk.
        Sen jälkeen ei mittä. Ei ole laitettu lisää työllisyysvelvollisuuksia. Ei avoimia asioita tai tehtäviä. Ei ole soitettu, luvattiin, uhattiin kyllä.

        Vähän kuin roikkuis löysässä hirressä.
        6 kk tulee täyteen ensi viikolla, tätä uutta aktiivimallia. Ja siinähän sanotaan, että 6 kk systeemin alkamisesta, jos ei ole hakenut niitä 4 työpaikkaa, niin voidaan lätkäistä työtarjous.
        En voi hakea sivujeni kautta työpaikkoja, siellä ei ole sitä "kuponkia". Vain menneet 3 kautta näkyvät. Sunnitelmaani ei ole kirjattu, että pitäisikään hakea.
        Paikalliset yhdistykset ja työpaja näkyy pullottavan avoimia ns. työpaikkoja. (niistä, joihin menemällä ei saa toimeentuloa).
        Niihin ihminen voidaan pakottaa velvoittavan työtarjouksen perusteella. Kai ne siellä hioo nyt kynsiään.


    • Anonyymi

      Totta se on,en ole edes hakenut vähään aikaan,jos joku kysyy oon hakenut.

      • Anonyymi

        Olen laittanut niille postia, että olen hakenut. Siis sähköisesti kirjaamoona. Saa nähdä mitä vastaavat.Jos on ollut 6 kk alkuhaastattelusta työttömänä, niin eikös niitten taas pitäis pistää iso vaihde silmään. Siis ruveta laittamaan velvoittavia työtarjouksia?
        Toki jään eläkkeelle 17 kk päästä, mutta ainakin nyt alussa tuntui, että olivat kahden viikon välein ns. kimpuss. Nyt on ollut hyvin hiljaista elokuun puolivälistä asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen laittanut niille postia, että olen hakenut. Siis sähköisesti kirjaamoona. Saa nähdä mitä vastaavat.Jos on ollut 6 kk alkuhaastattelusta työttömänä, niin eikös niitten taas pitäis pistää iso vaihde silmään. Siis ruveta laittamaan velvoittavia työtarjouksia?
        Toki jään eläkkeelle 17 kk päästä, mutta ainakin nyt alussa tuntui, että olivat kahden viikon välein ns. kimpuss. Nyt on ollut hyvin hiljaista elokuun puolivälistä asti.

        Työtarjous on vain ilmoitus hakea sitä työtä. Se on sama kuin lähettää normaalin työhakemuksen. Se kuitataan lähetetyksi verkkopalveluun. Ei velvoita aloittamaan sitä työtä.

        Haastatteluun, jos pääsee, niin haastattelija kyllä ymmärtää kiinnostaako työ oikeasti. Sitten vain kuittaus verkkosivuille, ettei tullut valituksi. Se siitä. Puheet työvoimapulasta on ihan liioittelua. Joka ikiseen työhön tulee kymmenittäin hakemuksia. Työhön pääsee vain nuoret ja innokkaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työtarjous on vain ilmoitus hakea sitä työtä. Se on sama kuin lähettää normaalin työhakemuksen. Se kuitataan lähetetyksi verkkopalveluun. Ei velvoita aloittamaan sitä työtä.

        Haastatteluun, jos pääsee, niin haastattelija kyllä ymmärtää kiinnostaako työ oikeasti. Sitten vain kuittaus verkkosivuille, ettei tullut valituksi. Se siitä. Puheet työvoimapulasta on ihan liioittelua. Joka ikiseen työhön tulee kymmenittäin hakemuksia. Työhön pääsee vain nuoret ja innokkaat.

        Omassa kunnassani on vidakkomeininki. Tälläkin hetkellä on noin 30 palkkatukipaikkaa kunnan pajalla, eri järjestöissä ja mm. urheiluseuroissa, jotka nekin järjestöjä.
        Jos joku "Pirkko" pääjärjestöstä lähettää velvoittavan työtarjouksen, niin kyllä se silloin on menoa. Hän on valinnut minut, pitkäaikaistyöttömän, koska hän saa siitä palkkion ja minä poistun sakkolistalta.
        Oikeiden töiden kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Palkkatuettua työtä on 25 tuntia viikossa kitupalkalla, jolla ei elä, eikä tuota veroeuroja. Muualta pitää hakea toimeentuloon roposia.
        Niin sanottu työskentely tuolla pajalla, tai paperien pyörittely jossain seurassa ei anna uutta ammattia, eikä kohenna entistä osaamista. Vuoden siellä saa / joutuu olemaa, sitten pääsee / joutuu pois, koska palkkatuki lakkaa ja sinne otetaan uusi tillalle.
        Meillä täällä töihin sinne joutuu juurikin vanhat, melkein eläkeikäiset, se on niistä hyvä, kun joku tahvo saattaa tehdä töitäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omassa kunnassani on vidakkomeininki. Tälläkin hetkellä on noin 30 palkkatukipaikkaa kunnan pajalla, eri järjestöissä ja mm. urheiluseuroissa, jotka nekin järjestöjä.
        Jos joku "Pirkko" pääjärjestöstä lähettää velvoittavan työtarjouksen, niin kyllä se silloin on menoa. Hän on valinnut minut, pitkäaikaistyöttömän, koska hän saa siitä palkkion ja minä poistun sakkolistalta.
        Oikeiden töiden kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Palkkatuettua työtä on 25 tuntia viikossa kitupalkalla, jolla ei elä, eikä tuota veroeuroja. Muualta pitää hakea toimeentuloon roposia.
        Niin sanottu työskentely tuolla pajalla, tai paperien pyörittely jossain seurassa ei anna uutta ammattia, eikä kohenna entistä osaamista. Vuoden siellä saa / joutuu olemaa, sitten pääsee / joutuu pois, koska palkkatuki lakkaa ja sinne otetaan uusi tillalle.
        Meillä täällä töihin sinne joutuu juurikin vanhat, melkein eläkeikäiset, se on niistä hyvä, kun joku tahvo saattaa tehdä töitäkin.

        Pitäisi olla vapaaehtoista,ketkä haluavat moiseen p*skaan. Pelkkää kiusantekoa kuuskymppisille!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omassa kunnassani on vidakkomeininki. Tälläkin hetkellä on noin 30 palkkatukipaikkaa kunnan pajalla, eri järjestöissä ja mm. urheiluseuroissa, jotka nekin järjestöjä.
        Jos joku "Pirkko" pääjärjestöstä lähettää velvoittavan työtarjouksen, niin kyllä se silloin on menoa. Hän on valinnut minut, pitkäaikaistyöttömän, koska hän saa siitä palkkion ja minä poistun sakkolistalta.
        Oikeiden töiden kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Palkkatuettua työtä on 25 tuntia viikossa kitupalkalla, jolla ei elä, eikä tuota veroeuroja. Muualta pitää hakea toimeentuloon roposia.
        Niin sanottu työskentely tuolla pajalla, tai paperien pyörittely jossain seurassa ei anna uutta ammattia, eikä kohenna entistä osaamista. Vuoden siellä saa / joutuu olemaa, sitten pääsee / joutuu pois, koska palkkatuki lakkaa ja sinne otetaan uusi tillalle.
        Meillä täällä töihin sinne joutuu juurikin vanhat, melkein eläkeikäiset, se on niistä hyvä, kun joku tahvo saattaa tehdä töitäkin.

        Okei. Tämä selventää asiaa. Sinä saat työstä kyseiseen työsuhteeseen sovellettavan työehtosopimuksen mukaista palkkaa tai jos työehtosopimusta ei ole, tavanomaista ja kohtuullista palkkaa.

        TE-toimisto tai kuntakokeilu voi myöntää palkkatukea palkkauskustannuksiisi, jos se auttaa työllistymistäsi ja siitä on sovittu työllistymissuunnitelmassasi.

        Taas yksi asia, mitä ei missään nimessä pidä hyväksyä työllistymissuunnitelmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omassa kunnassani on vidakkomeininki. Tälläkin hetkellä on noin 30 palkkatukipaikkaa kunnan pajalla, eri järjestöissä ja mm. urheiluseuroissa, jotka nekin järjestöjä.
        Jos joku "Pirkko" pääjärjestöstä lähettää velvoittavan työtarjouksen, niin kyllä se silloin on menoa. Hän on valinnut minut, pitkäaikaistyöttömän, koska hän saa siitä palkkion ja minä poistun sakkolistalta.
        Oikeiden töiden kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Palkkatuettua työtä on 25 tuntia viikossa kitupalkalla, jolla ei elä, eikä tuota veroeuroja. Muualta pitää hakea toimeentuloon roposia.
        Niin sanottu työskentely tuolla pajalla, tai paperien pyörittely jossain seurassa ei anna uutta ammattia, eikä kohenna entistä osaamista. Vuoden siellä saa / joutuu olemaa, sitten pääsee / joutuu pois, koska palkkatuki lakkaa ja sinne otetaan uusi tillalle.
        Meillä täällä töihin sinne joutuu juurikin vanhat, melkein eläkeikäiset, se on niistä hyvä, kun joku tahvo saattaa tehdä töitäkin.

        Sama.
        Omassa kunnassani on myös tällainen kaikenkansankaatopaikka. Toimii rekisteröitynä yhdistyksenä. Palkkatukipaikkoja on avoinna noin 30.
        Niihin ei vaadita juuri mitään pätevyyttä 100 prossan palkkatuki on ns. vaatimuksena.
        Jos ne haluu laittaa ihmisen sinne siivotaakseen tilastoja, ne lähettää työtarjouksen ja sinne on mentävä karenssin uhalla.
        Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei. Tämä selventää asiaa. Sinä saat työstä kyseiseen työsuhteeseen sovellettavan työehtosopimuksen mukaista palkkaa tai jos työehtosopimusta ei ole, tavanomaista ja kohtuullista palkkaa.

        TE-toimisto tai kuntakokeilu voi myöntää palkkatukea palkkauskustannuksiisi, jos se auttaa työllistymistäsi ja siitä on sovittu työllistymissuunnitelmassasi.

        Taas yksi asia, mitä ei missään nimessä pidä hyväksyä työllistymissuunnitelmaan.

        Voiko olla hyväksymättä palkkatukea suunnitelmaan?
        Itse sellaisen hyväksyin, tyhmänä. Nyt sitten yritetään tunkea pilipalipaikkoihin palkkatukeen vedoten.
        En tarvitse kokemusta työstä. Sitähän noilla palkkatukitunneilla korkeintaan saa jossain pajalla, tai yhdistyksessä.

        Saako sen palkkatuen otettua pois, jos haluaa? Siis itseltään, jos ei halua olla palkkatukelpoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama.
        Omassa kunnassani on myös tällainen kaikenkansankaatopaikka. Toimii rekisteröitynä yhdistyksenä. Palkkatukipaikkoja on avoinna noin 30.
        Niihin ei vaadita juuri mitään pätevyyttä 100 prossan palkkatuki on ns. vaatimuksena.
        Jos ne haluu laittaa ihmisen sinne siivotaakseen tilastoja, ne lähettää työtarjouksen ja sinne on mentävä karenssin uhalla.
        Piste.

        Ju*a*auta! ihmisroskaa heitellään sinnejatänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko olla hyväksymättä palkkatukea suunnitelmaan?
        Itse sellaisen hyväksyin, tyhmänä. Nyt sitten yritetään tunkea pilipalipaikkoihin palkkatukeen vedoten.
        En tarvitse kokemusta työstä. Sitähän noilla palkkatukitunneilla korkeintaan saa jossain pajalla, tai yhdistyksessä.

        Saako sen palkkatuen otettua pois, jos haluaa? Siis itseltään, jos ei halua olla palkkatukelpoinen.

        Hae itsellesi mieluisaan paikkaan ja kerro, että TE-palvelut maksaa osan palkasta.


    • Anonyymi

      Oma asiointi palvelun ohjeiden mukaan toimin itse. En ala mitään ylimääräisiä e maileja lähettelemään. Taitaa olla kyse resurssipulasta. Ottakaa kuvakaappaus oma asiointi sivuilta jossa näkyy "työnhaku voimassa, ei avoimia asioita tai tehtäviä". Ja jos sä näkyy pvm.

      • Anonyymi

        Kiitos sinulle tuosta neuvosta, että kannattaa ottaa oma asiointi sivuilta kuvakaappaus, sekä huomioimaan myös tuon päivämäärän näkymisen.

        Ikinä ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan ja näin voi turvata omaa selustaa.


    • Anonyymi

      Ei ropise.

      • Anonyymi

        Ei ole koskaan ropissut, töissä olen aina ollut, itse hakenut töitä.


    • Anonyymi

      Minulla oli ja kolmen kuukauden tarkastelujakso jonka aikana oli haettava neljää paikkaa joka kuukausi. Heti kun jakso loppui, eli kolme kuukautta oli mennyt, niin tuli puhelinsoitto työkkäristä ja uusivat työnhakuvelvoitteen. Nyt on siis taas uusi jakso menossa. Minun tapauksessani eivät paljon aikailleet, heti soittivat.

      • Anonyymi

        Eli on siis täysin tapauskohtaista? Vai olisko paikkakunnasta kiinni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli on siis täysin tapauskohtaista? Vai olisko paikkakunnasta kiinni?

        Täysin tapauskohtaista.

        Minulla uusivat työnhakuvelvoitteen 1,5 kuukautta myöhässä. Työkkärin virkailija sanoi asiasta kysyessäni puhelimessa, että haetuista työpaikoista raportoidaan vain silloin, kun tuo raportointikohta on avoinna Oma Asioinnissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin tapauskohtaista.

        Minulla uusivat työnhakuvelvoitteen 1,5 kuukautta myöhässä. Työkkärin virkailija sanoi asiasta kysyessäni puhelimessa, että haetuista työpaikoista raportoidaan vain silloin, kun tuo raportointikohta on avoinna Oma Asioinnissa.

        Eli taas yksi laki, mitä eri paikkakuntien TE-toimistot ja kuntakokeilut tulkitsee omalla tavallaan. Onhan lakikin hieman epäselvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin tapauskohtaista.

        Minulla uusivat työnhakuvelvoitteen 1,5 kuukautta myöhässä. Työkkärin virkailija sanoi asiasta kysyessäni puhelimessa, että haetuista työpaikoista raportoidaan vain silloin, kun tuo raportointikohta on avoinna Oma Asioinnissa.

        Huh, tämä helpotti.
        Eli jos raportointikohta ei aukea ja etusivulla lukee, että ei avoimia asioita, tai tehtäviä ja että työnhakusi on voimassa, niin kaiken pitäisi olla O.K.

        Olen kyllä ottanut kuvan sivulta. Omassa kunnassani on tapana tehdä källejä työttömille. Kerran väittivät, että olen kirjailija, kun kerroin kirjoittavani. En huomannut sanoa, että kirjoitan vapaa-ajalla. Sitten meni parisen kuukautta, kun muka tutkivat asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli taas yksi laki, mitä eri paikkakuntien TE-toimistot ja kuntakokeilut tulkitsee omalla tavallaan. Onhan lakikin hieman epäselvä.

        Varsinkin kuntakokeilussa on nätä juuurikin mainittuja "Pirkkoja", jotka toimivat miten sattuu. Kun tuulen suunta muuttuu ja kukko laulaa, niin "Pirkko" muuttaa mieltään ja tekee eri juttuja kuin toiselle asiakkaalle.


    • Anonyymi

      No nyt se nostaa hintaa taas päivitellen (hassusana) https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ac348201-b37b-42b8-a638-07010b6f2420
      Joten stadikkaa riittää
      https://www.iltalehti.fi/iltvurheilu/a/568057a0-6bff-4d94-830a-c472b5577cd1

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1342
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe