Onko (tai ollut) kellään täällä ÄÄRETTÖMÄN ujoa tyttöystävää?

Anonyymi-ap

Hän on ihana ihminen, en missään nimessä ole täällä sanomassa hänestä mitään pahaa.
Hän on vain niin tajuttoman ujo, hiljainen, eikä puhu itsestään paljon.
Vastaa ja alkanut avautumaan viimeaikoina kun kysyn ja olen huomannut että kun minä puhua paahdan (ja tämähän minulta sujuu) hän on myös alkanut ”lämpeämään”.

Mutta onkohan tämä hänelle ok?
Jatkanko vain näin ja ehkä hän sitten alkaa luottamaan minuun enemmän?

Onko kukaan ollut ujon kumppanin kanssa, mitä teitte?
Tai onko täällä muita ujoja jotka voisivat kertoa mikä on sopiva tapa?

30

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatka vain. Muista myös antaa tilaa, että hän voi rauhassa alkaa puhua - älä täytä kaikkea tilaa omalla puheellasi ja malta kuunnella.

      Et välttämättä ole sitä lajia, jolla on paljon ja vahvoja mielipiteitä. Mutta jos olet, tuo mielipiteitäsi varovasti esiin, jos hän alkaa puhua, ettei hänelle tule sellaista tunnetta, että olet heti lyttäämässä hänen sanomisensa.

      • Anonyymi

        Kiitos tästä positiivisemmasta viestistä (tuo toinen oli aika ankeuttaja).

        Ja en mitenkään ole mielipiteitäni pamauttelemassa, enkä ikinä haluaisi lytätä häntä - tosin ei ole asiaa missä edes näin voisin tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tästä positiivisemmasta viestistä (tuo toinen oli aika ankeuttaja).

        Ja en mitenkään ole mielipiteitäni pamauttelemassa, enkä ikinä haluaisi lytätä häntä - tosin ei ole asiaa missä edes näin voisin tehdä.

        Toinen vinkki. Puhu asiasta hänelle! Sano nätisti, että hän ei tunnu puhuvan itsestään paljon, mutta haluaisit mielelläsi tietää, mitä hän ajattelee. Kysy, onko tilanne hänelle ok vai voisitko tehdä jotakin toisin.


    • Anonyymi

      Kärsivällisyys ei riitä kovin ujon ja vähäpuheisen kanssa. Säästän molempien energiaa ja mielenrauhaa sillä etten hakeudu suhteeseen ujon kanssa.

      • Anonyymi

        No onneksi minua ei haittaa😊

        Lähinnä tässä vain mietin miten saan hänen olonsa mukavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onneksi minua ei haittaa😊

        Lähinnä tässä vain mietin miten saan hänen olonsa mukavaksi.

        Toivottavasti hän tekee juttuja myös sun eteen. Kuulostaa työmaalta jos toista pitää pehmitellä ja maanitella edes puhumasn kunnolla lähimmälle ihmiselleen, kumppanille. No kukin eläköön miten haluaa.


    • Anonyymi

      Alussa ei haittaa pieni ujous, jos se ajan kanssa helpottaa, mutta jos jatkuvasti toiselta joutuu onkimaan sanoja ja rohkeutta kanssakäymisessä, niin pidemmän päälle työstä käy.

      • Anonyymi

        Olen erittäin paljon samaa mieltä. Elämä on liian lyhyt epätyydyttävään seuraan ja kommunikointiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen erittäin paljon samaa mieltä. Elämä on liian lyhyt epätyydyttävään seuraan ja kommunikointiin.

        Huoh. Aloittajan nimenomaan haluaa olla kyseisen ihmisen kanssa. Silloin ei ole kyse sinusta.
        Aloittaja ei varmasti koe kumppaniaan epätyydyttäväksi seuraksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoh. Aloittajan nimenomaan haluaa olla kyseisen ihmisen kanssa. Silloin ei ole kyse sinusta.
        Aloittaja ei varmasti koe kumppaniaan epätyydyttäväksi seuraksi

        Ilmaisin oman mielipiteeni. Nettikeskustelut poukkoilevat tms. En kommentoinut ap:n valintaa, se on hänen asia.


    • Anonyymi

      Miten voi olla kumppani eikä uskalla edes puhua. Rehellisyyden nimissä, ei itsellä kärsivällisyys varmaan riittäisi, jos toinen ei edes sitä pysty ilmaisemaan onko kiva olla vai ei. Kommunikointi on niin tärkeä osa minkälaisessa suhteessa tahansa. Hirveä lisätyö, jos toisen tuntemuksia saa arvuutella.

      • Anonyymi

        Onko käyny mielessä, että alottaja on kiinnostunut persoonasta ujon ulkokuoren alla? Se, että haluaa nähdä vaivaa ujouden voittamiseks, kertoo kiinnostuksesta. Tuskin se ujous pysyvä tila on. Ainakaan en ite oo yhtäkään ujoa tuntenu kovin kauaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko käyny mielessä, että alottaja on kiinnostunut persoonasta ujon ulkokuoren alla? Se, että haluaa nähdä vaivaa ujouden voittamiseks, kertoo kiinnostuksesta. Tuskin se ujous pysyvä tila on. Ainakaan en ite oo yhtäkään ujoa tuntenu kovin kauaa.

        Jos ovat vasta treffailemassa, niin ei ole kiinnostunut, jos ei mitään itsestään halua kertoa eikä puhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ovat vasta treffailemassa, niin ei ole kiinnostunut, jos ei mitään itsestään halua kertoa eikä puhua.

        Onkohan noin? Tuskin on edes viisasta heti kertoa koko elämänkertaa. Mut ainakin ensitreffeillä sais juoksemaan ja lujaa, jos tulis kaikki kerrotuks. Mut mistä mä tiedän muiden ajatuksista tän suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan noin? Tuskin on edes viisasta heti kertoa koko elämänkertaa. Mut ainakin ensitreffeillä sais juoksemaan ja lujaa, jos tulis kaikki kerrotuks. Mut mistä mä tiedän muiden ajatuksista tän suhteen.

        Onhan se outoa, jos toinen on ihan tuppisuu, vaikka kyseessä pitäisi olla treffit. Treffien päällimmäisenä ideana kuitenki saada toisesta edes jonkinlainen kuva ja vainu että voisko siinä toisessa jotain potentiaalia olla, noh ehkä en itse vain näe sellaisessa tuloksettomassa treffailussa mitään järkeä, toinen ei anna itsestään mitään ja aikaa kuluu ihmettelyyn, mikä ei välttämättä johda yhtään mihinkään.


    • Anonyymi

      Mulla tyssäisi jo ensi treffeillä, jos toisesta ei saisi mitään irti. Henkisesti raskasta olis arvailla toisen tunnetiloja.

    • Anonyymi

      Okei, nähtävästi eroan muista aika tavalla.
      Itse en ole kokenut asiaa, saatika häntä, mitenkään raskaaksi tai vaikeaksi.

      Ja koskaan ei ole ollut epäselvyyksiä siitä onko hän kiinnostunut minusta. Ja ajan myötä hän on vähän enemmän jutellut itsestään ja ilolla opin tuntemaan häntä.

      Kiitos niille muutamalle ystävälliselle kommentille, näille negatiivisille ihmisille ei ole mitään sanottavaa…

      • Anonyymi

        Totuus satuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus satuttaa.

        Niinpä. Ei ole negatiivista kertoa mikä ei ihmissuhteissa toimi itse kullekin. Se on itse asiassa hyvä asia ja taito. Kertoo rajojensa ymmärryksestä jne.

        Osaakohan ihmiset enää erottaa sitä kun puhutaan asiasta vai ihmisestä? Otetaan nokkiin ikään kuin turhan suoraviivaisesti kun luetaan kommentit kritiikkinä henkilöä kohtaan, ei asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Ei ole negatiivista kertoa mikä ei ihmissuhteissa toimi itse kullekin. Se on itse asiassa hyvä asia ja taito. Kertoo rajojensa ymmärryksestä jne.

        Osaakohan ihmiset enää erottaa sitä kun puhutaan asiasta vai ihmisestä? Otetaan nokkiin ikään kuin turhan suoraviivaisesti kun luetaan kommentit kritiikkinä henkilöä kohtaan, ei asiaa.

        "Ei ole negatiivista kertoa mikä ei ihmissuhteissa toimi". Joo ei ole, mutta negatiivisen vivahteen siihen saa oivasti, jos unohtaa tärkeän pointin. Se, mikä toimii just sulle tai mulle, ei välttämättä toimi just sille kysyjälle. Mielipide on mielipide ja jokaisella on siihen oikeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei ole negatiivista kertoa mikä ei ihmissuhteissa toimi". Joo ei ole, mutta negatiivisen vivahteen siihen saa oivasti, jos unohtaa tärkeän pointin. Se, mikä toimii just sulle tai mulle, ei välttämättä toimi just sille kysyjälle. Mielipide on mielipide ja jokaisella on siihen oikeus.

        Mitä toi kommentti toi lisää keskusteluun?itsestäänselvää jokaiselle täyspäiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä toi kommentti toi lisää keskusteluun?itsestäänselvää jokaiselle täyspäiselle.

        Sinäpä oot varsinainen päivänpaiste, tsemppiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus satuttaa.

        😂😂😂
        Kuule ei mitään hätää, mihinkään ei satu.

        Ja en missään kohtaan kysynyt haluavatko muut seurustella ujon kanssa, joten vastaukset eivät edes liittynyt aloitukseeni.

        Näyttää siltä että jotkut ( tai joku yksinäinen) haluaa vain levittää katkeruuttaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä toi kommentti toi lisää keskusteluun?itsestäänselvää jokaiselle täyspäiselle.

        Ei siltä näytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂😂😂
        Kuule ei mitään hätää, mihinkään ei satu.

        Ja en missään kohtaan kysynyt haluavatko muut seurustella ujon kanssa, joten vastaukset eivät edes liittynyt aloitukseeni.

        Näyttää siltä että jotkut ( tai joku yksinäinen) haluaa vain levittää katkeruuttaan.

        Sentään ymmärsit olla välittämättä noista ujot eieiei kommenteista. Yhtäkään vastausta tuskin sait, mutta kuuntele sydäntäs. Onnea ujon naisen kanssa. Ei ujo ole ujo kauaa.


    • Jos tuo paahtaminen ompi saanut lämpöä aikaisiksi ja menee sillä tavalla parempaan suuntaan, niin jatka toki ☺️ Mutta just niinku joku tuolla taisi todetakin, älä paahda ihan satasella vaan anna tilaa toisenkin sanoille. Kysele, ole kiinnostunut ja rohkaise, kun kerran hänestä nähtävästi kovin tykkäät 😌 Tsemppiä ujon ihanan kanssa 👍🏼

    • Anonyymi

      Täällä onkin tullut mielipiteitä laidasta laitaan. Kyllähän liika ujous voi haitata työelämässä ja ihmissuhteissa. Ujokin voi kehittää itseään erilaisin keinoin ja hakea apua ujouteensa.
      Alussa itseäni ei pieni ujous haittaisi, jos toinen alkaa ajan myötä enemmän avautumaan, mutta jos toinen ei uskalla näyttää tunteitaan tai saa sanat nyhtää hohtimilla, niin olis liian työlästä vetää vain toista koko ajan perässään.

    • Anonyymi

      Itse olen, joskus nuorena ollut äärettömän ujo ja arka. Pakko myöntää, että onhan tämä vaikuttanut haitallisesti sosiaalisiin suhteisiin, mutta harrastusten, työn ja terapian kautta olen päässyt ujoudestani irti. Kyllä ujonkin ihmisen täytyy kantaa kortensa kekoon.

      • Anonyymi

        Kiitos järkevästä näkökulmasta asiaan. Itse nautin hyvin rullaavasta keskustelusta, vitsailusta ja verbaalisesta flirttailusta sen verran, että on tullut todettua etten sovi ujon ja vähäpuheisen kanssa yhteen. Ystävissä ja tuttavissa vielä menee tietty, mutta parisuhteelle ei tiedä hyvää.


    • Anonyymi

      Ilman hanskoja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3727
    2. 208
      3029
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2584
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2034
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1465
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      174
      1374
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1347
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1328
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe