Kellon viisareiden siirtely ei loppunutkaan,

Anonyymi-ap

Tänä viikonloppuna siirrytään talviaikaan...Kuvittelin että siitä olisi jo sovittu ...eikä tarvitsisi enää siirrellä...no eihän se nyt kovin iso homma ole ...mutta joillekin tuottaa muutoin ikävyyksiä...esim. sairailla.
mimmimum-..mi

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei.

      Periaatepäätös kai on eu.ssa tehty asiasta, että kiinteään kellonaikaan pitäis siirtyä. Tais olla näitä koronakiireitä ja kaikenlaista muuta touhua, asia ei ole oikein edennyt. Käsitys kuitenkin, asia toteutuu kyllä aikanaan.

      Siihen en ota kantaa pitääkö kumpi ajoista vakituistaa, pääasia, että toi siirtely loppuis.

      Se on totta, vaikka asia ei ole iso, se vaikuttaa yllättävän paljon ihmisen elinrytmeihin, sotkee net. Suomessa kun noit kovasti toisistaan eroavat vuodenajat, meneepi jotenkin äkkinäisesti muutokset, vaikka kyse vaan yhdestä tunnista. Periaatteessahan aikaa on kylllä aina saman verran, oli kellon viisarit miten vaan. Ihme juttu joo.

      Se hyvä puoli nykyisin, ei ole monta siirrettävää kelloa kun suurin osa päivittää ite ittensä. Iteasiassa tässä kun kattelin, näen kaks siirrettävää kelloa, jotka pysähtyneet vuosia sitten näyttämään kiinteää aikaa. Kun ite ainakin katon kellon lähinnä kännykästä, tai läppäristä, ehkä radiosta tai telkusta. Eli en taida tänäkään vuonna noita paria kelloa siirteleään, ne kun kuitenkin väärässä ajassa, jos ei viiti pattereita vaihtaa :D

      =DW=

    • Anonyymi

      Suomen nahjusmepit saanut sitäkään läpi!

      • Anonyymi

        Luulet siis, että kymmenen meppiä päättää asioista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulet siis, että kymmenen meppiä päättää asioista

        Siihen vaaditaan laajempaa yksimielisyyttä - taas.
        Ja taitaa olla tärkeämpää asiaa hoidettavana.
        Mehän voidaan elää suht.koht. omaa ajanlaskua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen vaaditaan laajempaa yksimielisyyttä - taas.
        Ja taitaa olla tärkeämpää asiaa hoidettavana.
        Mehän voidaan elää suht.koht. omaa ajanlaskua.

        Tähän asiaan mitään meppejä tarvita, eikös siellä sanota että jokaisella maalla on oma päätäntävalta niin sitten vaan päättämää ettei meillä enää siirrellä kelloja eikä viisareita ja se on sitten siinä ei ole kellään nokan koputtamista.
        Ensi keväänä ei sitten enää siirrellä katsotaan mitkä ovat seuraukset, veikkaan ettei mitkään maailmassa on isompiakin asioita joita pitäsii saada kuntoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulet siis, että kymmenen meppiä päättää asioista

        Kymmeniä,tai satoja,täysiä nahjuksia ne mepit.


    • Anonyymi

      Usa jne siirtyvät vasta viikon päästä eli siellä kaikki sikaistuu piti kirjoittaa sikaistuu mutta tuli aikaistuu
      tunnilla meidän aikaan mutta vain viikoksi

    • Anonyymi

      Olen jo siirtänyt tällä kellot talvi aikaan.Kun en mihinkään menen nyt iltasella.Ihan sama missä ajassa kelloni on.Kun täytän seraavaksi 70v. Ei ole töihin menoa. Kehoni on kuin kello. Yöt nukun pimeä aika herämättä 8h. Valoisa aika riittä 7 h. En heräile yöllä edes pissalle.Johtuko sitä olen sujut itseni ja ympäritöni kanssa? Kehoni myös kerto miloin on nälkä,ilman kelloa. Aaamun virkuna illan torkuna. Totesin eläkelle jäätyäni.Hyvä on pitää kiini päivärytmi ja uni rytmi.Ettei jää yksin asuvana valvoman ja makaa vuotessa puoleen päiviin.Kun ei töihin lähtöä lähden joka aamu tai aamupäivä yksin ulos kävelee 3h. Pidän huoli ulkoilusta 2-3 kertaa päivässä.Joka ei tarkoita kaupasa kyntiä.Mutenkin aina olen olut ihminen joka vihtyy ulkona.Vaikka asun vuokralla kerostalossa. On metsää,kuin 10 km päässä meren rantaa kävelytienä mielin määrin. Säät ei estä ulkoiluani ei masenna.Koska on joka sälle vaatet ja jalkineet.Ihmiset lulee olen terve ja rikas.Kun en vaijvojani valita ja en puhu rahasta.Jokainen tietä naisen työ eläke on aina pienempi kuin miehen.Myös sen kun on kaksi vaikka pieni tuloista jakavat menonsa.Yksin asuva maksaa kaikesta itse kun on työeläke ja siloin on halitava rahan käyttö.Valitus kivuista ei auta.Minulla on molempien polvien nivelrikko.Kuin toisen polven kierukan repetymä.Joten ulos silti vaikka kosteilla säillä polvi särkee ja askel ontuu.Uusia ystäviä en saakun en juo viiniä,en kaljaa en tupakoi ja istu kupilat. Ystäväni, lähiomaisiani kuin suhteni kuoli 2 vuoden siällä nyt siis yht17kpl. Joten yksinäisyys ei minun oma vika.Sen veran itsekunioitus kuitenkin en anna kenenkän kävellä ylitseni. Ilolla autan mutta en hyväksi käyttäjiä.Siinä olenkin ollut tarkka 4 viimestä vuotta. No höpinät sikseen.Kitos luit. Anteksi teksti virheeni.Olen luki häiriöinen. Hyvää iltaa tai huomenta tai päivää.Minä lähden Tv parin ja sitten saunaan. Voikaa hyvin kaikki.terv. Itä-Helsinki 94. M-mummo

    • En ymmärtänyt aloituksessa tuota, että se tuottaisi sairailla ikävyyksiä. Miten?

      Minusta on hyvä vain että palataan taas normaaliin. Ja normaliajassa se saisi pysyäkin lopullisesti. Muutama viikko enää, niin alkaa valoisuus lisääntymään ja sen helpommin sen huomaa mitä aikaisemmin on tullut pimeää.

      • Anonyymi

        Putin noudattaa USAn presidentin aikaa eli herää puolelta päivin

        Suomi voisi ottaa samoin Ruotsin ajan

        Eli maksimaalinen päällekkäisyys USAn kanssa


      • Anonyymi

        Siitä on puhuttu lehdissä viimeaikoina....että lääkerytmi saattaa mennä sekaisin ...ja muutoinkin kun vaihtuu rytmi sairauden suhteen,,,niin se vaikuttaa asiaan ....Ei kyllä tunnin luulisi niinpaljoa vaikuttavan...
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siitä on puhuttu lehdissä viimeaikoina....että lääkerytmi saattaa mennä sekaisin ...ja muutoinkin kun vaihtuu rytmi sairauden suhteen,,,niin se vaikuttaa asiaan ....Ei kyllä tunnin luulisi niinpaljoa vaikuttavan...
        mimmimum-..mi

        Niin, no siinä aamulääkkeitten otto heilahtaa tunnilla, mutta sittenhän se rytmi pysyy samana taas eteenpäin.


      • Anonyymi

        Vaikutukset korostuu.

        Ihan terveilläkin menee unirytmit sekaisin ja kaikenlaisia muita ongelmia tulee ton tunnin takia. Sairailla net varmaankin tulevat korostettuina. Ja toki lääkeajat heilahtaa, tosin tiedä, kuinka sekuntipeliä lääkkeitten ottaminen lie. Joopa, aamiaisaika heittää, sitten vessa-aika, miten vaikuttanee sokereihin jne....

        Pitääpi vaan odotella byrogratian edistymistä, ihan varmasti joskus lopetetaan koko siirtely. Sitten ei tarvi enää tottua kun sen viimesen kerran kenenkään.

        =DW=


      • Tellukka
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutukset korostuu.

        Ihan terveilläkin menee unirytmit sekaisin ja kaikenlaisia muita ongelmia tulee ton tunnin takia. Sairailla net varmaankin tulevat korostettuina. Ja toki lääkeajat heilahtaa, tosin tiedä, kuinka sekuntipeliä lääkkeitten ottaminen lie. Joopa, aamiaisaika heittää, sitten vessa-aika, miten vaikuttanee sokereihin jne....

        Pitääpi vaan odotella byrogratian edistymistä, ihan varmasti joskus lopetetaan koko siirtely. Sitten ei tarvi enää tottua kun sen viimesen kerran kenenkään.

        =DW=

        Minulle ei normaaliaikaan siirtyminen ole koskaan tuottanut ongelmia.

        Kesäaikaan siirtyminen vaikutti silloin vielä työelämässä ollessani. Koko kesäajan jäi se tunti univajausta, koska kroppani ei siirtynyt kesäaikaan ja joka aamu joutui nousemaan niinkuin tuntia liian aikaisin ylös. Vaikutti verenpaineeseen.
        Nyt eläkkeellä ollessa se on yks hailee mihin aikaan nukun ja herään.


    • Anonyymi

      En ole koskaan ollut työssä jossa on työaika
      En ole koskaan ollut sairaslomalla koska ei ole ollut työsikaa piti kirjoittaa työqikaa mutta tuli työaikaa
      josta olisi pitänyt ilmoittaa poissaoloja

      Koska en ole maanilveilijä ei myöskään nurmen kosteus aamulla kellonsiirrossa ole vaikuttanut minuun täydellä teholla
      Kellolääkkeitä jotain penisilliiniä muinoin olen käyttänyt harvoin, ei mitään mielikuvaa sellaisista

      Minulla ei ole kelloa ranteessa ollut ainakaan tällä vuosituhannella, laatikossa on Movado jonka hinta alkaa siitä mihin Omegan loppuu

      Katson useimmiten kellon bussilipusta Auringon asemasta jos on pilviä olen kotona tms etteivät ala sataa päälleni

    • Anonyymi

      Herään joka aamu kello 5. Tänään sitten kello 4. Sisäinen kelloni ei kulje maailman kellon siirtojen mukaan näemmä.

    • Anonyymi

      HALLITUS JA EU KUSETTAA MEITÄ AINA VAA

    • Meikän päivärytmi ei ole sidottu kelloon, muutama kellon ajastaminen ei vaiva, yhteiskunnan toimintaan sillä voi olla häiritseviä sivuvaikutuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe