Koeajolla eilen tällainen neliveto kulutti sähköä 28 kwh/100 km ja lämpöä oli sentään plussaa 8 astetta. Tuolla ei uskaltaisi ajaa pitkää matkareissua ja pakkasella hyvä jos edes 200 km pääsee akulla. Toyota on ilmoittanut virallisen toimintamatkan siten että ilmastointilaite suljettuna. Kyllä aasialaisista Hyundai Ioniq5 tai Kia EV6 ovat parempia autoja kuin tämä. Ei ottanut Toyota tosissaan sähköauton tekemistä.
Täyssähköisessä bZ4X:ssä surkea toimintamatka!
199
3109
Vastaukset
- Anonyymi
"Tuolla ei uskaltaisi ajaa pitkää matkareissua ja pakkasella hyvä jos edes 200 km pääsee akulla"
Itse en uskaltaisi ajaa millään patterisuristimella pitkää matkareissua.
Terv: Diesel autoilija. Tankillisella 1400km- Anonyymi
Mitäs jos ei ole tarvis ajaa jatkuvasti Suomena ristiin rastiin?
Saako ostaa sähköauton jos ajaa vain töihin 20 20km ja muita asiointiajoja 5 5km ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako ostaa sähköauton jos ajaa vain töihin 20 20km ja muita asiointiajoja 5 5km ?Mitäs, kun aloituksessa nimen omaan harmiteltiin sitä, että patterisuristimella ei pääse välttämättä edes 200 kilomertriä varsinkaan talvella? Vastasin tuohon parkuun omalla dieselautolla, jolla pääsee tuon 1400km tankillisella. Ei siis tarvitse vähän väliä roikottaa jonkun piuhan päässä matkan varrella. Menikö nyt perille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako ostaa sähköauton jos ajaa vain töihin 20 20km ja muita asiointiajoja 5 5km ?Se ei ole Auto jolla ei pääse yhtäsoittoa Keravalta kusematta Lappiin. Diesel-Mersu sedanilla onnistuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako ostaa sähköauton jos ajaa vain töihin 20 20km ja muita asiointiajoja 5 5km ?Kyllä saat. Tojottimen ruma sähkövatkain on just sopiva kauppareissuihin köröttävälle papalle, mummulle tai vanhukseksi muutoin itsensä jo nuorempana tuntevalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako ostaa sähköauton jos ajaa vain töihin 20 20km ja muita asiointiajoja 5 5km ?Tuohon ei tarvitse kuin sähkömopon!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon ei tarvitse kuin sähkömopon!
Kävellä voi ihan hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävellä voi ihan hyvin.
Yango ja bolt vain 5 e
- Anonyymi
Kyllähän se joku noihinkin rahansa pistää ja luulee säästävänsä.
Mutta se heille suotakoon ja olkaamme välittämättä.- Anonyymi
Autoliikkeessä oli eilen kuhina tämän mörkövehkeen ympärillä. Oli eläkeläisiä, yksi lapsiperhe sekä joku vinkuintiaanin näköinen tyyppi. Innoissaan räpelsivät sen ovikahvoja, sisustusta ja takaluukkua. Oli sen näköistä porukkaa että pelkäävät että noiden saanti loppuu kohta ja että heti pitää sille luottomyyjälle päästä tekemään tuosta tilaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoliikkeessä oli eilen kuhina tämän mörkövehkeen ympärillä. Oli eläkeläisiä, yksi lapsiperhe sekä joku vinkuintiaanin näköinen tyyppi. Innoissaan räpelsivät sen ovikahvoja, sisustusta ja takaluukkua. Oli sen näköistä porukkaa että pelkäävät että noiden saanti loppuu kohta ja että heti pitää sille luottomyyjälle päästä tekemään tuosta tilaus.
Eli olit silloin siis itsekkin siellä, koska noin hyvin muistat nuo ihmiset. Mitä muuten teit Toyota liikkeessä, jos auto ei kerran sinua kiinnosta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli olit silloin siis itsekkin siellä, koska noin hyvin muistat nuo ihmiset. Mitä muuten teit Toyota liikkeessä, jos auto ei kerran sinua kiinnosta?
Monimerkkiliike Hämeenlinnassa, Autokeskus Oy...siksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monimerkkiliike Hämeenlinnassa, Autokeskus Oy...siksi.
No kerroppa ne muut merkit sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kerroppa ne muut merkit sitten.
BMW, ja itse kävin tekemässä kauppoja uudesta iX1:stä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olitko sinä se vinkuintiaani...uskoisin näin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BMW, ja itse kävin tekemässä kauppoja uudesta iX1:stä.
Vaan ei mulla ollutkaan rahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se piirtää kellä on liituu
- Anonyymi
Mitäs väliä tuolla on. Eikös Tojota ole vaan pappojen ja mummojen auto. Kyllä sillä latauksella bingoon ja terveyskeskukseen ajelee.
- Anonyymi
Älä suotta murehdi pakkasongelmista - et uskalla ajaa pakksella koska jarrut pettävät. Aikaisemmista malleista tuttua on myös elektroniikan sekoaminen.
- Anonyymi
On selvä että on monta syytä välttää Toyotan ostamista. Se että WLTP on ajettu ilman ilmastointia on kuitenkin normi käytäntö. Se ajetaan optimilämpötilassa ja tasaisella ja KAIKKI mahdolliset apulaitteet pois kytkettynä.
Minulla on toisen merkin hybridi jonka wltp on 40km ja parhamillaan helteellä näyttää latauksen jälkeen 36 - mikö johtunee 4v iästäkin. Tosiasiassa valot päällä ajellessa 30 on aika lailla maksimi. - Anonyymi
Ajoiko aloittaja myös KIAlla saman päivänä saman lenkin ja sai paljonkin pienemmän kulutuslukeman. Kuinkahan paljon tuo lukema mahtoi olla?
Kyllä ne kaikki vaan vielä sitä sähköä, varsinkin nelivetoiset.
MUTTA onneksi jokainen voi ostaa omaan käyttöönsa sopvimman.
Toki on erikseen nämä jotka vain haluavat parkua palstalla omaa pahaa oloaan kuten aloittaja. Jos hänestä KIA/Huyndai on hyvä niin onko hän jo sellaisen tilannut vai mikä on jutun juoni? Ihmettelen vain että mikä on aloituksen tarkoitus.- Anonyymi
Itse ihmettelen sinun kommenttiasi, olet vainoharhainen sekopää kun väität minun koeajaneen samana pvänä Kian! En todellakaan ole koeajanut vaan Toyotan sähköauton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse ihmettelen sinun kommenttiasi, olet vainoharhainen sekopää kun väität minun koeajaneen samana pvänä Kian! En todellakaan ole koeajanut vaan Toyotan sähköauton.
Eikö tällä palstalla ole enää muita kuin toyotan menestystä kadehtivia automyyjiä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellisessä viestissä kysyttiin ilman kysymysmerkkiä.
Ajoiko aloittaja myös KIAlla saman päivänä saman lenkin ja sai paljonkin pienemmän kulutuslukeman.
Vastauksesi: Itse ihmettelen sinun kommenttiasi, olet vainoharhainen sekopää kun väität minun koeajaneen samana pvänä Kian!
Huh järjenjuoksun tasoa täällä kommentoitaessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajoiko aloittaja myös KIAlla saman päivänä saman lenkin ja sai paljonkin pienemmän kulutuslukeman.
Vastauksesi: Itse ihmettelen sinun kommenttiasi, olet vainoharhainen sekopää kun väität minun koeajaneen samana pvänä Kian!
Huh järjenjuoksun tasoa täällä kommentoitaessa.ei sullakaan ole kaikki muumit laaksossa....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huh järjenjuoksun tasoa täällä kommentoitaessa.Kaverilla on takavetoinen Kia EV6. Oma Toyota bZ4X neliveto vie 4 kW/100km enemmän sähköä kuin Kia. bZ4X on korkeampi maavara ja huonompi aerodynamiikka. Talvikelissä bZ4X pääsee vähän yli 300 km yhdellä latauksella, joka riittää hyvin minulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaverilla on takavetoinen Kia EV6. Oma Toyota bZ4X neliveto vie 4 kW/100km enemmän sähköä kuin Kia. bZ4X on korkeampi maavara ja huonompi aerodynamiikka. Talvikelissä bZ4X pääsee vähän yli 300 km yhdellä latauksella, joka riittää hyvin minulle.
Ei todellakaan pääse bz4x talvikelissä yli 300km.
Vähän yli 200km pääsee, lisäksi ”pikalataus” on siinä surkean hidas. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tällä palstalla ole enää muita kuin toyotan menestystä kadehtivia automyyjiä ?
Kun skodan auto hallissa ei ole asikaita niin myyjät in täällä toyota palstalla egoaan kohentamassa ja kehumassa kuinka hyvä skoda on
- Anonyymi
Saavathan papat liikuntaa, kun päivittäin lataavat varmuuden vuoksi ja latauksen aikana käyvät pari kertaa katsomassa, että lataako vai joko on ladannut.
- Anonyymi
ja tuulettavat peräluukkua ettei auto homehdu ja teettävät ensihuollon 1000 km kohdalla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja tuulettavat peräluukkua ettei auto homehdu ja teettävät ensihuollon 1000 km kohdalla
Ja parkkipaikalla aina kierros auton ympäri tullessa ja lähtiessä.
- Anonyymi
BZ saattaapi vielä yllättää monet. Sehän toimii hemmetin hyvin. Ajettavuus on todella hyvä. Se selvästi parempi kuin volkkarin väsäämät vehkeet. Kulutus pieni ja range suuri. 400 km menee helposti. Lataus samaa tasoa kuin korelaisilla ja volkkarin eri logoilla valmistamilla.
- Anonyymi
Todella surkea ajettava Volkkariin verrattuna. Range on surkea ja kulutus suurehko. Erittäin muovinen sisältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella surkea ajettava Volkkariin verrattuna. Range on surkea ja kulutus suurehko. Erittäin muovinen sisältä.
Minulla on selkeä tutina siitä, että näemme jatkossa valtavat määrät VW id4-kuskeja vaihtamassa Toyota-liikkeissä autoaan tähän bZ4X:ään. Tämä on yksinkertaisesti nerokas, laadukas ja täydellinen sähköauto suurimmalle osalle ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on selkeä tutina siitä, että näemme jatkossa valtavat määrät VW id4-kuskeja vaihtamassa Toyota-liikkeissä autoaan tähän bZ4X:ään. Tämä on yksinkertaisesti nerokas, laadukas ja täydellinen sähköauto suurimmalle osalle ihmisiä.
Älä usko itsekään! Tuskin tulee montakaan ID:tä Toyota-liikkeisiin vaihdokkeina koko Suomessa. Joku tojouskovainen, joka oli suunnitellut täyssähköisen nimihirviön hankkia, mutta ei sitä voinut irtoavien pyörien takia ostaa, on saattanut hätäpäissään ostaa käytetyn ID4:n, voi vaihtaa sen nimihirviöön uskonsa sokaisemana. Muuten ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä usko itsekään! Tuskin tulee montakaan ID:tä Toyota-liikkeisiin vaihdokkeina koko Suomessa. Joku tojouskovainen, joka oli suunnitellut täyssähköisen nimihirviön hankkia, mutta ei sitä voinut irtoavien pyörien takia ostaa, on saattanut hätäpäissään ostaa käytetyn ID4:n, voi vaihtaa sen nimihirviöön uskonsa sokaisemana. Muuten ei.
Voidaan lyödä vaikka parista tonnista vetoa, että lukuisat vokkelokuskit kurvaa Toyota-kaupan pihaan ja lähtevät sieltä tilaussoppari mukanaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedoks vaan: ID4:ssa uskomattoman paljon ohjelmistovikoja. Kyseessä aikamoiden romukasa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedoks vaan: ID4:ssa uskomattoman paljon ohjelmistovikoja. Kyseessä aikamoiden romukasa.
Ei ole. Vähäisetkin viat korjautuivat 3.0-päivityksessä. Toyota on kyllä noine ominaisuuksineen täysi romukasa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voidaan lyödä vaikka parista tonnista vetoa, että lukuisat vokkelokuskit kurvaa Toyota-kaupan pihaan ja lähtevät sieltä tilaussoppari mukanaan.
Ei vaihdu ID Volkkarit Toyotan romuihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksa on Putinin alamainen. Mersukin osakepääoma myyty Kiinaan. Olkiluoto 3:ssa Siemensin miljoonien hintaiset pumput, jotka hajosivat parin tunnin käytön jälkeen. Mitä luulette vielä saksalaisesta laadusta ja sen tulevaisuudesta? Saksan tilanne näyttää todella pahalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksa on Putinin alamainen. Mersukin osakepääoma myyty Kiinaan. Olkiluoto 3:ssa Siemensin miljoonien hintaiset pumput, jotka hajosivat parin tunnin käytön jälkeen. Mitä luulette vielä saksalaisesta laadusta ja sen tulevaisuudesta? Saksan tilanne näyttää todella pahalta.
Saksalaiset autot ovat maailman parhaita. Ei siitä mihinkään pääse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpä sulla joutoukolla onkin hommaa kun vahdit jokaisen Toyota-liikkeen pihoissa sinne kurvaavia autoja!
Muistahan raportoida tänne kaikista havainnoistasi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ID4 on nimensä mukaisesti idiootin auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ID4 on nimensä mukaisesti idiootin auto.
Kyllä tuo Toyotakin on varsinaisten sekopäiden auto nimestä päätellen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Natsi hallitus ja natsi auto molemmat huijaa niin oaljon kuin vaan voi
- Anonyymi
Mutta pyörät pysyi kiinni ja jarrutkaan eivät pettäneet?
- Anonyymi
Dynamoperiaatteella pitäisi latauksen olla.
- Anonyymi
Tämä ei kuulemma myyjän tuoreen tiedon mukaan esilämmitä akkua navin pohjalta jos ajetaan latauspaikalle, kuten monissa kilpailjoissa. Lämmittää vain latauksen aikana. Range oli joensuulaisen kuuluisan koeajaja-tubettajan koeajolla 5 asteessa vain 250 km! Talvella alle 200km!
- Anonyymi
Toivotaan ei harmita niitä ketkä ostaa.
Itse en laittais rahojani moiseen.
Osaan sanoa sen kuuntelematta viisaampia vaan ajattelemalla omia tunteita.- Anonyymi
Miksi harmittaisi? Itse tilasin huhtikuussa ja saapunee vuodenvaihteessa. Premium AWD helmiäisvalkoisena. Toyotan uskaltaa tilata sokkona, laadun tietää. Muista merkeistä en tilaisi näkemättä ja koeajamatta. Myyjä vakuutti että malli on testattu niin Lapissa, hyisellä Antarktiksella kuin Nevadan autiomaan paahteessa, ja akku kestää ja auto toimii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi harmittaisi? Itse tilasin huhtikuussa ja saapunee vuodenvaihteessa. Premium AWD helmiäisvalkoisena. Toyotan uskaltaa tilata sokkona, laadun tietää. Muista merkeistä en tilaisi näkemättä ja koeajamatta. Myyjä vakuutti että malli on testattu niin Lapissa, hyisellä Antarktiksella kuin Nevadan autiomaan paahteessa, ja akku kestää ja auto toimii.
Koska on testattu Lapissa ? Ne 2 esittelyautoa vasta vapautui ajokiellosta .
- Anonyymi
Kuulemma 15 tkm huoltoväli myös tuossa. Tuohan tarkoittaa sähköautossa sitä, ettei valmistaja itsekkään luota tekeleeseen. Tesla esim lopetti huollot autoistaistaa pakollisena.
Tojota on epäluotettava pökäle tai sitten koijataan aasiakkailta rahat pois huolloilla. - Anonyymi
Mitä, eikö se tällä palstalla vuosikaupalla ylistetty soli state vai mikä lie solihilepile akku nyt sitten pelaakaan tuon paremmin???
- Anonyymi
Tuon kötöstyksen rakia Toyota Motor Corp. menee vielä konkurssiin kun velat alkavat olla jo nettovarallisuuden luokkaa, eikä sähköautoilla tule voittoa vielä moneen vuoteen.
- Anonyymi
Lyhyt huoltoväli varmaan keino rahastaa aasiakkaita, rahaa nyhdetään joka paikasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lyhyt huoltoväli varmaan keino rahastaa aasiakkaita, rahaa nyhdetään joka paikasta.
Höpöä. Maamme oloissa auto huollettava kerran vuodessa, putsataan ja testataan jarrut ja akuston kunto. Sakut hajoaa kun 2 v huoltoväli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöä. Maamme oloissa auto huollettava kerran vuodessa, putsataan ja testataan jarrut ja akuston kunto. Sakut hajoaa kun 2 v huoltoväli.
Kyllä :)
Näinhän se on ennenkin ollut.
Toyota haluaa vaihtaa jarrulevyt melkein joka huollon yhteydessä.
Ja asiakas maksaa :)
Toyota Kaivoksela ehdotti minulle, en suostunut,
Ja seuraavat 7 vuotta samat levyt kunnes auto vaihtoon
- Anonyymi
Tuossahan on huonompi suorituskyky, pienempi toimintamatka, huonompi latausnopeus sekä pienemmät matkustamon tilat ja tavaratilat kuin kilpailijoilla.
- Anonyymi
Tojotan omistajia houkuttanee lyhyt huoltoväli. Tykkäävät käydä huolloissa ja kantaa rahaa marmoritiskille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojotan omistajia houkuttanee lyhyt huoltoväli. Tykkäävät käydä huolloissa ja kantaa rahaa marmoritiskille.
Ja kalleimmat vakuutukset luokassaan, se kyllä houkuttaa hölmöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä haluavat auttaa maailman velkaisinta yhtiötä selviytymään veloistaan.
- Anonyymi
Häh? Mitattu ulkomailla nelivetona 6,6 sek sataseen, ei ole laiska! Range ok kuten mm. Volvo ja Polestar. Latausnopeus 150 kw hyvä ja jatkossa 11 kw sisäinen laturi.
Paras luokassaan, kun huomioi ulkonäön, huippuhyvät etuistuimet, ajettavuuden ja laadun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Häh? Mitattu ulkomailla nelivetona 6,6 sek sataseen, ei ole laiska! Range ok kuten mm. Volvo ja Polestar. Latausnopeus 150 kw hyvä ja jatkossa 11 kw sisäinen laturi.
Paras luokassaan, kun huomioi ulkonäön, huippuhyvät etuistuimet, ajettavuuden ja laadun.Selkeästi huonoin kuten koeajot ovat osoittaneet. Myös rumin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paras luokassaan, kun huomioi ulkonäön, huippuhyvät etuistuimet, ajettavuuden ja laadun.Oikeat testit ovat osoittaneet, että Toyotan latausnopeus on todella hidas. Huippunopeus ei kerro mitään sähköautojen kohdalla. Ja nyt ostavia ei kiinnosta tuo tuleva sisäinen laturi vaan nykyinen laturi, koska sisäinen laturi tulee aina olemaan sama kuin ostettaessa, jos sitä ei vie huoltamolla ja maksa maltaita sen vaihtamisesta. 6,6 kW sisäinen laturi on aina sisäinen laturi, se ei muutu omistuksen aikana. Kyse ei ole ohjelmallisesta rajoituksesta eikä tuota voi päivityksellä korjata. Ja 11 kW on vakiolaturi lähes kaikissa tämän hintaisissa autoissa. Joissain on jopa 22 kW sisäinen laturi. Yleensä toki kalliimmissa, mutta Renault Zoessa sellainen on ollut aina ja Nissan Ariyan suurempiakkuisissa malleissakin on 22 kW sisäinen laturi.
Ja kiihtyvyys on monissa saman hintaisissa autoissa parempi. Esimerkiksi tuo Polestar 2 kiihtyy 4,7 sekunnissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeat testit ovat osoittaneet, että Toyotan latausnopeus on todella hidas. Huippunopeus ei kerro mitään sähköautojen kohdalla. Ja nyt ostavia ei kiinnosta tuo tuleva sisäinen laturi vaan nykyinen laturi, koska sisäinen laturi tulee aina olemaan sama kuin ostettaessa, jos sitä ei vie huoltamolla ja maksa maltaita sen vaihtamisesta. 6,6 kW sisäinen laturi on aina sisäinen laturi, se ei muutu omistuksen aikana. Kyse ei ole ohjelmallisesta rajoituksesta eikä tuota voi päivityksellä korjata. Ja 11 kW on vakiolaturi lähes kaikissa tämän hintaisissa autoissa. Joissain on jopa 22 kW sisäinen laturi. Yleensä toki kalliimmissa, mutta Renault Zoessa sellainen on ollut aina ja Nissan Ariyan suurempiakkuisissa malleissakin on 22 kW sisäinen laturi.
Ja kiihtyvyys on monissa saman hintaisissa autoissa parempi. Esimerkiksi tuo Polestar 2 kiihtyy 4,7 sekunnissa.Kotilataajille tiedoksi: Jo maassa oleviin BZ:n malleihin voi saada jälkiasennuksena kolmivaihelaturin ja samalla wattipuolen kuntoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeat testit ovat osoittaneet, että Toyotan latausnopeus on todella hidas. Huippunopeus ei kerro mitään sähköautojen kohdalla. Ja nyt ostavia ei kiinnosta tuo tuleva sisäinen laturi vaan nykyinen laturi, koska sisäinen laturi tulee aina olemaan sama kuin ostettaessa, jos sitä ei vie huoltamolla ja maksa maltaita sen vaihtamisesta. 6,6 kW sisäinen laturi on aina sisäinen laturi, se ei muutu omistuksen aikana. Kyse ei ole ohjelmallisesta rajoituksesta eikä tuota voi päivityksellä korjata. Ja 11 kW on vakiolaturi lähes kaikissa tämän hintaisissa autoissa. Joissain on jopa 22 kW sisäinen laturi. Yleensä toki kalliimmissa, mutta Renault Zoessa sellainen on ollut aina ja Nissan Ariyan suurempiakkuisissa malleissakin on 22 kW sisäinen laturi.
Ja kiihtyvyys on monissa saman hintaisissa autoissa parempi. Esimerkiksi tuo Polestar 2 kiihtyy 4,7 sekunnissa.Polestar on sataprosenttisesti kiinalainen merkki kuten kohta Mersutkin. Kiinan armeija ostanut 60% Mersun osakekannasta. Hurratkaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotilataajille tiedoksi: Jo maassa oleviin BZ:n malleihin voi saada jälkiasennuksena kolmivaihelaturin ja samalla wattipuolen kuntoon.
Äläpä valehtele, ei voi päivittää!
Kyse ei ole ohjelmistosta, vaan laitteistosta. Nimihirviön sisäinen latauslaite ja latausliitin ovat 1-vaiheisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse ei ole ohjelmistosta, vaan laitteistosta. Nimihirviön sisäinen latauslaite ja latausliitin ovat 1-vaiheisia.Jo viime kuusta lähtien on autot varustettu kolmivaihelaturilla, joten olet myöhässä, kuten VAG-autoilija on aina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo viime kuusta lähtien on autot varustettu kolmivaihelaturilla, joten olet myöhässä, kuten VAG-autoilija on aina.
Kyse ei ollut siitä, vaan yhden tojotollon väittämästä päivitysmahdollisuudesta 3-vaiheiseksi. Sitä ei ole!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse ei ole ohjelmistosta, vaan laitteistosta. Nimihirviön sisäinen latauslaite ja latausliitin ovat 1-vaiheisia.Otappa selvää asioista ennen kuin alat täällä valehtelemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otappa selvää asioista ennen kuin alat täällä valehtelemaan.
Samaa toivotan sinullekin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa toivotan sinullekin!
Ilmoitus: Toyotaan BZ:aan ja Subarun Solterraan saa jälkiasennettua kolmivaihelaturin. Info jo sivuilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmoitus: Toyotaan BZ:aan ja Subarun Solterraan saa jälkiasennettua kolmivaihelaturin. Info jo sivuilla.
Ei ole tulossa mitään päivitystä alkusarjan autoihin. On vain ilmoitettu, että lokakuun tuotannosta eteenpäin on saatavissa 11kW:n kolmivaihelataus, mikä tarkoittaa tietysti tilattaviin autoihin.
Kai sen 3-vaihelaturin kilkkeineen voisi teoriassa vaihtaa 1-vaihelaturin tilalle, mutta se olisi iso operaatio ja maksaisi varmasti tuhansia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotilataajille tiedoksi: Jo maassa oleviin BZ:n malleihin voi saada jälkiasennuksena kolmivaihelaturin ja samalla wattipuolen kuntoon.
Saahan sen, mutta mihin hintaan? Tuskin samaan rahaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kiihtyvyys on monissa saman hintaisissa autoissa parempi. Esimerkiksi tuo Polestar 2 kiihtyy 4,7 sekunnissa.Sinulle sopii Renault Zoe.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kalleimmat vakuutukset luokassaan, se kyllä houkuttaa hölmöä.
bZ4X huoltoväli on 15000 km tai vuosi. Huolto maksaa työ 150 euro työ plus varaosat. Esimerkiksi 2 aktiivihiilisuodatinta 80 euroa. Hyvänä puolena on se, että akkutakuun saa venetettyä 10 vuoteen tai miljoonaan kilometriin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi bugi korjattu, Millon seuraavat bugit laitetaan kuntoon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kiihtyvyys on monissa saman hintaisissa autoissa parempi. Esimerkiksi tuo Polestar 2 kiihtyy 4,7 sekunnissa.onko Polen neliveto saman hintainen?
- Anonyymi
Ihan hirveää Toyota-muotoilua.
- Anonyymi
Tojota tekee tosiaan ihmeen näköisiä köntsiä autoista nykyään. Hsuskan näköistä kun mummut ja papat ajelee noilla ns moderneilla köntsillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojota tekee tosiaan ihmeen näköisiä köntsiä autoista nykyään. Hsuskan näköistä kun mummut ja papat ajelee noilla ns moderneilla köntsillä.
Rav4 Pluginin ratissa on hyvin usein erinomaisesti menestynyt mielettömän kaunis bisnesnainen. Hänen olemuksesta suorastaan kihisee seksi ja huippuluokan älykkyys. Seuraavaksi autokseen ostavat Lexus RX:n tai RZ:n huippuvarusteilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rav4 Pluginin ratissa on hyvin usein erinomaisesti menestynyt mielettömän kaunis bisnesnainen. Hänen olemuksesta suorastaan kihisee seksi ja huippuluokan älykkyys. Seuraavaksi autokseen ostavat Lexus RX:n tai RZ:n huippuvarusteilla.
Johan on satu! Bisnesnainen ei koske aasialaiseen räpsyyn pitkällä kepilläkään. RAV:illa ajaa yli 75-vuotias karvahattupäinen mies. Hänen seuraava kulkineensa on rollaattori.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johan on satu! Bisnesnainen ei koske aasialaiseen räpsyyn pitkällä kepilläkään. RAV:illa ajaa yli 75-vuotias karvahattupäinen mies. Hänen seuraava kulkineensa on rollaattori.
Avaa sinäkin kaalipapatollo viimein silmäsi. Voit sitten ihailla menestyneiden naisten kauneutta ja Rav4:n veistoksellisia muotoja,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avaa sinäkin kaalipapatollo viimein silmäsi. Voit sitten ihailla menestyneiden naisten kauneutta ja Rav4:n veistoksellisia muotoja,
RAV4 on yksi rumimpia autoja.
- Anonyymi
Aloittajalle ensin samoin kuin sinulla minullakaan ei ole rahaa ostaa todella hyvää sähköautoa jolla testisi perusteella 74ah akulla pääsee tarpeeksi pitkälle esim 260km tuolla kulutuksella. Mitenkähän pääsit noin korkeaan arvoon? Etkö osaa ennakoida minne olet menossa ja pukeutua oikein joka on enemmän kuin ilmeistä. Itse jos olisi mahdollista ostaa sähköauto ostaisin vain subaru sähköauton en muita. Chervoletin pickupin tai rivian ehkä myös en muita. Jatkan omalla maksetulla turbo subarullani vielä vuosia ja sitten…..
- Anonyymi
Liikkeet kertovat mainoksissaan vain sähköautojensa kesäkulutukset. Talvi puolittaa ranget kaikissa merkeissä. Osa ei kulje talvella metriäkään. Niiden sensorit laittavat pakkasessa autot juntturaan ja hinurin lavalle. Sen vuoksi monilla on kaksi autoa: Sähköauto kesäautona ja diesel talviautona. Itselataavilla hybrideillä ei ole näitä ongelmia.
- Anonyymi
Nimenomaan Toyotan itselataavat hybridit joutuvat talvella hinausautojen lavoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan Toyotan itselataavat hybridit joutuvat talvella hinausautojen lavoille.
Ei joudu. Itselataavat toimivat Lapissa erinomaisesti. 2019 malleissa oli yksi huono rele. Ne vaihdettu kampajassa kunnollisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei joudu. Itselataavat toimivat Lapissa erinomaisesti. 2019 malleissa oli yksi huono rele. Ne vaihdettu kampajassa kunnollisiin.
Ei auta releen vaihto:
"Itsellä on Corolla 2.0, joten releongelma on tullut tutuksi. Viime talven kovimmilla pakkasilla tuo iski kolmeen otteeseen, joka kerta onneksi tovin yrittämällä pääsi liikkeelle. Nyt syksyllä rele vaihdettiin huollossa Toyotan tarjoamaan uuteen versioon. Mutta mitäpä se auttaa, kun sijainti on yhä siellä takakontin kyljessä.
Niinpä viimeksi kovilla pakkasilla sitten kävi niin, että releongelma iski jälleen tuttuine vikailmoituksineen. Tällä kertaa se sitten muutaman yrityksen jälkeen aiheuttikin autolle boottikierteen, jossa releet (tällä kertaa kojelaudassa ja konepellin alla) naksuivat ja auto koitti toistuvasti saada itseään valmiustilaan. Tätä jumia ei käynnistysnapin kautta saanut lopetettua (ja lisälataus sai kierteen vain kiihtymään), joten auton piti antaa imeä akkunsa tuolla renkkauksella lähes tyhjäksi, jonka jälkeen latauksella ja lämmittämisellä pääsi tuntien puuhastelun jälkeen liikkeelle. Kaikenlaista harmia." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei auta releen vaihto:
"Itsellä on Corolla 2.0, joten releongelma on tullut tutuksi. Viime talven kovimmilla pakkasilla tuo iski kolmeen otteeseen, joka kerta onneksi tovin yrittämällä pääsi liikkeelle. Nyt syksyllä rele vaihdettiin huollossa Toyotan tarjoamaan uuteen versioon. Mutta mitäpä se auttaa, kun sijainti on yhä siellä takakontin kyljessä.
Niinpä viimeksi kovilla pakkasilla sitten kävi niin, että releongelma iski jälleen tuttuine vikailmoituksineen. Tällä kertaa se sitten muutaman yrityksen jälkeen aiheuttikin autolle boottikierteen, jossa releet (tällä kertaa kojelaudassa ja konepellin alla) naksuivat ja auto koitti toistuvasti saada itseään valmiustilaan. Tätä jumia ei käynnistysnapin kautta saanut lopetettua (ja lisälataus sai kierteen vain kiihtymään), joten auton piti antaa imeä akkunsa tuolla renkkauksella lähes tyhjäksi, jonka jälkeen latauksella ja lämmittämisellä pääsi tuntien puuhastelun jälkeen liikkeelle. Kaikenlaista harmia."TÄYTTÄ VALHETTA! COROLLA EI KOSKAAN JÄTÄ TIELLE KUTEN VW TEKEE.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TÄYTTÄ VALHETTA! COROLLA EI KOSKAAN JÄTÄ TIELLE KUTEN VW TEKEE.
Hei ääliö HUUTAJA!
On vain sinun ongelmasi jos totuus kirpaisee ja on mahdoton hyväksyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun ravia ei oo ainakian vielä hinattu eikä kaverimkaan .
Samoin 2 edellistä toyotaa ole hinattuäänaapuein audii ja bm2 on haettu usein pihasta hinueilla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei auta releen vaihto:
Niinpä viimeksi kovilla pakkasilla sitten kävi niin, että releongelma iski jälleen tuttuine vikailmoituksineen. Tällä kertaa se sitten muutaman yrityksen jälkeen aiheuttikin autolle boottikierteen, jossa releet (tällä kertaa kojelaudassa ja konepellin alla) naksuivat ja auto koitti toistuvasti saada itseään valmiustilaan. Tätä jumia ei käynnistysnapin kautta saanut lopetettua (ja lisälataus sai kierteen vain kiihtymään), joten auton piti antaa imeä akkunsa tuolla renkkauksella lähes tyhjäksi, jonka jälkeen latauksella ja lämmittämisellä pääsi tuntien puuhastelun jälkeen liikkeelle. Kaikenlaista harmia."Sammutatkimauton aina heti kun ajat lyhyitä matkoja .
Ei tavallisesakan bensakineessa akku kerkee katautua lyhyissä ajoissa pakkasilla
Esim jos olen parkissa ja istun autossa en saamutama autoa koskaan . Moottorihan sammuu kyllä, tällöin kuitenkin suurjännite akku lataa pikku akkua.
Samoin kesällä kun autissa istuessa ei sammuta autoa ilmastointi toimii ja. Ja akku latiatuu
Kunnolla
- Anonyymi
Ei kai kukaan aja Toyotalla yli 20 km matkoja.
- Anonyymi
Minä ajelen Hesasta Rukalle pari kertaa joka talvi. Hyvin menee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ajelen Hesasta Rukalle pari kertaa joka talvi. Hyvin menee.
Ja minä Roomasta Ouluun ja takaisin pari kertaa vuodessa muutamalla menoveden ja miehen tankkauspysähdyksellä toki. Yksi hotelliyöpyminenkin tuossa on hyvä olla. Siinä kaikki mistä murehtia. Perille vie mukavasti ja varmasti.
- Anonyymi
Testattu: Kulutus 27 kwh ja range on n. 200 km. Latausnopeus käytännössä sama kuin ID4:ssa. Parinkympin pakkanen puolittaa ajomatkan eli sitten puhutaan 100 km:n rangesta.
- Anonyymi
Skoda Enyagin range on 30 asteen pakkasessa jopa 100 km hinurin lavalla. Pakkasella volsun tekeleet eivät kulje paljon mihinkään kuten ei muutkaan sähköautot Teslaa lukuun ottamatta. Myös plugareiden akut tyhjenevät hetkessä kun pakkasta yli 20 astetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skoda Enyagin range on 30 asteen pakkasessa jopa 100 km hinurin lavalla. Pakkasella volsun tekeleet eivät kulje paljon mihinkään kuten ei muutkaan sähköautot Teslaa lukuun ottamatta. Myös plugareiden akut tyhjenevät hetkessä kun pakkasta yli 20 astetta.
Erinomaisen hyvin toimivat TM:n talvivertailussa. Se joka ei oikein toiminut, oli Toyotan plugari. Skodan plugari voitti koko vertailun.
- Anonyymi
Jotain on tehty pahasti pieleen, jos Toyotan kulutus on tuplasti Teslan kulutus käytännössäkin. Mitenköhän muut merkit saavat autonsa kulutuksen 15-20 kW/100km haarukkaan, kun se tuntuu olevan Toyotalle niin vaikeaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän siinä on että vain 100 km range hinurun lavalla? Eihän noita itäautoja uskalla ostaa kun ei edes hinurun kyydissä pääse edes Turkuun.
- Anonyymi
Toyota toi jo Tokion olympialaisiin uuden salaisen akkunsa, todellisuudessa tälläkin Toyotalla pääsee yli 800 km lataamatta.
- Anonyymi
Luotto myyjä kertoi painokkaasti ja vihaisen oloisena että Japanissa Toyotan insinöörit vakuuttavat että tässä beezetassa käytetään jo salaista solit steit akkua joku uutuus siis. Ja siis matkaa kestäisi ajaa 700 -800 km välissä ilman lataamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luotto myyjä kertoi painokkaasti ja vihaisen oloisena että Japanissa Toyotan insinöörit vakuuttavat että tässä beezetassa käytetään jo salaista solit steit akkua joku uutuus siis. Ja siis matkaa kestäisi ajaa 700 -800 km välissä ilman lataamista.
Hihii, hauska juttu!
- Anonyymi
Älä viitsi kiusata Toyotan omapoikaa, poika menee vielä sekaisin ja laittaa palstat täyteen peittelyjä ja valheitaan tuttuun tyyliin.
- Anonyymi
Joku autostadium foorumilla pääsi koeajolla tällä Hki-Lahti-Hki ja lopussa akku tyhjä ja auton tehoja rajoitettiin. Range siis hieman yli 200 km.
- Anonyymi
Näillä keleillä.
- Anonyymi
Toyota vasta harjoittelee sähköauton kanssa ja tuokin on Subarun tekemä.
Toyota ei ole saanut vielä kehitettyä riittävän halpoja osia jotka kestäisi sen Toyotan tyypillisen elinkaaren 120-150tkm ajan. Kovin velkaiseksi painunut tilanne ei ainakaan paranna Toyotan autojen suunnittelua ja laatua.- Anonyymi
Toyotan peli alkaa olemaan pelattu. On maailman velkaisin yhtiö, ja tekee tappioita:
"Toyotan johtajat varoittivat uhkaavista muutoksista sanomalla, että niitä tarvitaan kompensoimaan jyrkästi kasvaneita tuotantokustannuksia. Seuraukset ovat jo nähtävissä, sillä Euroopan ja Pohjois-Amerikan liiketoimintayksiköt raportoivat liiketappioista viimeisellä vuosineljänneksellä."
Lähde: Iltasanomat
- Anonyymi
Toyota on itse ilmoittanut ettei BZ akut ota vastaan latausta matalissa lämpötiloissa eli suomen talviolosuhteissa, mutta ei ole ilmoittanut korjanneensa tätä ominaisuutta.
https://getjerry.com/electric-vehicles/toyota-tried-to-sneak-huge-flaw-new-bz4x
Kyllä pitää ihmetelle jos joku tuollasen vehkeen uskaltaa ostaa.
Maine meni kyllä Toyotaan tekemiseltä täysin tässä sähköpelleilyssä.- Anonyymi
Sutta ja sekundaa, se on Toyotan sertifikaatin mukaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Testiajon clu: BZ tuotu markkinoille keskeneräisenä ja testaamattomana. Jo syyskeleillä 200 km:n range on sille ylivoimainen saavutus. Autossa myös useita ohjelmistovirheitä ja puutteita. Se ei näytä latauspaikkoja silloin kun on tarve eli kun akun varaustila loppumaisillaan. Myös rangen ilmoitukset huuhaata. Range loikkii sinne tänne ja muuttuu yht`äkkiä huntista nollaan etc. Akuston laturi on myös vanhaa tekniikkaa. Siinä on yksivaihelaturi. Haloo! Se ei ole nykyaikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Testiajon clu: BZ tuotu markkinoille keskeneräisenä ja testaamattomana. Jo syyskeleillä 200 km:n range on sille ylivoimainen saavutus. Autossa myös useita ohjelmistovirheitä ja puutteita. Se ei näytä latauspaikkoja silloin kun on tarve eli kun akun varaustila loppumaisillaan. Myös rangen ilmoitukset huuhaata. Range loikkii sinne tänne ja muuttuu yht`äkkiä huntista nollaan etc. Akuston laturi on myös vanhaa tekniikkaa. Siinä on yksivaihelaturi. Haloo! Se ei ole nykyaikaa.
Yksivaihelaturi on vahvempi, kestää auton iän. Ei rasitu kuten kolmivaiheinen! Toyota on kaukaa fiksu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksivaihelaturi on vahvempi, kestää auton iän. Ei rasitu kuten kolmivaiheinen! Toyota on kaukaa fiksu.
Et ymmärrä lataamisesta edes sen vertaa kuin sika tuulimyllystä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä osta. Älä valita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyoata maailamn kestäbin aito top gerin mukaan ja suoem katsastus tilastojen mukaan ja maailman paras mm rallissa
- Anonyymi
Puolen tunnin koeajolla ei auton ominaisuuksista paljastu oikeastaan mitään tärkeää. Kyllä täyteen ladattu akku täytyy ajaa tyhjäksi ja sitten ladata täyteen. Paljastuu todellinen range ja latauksen käyrä. Nyt tiedetään, että nelivetoisen akku on täysin kelvoton Suomeen. Sen latausominaisuudet ovat jo syyskeleillä surkeat ja range alle puolet luvatusta. Talvella tuskin kulkee ollenkaan.
- Anonyymi
Paskat, tämä kulkee oikeasti 350-400 km talvellakin, merkin nerokas akusto ja sen reservi sen tekee. Myyjä vakuutti asiasta ja eilen tuli tilattua musta style awd.
- Anonyymi
Paniikki julkaisu kun huomasivat että ovat jo vuosia jäljessä kaikkia muita.
- Anonyymi
Tulee tunne, että Suomeen tuodut esittelyautot jotakin esisarjaa, joita ei ole edes tarkoitettu myytäviksi. Niiden ohjelmistotkin varmasti jätetty päivittämättä. Muutoin ei voi olla niin hiton fuulaa kuin nyt. Myös 200 km:n käytännön range on täysin kelvoton. Se rajoittaa liikkumista ja tekee elämästä stressaavaa helvettiä. Täyssähköautojen tulevaisuus on vaakalaudalla. Nehän ovat täysin turvattomia, jos tulee joku pakkottava tarve päästä kauas. Toyota tehnyt erinomaisia hybridi-malleja jo lähes kolme vuosikymmentä. Tätä taustaa vasten BZ on tuottanut monelle pettymyksen. Se ei olekaan hyvä matkantekoväline.
- Anonyymi
Voivoi...maamme latausverkosto on Euroopan paras Norjan jälkeen. Aina löydät nykyisin latauspaikan max 150 km välein joten tällä mallilla pärjää hienosti. Itse saan vuodenvaihteessa omani ja aion tehdä ensi kesänä pitkän Euroopan autoreissun sillä, aivan Italiaa myöden.
- Anonyymi
200 km on hyvä saavutus kaikille sähköpatteriautoille.
- Anonyymi
Onhan tuo kikkare melkoinen alisuoritus jopa Toyotalta.
- Anonyymi
Taitaa olla taas melkoinen floppi Toyotalta.
- Anonyymi
Mitätön toimintamatka ei ole mikään ihme kun ottaa huomioon bZ4X:n todellisen akkukapasiteetin. Norjalaiset tutkivat asiaa ja totesivat sen olevan hiukan yli 60kWh ilmoitetun 71:n asemasta.
- Anonyymi
Tuossapa on lukemista tuohon aiheeseen liittyen:
https://www.facebook.com/groups/476936576668286/permalink/834872597541347/ - Anonyymi
Se on samaa Tojon valehtelua kuin 1970-luvun alussa ekan Carina-mallin kohdalla. Mainoksissa kehuttiin että 102 heppaa. No oli toki, mutta amerikkalaisen SAE-normin mukaisia (mittauksessa mm. laturi on pois päältä) eikä eurooppalaisen DIN-normin. DIN-normilla tehoa oli 90 hv.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on samaa Tojon valehtelua kuin 1970-luvun alussa ekan Carina-mallin kohdalla. Mainoksissa kehuttiin että 102 heppaa. No oli toki, mutta amerikkalaisen SAE-normin mukaisia (mittauksessa mm. laturi on pois päältä) eikä eurooppalaisen DIN-normin. DIN-normilla tehoa oli 90 hv.
Ei tainnut olla DIN-normin mukaan kuin 75hv.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tainnut olla DIN-normin mukaan kuin 75hv.
Väärin. Ekan korimallin (viistoperäinen) Carinassa oli 90 din-heppaa, mutta sen kulmikkaammassa seuraajassa 1977 oli kesytetty versio koneesta eli 75 hv.
- Anonyymi
Millä paljon kwh on käytettävissä eli kun akku on tilassa ettei ota yhtään sisään ja ajetaan loppuun ettei kulje?
ja mikä kwh lukema jolla autoa markkinoidaan ja teknisissä tiedoissa
Akkuautoa voi markkinoida vain todellisella käytettäviss olevalla KWh lukemalla jonka voi ottaa tismalleen ulos.
Näin on pienissä työkalujen ja laitteiden akuissa.- Anonyymi
Wv valehtee kiakissa arvoissaan kulutus teho ,saatettomuus
- Anonyymi
Moottoritietesti: Nopeus 108 kmh. Kulutus 31 kwh/100 km. Range hieman alle 200 km. Malli BZ4X neliveto.
- Anonyymi
Säälittävä hätäpaska tyyliin Toyota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säälittävä hätäpaska tyyliin Toyota.
Toyota kestävin top gearin mukaan ja suomen katsastus tilastojen ja mm ralli ykkönen.
Muta jonne ei tiedä kun sillä on vaan leluautoja ja isällä asikaistantyhjä autohalli
- Anonyymi
Mitä Toyolla pääsee vain reilut 100 kilsaa talvella! Ei helskutti tuu mitään. Tää hirveesti täälläkin ylistetty ja kehuttu Soli Stile Stali Statti, vai mikä lie, akku onkin sitten täysi susi.
Oishan se tietysti pitänyt arvata. Ehdin jo innostua, mutta jääkin Toyota väliin.
Täytyy ruveta tutkailemaan muita sähköautomalleja. Kohta vaihto ajankohtainen. Täytyy myös vertailla sähkäreitä Mersun blukkarimalkeihin, joilla aika hyvä sähköllä ajomatka. - Anonyymi
Sähkistä odotettiin suurin toivein. Nyt pettymys on suuri. Autossa ulkoisesti hyvääkin. Se on komea ja tukeva, mutta akkupuoli on aivan kelvoton. Toteutuksessa on joku iso floppi. Mediakeskus näyttää hienolta, mutta sen jakama infon määrä on minimaalinen ja resoluutio heikko. Se ei näytä esim. latauspisteiden paikkoja! Se on todella perseestä ja vaarallistakin. BZ:n kulutus paperilla hyvä, mutta arkiajossa poskettoman suuri. Sillä ajaminen tulee myös kalliiksi. Kulutus satasen nopeuksissa yli 30 kwh. Tarkoittaa, että akku tyhjenee hetkessä ja autolla ei pääse esim. Hesasta Turkuun nollakeleilläkään. Hybridillä tekee Turun reissun kahteen tai jopa kolmeen kertaan ilman mitään ongelmia. Itselataavan Rav4:n range on helposti tuhat kilometriä. Kolme reissua yhdellä tankillisella Hesasta Turkuun ja takaisin onnistuu lauleskellen. BZ:lla ei kertaakaan.
- Anonyymi
Onhan Hesan ja Turun välillä latausasemia! Käy vaikka Salossa syömässä porsaankyljykset ja paistetut perunat tms. ja latauksessa bz4x sillä aikaa! Ei se ole kuin asennejuttu. Toyota on sähkiksistä laadukkain ja akku kestää auton iän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan Hesan ja Turun välillä latausasemia! Käy vaikka Salossa syömässä porsaankyljykset ja paistetut perunat tms. ja latauksessa bz4x sillä aikaa! Ei se ole kuin asennejuttu. Toyota on sähkiksistä laadukkain ja akku kestää auton iän.
Sähköautoilijat syövät liikaa pikaruokaa ja lihovat muodottomiksi. Läski vie pisteet naimamarkkinoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilijat syövät liikaa pikaruokaa ja lihovat muodottomiksi. Läski vie pisteet naimamarkkinoilla.
Kerro toki tarkemmin asiasta ja mistä olet asian todennut tai lukenut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin isoja korkea auto on tarkoitettu yleensä muualle kuin marketti-terveyskeskus-bingo matkoille, mutta tuolla ei oikein muu onnistu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tuon laadun vielä tiedät, kun auto ei ole vielä edes käytännössä markkinoilla. Vasta vuosien käyttö ilmaisee laadun tason.
Puheet eivät laatua tuo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro toki tarkemmin asiasta ja mistä olet asian todennut tai lukenut?
Mäkkäriasemilla sattumoisin parhaat laturit. Niissä latailevat mättävät lähes poiukkeuksetta pikapaskaa suuhunsa typerä ilme kasvoilla, tulevat pian impotenteiksi ja kuolevat nuorina. Niin sähkömussuttajille käy. Luulevat olevansa maailmanpelastajia, mutta aiheuttavat historian suurimmat päästöt vesistöihin ja maaperään. Akkuteollisuuden masinoimat kaivokset ovat todellisia myrkkypesiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tuon laadun vielä tiedät, kun auto ei ole vielä edes käytännössä markkinoilla. Vasta vuosien käyttö ilmaisee laadun tason.
Puheet eivät laatua tuo.Toyotan laatu pitää aina. Kokemusta vuodesta 1984.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuoret laihat likat tykkää vanhemmista vatsakkaista äijistä. 😉
- Anonyymi
Aika nolo kun eivät saa parempaa aikaan.
- Anonyymi
Täyssähköautot vielä teknisesti raakileita. Yksikään niistä ei suoriudu ihmisten liikkumistarpeista yhtä hyvin kuin polttomoottoriautot tai hybridit.
- Anonyymi
Riippuu liikkumistarpeista ja auton laadusta. Jos otat isolla rangella varustetun sähköauton ja verrokiksi pienellä tankilla olevan bensasyöpön, niin eipä siinä kauheasti kehuttavaa ole bensan eduksi. Sähköauto lataa yöllä kotona ja todella pitkällä matkalla 15min-30min. latauksella 300km vähintään.
- Anonyymi
Nostetaan tämä fakta pinnalle, koska Toyotan omapoika nostaa sitä omaansa valetta kokoajan.
- Anonyymi
Onko tietoa, koska tulee päivitys ja luvatut kilometrit olisivat totta? Tällä hetkellä korealaisten ja volkkarin tuotteiden ranget ovat identtisessä motaritestissä olleet 150-250 km isompia.
- Anonyymi
Toyotan lupaukset ovat kuin pahan hajuinen tuhnu, aiheuttaa paljon kohua, mutta haihtuu aikaan eikä jäljelle jää kuin surkea muisto.
- Anonyymi
Taas tämä pitää nostaa, koska tämä on totta ja se toinen valetta.
- Anonyymi
Uppista.
- Anonyymi
Kyllä siitä vielä pirssi tulee kun vähän päivittelevät rangee. Parisataa kilsaa lisää olis ok. noin alux.
- Anonyymi
Talvella alkaa marketti reissukin käydä jännäksi.
- Anonyymi
kannattaa varmistaa voiko ladata kauppareissulla muuten bussilla ostoksille.
- Anonyymi
Kiva sit istuu jollakin Lidlin tolpalla 150 km välein.
- Anonyymi
Pienille ajoille ja vanhoille papoille joo
- Anonyymi
Moro.
Olen ollut tyytyväinen ostamaani sähköautoon. On erittäin hyvä ja tasapainoinen ajettava, myöskin hiljainen. Ei nitise eikä natise. Vertaan edellisiin käyttiksiin F11 535Da touring M-Sport 2013 ja 520Da. Tänään 3.12.2022 Toyota bz4x FWD keskikulutus 1500 km:n/3vkoa käyttökokemuksen jälkeen on ollut noin 25,2kwh/100km, puhallin ja lämmityslaite sekä ratin/istuimen lämmitin päällä automatiikan hoidellessa niitä. Kilometrimäärässä on pelkkää matka-ajoa 170 km:ä (keskinopeus 84 km/h) loput motari/taajama-ajoa töihin. Lämpötilan voi jokainen katsoa netistä tuolle kolmelle viikolle.
Oman käsitykseni mukaan Toyota on jättänyt akkuun reserviä jopa n. 15% suojatakseen akustoa.(akkutakuu miljoona kilometriä)
Automyyjä antoi tiedon että akussa on kapasiteettiä 8,3% kun range näyttää 0 km. Auton akku pitäisi uskaltaa ajaa aivan tyhjäksi jotta pystyisi mittaamaan akun koon, onko se ilmoitettu 71kw vai 64kw niinkuin testeissä on todettu ja näin selviäisi todellinen range/koko.
Täydellä akulla kun lähtee liikkeelle niin range näyttää 389-407km mikä on hieman outoa. Puhallin/lämppäri päällä niin range näkyy olevan n. 298km ja Eco-asento nostaa rangea n. 35km, jolloin se on n. 332 kmä. Tämän käyttöjakson aikaiset ulkolämpötilat 8°- -6°C eivät ole vaikuttaneet rangeen vielä mitenkään. Aika näyttää miten range muuttuu kovilla pakkasilla?
Toyota bz4x sai myös hyvät arvosanat NCAP turvallisuustestissä. BMW i4 jäi kauas taakse ja Mercedes EQE-S jäi 0,5% bz4x:stä
Toivottavasti joltain saisi lisää oikeata tietoa auton ominaisuuksista.- Anonyymi
Tuosta 8% "varatankista" on ollut foorumeilla ympäriinsä ihmettelyä. Jos auto näyttää rangeksi alussa 300km niin todellinen on 324km. Tämä jälkimmäinen on arvo mitä pitäisi käyttää verrattaessa muihin koska muut ilmoittavat rangen siihen kun auto käytännössä stoppaa.
Ovat tuolla 8% "varatankilla" ajaneet 30-40km ja rangenäyttö koko ajan nollassa.
- Anonyymi
Tuttua hybridi-Toyotasta. Ajoin kerran 36 km 0 km rangen jälkeen kun ei sattunut huoltoasemia kohdalle 100 kilometriin, eikä tankki ollut edes tyhjä, olisiko ollut puolitoista litraa vielä pohjalla ja bensahöyryt päälle.
- Anonyymi
Tuo "varatankkI" on ehkä tehty sähköautoonkin jotta bensasta sähköön siirtyjille ei tulisi yllätyksiä.
Tuossa BZ:ssa talvi näkyy paljon enemmän rangessa kuin monessa muussa koska auton akku on pienempi ja kulutus myös, siis kesällä. Vaikka normin mukaan ajaen range on ihan ok, niin kylmillä keleillä lämmitys vie sen mitä muissakin jolloin range tippuu suhteessa enemmän.
Se joko sopii omaan ajoprofiiliin tai sitten ei. Vähän sama kuin ostaisiko kolmiovisen vai farkun. Eka sopii jollekin ja toinen toiselle. Asia ei ole sen monimutkaisempi.
- Anonyymi
Viekää se auto nyt johonkin kausisäilytykseen, ei se ole suunniteltu talviajoon.
- Anonyymi
Niinkuin ei mikään muukaan auto ole jos riittävästi pakkasta. Mitä itse olen huomannut niin motarin varrella varoitusvilkut päällä olevat autot ovat pääsääntöisesti saksalaisia premium jätekasoja kun ekat pakkaset alkavat ja siitä sitten aina koville pakkasille saakka niitä ilmestyy taas. Liekö odottamassa kyytiä siihen ensimmäiseen öljynvaihtoon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkuin ei mikään muukaan auto ole jos riittävästi pakkasta. Mitä itse olen huomannut niin motarin varrella varoitusvilkut päällä olevat autot ovat pääsääntöisesti saksalaisia premium jätekasoja kun ekat pakkaset alkavat ja siitä sitten aina koville pakkasille saakka niitä ilmestyy taas. Liekö odottamassa kyytiä siihen ensimmäiseen öljynvaihtoon?
Hihi, heikkoa on yritykset peitellä Toyotan ongelmia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihi, heikkoa on yritykset peitellä Toyotan ongelmia.
Todella heikkoa. https://youtu.be/YX8326skRQQ
- Anonyymi
Pah. Itsellä ollit 2 viikkoa AWD Style ja range -5 asteellakin 450 km! Kulutus mitätön ja lataa 35 min täyteen jos 15% jäljellä. Loisto kaara, ei myyjä valehdellut kun sanoi että akku sopeutuu rangen osalta maamme oloihin.
- Anonyymi
sua usko kukaan, niin nähty jo tuo todellisuus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sua usko kukaan, niin nähty jo tuo todellisuus
Todellisuus ei löydy VW trollin mielikuvituksellisesta kirjoittelusta, vaan oikeista käyttäjäkokemuksista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuus ei löydy VW trollin mielikuvituksellisesta kirjoittelusta, vaan oikeista käyttäjäkokemuksista.
jos luet muutakin kun tätä palstaa, niin löydät niitä oikeita testituloksia.
Tämä malli on jo monessa testissä todettu talvikelvottomaksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos luet muutakin kun tätä palstaa, niin löydät niitä oikeita testituloksia.
Tämä malli on jo monessa testissä todettu talvikelvottomaksiHassu väite, kun ei ole vielä yhtään talvea edes ollut myynnissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hassu väite, kun ei ole vielä yhtään talvea edes ollut myynnissä.
hassua niissä testeissä onkin juuri se että jo pikkupakkasilla ollaan isoissa ongelmissa. Moni omistaja tosiaan toivoo ettei talvea tulisi
- Anonyymi
Toyotan huijakset on keränny paljon huomiota mediassa.
Ei voi menestyä muuten kuin huijaamalla, se on selvää.- Anonyymi
Huijauksista keskustelu ja harmittelu kuuluu päähuijarin, eli VW:n palstalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huijauksista keskustelu ja harmittelu kuuluu päähuijarin, eli VW:n palstalle.
Toyota on huijauksien ja peitteleyn isoisä
https://www.abc.net.au/news/2014-03-20/toyota-pays-1-3-billion-for-defect-cover-up-statements/5332894 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on huijauksien ja peitteleyn isoisä
https://www.abc.net.au/news/2014-03-20/toyota-pays-1-3-billion-for-defect-cover-up-statements/5332894Voi voi, VW:n maailmanlaajuiselle ja vuosikausia jatkuneelle huijaukselle ei mikään vedä vertoja.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_emissions_scandal
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/volkkarin-dieselskandaalista-5-vuotta-muistatko-taman-suomalaisomistajille-jaetun-pahoittelupaketin-nayttavat-viela-keskisormea-paalle/7936064#gs.k4w84j
AUTOMAAILMAN KAIKKIEN AIKOJEN SUURIN JA KALLEIN HUIJAUS. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi, VW:n maailmanlaajuiselle ja vuosikausia jatkuneelle huijaukselle ei mikään vedä vertoja.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_emissions_scandal
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/volkkarin-dieselskandaalista-5-vuotta-muistatko-taman-suomalaisomistajille-jaetun-pahoittelupaketin-nayttavat-viela-keskisormea-paalle/7936064#gs.k4w84j
AUTOMAAILMAN KAIKKIEN AIKOJEN SUURIN JA KALLEIN HUIJAUS.Kylläpä on surkeaa luettavaa, ei voi mitään.
Volkswagen kertoi tämän vuoden maaliskuussa, että dieselskandaali on tullut maksamaan sille jo yli 31 miljardia euroa autojen takaisinostoina sekä erilaisina korvauksina ja sakkoina. Se on budjetoinut vielä ensi vuodellekin yli miljardi euroa dieselskandaalin aiheuttamien kustannusten makseluun.
Yhtiötä vastaan nostettiin lukematon määrä oikeusjuttuja ympäri maailman, joista osa odottaa edelleen ratkaisuaan.
Yhdysvalloissa Volkswagen oli pakotettu ostamaan takaisin satoja tuhansia autoja niiden omistajilta varsin avokätiseen hintaan, mutta EU:ssa ja Suomessa asia oli toisin.
MTV Uutisten lukija lähetti kuvan maahantuojalta saamastaan "hyvityspaketista" syyskuussa 2016, joka ei ollut millään tavalla verrannollinen Yhdysvalloissa maksettaviin korvauksiin, mutta johon Suomessa oli tyytyminen.
Kysyimme tuolloin kyseiseltä suomalaisomistajalta, oliko tämä tyytyväinen saamaansa pahoittelupakettiin.
– Avaimenperän saaminen hyvitykseksi on täysin absurdia. Ensin huijaavat sumeilematta ja jäätyään kiinni vielä näyttävät keskisormea päälle, Volkswagen-omistaja kommentoi MTV Uutisille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä on surkeaa luettavaa, ei voi mitään.
Volkswagen kertoi tämän vuoden maaliskuussa, että dieselskandaali on tullut maksamaan sille jo yli 31 miljardia euroa autojen takaisinostoina sekä erilaisina korvauksina ja sakkoina. Se on budjetoinut vielä ensi vuodellekin yli miljardi euroa dieselskandaalin aiheuttamien kustannusten makseluun.
Yhtiötä vastaan nostettiin lukematon määrä oikeusjuttuja ympäri maailman, joista osa odottaa edelleen ratkaisuaan.
Yhdysvalloissa Volkswagen oli pakotettu ostamaan takaisin satoja tuhansia autoja niiden omistajilta varsin avokätiseen hintaan, mutta EU:ssa ja Suomessa asia oli toisin.
MTV Uutisten lukija lähetti kuvan maahantuojalta saamastaan "hyvityspaketista" syyskuussa 2016, joka ei ollut millään tavalla verrannollinen Yhdysvalloissa maksettaviin korvauksiin, mutta johon Suomessa oli tyytyminen.
Kysyimme tuolloin kyseiseltä suomalaisomistajalta, oliko tämä tyytyväinen saamaansa pahoittelupakettiin.
– Avaimenperän saaminen hyvitykseksi on täysin absurdia. Ensin huijaavat sumeilematta ja jäätyään kiinni vielä näyttävät keskisormea päälle, Volkswagen-omistaja kommentoi MTV Uutisille.Kenellä on tuorein huijaus?
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/ensin-iski-paastoskandaali-sitten-luistettiin-testimaarista-toyotan-tytaryhtio-keskeytti-automyynnin/dc6925bb-1048-436e-81ae-8762a8b16c9b
- Anonyymi
Eikä se auta yhtään käytömkannalta et latausnopeus on onneton.
- Anonyymi
Onneksi sinäkin saat vapaasti ostaa minkä tahansa sähköauton. Mihin olet muuten päätynyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi sinäkin saat vapaasti ostaa minkä tahansa sähköauton. Mihin olet muuten päätynyt?
Pitkän päälle Tesla tietysti.
- Anonyymi
Kyllä vilppivaginan huijausnopeus on parempi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vilppivaginan huijausnopeus on parempi
Kauanko Toyota on huijannut? 20 vuotta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauanko Toyota on huijannut? 20 vuotta?
Diesel huijaus oli aika pitkä ja systemaattinen... siellä Saksan maalla.
- Anonyymi
Muuta näiden väylien varrelle 10 vuoden sisällä, niin ei tarvitse huolehtia heikosta akustosta:
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/uusi-eu-paatos-liikenteeseen-sahkoauton-latausasemia-60-km-valein-vedyn-tankkausta-200-km-valein/b2857298-53df-4558-8353-68b7d2dc905d
https://vayla.fi/vaylista/liikennejarjestelma/tent - Anonyymi
TOYO Tilaus peruttu uusi merkki on huomattavasti parempi TILAA ENEMMÄN SUOSITTELEN
- Anonyymi
Surkea toimintamatkat ja surkeat latausmahdollisuudet, kovin heikko esitys firmalle joka oli luvannut esitellä mittavan sähköautomalliston pitkillä toimintamatkoilla ja pikalataus mahdollisuuksilla jo monta vuotta sitten.
- Anonyymi
Kaikki akkupatteri/kaapelijumppakaarat ovat onnettomia lähiökulkuneuvoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki akkupatteri/kaapelijumppakaarat ovat onnettomia lähiökulkuneuvoja.
Kuten uusi Prius on tyyppiesimerkki juuri kaapelijumppaajasta ja tosi usein sellaista harrastavasta :D
- Anonyymi
Toyotan surkeus on suorastaan mykistävää.
- Anonyymi
Miuten tässä taas näin kävi?
- Anonyymi
Mitä muuta voi odottaa Toyota tuotteelta? Surkeita ne kaikki on.
- Anonyymi
Sähköautossa oleellisia asioita on toimintamatkan lisäksi latausnopeus ja talvella lämmön riittävyys. Kesällä ilmastoinnin toimivuus.
Näiden toimivuus kännykkä aplikaatiolla on oleellista.
Mukavuus on ihan eri luokkaa kuin polttiksilla tai hybrideillä.
Sähköautot on luonnollisesti hiljasempia kuin polttis tai hybridi vaihtoehdot.
Halpa sähköauto voittaa helposti kalliimman polttiksen tai hybridin. - Anonyymi
Toimintamatka ei ole ainoa surkea ominaisuus tässä Toyota mallissa.
- Anonyymi
No surkea on latauskin, eli ihan linjassa Toyotan muihin tuotteisiin.
- Anonyymi
Kyllä. Tojokilla on runsaasti opittavaa akku - ja latausteknologiasta.
- Anonyymi
Toyota on edelleen surkein auto kaikissa luokissa.
- Anonyymi
Isoa faktaa tässä ei taida uutuus olla yhtään parempi.
- Anonyymi
Ollut tämmöinen pian 2 vuotta ja oon helvetin tyytyväinen. Neliveto on parasta mitä saa, ja kiihtyy hyvin ja pääsee riittävästi ennen latausta. Mihin maailmassa on kiire, ihan vtun sama viekö lataaminen 20 min vai 40 min. Mulla ei ole reissuissa kiire! Viaton laadukas auto, kuten Toyotat ovat aina.
- Anonyymi
Laadukkaassa sähköautossa on nopea lataus ja pieni kulutus.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575509- 934377
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3752624Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s721141Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3301038- 61853
- 28833
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46826Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102799Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52789