Mitä tuollaista yhtiötä tukee joka ei välitä asiakkaista paskan vertaa, ja maksaa puolta enemmän kuin muilla yhtiöillä.
Ihan esimerkkinä, suora lento Aasiaan puhutaan noin 700 -750 euroa per suunta. Menopaluusta ei mitään alennuksia.
Lennä Tuknolmasta. Suora lento esim Norwegianilla on huomattavasti halvempi.
Thai airways lentää ainakin 5 pv viikossa suoria lentoja Tukholmasta Bangkokiin 369 eurolla. Ja koneet ensiluokkaisia.
Yli 300 euron hintaero, joten menopaluussa Finnairin lennoissa menettää 500-600 euroa selvää rahaa.
Tukholmaan pääsee edullisimmillaan 40 eurolla Arlandaan lentokentälle, kun menee päivälaivalla yli. Hesasta kalliimpaa, Turusta halpaa.
En todellakaan suosi kotimaista, kun tällaista rosvoamista.
Qatar airways myös halpa, mutta ei suoria aasianlentoja. Yksi pysäys Arabiemiirikunnassa.
Finnair saa kaatua, perseaukinen lafka joka elää tukirahoilla.
Unohtakaa Finnair
15
197
Vastaukset
- Anonyymi
Luulisi noilla lipunhinnoilla olevan varaa palkata ihminen asiakaspalveluun, puhelinnumeron päähän.
Taitaa olla totuus sellainen, että kukaan ei halua ottaa työtä vastaan, kun soittajat ovat kaikki kiukkuisia, ja asiakaspalvelu joutuu ne raivot ottamaan vastaan.
Miksihän on näin? Peiliinkatsomisen paikka.
Häpeällistä, että kotimainen lentoyhtiö on ainoa lentoyhtiö, joka ei pysty huolehtimaan asiakkaidensa matkoista loppuun asti.
Ei ole ollut muiden lentoyhtiöiden kanssa ongelmia, aina on asiakaspalvelu vastannut puhelimeen. - Anonyymi
Finnairin facessa ihmiset ihmettelevät kun Finnairilta ei vastata palautteisiin maksetun palvelun epäonnistumisista ja rimanalituksista. Finnairilla on on psykologien kehittämä menetelmä palautteiden hallintaan, jota on sovellettu vuosituhannen vaihteesta lähtien. Moni mm Finnairin facessa kertoo saman tarinan palautteenkäsittelystä, mutta ei ymmärrä joutuneensa suunnitellun palautteenkäsittely-metodin uhriksi. Homma menee näin.
1) Asiakas reklamoi.
2) 2 vkon kuluttua Finnair vastaa palautteeseen, pahoittelee ja pyytää lisäselvityksiä.
3) Asiakas tekee pyydetyt lisäselvitykset.
4) Finnain virkailija pahoittelee toistamiseen ja kertoo palautteen antajalle siirtävänsä palauteasian käsittelyn jollekin höpöhöpö-päällikölle. Palauteasian käsittely loppuu siihen, mutta sitä asiakkaalle tätä ei tietenkään kerrota.
Metodin ydin on siinä että asiakkaalle tuotetaan tunne siitä että hänen pettymykseensä reagoidaan ja että asiakasta (muka) kuunnellaan. Aivan kuin lisäselvitys kiinnostaisi Finnairilla yhtään ketään. Lisäselvityksen ydin on pelata aikaa. Palautteeseen vastaamisessa kuluu aikaa 1 kk ja siinä ajassa akuutti vitutus haihtuu ja jäljelle jää pettymys ja toivo hyvityksestä. Asiakkaan reklamaatio on tärkeä ja merkityksellinen vain asiakkaalle itselleen. Finnair paskat nakkaa asiakaspalautteista, ellei palautteen antaja ole ministeri tai muu silmäätekevä. Platina-asiakkuuden arvo on Finnairille saman verran kuin tyhjä arpa.- Anonyymi
Tässä jälleen yksi osoitus metodin mukaisesta reklamaation käsittelystä. Toimittajan yhteydenotto Finnairiin nosti alamittaisen korvauksen määrän kymmenkertaiseksi. Ei se mitä matkustajalle sattuu, vaan se kenelle sattuu tai kuinka iso julkisuus reklamaatiota uhkaa. Rumaa asiakaspalvelukulttuuria.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jonne-kartti-vastausta-finnairilta-kuukausitolkulla-korvaussumma-kohosi-yli-kymmenkertaiseksi-kun-asia-oli-tulossa-julkisuuteen/8560874 - Anonyymi
Juuri näin se on mennyt omalla kohdalla.
Eikä sen pidä olla kiinni siitä onko zirkonium- vai platina-asiakas.
Samalla lailla myös SAS on vastailut. Luotetaan siihen, ettei matkustaja uskalla haastaa oikeuteen ja joutua mahdollisesti korvaamaan oikeudenkäyntikuluja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin se on mennyt omalla kohdalla.
Eikä sen pidä olla kiinni siitä onko zirkonium- vai platina-asiakas.
Samalla lailla myös SAS on vastailut. Luotetaan siihen, ettei matkustaja uskalla haastaa oikeuteen ja joutua mahdollisesti korvaamaan oikeudenkäyntikuluja.Samaa mieltä SAS'sta. Eivät vastaa kun kysyy esim saamatta jääneistä lentopisteistä. Palvelun taso vielä huonompaa kuin Finnairilla. Finnairin maapalvelu on perseestä, mutta koneessa on hyvä palvelu, jos on Finnairin oma kone ja suomalainen matkustamohenkilöstö. Finnair on nykyään paljolti kuoriyhtiö joka myy Finnair-brändiä asiakkaille, mutta kyytipalvelun tuottajana voi olla mikä tahansa random halpalentoyhtiö.
- Anonyymi
Finnir on ollut jo kauan osaamattomien ihmisten käsissä.
Otettiin lapsia miesten työhön, joille ainoa mikä merkitsi oli kallis puku ja Finnairin solmio kultaisine rintaneuloineen.
Nyt ollaan konkurssikypsiä. - Anonyymi
Tänä aamuna uutisoitiin, miten Arttu Viskari osti joululennolle liput perheelleen Finnairilta.
Kävikin niin että lapsille varatut viereiset paikat oli myyty kahteen kertaan, ja lapset joutuvat nyt matkaamaan erillään vanhemmistaan. Finnair pahoittelee mutta he eivät voi muuttaa tilannetta enää.
Kiitos Arttu Viskari kun avasit tämän. Finnair saa hyvää mainosta tästäkin. loppuu lennot tältä firmalta.
Suosittelen lämpimästi perumaan ja vaihtamaan luotettavampaan ja halvempaan lentoyhtiöön.- Anonyymi
Miten paikat voidaan myydä kahteen kertaan? Käyn jonkin verran katsomassa jääkiekkoa ja joskus konserteissa eikä kertaakaan ole käynyt niin, että jollakulla muulla olisi ollut samalle paikalle lippu. Enkä ole kuullut että kenellekään muullekaan olisi käynyt niin.
Eihän tuo nyt mitään rakettitiedettä ole. Yksi paikka ja yksi lippu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten paikat voidaan myydä kahteen kertaan? Käyn jonkin verran katsomassa jääkiekkoa ja joskus konserteissa eikä kertaakaan ole käynyt niin, että jollakulla muulla olisi ollut samalle paikalle lippu. Enkä ole kuullut että kenellekään muullekaan olisi käynyt niin.
Eihän tuo nyt mitään rakettitiedettä ole. Yksi paikka ja yksi lippu.No etpä tunnu olevan mikään
rakettitieteilijä etkä ruudinkeksijä kunnet ymmärrä edes mitä luet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten paikat voidaan myydä kahteen kertaan? Käyn jonkin verran katsomassa jääkiekkoa ja joskus konserteissa eikä kertaakaan ole käynyt niin, että jollakulla muulla olisi ollut samalle paikalle lippu. Enkä ole kuullut että kenellekään muullekaan olisi käynyt niin.
Eihän tuo nyt mitään rakettitiedettä ole. Yksi paikka ja yksi lippu.Kannattaa kysyä Finnairilta, miten he myyvät samat istuinpaikat kahteen kertaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No etpä tunnu olevan mikään
rakettitieteilijä etkä ruudinkeksijä kunnet ymmärrä edes mitä luet.Huomenta sinne Finnairin tiedotusosastollekin. Keskittyisitte vaan hoitamaan asiakaspalautteita ettekä kirjoittelisi somepalstoille.
- Anonyymi
Juuri näin - Finnairilla ei ole vähäisintäkään käsitystä siitä, mitä on hyvä asiakaspalvelu. Asiakas on heille kuluerä.
Lähdin sinivalkoisin siivin Italiaan 11.7. Jo menomatkalla Finnair kadotti ruumassa olleen reissukassini. Heti samana päivänä käynnistin Finnarin sivujen kautta asian hoitamisen - ja kas kummaa, Finnair tekee kaikkensa, jotta luovuttaisin korvausasian hoitamisen. Asian käsittely on edelleen nyt marraskuun puolen välin lähestyessä kesken. Asian käsittelyssä olen törmännyt myös seikkoihin, joiden lainmukaisuuden joudun viemään viranomaisten tarkistettavaksi ja arvioitavaksi. - Anonyymi
Onkohan millään reittilentoyhtiöllä niin huono asiakaspalvelu kuin Finnairilla?! Korona-aikaan lentokurpat kyykyttivät matkustajia ja kyttäsivät, peittääkö maski varmasti nenän ja ettei vain maski oli pois suun edestä sekuntiakaan liian pitkään ällöttävän makean mehulitkun nielaisun jälkeen. Koneesta poistuessa matkustajia kohdeltiin kuin pikkulapsia päiväkodissa. Lomamatkakausi on alkanut, kaikkein viimeksi lennän Finskillä. Valitsen sellaisen matkanjärjestäjän, muun muassa siis ei Aurinkomatkoja, joka lentää tilauslentoyhtiöillä tai Norskilla, joilla asiakaspalvelu on aina ollut kohdallaan. Plus kohtuuhintaiset ateriat - kuka vaikkapa maksaisi 18 eur köyhästä lihapullasapuskasta!
- Anonyymi
Finnair menee jatkuvasti ja jo pitkällä kestolla tasaisesti alaspäin, mitä tulee asiakaspalveluun, mukavuuteen ja ongelmien jälkihoitoon. Olin aiemmin Finskin kanta-asiakas, mutta lopetin kanta-asiakkuuden ja plus-pisteiden keruun, heidän surkean vastineensa johdosta. yli 90 000 lentopistettä vanheni, kun en suostunut ostamaan pisteilläni vaikkapa Marimekon Unikko kassia, tai muuta vastaavaa. Plus pisteillä tuolloin kuitattava lentotarjonta ei vastannut tarvettani. Nyt kai k-a ohjelma on hieman muuttunut, mutta vastaavasti muu palvelun luokattomuus loistaa toistuen uutisissa. Henkilöstöongelmat ovat jatkuva Finnairin uusi normaali. Koskaan et voi tietää, milloin lafka taas seisoo ja lentosi on peruttu. Myös hintakilpailussa Finnair häviää todella monelle ns perinteiselle, ei halpalentoyhtiölle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082