HS, THL:n Hanna N kertoo että työikäisiä ei ole syytä rokottaa neljättä kertaa. Peruste: Suositellut rokototukset antavat erinomaisen suojan vaikealta koronataudilta. Tehokasta on myös kolme rokotusta ja sairastettu korona.
Jos tulisi uusi variantti, tilanne voisi olla toinen, mutta sekään ei olisi yksioikoista.
THL ei suosita neljättä, mutta STM:ssä on asiasta käyty vääntöä.
Ei ole tarkoitus syyttää kumpaakaan organisaatiota, ompa vaikeaa. Teepä siinä sitten itse oikea päätös.
En ole ottanut neljättä ja nyt pohdin, mitkä sairaudet sitä edellyttäsivät. Ja vastaavasti, Miten terve ja työikäiseen verrattava pitäisi olla että rokotusta ei kannattaisi ottaa.
He jotka ovat jo ottaneet, ovat tämän jutun ulkopuolella. Onko joukossa lisäkseni vielä muita jotka eivät ole ottaneet, Mitä kannattaisi tehdä?
Kolme rokotetta onkin riittävä työikäisille
19
<50
Vastaukset
- Anonyymi
En usko Nohynekia eikä moni muukaan, moni lääkärikin on eri mieltä.
- Anonyymi
Hanna Nohynek on lääkäri. Hyvin arvostettu rokotetutkija.
Olen ottanut kolme koronarokotetta. Loppuviikosta aika influenssarokotukseen. Todennäköisesti en ota neljättä koronarokotetta siinä samalla.
- Anonyymi
Olen ottanut kolme koronarokotetta, helmikuun alussa sairastin lievähkön koronan. Syyskuussa otin neljännen koronarokotteen. Ilman koronarokotteita olisin saanut ties miten vaikean covid-19- taudin.
En ole ottanut influenssarokotetta, kerran sen ottanut ja olin aika flunssaisena sen jälkeen koko talven.Nyt sanotaan että ei ole estettä ottaa korona-ja influenssarokotetta yhtaikaa. Itellä vähän epäilyttää koska influenssarokotteestakin saattaa nousta kuumepiikki ja tula lihaskipuja. Voinen ehkä ottaa neljännen koronsrokotteen myöhemmin.
Siili2 kirjoitti:
Nyt sanotaan että ei ole estettä ottaa korona-ja influenssarokotetta yhtaikaa. Itellä vähän epäilyttää koska influenssarokotteestakin saattaa nousta kuumepiikki ja tula lihaskipuja. Voinen ehkä ottaa neljännen koronsrokotteen myöhemmin.
Kävin pistättämässä influenssarokotteen. En ottanut samalla neljättä koronarokotetta vaan haen sen myöhemmin. Pitää varata siihen ensi viikolla aika. oitaja sanoi et paljon ihmiset ottaneet molemmat rokotteet yhtaikaa.
- Anonyymi
Olen 69v. Otan neljännen korona rokoten samalla kun saan infulenssa rokteen. Huonojen keuhkojen takia neljänen rokten ajat sitten olisin sanut. Mutta silloin rokte piste oli hankala paikka siiretty pois.Helsinki 92 Myllypuro.Nyt avattu Itis kauppakeskus joka lähempänä kotiani ja säästän matka rahat.Jolla san ruokani päiväksi.EN OLE VIELLÄ SAIRASTANNUT KORONAA EN SEN MUNTOVIIRUS.
- Anonyymi
Meikäläinen ei ota ainoatakaan piikkiä enää. Se on myrkkyä kehoon ja aiheuttaa jälkiseuraamuksia
- Anonyymi
''... ja aiheuttaa jälkiseuraamuksia''
Esim. paskanjauhamista suomikaksnelosella ??
- Anonyymi
Pari päivää sitten harvoin tapaamani tuttava kertoi että neljännen rokotuksen jälkeen hänen palleahermonsa vaurioitui. Hän näytti tosi sairaalta ja hengästyi kun kävelimme vierekkäin. Piti pysähtyä huohottamaan. Oli ihan diagnoosi tehty ettei ollut oma arvio.
- Anonyymi
Palleaanko piikki pistettiin ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palleaanko piikki pistettiin ?
Oli lääkärin diagnoosi, ei omansa, niin että älä turhaan vinoile.
- Anonyymi
Ystäväni on sairaalassa töissä osastolla, jossa hoidetaan koronapotilaita. Hän on ottanut kaikki rokotteet, sairastaa parasta aikaa toista koronaa. Rokote ei suojaa hoitajiakaan saamasta tautia toivottavasti sen vakavampaa muotoa kuitenkin.
- Anonyymi
Ei tarvitse olla sairauksiakaan kun korona voi viedä hengen.
Otin neljännen jo kesällä ja pian toivottavasti saan viidennen
kausi-influenssarokotuksen yhteydessä.
nm 73v. - Anonyymi
Tuntuu kyllä näin riskiryhmäläisestä lyhyeltä tuo 3kk rokotusväli , 5 otetu ja nyt meinaan kyllä puolivuotta pitää väliä kaikille rokotuksille , otin viimevuonna samaan aikaan molemmat ja tulin todella kipeeksi , en ota enään koskaan samaan aikaan.mulla kroppa reagoi tosi voimakkaasti kaikkiin rokoituksiin , vasta-aineet tapissa ollut ainakin 10v jo sitten , lienee perus sairauksien syy.
- Anonyymi
En usko siihen, että vuosi sitten otettu rokotus ja sairastettu korona olisi
riittävä suoja. Vuosi sitten Suomessa puhuttiin täysin päinvastaista.
Syksyllä Suomessakin oli pakko nopeuttaa kolmansia rokotuksia,
koska muun maailman lääkärit olivat toista mieltä rokotusvälin pituudesta,
että puoli vuotta on liian pitkä aika, rokotuksen teho etenkin iäkkäillä
on laskenut olemattomiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.31511449- 2174863
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny112568- 1621894
- 1291891
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il111247Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos921228Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411146Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon401040- 84931